OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Pyy
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 75, 76, 77  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
saarinen
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 25 Jou 2006
Viestejä: 40

LähetäLähetetty: 07.10.2007 20:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tähän mennessä on kaksi pyytä jäänyt eräksi, olen itsekin ihmetellyt sitä kun viimeisenä parina viikkona on ollut todella hiljaista. Pyyt kyllä välillä lähtevät edestä pakoon, mutta pillille ei ole tullut ketään viimeaikoina. Alkaako mahdollisesti pyyt olemaan aktiivisempia taas kun tulee ensimmäiset kirkkaat pakkasaamut?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Over and Under
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Lok 2007
Viestejä: 113
Paikkakunta: Taivalkoski

LähetäLähetetty: 07.10.2007 20:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täällä Taivalkoskella on runsaasti pyitä itellä on jo kiintiö täyttynyt pyistä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Systeemin uhri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Maa 2007
Viestejä: 709
Paikkakunta: Jönköping

LähetäLähetetty: 07.10.2007 21:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänään tuli yks pillitettyä. Oli varmaan sama pyy, kun lähti mua karkuun, mutta pienen hetken päästä menin sinne tienoolle, minne se pyy mielestäni lensi ja kai se sitten sama oli, kun tuli pillille ja jäi eräksi.

Oli vaan Vihtavuoren Vismuttia piipussa, niin ei kuollut heti, voi tietty olla, että oli liian vähän haulia tappavissa kohdissa.
_________________
JESJESJESJES!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
erajore
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2007
Viestejä: 608
Paikkakunta: Hämeessä

LähetäLähetetty: 07.10.2007 21:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taidan jättää siihen 5 pyyhyn. Ei viitsi enempää verottaa, että on ens vuonnakin jotain Wink
_________________
Blop
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
risen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Jou 2005
Viestejä: 124

LähetäLähetetty: 07.10.2007 21:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

erajore kirjoitti:
Taidan jättää siihen 5 pyyhyn. Ei viitsi enempää verottaa, että on ens vuonnakin jotain Wink


Juu sama kiintiö on itelläkin. Kolme on nyt ammuttu, kaikki hieman eri alueilta. Kaks aluetta on viä jäljellä mistä en oo ampunu yhtään, eli ootellaan ja katsastellaan mitä se loppu syksy tuo tullessaan. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
SuPeja
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 30 Hei 2007
Viestejä: 51
Paikkakunta: Suomi

LähetäLähetetty: 07.10.2007 21:41    Viestin aihe: Kotkassa Vastaa lainaamalla viestiä

Lauantaina opiskelevalta 2.5v seropilta ammuin ekan pyyn. Ihan hyvin alkanut koira toimia Smile
_________________
SuPi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bearking
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Huh 2006
Viestejä: 590
Paikkakunta: pohjois-savo

LähetäLähetetty: 08.10.2007 10:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

saarinen kirjoitti:
Tähän mennessä on kaksi pyytä jäänyt eräksi, olen itsekin ihmetellyt sitä kun viimeisenä parina viikkona on ollut todella hiljaista. Pyyt kyllä välillä lähtevät edestä pakoon, mutta pillille ei ole tullut ketään viimeaikoina. Alkaako mahdollisesti pyyt olemaan aktiivisempia taas kun tulee ensimmäiset kirkkaat pakkasaamut?


Missäs päin metsästelet?
Ainakin meilläpäin on samanlaisia "oireita" että pyyt on todella varovasia eivätkä tule yhtä royhkeästi pillille kuin 2-3 viikkoa sitten kun puut oli vielä premmassa lehessä.
risen kirjoitti:
Ei ollut viikonloppuna oikein semmosia aamuja, että olisi latvateeriä päässyt kiväärillä ampumaan, niin piti vaihtaa metsästyskohteeksi pyyt. Samalla kaivoin kaapin nurkasta isän vanhan yksipiippuisen Hammerlessin ja muutamia remingtonin panoksia.
Koko syksynä en ollut nähnyt kuin muutaman pyyn, joten en ollut varma mistä lähteä niitä etsimään. Kiertelin kuitenkin vanhoja ja hyväksi havaittuja pyypaikkoja, eli puronvarsi tiheikköjä ja kuusikkoja. Niimpäs vain alkoikin pyita löytyä ja muutama tuli ihan ammuttavaksi asti.



kerroppas risen tarkemmin tuosta haulikostasi.
itekkin oon kantanu 1-piipuista mukana kunnes se hajosi (taas).
sanoisisn että 1-piippuinen haulikko on ehottomasti parhaimpia pyy aseita varsinkin jossain pienessä 16 tai 20 kaliiberissa.
no oishan tuolla nurkassa vielä yksi toimiva 1-piippuinen saive. pittää varmaan vielä sitä kokeilla joku kerta.
kuvia tuolla-->
http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t=33680&highlight=j+saive
_________________
kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Iisiraireri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Elo 2007
Viestejä: 560

LähetäLähetetty: 08.10.2007 12:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viikonloppuna eka pillireissu ja niinhän se tuli ensimmäinen
houkuteltu pyy repun pohjalle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
saarinen
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 25 Jou 2006
Viestejä: 40

LähetäLähetetty: 08.10.2007 15:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

saarinen kirjoitti:
Tähän mennessä on kaksi pyytä jäänyt eräksi, olen itsekin ihmetellyt sitä kun viimeisenä parina viikkona on ollut todella hiljaista. Pyyt kyllä välillä lähtevät edestä pakoon, mutta pillille ei ole tullut ketään viimeaikoina. Alkaako mahdollisesti pyyt olemaan aktiivisempia taas kun tulee ensimmäiset kirkkaat pakkasaamut?

bearking kirjoitti:

Missäs päin metsästelet?
Ainakin meilläpäin on samanlaisia "oireita" että pyyt on todella varovasia eivätkä tule yhtä royhkeästi pillille kuin 2-3 viikkoa sitten kun puut oli vielä premmassa lehessä.


Hartolassa vaikutan. pieni paikkakunta, tarkista sijainti jostain jos kiinnostaa. Tosiaan, ihmettelen kyllä tätä pyiden vaitonaisuutta, vaikka pakoon lähteneet pyyt ovat varmasti aivan lähimaastossa, ei ole edes viheltelyä kuulunut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Hitleri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2006
Viestejä: 4744

LähetäLähetetty: 08.10.2007 15:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

saarinen kirjoitti:
ihmettelen kyllä tätä pyiden vaitonaisuutta, vaikka pakoon lähteneet pyyt ovat varmasti aivan lähimaastossa, ei ole edes viheltelyä kuulunut.

Kokeilepa vihellellä pyypilliin joskus vaikka ennen kuin karkotat linnut lentoon. Eivät useinkaan ala vastailla jos ne on karkotettu ja heti samaan kohtaan jää pillittämään. Eli oletetuille olinpaikoille piiloon ja pilli kitusiin. Kyllä täällä ainakin pyyt vihloo niin komeesti omia aikojaan!
_________________
Vaan varmoilta paikoilta ohi!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
risen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Jou 2005
Viestejä: 124

LähetäLähetetty: 08.10.2007 17:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

bearking kirjoitti:

kerroppas risen tarkemmin tuosta haulikostasi.
itekkin oon kantanu 1-piipuista mukana kunnes se hajosi (taas).
sanoisisn että 1-piippuinen haulikko on ehottomasti parhaimpia pyy aseita varsinkin jossain pienessä 16 tai 20 kaliiberissa.
no oishan tuolla nurkassa vielä yksi toimiva 1-piippuinen saive. pittää varmaan vielä sitä kokeilla joku kerta.
kuvia tuolla-->
http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t=33680&highlight=j+saive


Juu no en mä siitä isommin osaa kertoa, kuvanmukainen pyssykkä. Very Happy
Mut pirun hyvä sillä on ampua ja varsinkin pyymetillä mainio kampe. Pystyy pötkäyttämään vähän pidemmällekin matkalle pitkän ja suppean piipun ansiosta. Näköjään oli oikein sopivia panoksia nuo remingtonin shurshotit 4koon haulilla. Pitää myös oikein kovaste Vihtavuoren vanhoista kunnon royaleista.
Ja on mulla toi espanjaleinen päällekkäispiippunenki ase, jota yleensä kanniskelen kanalintujahdissa, mutta jotenkin tuntu luotevammalta ottaa vanhus mukaan metille. Muutenkin on tapana ollut joka syksy ulkoiluttaa sitä ainakin kerran ja yleensä usemmastikin. Vielä ois tarkotus kaksi pyytä tälle syksylle ampua ja jos vain suinkin mahdollista niin yritän ampua ne tuolla hammerlessillä. Toki jos olen 2piippusen kanssa menossa ja sopivalle hollille pyy istahtaa niin sattuu kait sitä tällä uudemmallakin pyssyllä siihen. Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
saarinen
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 25 Jou 2006
Viestejä: 40

LähetäLähetetty: 08.10.2007 20:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

saarinen kirjoitti:
ihmettelen kyllä tätä pyiden vaitonaisuutta, vaikka pakoon lähteneet pyyt ovat varmasti aivan lähimaastossa, ei ole edes viheltelyä kuulunut.

Hitleri kirjoitti:

Kokeilepa vihellellä pyypilliin joskus vaikka ennen kuin karkotat linnut lentoon. Eivät useinkaan ala vastailla jos ne on karkotettu ja heti samaan kohtaan jää pillittämään. Eli oletetuille olinpaikoille piiloon ja pilli kitusiin. Kyllä täällä ainakin pyyt vihloo niin komeesti omia aikojaan!


En siis tietenkään aja pyitä aina lentoon ja sitten rupea viheltelemään, vaikka ovat ne silleenkin tulleet monesti katsomaan. Vaikka olen hiljaa hiippaillut hyville pyypaikoille ei ole linnuista kuulunut, tosin se nyt voi johtua pilliin puhaltelijastakin.

Täytyy nyt katsella taas viikonloppuna ja sitten kirjoitella miten kävi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Katinhäntä
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 21 Syy 2007
Viestejä: 44
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

LähetäLähetetty: 08.10.2007 21:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

saarinen kirjoitti:
Tähän mennessä on kaksi pyytä jäänyt eräksi, olen itsekin ihmetellyt sitä kun viimeisenä parina viikkona on ollut todella hiljaista. Pyyt kyllä välillä lähtevät edestä pakoon, mutta pillille ei ole tullut ketään viimeaikoina. Alkaako mahdollisesti pyyt olemaan aktiivisempia taas kun tulee ensimmäiset kirkkaat pakkasaamut?


Täällä on myös ollut hiljaista reilu pari viikkoa ja sitä olen kyllä ihmetellyt, mutta en näköjään ole ainoa. Olen kyllä nähnyt pyitä lähtevän metsätieltä ja koittanut niitä pillittää, mutta ei ole onnistunut. Eikä sekään, että olen mennyt pyypaikoille pillittämään. Toivottavasti tilanne pian paranee, muuten aika loppuu kesken.
_________________
Yrittänyttä ei laiteta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bearking
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Huh 2006
Viestejä: 590
Paikkakunta: pohjois-savo

LähetäLähetetty: 08.10.2007 22:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

risen kirjoitti:
Toki jos olen 2piippusen kanssa menossa ja sopivalle hollille pyy istahtaa niin sattuu kait sitä tällä uudemmallakin pyssyllä siihen. Very Happy


tottakai se tipahtais silläkin.
Lincolni tuntuu jotenkin niin kolholta kantaa pyy metällä mukana. kerkes niin hyvin tottua siihen 16/70 "pyyhäkkiin". oon aatellu että ku 1-piippuisia ei enää juuri saa...ainakaan saksalaisia...paitsi jos maksaa omaisuuden jostain kipplaufista ja ota siihen haulipiippua kakkos piipuksi....niin ratkaisu voisi olla siro ja kevyt 20/70 tai /76 rinnakkainen. noita 16/70 on aika vaikee löytää uusina....paitsi erikoistilauksesta.
Faustin tyttöjen tuss...areita oon katellu että siinä ois siroa italialaista muotoilua rauhalliseen pyyjahtiin.
http://www.faustistefanoarms.com/imgprodotti/Upl-24-105-034.jpg
eikä ois ees juuri lincolnia kalliimpi...asetalolla näytti Style st olevat päälle 800€.
_________________
kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
standard
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Lok 2006
Viestejä: 510
Paikkakunta: vakka-suomi

LähetäLähetetty: 09.10.2007 21:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pitänee mennä hartolaan kattomaan että onko se noin hiljaseksi vetäny pyy metsät. on appiukolla maita hartolassa ja on oikeestaan ollut jopa mielessä kurreen liittyminenkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 75, 76, 77  Seuraava
Sivu 21 Yht. 77

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com