OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

vaelluskengät
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 43, 44, 45  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 27.07.2004 07:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitoksia vaivannäöstö ja vinkeistä!
Alustavasti jo kyselinkin Huvilalta noita Chevalierin kokoja ja kyllä siellä oli vielä ainakin koot 44-46, mistä pääsisi sovittamaan. Täytyy ne Beretatkin tutkia samalla reissulla mutta jos ne Chevalierit hyvin istuu niin taidan osaa ne, kun niitä on niin moni kehunut. Taitaa olla aika monessa kenkämallissa alhaalla tuo iitin kiinnitys (Ainakin myös Vikingin hunterissa se on alempana kuin yläreuna). Varmaan siinä joku syy on että se tehdään alemmaksi, kun moni valmistaja tuntuu niin tekevän.
Takaisin alkuun
TeuKKiS
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 16 Maa 2004
Viestejä: 47
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 29.07.2004 07:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuli vaan semmonen mieleen... että kun omia Trezetoita tutkailin , niin niissä kyllä näkyy se iitin kiinnitys olevan ihan varren yläreunasta.. eli koko varrelta vedenpitävä.. Itse olenainakin ollut tyytyväinen noihin kenkiin.. hinta laatu suhde kohdallaan..


että semmosta..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 29.07.2004 08:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Do dii.
Hain sitten kengät. Luulin, että läpihuutohomma ja otan Chevalierit mutta mutta..Chevaliereita aikani testailin ja ei se lesti käynyt oikein mitenkään mun tassuun kun on tämmöinen rimpulajalka. jos olisi ollut puolikkaat koot niin sitten olisi ehkä löytynyt mutta kun ei. Beretat taas istui jalkaan kuin hanska ja niihin myös päädyin.
Aluksi meinasin tilata kengät suoraan postin välityksellä mutta täytyy sanoa, että helkkarin hyvä kun kävin kokeilemassa niitä ihan jalkaan. vaikka ei ollut kuin muutama malli mistä vertailla niin se eri kenkien vertailu avartaa ihan älyttömästi näkemystä. On huomattavan paljon helpompi sanoa vaikkapa 2 erilaisesta että "tämä on parempi". Kuin jos on vain yksi kenkä mitä koittaa jalkaan ja miettii että onhan tää ihan ok. mutta kun ei ole vertailu kohtaa niin ei oikeastaa tiedä kuinka paljon parempi kenkä voisi edes olla. Tämmöisiä kokemuksia itselläni, kun näitä ensimmäisiä metsätyskenkiä hankin. Smile
Takaisin alkuun
Tursake



Liittynyt: 19 Hei 2004
Viestejä: 2

LähetäLähetetty: 29.07.2004 19:09    Viestin aihe: vaelluskengät Vastaa lainaamalla viestiä

tilasin kaksi viikkoa sitten jahtijaktin- kalvokengät, onko kellään vielä kokemuksia näistä kengistä? että pistetäänkö kengät, " jos" ja kun ne tulee niin paluu postissa takaisin?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 29.07.2004 21:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikösse ole sama asia ku ostais sian säkissä...meinaaan ku postimyynnistä ostat kengät???? No onhan niissä palautusoikeus. Ite en koskaan osta kenkiä kokeilematta.
Takaisin alkuun
JkL
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 29 Kes 2004
Viestejä: 48
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 30.07.2004 07:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

siinähän voi melkeen kaks viikkoa vaikka nukkua ne kengät jalassa jos postimyynnistä ostaa.. onhan siinä vaan se vaiva että käy postissa pari kertaa
_________________
Se mikä ei tapa, sattuu ihan helvetisti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Huntteri
Vieras





LähetäLähetetty: 30.07.2004 11:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JkL kirjoitti:
Onko kukaan käyttänyt Chirucan kenkiä? Minkäverran on hintaa ja mistä niitä ylipäänsä Suomesta saa?


Chirucat olen omistanut noin viisi vuotta ja täytyy sanoa että tyytyväinen olen ollut. Olen kävellyt kengillä satoja kilometrejä ja edelleen pitää hyvin vettä. Päälle päin kengät ovat jo hieman kuluneet johtuen kovasta käytöstä ja varret ovat hieman löystyneet, joka lienee normaalia. Kenkiä en ole hoitanut mitenkään. Jahdin jälkeen olen jättänyt ne eteiseen odottamaan uutta reissua. Kengät ostin markka-aikana ja hinta oli reilu tonnin, joten hinta nykyisin on varmaan 200 egen luokkaa. Minun kenkien jälkeen on jo ilmestynyt uusi malli, joka tuli vissiin viime vuonna. Tästä ei ole minulla kokemuksia. Jälleenmyyjistä ei ole tietoa.
Takaisin alkuun
Haipakkaa
Vieras





LähetäLähetetty: 30.07.2004 19:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Edelleenkään Ei KUKAAN voi olla NIIN tollo, että ostaisi kengät postimyynnistä . . .
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 31.07.2004 22:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kui? Ei kengät ole sen kummemmat ostettavat ku mikä muu tavara hyvänsä kun tietää täsmälleen mitä tarttee. Mulla alkaa olla haixin tiibetit finaalissa, pohjat on loppu sepelillä kävelystä, ja nettikaupasta tuommoiset saisi alle kahden sadan. En mä ymmärrä mitä tolloa on tilata postin kautta kengät jotka tietää kokemuksesta hyviksi? Shocked
Takaisin alkuun
Haipakkaa
Vieras





LähetäLähetetty: 02.08.2004 19:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voe Hyvä Vieras, kyllähän tutun ja hyväksi koetun tuotteen voi ostaa postimyynnistä, mutta uusi vieras kenkä kuuluu tarkasti sovitettaviin varusteisiin, koska jalat ovat erilaisia, niin myös lestitkin . . . . Sinun tapauksessa osto postimyynnistä ei tietenkään ole tolloa, vaan luultavasti jopa järkevää!
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 03.08.2004 00:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No älä sitten meuhkaa että ei KUKAAN voi olla NIIN tollo, että ostaisi kengät postimyynnistä . . .
Takaisin alkuun
Kaataja
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 14 Kes 2004
Viestejä: 69
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 03.08.2004 09:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itselläni vaelluskengät on sen verran kovalla käytöllä, että seuraavat kun ostan niin niissä on oltava vahvike kengän kärjessä ja mieluiten myös kannassa (aivan kuin Chevalierissa). Kenkä kun kuluu kaikkein ensimmäisenä kärjen kohdalta.

Beretasta olen kuullut hyvää samoin kuin Chevalierista ja Meindlistä. Meindlin Taiga olis muuten hyvä kenkä, mutta vahvike puuttuu kärjestä ja kannasta. Tykkään nimittäin jäykästä vaelluskengästä.

Tällä hetkellä on käytössä Haglöfsin Ursukset. Minun makuun liian pehmeä kenkä enkä aio ostaa enää samoja. Vedenpitävyys on ollut vallan mainio vaikkakin kengät on kärjestä kuluneet jo melko rajusti.

Haltin kengistä olen kuullut pelkkää !&%¤#..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 03.08.2004 09:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kun nyt on luvattu näihin air-tex kalvokenkiin Kolmen vuoden takuu vedenpitävyydelle, niin mitähän se tarkoittaa? Että on kenkä millaisessa käytössä tahansa ja hajoaa kalvo, saa uudet kengät tilalle. Noin sen ymmärtäisin. Ja jos asia todella on noin, on periaatteessa sinulla kolmen vuoden ajan ehjät kalvokengät käytössä.

Mitäs tässä olen näitä juttuja lukenut, on tullut sellainen tuntu, ettei kaupoista löydy kalvokenkää joka ahkerassa käytössä kestäisi kunnolla paria vuotta pidempään. Kalliita ne kyllä ovat.
Takaisin alkuun
oj
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 03 Elo 2004
Viestejä: 9
Paikkakunta: Pirkanmaa

LähetäLähetetty: 04.08.2004 08:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itsellä Meindelin Taigat, jotka kestäneet kilometrejä hyvin, kun on jaksanut nähdä sen verran vaivaa, että oon rasvannut aina kun kengät ovat ruvenneet kuivumaan. Toinen asia mihin kannattaa panostaa, on hyvät sukat kuten joku jo aiemmin kirjoitti. Tuntuuhan se tyhmältä maksaa sukista 20 euroo pari, mutta kahdetkin kun ostaa niin niillä pärjää pitkään.

Aino "miinus" Taigoissa kuten varmasta useissa muissakin hyvissä vaelluskengissä on se, että pohjan ollessa jäykkä ja kova käyttötarkoituksen (=kävely) takia niin hieman pidempään seisoskellessa jalkapohja tuppaa puutumaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ruutiukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 951
Paikkakunta: Suomen Demokraattinen Kansantasavalta

LähetäLähetetty: 04.08.2004 12:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Huntteri kirjoitti:
JkL kirjoitti:
Onko kukaan käyttänyt Chirucan kenkiä? Minkäverran on hintaa ja mistä niitä ylipäänsä Suomesta saa?



Chirucat olen omistanut noin viisi vuotta ja täytyy sanoa että tyytyväinen olen ollut. Olen kävellyt kengillä satoja kilometrejä ja edelleen pitää hyvin vettä. Päälle päin kengät ovat jo hieman kuluneet johtuen kovasta käytöstä ja varret ovat hieman löystyneet, joka lienee normaalia. Kenkiä en ole hoitanut mitenkään. Jahdin jälkeen olen jättänyt ne eteiseen odottamaan uutta reissua. Kengät ostin markka-aikana ja hinta oli reilu tonnin, joten hinta nykyisin on varmaan 200 egen luokkaa. Minun kenkien jälkeen on jo ilmestynyt uusi malli, joka tuli vissiin viime vuonna. Tästä ei ole minulla kokemuksia. Jälleenmyyjistä ei ole tietoa.




Voisipa olla minun kirjoittamani tuo vastaus - paitsi että kuusi vuotta vanhat Chirucat ovat olleet jalassa ainakin 200 päivää vuodessa. Ampumaradalla, sienessä, pilkillä, siviilissä muuten vaan ,siihen Koiratreenit ja hirvijahdit päälle. Tolkuttomasti kilometrejä. Aika tohjona ne ovat mutta onneksi on toiset samanlaiset noin kolme vuotta vanhat , ne ovat vielä aivan ehjät. Kumpiakaan en ole mitenkään hoitanut, uusia nauhoja on toki tarvittu mutta siinä se. Hirvijahdissakin ne ovat aivan läpimärkinä koko viikonlopun kun uin tuolla nevaojissa, kumisaappaatkin olisivat täynnä vettä joten se siitä. Mutta hyvä niissä on kulkea, paikat eivät kipeydy ja nuha ei ole vaivannut.

Minulla ei kestä mitkään kengät ja kaikissa kastuu myös sukat. Sinänsä mielestäni sama onko noissa gorea vai ei, nytkin otan nuo vanhat romut jahtiin aina kun on "snorkkelikeli".

Tulipas luettua tämäkin aihe kokonaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 43, 44, 45  Seuraava
Sivu 8 Yht. 45

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com