Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
stressperado Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 23.11.2007 19:58 Viestin aihe: nuolen pituus |
|
|
kysyn perusjuttuja eli kun vetopituus on vain 26 tuumaa niin eikös silloin 30 tuuman nuoli olekin liian pitkä,ainakin huomaan että kun sattuneesta syystä olen joutunut lyhentään nuolta eli kärki on painunut sisään osuessaan puuhun niin nämä lyhyemmät tikut lentää vauhdikkaammin,tulee yläosumia
paljonkohan nuolenkärki tarvis mennä yli hyllystä noin keskimäärin,katselin jotain kuvia netistä ja mulla jää monta senttiä varaa lyhentää...
taulukoita yritin selailla mutta nuolen pituus/vetopituus yhtälöä ei löydä kun en mikäänarkhimedes ole edes,vastatkaa tyhmään kysymykseen viisas vastaus,on tarkotus joulupukilta anoa nippu nuolia valmiiksi pätkittynä,,, |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Härkä jousimies Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.11.2007 23:06 Viestin aihe: |
|
|
Pääsääntö lienee että nuoli jousen vireessä ollessa ohittaa nuolihyllyn vähintään tuumalla. Itse näkisin että metsästyskärkiä käytettäessä nuoli saa ohittaa rungon etureunan tuolla tuumalla. Nuolesi todennäköisesti lyhenee jonkun verran, josta seuraa putken jäykistyminen/ keveneminen. Eli; Soita joulupukille, ja tilaa häneltä nuolia joiden koko vastaa paunamäärääsi/ nuolen pituutta/ kärjen painoa sekä tietty joustasi ja sen ominaisuuksia. _________________ Jousella vuodesta -90 and kicking... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 23.11.2007 23:53 Viestin aihe: tämän halusinkin tietää |
|
|
Härkä jousimies kirjoitti: | Pääsääntö lienee että nuoli jousen vireessä ollessa ohittaa nuolihyllyn vähintään tuumalla. Itse näkisin että metsästyskärkiä käytettäessä nuoli saa ohittaa rungon etureunan tuolla tuumalla. Nuolesi todennäköisesti lyhenee jonkun verran, josta seuraa putken jäykistyminen/ keveneminen. Eli; Soita joulupukille, ja tilaa häneltä nuolia joiden koko vastaa paunamäärääsi/ nuolen pituutta/ kärjen painoa sekä tietty joustasi ja sen ominaisuuksia. |
kiitän,arvelinkin jotain tämmöstä mutta olen ostanut valmiina nuolet kun en omista katkaisuun sopivaa vempainta,ellei rautasahaa lasketa aika helkutin tarkkaa tuntuu olevan nuolen paino kärkineen ja sulkineen yms.,joskus ihmettelee miten ne intiaanit osuivat kun ei ollu näin tarkkaa mitotusta kuin nykyään..toisaalta biisonit oli aika isoja!
teetän lyhemmät nuolet pukinpajassa!kerran vielä kiitos kun joku viitsii vastata kisällin kysymyksiin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
bow-shooter Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.11.2007 19:13 Viestin aihe: Re: nuolen pituus |
|
|
stressperado kirjoitti: | kysyn perusjuttuja eli kun vetopituus on vain 26 tuumaa niin eikös silloin 30 tuuman nuoli olekin liian pitkä,ainakin huomaan että kun sattuneesta syystä olen joutunut lyhentään nuolta eli kärki on painunut sisään osuessaan puuhun niin nämä lyhyemmät tikut lentää vauhdikkaammin,tulee yläosumia
paljonkohan nuolenkärki tarvis mennä yli hyllystä noin keskimäärin,katselin jotain kuvia netistä ja mulla jää monta senttiä varaa lyhentää...
taulukoita yritin selailla mutta nuolen pituus/vetopituus yhtälöä ei löydä kun en mikäänarkhimedes ole edes,vastatkaa tyhmään kysymykseen viisas vastaus,on tarkotus joulupukilta anoa nippu nuolia valmiiksi pätkittynä,,, |
Kyllä kepit kantsii katkoo niin lyhyeks kun voi. Kaikkihan toisaalta riippuu kuinka nopee heittosella ampuu,riippuu tietysti viä nuolen painostakin,mut mitä enempi vauhtia sen jäykempi keppi noin yleensä. Tuahan ne tietty vauhtia lisää kans kun nuoli kevenee ja jäykempi heppi pitää energiansakin paremmin kun ei hukkaa sitä siihen lenkoiluun. Näin oon ainakin lukenu jostain julkasusta joskus. Onhan se toisaalta ihan järkeen käypää kun sitä miettii.kai. taitaa olla aika sekavaa tekstiä kun on juamaa nautittu taas ihme.. palataan asiaan kun selvitään (jonain kauniina päivänä)  _________________ Lahjattomat reenaa ja voimistelijat venyttelee!! |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 25.11.2007 10:50 Viestin aihe: bowshooterille.. |
|
|
olet oikeassa täs nuolijutussa,löyty lisätietoja netistä.nyt vaan mittaileen  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|