Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
poikma Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 13.02.2007 10:34 Viestin aihe: |
|
|
Rohkenen jakaa tuolla ylempänä aiheesta kirjoittaneelta MVe:ltä saamani fosfatointiohjeen eteen päin:
"Olen yleensä lasikuula- tai hiekkapuhaltanut esineet ja puhdistanut itse ennen pinnoitukseen vientiä huolimatta, että he puhdistavat vielä ennen pinnoitusta. Samoin esim. sinkityistä ruuveista on sinkitys syytä poistaa perusteellisesti ennen fosvatointia.
Kehyksien suhteen en ole lukon johteita suojannut, vaan olen hionut ne pinnoituksen jälkeen.
Piippun osalta toimii esim, sinistyksessä usein käytetty konsti.
Piipun läpi teräksinen päistä kierteytetty tanko, piipun suuhun lämpöä kestävästä kumista tulppa ja kierretankoon aluslevy ja mutteri (kiinteä laippa vielä parempi) Patruunapesän puolelle samoin lämmönkestävästä kumista tiiviste, tiivisteen päälle aluslevy, jousi ja mutteri.
Piipussa ei pysy paikallaan mikään kiinteä tulppa, koska lämmitettäessä aseöljyn jne jäänteet muodostavat sen verran kaasua/painetta, että tulppa irtoaa.
Kaikki pinttynyt rasva kannattaa irroittaa joka paikasta ennen pinnoitusta ja samoin puhaltamisesta kertynyt pöy kierteiden pohjilta ja kaikkien onkaloiden pohjilta." |
|
Takaisin alkuun |
|
|
astalo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.02.2007 11:33 Viestin aihe: |
|
|
Olisiko teillä laittaa kuvia aseista jotka on käsitelty molemmin menetelmin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vond Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 13.04.2007 17:02 Viestin aihe: |
|
|
MS-Pintayö on jo tiedossa, mutta löytyisikö PK-seudulla pajoja jotka tekisi aseiden fosfatointia? Olisi erittäin kulunut ase joka kaipaa kylpyä... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pikku-Jussi Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 09.10.2007 11:40 Viestin aihe: Hitsausjäljet? |
|
|
Näkyvätkö fosfatoinnin alta mahdolliset hitsausjäljet? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Solifer Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.10.2007 23:33 Viestin aihe: Re: Hitsausjäljet? |
|
|
Pikku-Jussi kirjoitti: | Näkyvätkö fosfatoinnin alta mahdolliset hitsausjäljet? |
Ei näy jos itse metallin pinta on tasainen. Fosfatointia on käytetty halvemmissa aseissa juuri peittämään heikon pintaviimeistelyn laiminlyöntejä kustannussyistä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|