OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Saalismäärät 2007
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Jazka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2004
Viestejä: 1140
Paikkakunta: Pirkkala

LähetäLähetetty: 09.11.2007 19:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä 120 kyyhkyä on aivan uskotava lukema koko syksyltä..

Ampuuhan väki pelkästään alotus päivänä sen 100 lintua.

Eikä se kyyhkyjahti siihen alotukseen lopu vaan jatkuu lokakuulle asti! Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
_baikkali
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Mar 2006
Viestejä: 1351
Paikkakunta: lempäälä

LähetäLähetetty: 09.11.2007 20:24    Viestin aihe: Saalismäärät 2007 Vastaa lainaamalla viestiä

Mistä päin suomee 100 kyyhkyä ammutaan avaijissa? saa olla hyvä ruokinta paikka Shocked porukalla vois sen 100 saada kasaan mutta siinähän köyhtiiikin jos yksin ammut ainakin mun amputaidoilla Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
deadline
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2004
Viestejä: 2904

LähetäLähetetty: 09.11.2007 20:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin, sehän on neljä laatikkoa paukkuja niin on 100 lintua täynnä...

Kyllä huolellisella valmistelulla 100 lintua ainakin porukkaa kohti laskettuna on hyvinkin mahdollista yhtenä aamuna. Se kohtuus on sitte tietysti aina vähä henkilökohtanen asia.

No, kyyhky on kyllä semmonen laji, että niitä riittää parrailla paikoilla kyllä ammuttavaksikin. Siitä huolimatta alkas itelle yhellä aamulla jo rajottammaan jos rupiais toiselle kymmenelle kovin pitkästi lukema menemään.

Omat luvut syksyltä jääköön sanomatta. Metsäpäiviin nähden ihan mukavasti, joskin täällä esitettyihin haamulukuihin verrattuna "malliksi". Mutta kyllä minä riistaruokaa saan syödä taas pitkin talvea, ei puutosta tule.

Ja jänis/rusakkojahtihan jatkuu vielä..
_________________
"Hän oli mahtava metsämies Herran edessä"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Browning Gold
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Huh 2005
Viestejä: 126
Paikkakunta: E-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 09.11.2007 21:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eihän tommonen 120kyyhkyy/vuosi oo kovin paljon.
Toissa vuonna ruokintapellolta 150 aloitus päivänä niin se tuntu jo paljolta... Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nova_Hunter
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Kes 2006
Viestejä: 279
Paikkakunta: Perämeri

LähetäLähetetty: 11.11.2007 21:05    Viestin aihe: Re: Saalismäärät 2007 Vastaa lainaamalla viestiä

_baikkali kirjoitti:
Mistä päin suomee 100 kyyhkyä ammutaan avaijissa? saa olla hyvä ruokinta paikka Shocked porukalla vois sen 100 saada kasaan mutta siinähän köyhtiiikin jos yksin ammut ainakin mun amputaidoilla Laughing


n.110 kykeä tuli tänä syksynä aloituspäivänä,mutta oli meitä siinä pyytäjiäki,8 parhaimmillaan.Illalla sitte oltiin kaverin kans kahestaan ja sillonki saatiin se n.30-40.Seuraavana päivänä sitte muistaakseni jotaki 30..Ja ruokintaan oli panostettu aikalailla..
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Mc-manteli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Lok 2007
Viestejä: 3606
Paikkakunta: Länsirannikko

LähetäLähetetty: 12.11.2007 19:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

joo ruokintaan panostettiin mekin enempi ku laki sallii mut pari viikkoo ennen alotusta lähti linnut poikkes(luultavasti parin kilsan päähän naapuriseuran pellolle ku siel oli aika pimeesti sitä lintua..) ja koko kauden saaliiksi saadut linnut pystyy laskemaan kahden käden sormilla.. . Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
NoVoeHelevetti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2005
Viestejä: 6357
Paikkakunta: Akaan seurakuntanuoret

LähetäLähetetty: 12.11.2007 20:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

NoVoeHelevetti kirjoitti:
32 metsoa, 40 koppeloa, 112 teertä, 2 naapurin jokke-sedän teeren kuvaa, naapurin sirpan musta kissa ja sitten tietysti rätkät, sorsat, varikset, kyyhkyt, hanhet ja muut haittalinnut päälle. Niistä muuten saa oivan haaskan, hanhista varsinkin kun ne on jäisinä aika vaikeita nakertaa. Idea

päivitystä sen verran että nyt ei naapurin sirpalla ole yhtään kissaa, sain sen toisenkin katinrontin pois päiviltä. Sirpasta tuli nyt yksinäinen, sain siltä sitten eka kerran eläissäni pimpettiä. Kaksi kissiä yhdellä paukulla. Mikä se muuten semmoinen koiran kokoinen elukka jolla on kuitenkin kuin hirven jäljet? Naapuriseuran ukkojen jänisruokinnalla kävivät syömässä porkkanoita, minä tein palveluksen ja ammuin kaikki 5 samaan kasaan, onneksi oli jatkari, niin yksikään ei päässyt karkuun. Laitoin ne haaskalle kanssa. On muuten hyvin kettuja ja supeja. Pitää muistaa kertoa naapuriseuralle, ehkä he ottavat minutkin sitten heidän seuraan, kun siellä on paremmat nevat verkottaa teeriä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tinurien Kirkkoherra
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Hei 2004
Viestejä: 2262

LähetäLähetetty: 12.11.2007 21:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sinoot kuule Helevettiläänen oikein tosi pyytäjä! Ristus kuule, ne oli varmahan niitä jotaki hirvieläämiä ne viis. Jos koiran kokoosiakin, oon lukenu netistä ja kerran yhyren ampunukki. Kaippa sä isoommasta alootit? Se on vaarin antama ohoje, eli siis vähä niinku laki. Sillä tavalla saa kuulema eniten.
Sun kannattaa ostaa sellaanen eläänkirija mukahan, sillä meki, veliekset aina tunnistamma mitä oomma tänään ampunu. Joskus tuloo menöö vähä mufloonit ja oravat sekaasi, mutta silloon arvoothan!
Me tosiaan kuule ammuttihin tosi erikoonen hirvielään, mistä säkin puhuut. Leheret kiroootteli pitkähän jostaki pukin ja vuohen ampumisesta. Kyllä son varma, notta me ei sitä ammuttu vaan alapiinopeuran. Käskin oikeen velipojaan soittaa paikallisleherentoimituksehen, ettei me sitä ammuttu siitä Järven Jallun markilta. Peura saatihin kyllä. Nyton kuule hyvä ripa saunanoves, saaathana!

ps. Pitää joku toinen kerta kertua sen mutkahäntääsen ketun ampuminen.
_________________
...saadakseni lopettaa. Moron poro!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
NoVoeHelevetti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2005
Viestejä: 6357
Paikkakunta: Akaan seurakuntanuoret

LähetäLähetetty: 12.11.2007 22:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo minua kyllä ihmetyttää kun raavaat miehet ampuu joitain puluja? Per-kele! Tänäänkin oon ampunu jo 13 osan tuohon parvekkeelle ja osan naapurihotellin katolle, impalla tietysti. Kuulemma ne jossain tuolla etelässä, siellä missä asuu neekereitä, syökin pulun lihaa. Nuo jampat varmaan laittaa haaskalle ne sadat pulut mitä ampuvat? Shocked

Tinuri: en minä oikein ottanut selekoo mitä sinäkin oot ampunu, mutta sehän ei se pääasia ole, vaan että on vaan jotakin ampunut, ja saanutkin. Kyllähän se takkuulla on albiinopeura ollut, nyt kuin tarkemmin luin. Muistittehan ottaa niitä kuvia ja kehuskella muille. Sehän se on hauskaa kun muut on helevetin kateellisia.

Isoimmastahan minä tietenkin alotin sen niitten kaviokoirien ampumisen. Sillä oli ihanniinkun sarvetkin päässä, en kyllä jaksanut tarkastella sen kummemmin, kun ne teki niitä papanoitakin hirveesti. Naapuriseuran puhheenjohtajalle tuossa soittelinkin ja kerroin urotyöstäni, karju minulle ettei enää halua nähdä minua ikinä, tai ampuu minut, kai sekin on vaan niin kateellinen kun niillä ei oo elämää vissiin oikein niitten haaskalla. No en minä siihen mitään lupia tartte jos arkisin käy niitä teeriä verkottamassa, ei siellä kukaan silloin suolla ole.

Joku sanoi että haaskalla olis hyvä käydä kyttäämässä petoja. Shocked Vit-u minä mitään kyttää, kerran kuussa pöllii mummolta kourallisen nitroja ja tekkee herkkupaloja. Se se on mukavaa keräillä vaikka minkänäköistä raatoa sieltä haaskan ympäriltä. Toissapäivänä kävin viemässä taas nitroannoksen. Eilen sitten keräilin elukoita: Ilveskin perhana oli erehtyny. sitten parit ketut ja 5 supia, kotka ja 13 korppia plus pari hanahea, ja tietty varikset ja muut mitä oli lukematon määrä. Sitten oli yhen naapurin koira, eipähän enää juokse tekemässä tuhojaan minun haaskalla, stna!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MarsuVee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Mar 2007
Viestejä: 135
Paikkakunta: Nelostien penkka

LähetäLähetetty: 13.11.2007 11:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja vaihtelun vuoksi kun käyttää natriumia niin saapi elukat suolistettunaki kerätä talteen. Tositarinana menneiltä kemian luennoilta sain suositukset natriumin käyttöön kun eräs luennoitsija kertoi kemistien saunaillassa tunkeneen ranskanleipään tuota jaloa ainetta. Veden kanssa reakoidessaan tuo tuppaa räjähtämään. Jotain fåågeleita olivat menestyksellä saaneet, siis ilmeisesti semmosia jotka vesistöjen äärellä viihtyvät.

Mutta kyllä nyt on verkottelulle oivallista aikaa kun muut pyytäjät ovat nevoilta poistuneet. Teeri menee jopa konepauloitettuun verkkoon että helähtää. Vaikeina kovien pyyntipaineitten aikana on kyllä melekeen pakko käyttää käsinpaulotettuja ohut lankasia verkkoja, ovat niin arkana silloin.

Oletkos NoVoeHelevetti miettiny tuota anopin käyttöä tuolla haaskallasi?? Jäävytät sen ja nostat pystyyn. Siinä on sitten repolaisen onni käydä hyödyntämässä muuten niin vit.....sta naaraan kuvaus oliota viimeisenä aterianaan. Tuossa pystyyn laittamisessa on sekin onni että siinä riittää kaluamista pitkäksi aikaan lumipeitteen vahvistuessa ja repolaisen ylettyessä yhä ylemmäs.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Janme
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2004
Viestejä: 756
Paikkakunta: \o/

LähetäLähetetty: 13.11.2007 11:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä en kyllä tajua tuomosia myrkyttämisiä ja verkkojen käyttämisiä. Ja viina ja metsästys ei TODELLAKAAN sovi yhteen. Inhoittaa ihan lukea nuitten Marsun ja NVH:n tekstejä. Todella inhoittavia roistoja tuomoset! EIkä se anoppikaan niin inhoittava voi olla, että tuomoisen kohtalon ansaittis. Saattoi olla jopa laiton uhkaus!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Apple
***


Liittynyt: 25 Tou 2005
Viestejä: 1236
Paikkakunta: Lapland, home of the lap dance.

LähetäLähetetty: 13.11.2007 13:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Janme kirjoitti:
Minä en kyllä tajua tuomosia myrkyttämisiä ja verkkojen käyttämisiä. Ja viina ja metsästys ei TODELLAKAAN sovi yhteen. Inhoittaa ihan lukea nuitten Marsun ja NVH:n tekstejä. Todella inhoittavia roistoja tuomoset! EIkä se anoppikaan niin inhoittava voi olla, että tuomoisen kohtalon ansaittis. Saattoi olla jopa laiton uhkaus!


Very Happy
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juha
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Maa 2004
Viestejä: 1001
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 13.11.2007 13:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Janme kirjoitti:
Ja viina ja metsästys ei TODELLAKAAN sovi yhteen.


Mitenkäs muuten sitä sitten jaksaa passissa istua ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MarsuVee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Mar 2007
Viestejä: 135
Paikkakunta: Nelostien penkka

LähetäLähetetty: 13.11.2007 14:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen Janmen kanssa samaa mieltä tuosta viinan ja metsästyksen yhteensopimattomuudesta. Onneksi ei ole tarvinut sortua moiseen IKINÄ. Olen vain kuullut "isoilta pojilta jotka käyttävät henkseleitä" miehistä, jotka hanhipassissa tuhoavat satoja tölkkejä olutta ja kymmeniä viinapulloja. Ei ole mitään mieltä. Viikkojen närästykset ja refluksit tuollaisen reissun jälkeen. Actimelin tehokkuuskaan ei auta tuollaisten passittelujen jälkeen. Varmasti jää hanhet ampumatta kun menee läträämiseksi, vai mitä NoVoeHelevetti?!?!

Niin olikos täällä joku pas..n jauhanta topic erikseen Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
UKKOMETTO
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Kes 2004
Viestejä: 566
Paikkakunta: Kiertolainen Lapista.

LähetäLähetetty: 13.11.2007 15:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

NoVoeHelevetti kirjoitti:

Tinuri: en minä oikein ottanut selekoo mitä sinäkin oot ampunu, mutta sehän ei se pääasia ole, vaan että on vaan jotakin ampunut, ja saanutkin. Kyllähän se takkuulla on albiinopeura ollut, nyt kuin tarkemmin luin. Muistittehan ottaa niitä kuvia ja kehuskella muille. Sehän se on hauskaa kun muut on helevetin kateellisia.

Jaa-a, paha varmaan sanoa. Mutta se on ainaki varmaa, että meillä pohojoosessa jänikset laukkoo tokissa. Osa kellot kaulasa. Lähe mukkaan ens kerralla. Ei tartte koiraa, ku kellot kuuluu kauvvas asti. Marsulle: Minusta tuommoinen on kans aika tyhmää. Onneksi barpatosta ei lasketa(lue:öljy) ku se ei oo lasipullossa ja karkaa lapasesta. Kerrassaan liukasta(lue:öljyä) ptsyi! Shocked
_________________
Jossain niitten on oltava!!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16  Seuraava
Sivu 14 Yht. 16

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com