Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
hirveekoira
|
Lähetetty: 27.06.2007 14:39 Viestin aihe: Haulikon perä halki |
|
|
Minulla meni tikan 412s :stä perä halki, olisiko jollain tietoa oulun alueelta tai lähistöltä asesepästä joka korjais periä tai saisiko jostain mahdollisesti uusia periä hankittua? Kärkkäiseltä joskus on saanut mutta oli myyty loppuun... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kakeju Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 29.06.2007 22:00 Viestin aihe: |
|
|
Ei ihan lähistöllä ole, mutta Suomussalmelta Antero Lauroselta onnistuis varmasti tukin teko |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hirveekoira
|
Lähetetty: 30.06.2007 00:21 Viestin aihe: |
|
|
valitettavasti sanoi että on töitä niin paljon ettei ala tekemään... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
stp
|
Lähetetty: 10.07.2007 09:44 Viestin aihe: |
|
|
Olen itse myös kysellyt periä tai niiden aihioita jo useamman vuoden ajan, mutta ne on kyllä kiven alla. Siinä olisi jollekkin firman paikka, perän mallinnus ja työstökeskukset töihin. Uskon että menekkiä ois.
Minulta puuttuu perät Valmet 12 ja 20 kaliperin haulikoista. Molemmat tapaukset olen useasti korjannut mutta loppujen lopuksi ne ovat jo niin huononnäköiset + kestoiset että uudet tarvitsisi.
Muutamalta sepältä olen kysynyt vaan ne on hinnoitelleet itsensä ao. työn osalta niin koviksi ettei tarvitse niitä tehdä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veikkokoponen Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Maa 2006 Viestejä: 304 Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 10.07.2007 17:35 Viestin aihe: |
|
|
Hirveekoiralle yyveetä! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
saqqa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.07.2007 04:37 Viestin aihe: |
|
|
stp kirjoitti: | Olen itse myös kysellyt periä tai niiden aihioita jo useamman vuoden ajan, mutta ne on kyllä kiven alla. Siinä olisi jollekkin firman paikka, perän mallinnus ja työstökeskukset töihin. Uskon että menekkiä ois.
Minulta puuttuu perät Valmet 12 ja 20 kaliperin haulikoista. Molemmat tapaukset olen useasti korjannut mutta loppujen lopuksi ne ovat jo niin huononnäköiset + kestoiset että uudet tarvitsisi.
Muutamalta sepältä olen kysynyt vaan ne on hinnoitelleet itsensä ao. työn osalta niin koviksi ettei tarvitse niitä tehdä. |
No valmetin hintaan, jos vertaa, ni varmasti o kovia. Ei taija kuitenkaan ihan pikku homma olla perän teko. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
stp
|
Lähetetty: 12.07.2007 15:23 Viestin aihe: |
|
|
Eipä ole valmetilla paljon muutakuin tunnearvoa, käypiä aseita ne silti on ja siksi niitä kuntoon puuhaankin.
Kumma kun tuon laijin työläisiä ei tahdo löytää mistään. Itse olisin valmis maksamaankin kunnon työstä, mutta silti tuntuu, että ainakun jollekkin asesepälle soittaa se sanoo että ei ehdi tai viitsi, liian työläs homma ! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Loikka ***
|
Lähetetty: 12.07.2007 16:50 Viestin aihe: |
|
|
Noita Valmetin periä liikkui joku vuosi sitten varsin kohtuu hintaan isompikin erä. Kukahan mahtoi senkin ostaa vai onkohan vielä myynnissä yksittäin?
Perät olivat ilman kaiverruksia mutta muuten ihan orkkiksia. Jos joku muistaa kuka näitä nykyään myy niin voisi tuoda sen julki myös täällä.
(Muistelisin että jostain Oulun liepeiltä näitä sai) |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Metsuri2 Vieras
|
Lähetetty: 30.10.2007 08:05 Viestin aihe: |
|
|
Tuolta löytyy ainakin.
www.aseinsinoori.fi
On myös säädettävällä poskipakalla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mehtämies90 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.10.2007 11:13 Viestin aihe: |
|
|
Huuto.netissä oli myynnissä valmetin periä, muistaakseni ainakin 412 ja 212 malleihin. Katso sieltä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hansanen Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 08.11.2007 22:01 Viestin aihe: |
|
|
Lainataampa tätä toppiikkia..
Eli mulla on menossa jäpöpyssystä hyvää vauhtia perä halki. Halkeama on koneistolta taaksepäin tukin suuntasesti noin 5cm.
Mietin, että pitääkö tuo super epoksi siinä, jos sitä survoo halkeemaan? Tukki on irti ja sitä halkeemaa saa kyllä väännettyä levälleen, et pääsee laittaa. Sit kattelin, et jos laittais pari messinki ruuvia molemmilta puolilta viel siihen. Tekis siistit upotutukset, ni ei jäis kannat kaulalle törröttää.
Mitä mieltä olette, pitääkö epoksi ja tuleeko kestämään? Onko hyviä ehdotuksia korjaukseen?
Oli mulla sellainenkin mielessä, kun on tota hiilikuitumattoa, jos vetäis epoksit puun pintaan, antais kuivua ja imeytyä kunnolla, hiois vähän ja uuvet epoksit ja mattoa perään ja epoksia. Tulis aika siistin näkönen, mutta kestääkö se? Se hiilari ku ei kestä hirveesti noita kolhuja
Asehan on sankavhitun aikainen palalaikka ij58m, jonka arvo on varmaan karkeesti 50e-80e. Eli ei paljo huvita ruveta teetättää tukkia siihen
Mutta on vaan jäpö hommis niin pirun hyvä vekotin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koukkupolovi Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Jou 2004 Viestejä: 6824 Paikkakunta: Kainuu-Koillismaa
|
Lähetetty: 08.11.2007 23:06 Viestin aihe: |
|
|
Ehdotus: 6-8 mm reikä "vasten halakeinta" kaulan läpi, kovaa puuta tappi esim araldiitilla liimaten reikään. Putsaa liimatahrat pois, anna kuivua puristuksen alla ja katkaise liika tapista ynnä hio sieläksi tai viilaa varoen karhennuskuvio tappiinkin. _________________ Hoc iam omni varietate caret. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 09.11.2007 08:56 Viestin aihe: |
|
|
Koukkupolovi kirjoitti: | Ehdotus: 6-8 mm reikä "vasten halakeinta" kaulan läpi, kovaa puuta tappi esim araldiitilla liimaten reikään. Putsaa liimatahrat pois, anna kuivua puristuksen alla ja katkaise liika tapista ynnä hio sieläksi tai viilaa varoen karhennuskuvio tappiinkin. |
Jep, täähän kuullostaa niin hyvältä, että taidankin tehdä näin. Kiitoksia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koukkupolovi Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Jou 2004 Viestejä: 6824 Paikkakunta: Kainuu-Koillismaa
|
Lähetetty: 09.11.2007 09:15 Viestin aihe: |
|
|
Tarvitsetko tarkempaa työselostusta?? _________________ Hoc iam omni varietate caret. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 09.11.2007 10:18 Viestin aihe: |
|
|
Koukkupolovi kirjoitti: | Tarvitsetko tarkempaa työselostusta?? |
Juu, kyllä kelpaa! Itte touhunnu vaan noitte rautojen kanssa ja jääny noi puuhommat vähemmälle.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|