Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Bushmaster Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.05.2007 00:42 Viestin aihe: Mauserin liipaisun parantaminen? |
|
|
Saisiko aseen liipaisua paranneltua millään tavoin? Se on ainakin mun mielestä vähän huono etuvedon ja sen vuoksi että liipaisu on venyvä ja epäselvä millon lähtee ja laukaisu menee aika usein nykäisyksi. Virekynnen pintojen hiominen kiillotustahnalla melkein peilikiiltäviksi auttoi jonkin verran(ostettaessa aseen liipaisu oli vielä huomattavasti jäykempi rupuisten virekynsipintojen vuoksi) mutta on se edelleen tiukka verrattuna vaikka kaverin L579-pyssyyn jossa on sellanen liipasu just niinkun pitää. Voisko sitä mitenkään saada viritettyä etuvedottomaksi ja sellaiseksi että liike olisi ihan lyhyt niinkun vaikka tossa L579:ssä on?
Juu ja muuten tässä samalla heittäkääpäs joku minkälainen purku-urakka on ottaa mauserista raudat irti tukeista? Tarttee vissiin jonkun erikoistyökalun? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
igorrock Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.05.2007 07:26 Viestin aihe: |
|
|
Ainoa oikeastaan varmasti toimiva tapa laukaisun korjailuun on vaihtaa tilalle uusi säädettävä koneisto. Alkuperäisessä kun ei varsinaisesti ole mitään säätöjä.
Raudat lähtevät tukista irti kun avaat ruuvimeisselillä ne kaksi ruuvia joilla makasiini on pohjastaan kiinni. Alkuperäisessä kunnossa olevasta militariamallista täytyy tietysti ensin irroittaa tukin yläosa joka on kiinni tukirenkailla. Nekin pitäisi saada auki ihan normaalilla ruuvimeisselillä.
Ohessa hyödyllinen linkki;
http://www.mausercentral.com/ |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
6.5x57 Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Bushmaster Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.05.2007 17:23 Viestin aihe: |
|
|
Kiitos vaan kaikille vastauksista! Purin pyssyn eilen ja putsasin. Pitänee sitten hommata tuollainen liipaisin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
MMES Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 09.07.2007 08:24 Viestin aihe: |
|
|
Morientes,
Minulla on pari Mauseria, joihin olen vaihtanut ainoastaan liipasimen. Toisessa Huber Conceptin tavallinen ja toisessa NECG:n herkistinliipasin. Molempiin olen tosi tyytyväinen. Em. oli edullinen ~ 60$. Timneyllä on kuulemma kohtuullisen hyvä koneisto varmistimella.
MMES |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|