OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Miksi kettu haukkuu/ulvoo/rääkyy?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
arni
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 20 Huh 2004
Viestejä: 46
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 01.11.2007 23:09    Viestin aihe: Ketun ääntelyt. Vastaa lainaamalla viestiä

Keväällä helmi- maaliskuussa kettu räksyttää ja ulvahtelee kiimaansa. Syksyisin haukahtelu on emän pentujen komentamista ja nuorien kettujen epävarmuutta. Sitä tosin aika harvoin pääsee kuulemaan luonnossa. Jotkin poikueet ovat vielä kasassa elo-syyskuullakin ja emo komentaa poikasia kovasti kun havaitsee vaaran paikan tai edes sitä epäilee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mikko31
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Huh 2006
Viestejä: 570
Paikkakunta: Thames city

LähetäLähetetty: 02.11.2007 09:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

koittaa harhauttaa koiraa haukkumalla/esiintymällä sutena/ saatuaan ei ihan heti kuolettavan osuman!
_________________
Ilman WINCHESTERIÄ...olen huijannut itseäni, ilman VALMETTIA, kussut itseäni mykiöön!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Reporetku
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Kes 2004
Viestejä: 1995

LähetäLähetetty: 02.11.2007 11:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mikko31 kirjoitti:
koittaa harhauttaa koiraa haukkumalla/esiintymällä sutena/ saatuaan ei ihan heti kuolettavan osuman!


Onkohan tullut luettua liikaa satuja Mikko Repolaisen oveluudesta Question
_________________
Käytännöllisyys on kauneutta
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mikko31
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Huh 2006
Viestejä: 570
Paikkakunta: Thames city

LähetäLähetetty: 05.11.2007 08:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu...se on iljettävä! Laughing
_________________
Ilman WINCHESTERIÄ...olen huijannut itseäni, ilman VALMETTIA, kussut itseäni mykiöön!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Rasvakaapeli
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 14 Maa 2007
Viestejä: 34
Paikkakunta: Itäuusimaa

LähetäLähetetty: 05.12.2007 17:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

noh..
tältä syksyltä on 2 havaintoa siitä kun kettu päästelee ääntä:
ensimmäisellä kerralla olin peurakytiksellä 13.9,ja juuri ennen pimeää passikaveri vieressä lähti kävelemään minua kohti.meidän välissä oli vanhempi uroskettu,jota pääsin seurailemaan jonkin aikaa.
se käveli kaverin suunnasta matalana hitaasti pysähdellen ja pälyillen välillä taakseen.samalla se päästi n. 1-2 sekunnin pituisia rääkäisyjä.minusta se ei tiennyt mitään.
diagnoosi:se oli epävarma,mikä sitä seurasi ja huutojen äänensävystä sain sellaisen mielikuvan että se olisi vähän pelokas ja epävarma.
Miksi se ei pitänyt sen enempää kiirettä poistuessaan taitaa piillä siinä,ettei se tiennyt mikä seurasi ja se halusi ensin siitä selvän.
se ei tainnut ikinä selvitä sille..

toisella kerralla olin naapuriseuran kanssa hirvipassissa 24.11. klo. 09:00 havaitsin ketun(sukupuoli epäselvä)se oli täyskasvuisen kokoinen,joka oli tulossa kohti.se pysähtyi katselemaan minua n.40m päähän.jäi oikei istumaan.olin aivan liikkumatta n.3-5 minuuttia,ja kettu vain istui ja pällisteli.sitten liikahdin sen verran että laitoin käden taskuun,ja samantien repo lähti kuin tykin suusta tulosuuntaansa.aikaa meni n.5 minuuttia,ja se alkoi rääkyä noin 1-3 sekunnin pituisia rääkäisyjä noin 3 minuutin ajan 200m päässä minusta.nämä huudot kuuluivat tosi pitkälle,arv.melkein kilometrin päähän(muutkin hirvimiehet kuulivat ne huudot kun oli miltei tyyni).
kului n.30 min kun toinen selvästi eri kettu tuli ohitseni puoliravia kohti huudonlähdettä.
en tiedä minkälaisen johtopäätöksen tästä ääninäytteestä tekisi..??
jos se vain oli vihainen kun olin sen kivellä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com