OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

näin se alkaa
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
saviorja
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 25 Jou 2005
Viestejä: 53

LähetäLähetetty: 19.01.2006 22:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jos se kanahaukka on vieny 7 kilosen kissan suoraan pihasta niin eiköhän se rusakonkin jaksa kantaa.

ja asetta lähdin vaihtaan koska toi idän ihme ei oikein sovi käteen(liian lyhyt tukki) ja on kömpelö radalla. eikä ne vaihdettavat supistajatkaan haittaa. taitaapi kuitenki toi 12kal olla nykyään se "standardi". tän viimisen kuukauden mettästelen kuitenki tolla vanhuksella kun ei oikein ehi ottaan tuntumaa tohon uuteen. ja 12/76 se on kun en nähny mitään järkee tossa 12/89.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16689
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 21.01.2006 20:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

saviorja kirjoitti:
jos se kanahaukka on vieny 7 kilosen kissan suoraan pihasta niin eiköhän se rusakonkin jaksa kantaa.



ei se kyllä "vie" 7 kiloista kissaa. tappaa voi(todella epatodennäköistä jos kissa muuten täysissä sielun ja ruumiin voimissa) ja sitten raatelemalla syödäkin. kanahaukan paino on 650–1500 g eli ei se saa edes 3 kilon saalista kynsissään minnekään. huuhkaja ja kotka ovat asia erikseen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tosinuija
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Mar 2005
Viestejä: 460

LähetäLähetetty: 22.01.2006 16:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

joo ei kyllä vie kanahaukka kissaa.Meiltä on huuhkaja vienyt kissan ja kissat on vieny rusakoita. Tokkopa se haukka rusakkoakaan vie, ellei osissa sitten
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kova metsämies
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 21 Tam 2006
Viestejä: 66
Paikkakunta: suonenjoki

LähetäLähetetty: 23.01.2006 23:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mullakin sattuis syksyn mittaan semmoinen tapaus kun ammuin jänistä nii iso kasa jäi karvoja ja verta mutta jänistä ei löytynyt mistään vaikka seurasin jälkiä ainakin kilometrin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti AIM Osoite
hankipoika
Vieras





LähetäLähetetty: 23.01.2006 23:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kilometrin vain Surprised kyllä se haavakkona aika kauaskin menee, kokemusta on Mad
Takaisin alkuun
kova metsämies
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 21 Tam 2006
Viestejä: 66
Paikkakunta: suonenjoki

LähetäLähetetty: 26.01.2006 17:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

no enpä kehdannut rämpiä sen pitemmälle. Soitin minä kaverille että tois koiran siihen mut se ajo just silloin toista jänistä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti AIM Osoite
m.etästäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Mar 2005
Viestejä: 171

LähetäLähetetty: 31.01.2006 22:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla kävi viime syksynä jännästi kun olin jänis metällä ja pienellä tien tapasella ja kuulin rapinaa ja jäni juoksee selän takaa ja nopeesti kokeilen roiskasta ja mun mielestä osu hyvin mut ei löytyny pupua. No sitte najokki tulee kattomaan et mitä tapahtu kun pamahti ja haistaa jäljen ja rupee pienen kuusen ympärillä pyörimään ja meen kattoo nii jänis on kuollu kuusenperseeseen ja vaan yks hauli korvasta läp. Ei perskuti että nauratti Laughing Ja tämä on totta yhtäänb muuta alin reikää ei elukasta löytyny.
_________________
kukaan ei ole täydellinen, ja minä olen täydellinen esimerkki siitä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tjvirtanen
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 09 Mar 2006
Viestejä: 9

LähetäLähetetty: 09.11.2006 18:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

sattuiskohan toi sun tähti haulikko olemaan kaupan? Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
saviorja
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 25 Jou 2005
Viestejä: 53

LähetäLähetetty: 09.11.2006 22:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaikki on aina kaupan mutta ei välttämättä järkihintaan. Tolla tähdellä tiputellaan harakoita pihakoivusta nykyään. Ja rahallista arvoohan tolla ei oo eli tuskin luovun siitä, mutta toki siitä voi tarjota päätähuimaavia rahasummia. Aina sitä kauppa syntyy kun tarpeeks maksaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Artsi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Mar 2004
Viestejä: 292
Paikkakunta: Juuka

LähetäLähetetty: 10.11.2006 07:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä olen kokeillut ampua kuvioita lehteen eri merkkisillä haulikon pateilla ja jostain syystä 3 mm haulit antavat tasaisimman kuvion. Jos haulikoko kasvaa myös hajonta kasvaa ja kuvio on aina ollut suht epätasainen. Tällä hetkellä käytössä Dionisi Dap 3 3 mm hauleilla (12/70). Noissa on tehoa sen verran että menevät ainakin nahan alle jos ei syvemmällekkin.

Kerran olen haavoittanut jänistä enkä löytänyt sitä etsinöistä huolimatta. Sen jälkeen olen muuttunut aika varovaiseksi ammunnan suhteen ja jos ei hyvää hollia löydy ja pääse piiirrättämään kunnolla niin olen jättänyt ampumatta. Karkuutettuja jäniksiä tuleekin aika paljon vuoden mittaan mutta muutaman saa aina eräksikin.

Kanahaukka jaksaa vetää maata pitkin teertä, huuhkajalla liikkuu jänis mutta ei jaksa nostaa ilmaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JR Lekker™
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hei 2006
Viestejä: 594
Paikkakunta: Päräperäsemeri

LähetäLähetetty: 10.11.2006 09:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä naaraskanahaukka jaksaa liihottaa teeren kokoinen elukka kynsissä. Ison uros fasaanin kanssa lensi n.200m ennenkuin jäi syömään.
_________________
Aina ei voi voittaa, ei ees jokakerta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
jpitkaka
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 01 Syy 2004
Viestejä: 24
Paikkakunta: Tornio

LähetäLähetetty: 10.11.2006 10:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minun käyttämässäni treenimaastossa olen nähnyt lähes joka ajolla kanahaukan seuraavan ajokoiraani. Lentää noin 20 metriä koiran perässä, viiden metrin korkeudella. Haukkoja on ainakin kolme, kun näin ne yhtä aikaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Teeba
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Syy 2007
Viestejä: 140
Paikkakunta: Lappi

LähetäLähetetty: 10.09.2007 21:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuli tuosta verijälkien paljoudesta mieleen se ku viime talven lopulla oltiin koirani kanssa jänismettällä kun sitten muutaman tunnin ajon päätteksi sain ammuttua sille jäneksen ja suolistin sen ja ihmettelin että hirvikö tähä on suolistettu ku verta oli jumalattomasti. Hanki oli kyllä nuoskanen joka varmasti vaikutti asiaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com