Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Sämpy Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 6350 Paikkakunta: Uleåborg
|
Lähetetty: 15.10.2007 19:08 Viestin aihe: |
|
|
laippakanta kirjoitti: | Ravista sahaa ja tyhjennä bensat kaatamalla johonkin astiaan. Voi valua yllätyksiä. Imuletkun päässä tankissa oleva sihti voi olla tukossa kokonaan tai osittain. |
Kaikki nuo on tehty ja pari muutakin helppoa temppua. Eli osaako joku antaa diagnoosia siitä kampikammion vuodosta? _________________ "Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Blis Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 16 Kes 2007 Viestejä: 80 Paikkakunta: oulusta etelään
|
Lähetetty: 15.10.2007 20:18 Viestin aihe: |
|
|
Sämpy kirjoitti: | Oliko täällä ketään sahankorjaajia linjoilla? Rupesin varsikseen eilen purkamaan tuota vanhaa sahaa ihan mielenkiinnosta, että jos vaikka löytäsin vian. Eli ongelmahan siinä oli se, että tyhjäkäynti saattoi kadota yhtä-äkkiä tai käynti ihan tyystin eikä lähtenyt käyntiin. Joskus saattoi kadota veto, niin että työsuutinta piti puolikierrosta avata. Välillä taas terä lähti pyörimään tyhjäkäynnillläkin. Kaasari, ilmanputsari puhdistettu. Kalvot ja tulppa vaihdettu, ei auttanut. Saha yleisesti ottaen Papan jäljiltä todella likainen, esim, sylinterin jäähdytysrivat puolen sentin paksuisessa kakussa.
Sylinteri, mäntä ja rengas oli mielestäni priimakunnossa, ei skraadeja eikä kulumia. Kampiakselin toinen puoli oli öljyisen näköinen, toinen puoli kuiva. Voisiko tuo indikoida sitä, että toinen puoli kampiakselin stefasta on vuotanut ja repinyt ilmaa sieltä sisään? |
imuvuodolta tuo kuulostaa, saattaa myös olla bensaletkussa reikiä, elikkä tarkasta imukaula ja vaihda bensaletku(t).. enemmän toki auttaisi kun kerrot minkä merkkinen ja mallinen saha sekä kumpi puoli kampikammiosta öljyisen näköinen... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sämpy Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 6350 Paikkakunta: Uleåborg
|
Lähetetty: 15.10.2007 21:37 Viestin aihe: |
|
|
Jonsered Comet SP49
Kumikurkkuahan tuossa ei ole, bensaletkua en sattunut oikean kokoista samaan kun sitä taannoin kyselin mutta senkin olen tarkastanut. Vasen puoli kampikammiosta oli kuivan oloinen. Pistelin äsken koko rungon halki mutta sitä vasemman puoleista stefaa en ole vielä käsiin saanut, kun en keksinyt miten sen purkaisi kun siinä on se katkojankärkihässäkkä edessä. Oikean puoleinen stefa oli kyllä ehjän näköinen, mutta kovettuneen oloinen.
Ei mulla ole mitään ihmeempiä tavoitteita sahan suhteen. Jos ei tule kuntoon, niin ei. _________________ "Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Blis Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 16 Kes 2007 Viestejä: 80 Paikkakunta: oulusta etelään
|
Lähetetty: 15.10.2007 21:52 Viestin aihe: |
|
|
http://www.acresinternet.com/cscc.nsf/ed1d619968136da688256af40002b8f7/084bb064dcc6912b88256b69007e2ffa?OpenDocument
tuommonen saha mahtanee olla?
tosiaankin, voipi olla tuossa tapauksessa kampikammio joka vuotaa, stefat kyllä löytyy paikallisesta kumiliikkeestä (ei ärrältä) kun on vanhat mallina... tuolta sivuilta näkee myös mitkä korjaussarjat passaa kaasariin, eli niitä voi koittaa myöskin jos käyntiä alkaisi löytymään.. Tuon kampikammion voit kyllä testava vuotojen varalta tekemällä pyttyyn sopivat laipat imu ja pakopuolelle joilla saat sen tukittua, sitten toiseen laippaan vaan venttiili ja painetta sisään, jos pysyy niin painetta kestää. Tarvisi vain pumpun jolla saat alipaineen sinne niin näkisit vielä että imeekö se ilmaa kampikammion kautta... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sämpy Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 6350 Paikkakunta: Uleåborg
|
Lähetetty: 15.10.2007 22:07 Viestin aihe: |
|
|
Tuo saha se nimenomaan on. Pistämätön rantteella . Ajattelin, että jos tuo sattus kondikseen tulemaan, niin ois mahtava parin, kolmenkymmenen vuoden päästä hirviporukan talkoissa nulikoita järkyttää kun pistäs bensaan vähän rouvisti öljyä ja aamulla alkais itsensä ikäistä sahaa savupilven keskellä huuattelemaan ja puhuis kiinnoista ja pölleistä.
Onko siinä kaasarissa paljon muuta korjattavaa kuin kalvosarja ja sehän on jo tehty. Siina tais olla kurkun tiivistekin mukana. Ainut vaikutus oli käynnistysvetojen lisääntyminen.
Miten ihmeessä tuo tuulettajan puoleinen akseli saadaan pois, kun se kärkisysteemi on sillälailla siinä ettei sitä saa akselilta pois. Pitääkö se akseli jollain kiskoa tms.? _________________ "Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Blis Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 16 Kes 2007 Viestejä: 80 Paikkakunta: oulusta etelään
|
Lähetetty: 16.10.2007 06:25 Viestin aihe: |
|
|
Sämpy kirjoitti: | Tuo saha se nimenomaan on. Pistämätön rantteella . Ajattelin, että jos tuo sattus kondikseen tulemaan, niin ois mahtava parin, kolmenkymmenen vuoden päästä hirviporukan talkoissa nulikoita järkyttää kun pistäs bensaan vähän rouvisti öljyä ja aamulla alkais itsensä ikäistä sahaa savupilven keskellä huuattelemaan ja puhuis kiinnoista ja pölleistä.
Onko siinä kaasarissa paljon muuta korjattavaa kuin kalvosarja ja sehän on jo tehty. Siina tais olla kurkun tiivistekin mukana. Ainut vaikutus oli käynnistysvetojen lisääntyminen.
Miten ihmeessä tuo tuulettajan puoleinen akseli saadaan pois, kun se kärkisysteemi on sillälailla siinä ettei sitä saa akselilta pois. Pitääkö se akseli jollain kiskoa tms.? |
kuva kertoo tuhat sanaa... Mutta muistelisin että siihen pitää semmonen hämärä ulosveto systeemi rakentaa, pitääpä varsin katsella jos vielä löydän jostain internetin syövereistä poksautuskuvat tuohon... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sämpy Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 6350 Paikkakunta: Uleåborg
|
Lähetetty: 16.10.2007 19:33 Viestin aihe: |
|
|
No niin, selvisihän se. Siinä akselilla on sellainen olka, joka estää vauhtipyörää pyörimästä akselilla. Luulin sen olevan akseliin työstetty, mutta irrallinenhan se olikin. No sen jälkeenkän homma olikin helppo ja akselin päähän lyömällä runko ja akseli irtosivat toisistaan. Stefat irtosi puutapilla lyömällä. Millähän ne rungon puolikkaat saat tiivistettyä toisiinsa: käykö joku tuubissa oleva aine? _________________ "Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
fc3199 Kanta-asiakas
Liittynyt: 31 Jou 2004 Viestejä: 393
|
Lähetetty: 16.10.2007 19:49 Viestin aihe: |
|
|
Näkyy olevan sahan korjuut menossa, mutta pistän silti tähän väliin tiedoksi, että jos jollakin on harvennuksen tarpeessa olevaa metsää kannattaa sahailla hankintaa, ostavat pieniäkin määriä ja hinta on korkeampi kuin vuosiin.
"Enson" mies lupasi minulle tällaisesta kuntourheilusta 34,5 E/ mäntykuitukuutio.Vuosi sitten maksoivat suunnilleen 25 E. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Blis Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 16 Kes 2007 Viestejä: 80 Paikkakunta: oulusta etelään
|
Lähetetty: 16.10.2007 20:55 Viestin aihe: |
|
|
Sämpy kirjoitti: | No niin, selvisihän se. Siinä akselilla on sellainen olka, joka estää vauhtipyörää pyörimästä akselilla. Luulin sen olevan akseliin työstetty, mutta irrallinenhan se olikin. No sen jälkeenkän homma olikin helppo ja akselin päähän lyömällä runko ja akseli irtosivat toisistaan. Stefat irtosi puutapilla lyömällä. Millähän ne rungon puolikkaat saat tiivistettyä toisiinsa: käykö joku tuubissa oleva aine? |
hyvä että selvisi mutta tässäpä vielä räjäytyskuvat varalta jos tarvit http://www.arboristsite.com/attachment.php?attachmentid=58455&d=1192550227 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hietala Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Kes 2004 Viestejä: 2541 Paikkakunta: Pohojanmaa
|
Lähetetty: 17.10.2007 14:43 Viestin aihe: |
|
|
Sämpy kirjoitti: | No niin, selvisihän se. Siinä akselilla on sellainen olka, joka estää vauhtipyörää pyörimästä akselilla. Luulin sen olevan akseliin työstetty, mutta irrallinenhan se olikin. No sen jälkeenkän homma olikin helppo ja akselin päähän lyömällä runko ja akseli irtosivat toisistaan. Stefat irtosi puutapilla lyömällä. Millähän ne rungon puolikkaat saat tiivistettyä toisiinsa: käykö joku tuubissa oleva aine? |
Alunperin siinä on ollut "paperitiiviste", mutta nuin vanhaan peliin tuskin löytyy sellaista. Wurthilla on hyvää tasotiivistemassaa, jota voi tähän tarkoitukseen käyttää _________________ Laiskuuttaan tingan häviää |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Spede ***
Liittynyt: 16 Syy 2004 Viestejä: 2680
|
Lähetetty: 17.10.2007 15:08 Viestin aihe: |
|
|
Hietala kirjoitti: |
Alunperin siinä on ollut "paperitiiviste", mutta nuin vanhaan peliin tuskin löytyy sellaista. Wurthilla on hyvää tasotiivistemassaa, jota voi tähän tarkoitukseen käyttää |
Paperitiivistettä saa levynä autotarvikeliikkeistä. Muutamaa eri paksuutta löytyy. Siitä voi sitten askarrella mieleisensä mallisen tiivisteen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hietala Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Kes 2004 Viestejä: 2541 Paikkakunta: Pohojanmaa
|
Lähetetty: 17.10.2007 19:44 Viestin aihe: |
|
|
Siinä onkin askartelua, ainakin joissakin sahamalleissa _________________ Laiskuuttaan tingan häviää |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sämpy Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 6350 Paikkakunta: Uleåborg
|
Lähetetty: 17.10.2007 20:26 Viestin aihe: |
|
|
No ei tuohon kyllä askartele pirukaan paperista tiivistettä. Ruotsin pojat oli ruuvejakin punoneet siihen ainakin sata. Ja paperitiivistekin oli melko tymäkällä liimalla kiinni kun puoliskot ei meinannu millään irrota toisistaan. Katsotaan nyt miten intoa riittää korjaamiseen. Stefojen lisäksi pitäis vetorissa uusia, ja se näytti olevan rummussa kiinni, saaneeko uutta enää. Jos saa, niin alkaa nuo korjauskustannukset pompsahtamaan kun tuskin ne stefatkaan ilmaisia on. Oli muuten semmonen saha ja semmosia poteroita täynnä että purumömmöä oli varmaan puolikiloa niissä koloissa kun putsasin sitä.
Miten se Blis onnistui hakemaan arboristsitelta tuon räjäytyskuvan? Linkki kyllä toimii, mutta se haku kiinnostaa. _________________ "Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Blis Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 16 Kes 2007 Viestejä: 80 Paikkakunta: oulusta etelään
|
Lähetetty: 17.10.2007 20:31 Viestin aihe: |
|
|
Sämpy kirjoitti: | No ei tuohon kyllä askartele pirukaan paperista tiivistettä. Ruotsin pojat oli ruuvejakin punoneet siihen ainakin sata. Ja paperitiivistekin oli melko tymäkällä liimalla kiinni kun puoliskot ei meinannu millään irrota toisistaan. Katsotaan nyt miten intoa riittää korjaamiseen. Stefojen lisäksi pitäis vetorissa uusia, ja se näytti olevan rummussa kiinni, saaneeko uutta enää. Jos saa, niin alkaa nuo korjauskustannukset pompsahtamaan kun tuskin ne stefatkaan ilmaisia on. Oli muuten semmonen saha ja semmosia poteroita täynnä että purumömmöä oli varmaan puolikiloa niissä koloissa kun putsasin sitä.
Miten se Blis onnistui hakemaan arboristsitelta tuon räjäytyskuvan? Linkki kyllä toimii, mutta se haku kiinnostaa. |
tuolta arboristsiteltä löytyy melkeempä kaikki mahoton ja mahollinen sahoista jos vaan lontoon murre taipuupi.. haku toimii näin http://www.arboristsite.com/showthread.php?t=54962 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sämpy Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 6350 Paikkakunta: Uleåborg
|
Lähetetty: 17.10.2007 20:45 Viestin aihe: |
|
|
Kätevää. _________________ "Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|