Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
standard Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.11.2006 22:37 Viestin aihe: koira peinriistalle?? |
|
|
onkohan sellasta koira rotua joki sopis kanalinnulle ja sitte kettu ja jänismettään?? kaiken lisäksi asun kaupungissa kerrostalossa eli sais olla rauhallista sorttia kotosalla ollessa mutta maalle ja mettälle pääsee kyllä melkein viikkottain. ja useemminkin tarpeen tullen |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
veeti Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.11.2006 20:41 Viestin aihe: |
|
|
no niitähän löytyy jos et koiralla kokeita meinaa ravata,nii mun paras suositus on dreeveri ! vaik hassult kuullostaakin,nii todella rauhallinen luonne ja koko sopii kaupunkiin.oma koira haukkuu hirvelle seisonta haukkua,mutta ei aja ajaa kyllä kaurista todella nätisti.+tietenkin jäniksiä kettua,supikoiraa.haukkuu lintuja puuhun,on noutaja mitä erinomaisin...ei ole kovasuinen,kuten jopa jotkut lintukoirat.takuulla saa opetettua myös näädälle/minkille. sitten on tietysti seisojat,niistä saksalaiset ehkä vähän varmempia joka riistalle.kannattaa vaan kysellä suvun petoeläin kovuus. sitte on terrierit,niistä on tosi varmasti joka lähtöön. _________________ kaikkea pitää haluta,jotta voi saada edes osan |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Jazz Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 13.11.2006 20:54 Viestin aihe: |
|
|
^eipä taida seisojasta kauheasti olla jänismetsälle tai ketunajoon kaveria.
Minä koittaisin miettiä mihin lajiin ensisijaisesti koiran haluan, ja sitten sen mukaan ottaisin koiran. Tuskin oikein huippukoiraa saat, joka handlaisi kaikki nuo osa-alueet.
Kai koira kuin koira menee kerrostalossa, kun pennusta asti opettaa. _________________ Minä en ole metsästäjä, minä olen koiraharrastaja! |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Oskari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.11.2006 21:04 Viestin aihe: |
|
|
[quote="Jazz"]^eipä taida seisojasta kauheasti olla jänismetsälle tai ketunajoon kaveria. quote]
Seisoja ajelee puppelia ja kettua näöltä ihan ok ja ainakin molemmat edesmenneet seisojat mahtavalla äänellä.
Toki ei voi verrata ajavaan koiraan, haku ja hukan selvittäminen eivät ole likikään ajurin luokkaa.
Maastosta taas riippuu kauanko näköyhteys kestää.
Kanalinnulle sitten opetuksen mukaan pelittelee.
Aika kova vahtivietti oli vaan molemmilla omilla seisojilla, ehkä johtaa siittä kun isolla tontilla ok-talossa saivat asustella. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
standard Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.11.2006 22:29 Viestin aihe: |
|
|
noista metsästyslajeista sen verra et eipätota kettua varmaan tuu oikeen ku haaskalta ammuttua. Eli siis jänes ja eniten tietenki lintukoiraa haluisin mutta se olis se jänis mukavaa ajanvietettä koiralle lintukauden jälkee ku loppuu niin aikaseen ja itselle siitä tietenki iloa ja jänis paistia. Niin ja muuten yksi kappale koiria on jo mutta se ei oikeen sovellu mettälle ku on tollanen ranskan bulldoggi |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Rastinsahi Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Elo 2005 Viestejä: 7252 Paikkakunta: Lapin lääni
|
Lähetetty: 13.11.2006 23:02 Viestin aihe: |
|
|
Seisovalla koiralla jäniksiä ammutaan luonnollisesti seisontaan. Ei ne mitään ajokoiria ole, vaikka moni uikkaakin pitkäkintun perässä.
Rikkonaisilla alueilla (pellot, peltosaarekkeet) seisoja voi olla jänis/rusakkokoirana turkasen tehokas. Edesmenneelle urokselle ammuttiin parhaana päivänä kuusi jänistä päivässä.
Yhden ketun olen saanut seisontaan ja tämän jälkeen ampunut sen ajoon, mutta supille seisoja on tehopeli jos pienpetoja pyytää meinaat etelämpänä. _________________ Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Remington Model 700 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.11.2006 18:40 Viestin aihe: |
|
|
Itekkin miettimässä koiraa joka osaisi noutaa linnut ja tappaa supia. Kuitenkin jäniksen ja ketunkin perään saisi mennä että saisi koko jahtikaudelle edes jonkinmoista aktiviteettiä.
Oiskohan saksanseisojasta tuollaiseen joka paikan hommaan ja tietty pitää olla yhden miehen koira joka ei muita tottele ja on vihainen vieraille että saa olla omassa rauhassa kotona. _________________ En rakasta ihmistä vähemmän,
vaan luotoa enemmän.
- George Cordon |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Oskari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.11.2006 22:15 Viestin aihe: |
|
|
Remington Model 700 kirjoitti: | Itekkin miettimässä koiraa joka osaisi noutaa linnut ja tappaa supia. Kuitenkin jäniksen ja ketunkin perään saisi mennä että saisi koko jahtikaudelle edes jonkinmoista aktiviteettiä.
Oiskohan saksanseisojasta tuollaiseen joka paikan hommaan ja tietty pitää olla yhden miehen koira joka ei muita tottele ja on vihainen vieraille että saa olla omassa rauhassa kotona. |
Siis hetkonen, teidätköhän koirista mitään?
Vihaiselle koiralle parasta antaa pultti otsaan, koiran luonteeseen ei kuulu olla vihainen, silloin koirassa on jokin vialla ja isännällekkin saattaa olla kiukussa.
Lähestulkoon kaikki koirat kun leimaantuu kunnolla on ns. yhden isännän koiria ja jos isäntä on paikalla niin auktoritetti on hänellä.
Seisojilla ainakin niillä mitä itsellä on ollut oli aika vahva vahtivietti, tottelivat minua ja jos emätä komenti ja olin kotona niin katsoivat minua ihmeissään eivätkä noteeranneet emäntää.
Kuitenkin kun kaveri lähti metsälle ja itse en päässyt mukaan haki koiran tarhasta ja pelasi myös hänen komennossaan.
Mielestäni luonteeltaan juuri sellaisia kun pitääkin? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Remington Model 700 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.11.2006 22:45 Viestin aihe: |
|
|
No ehkä oli vähän kärjistetty esitys että pitäisi olla vihainen. Kuitenkin sellanen pitää olla ettei joka vierasta laske sisään häntä heiluen vaan osaa pitää vahtiakin. _________________ En rakasta ihmistä vähemmän,
vaan luotoa enemmän.
- George Cordon |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
mikko66 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.11.2006 14:57 Viestin aihe: Re: koira peinriistalle?? |
|
|
standard kirjoitti: | onkohan sellasta koira rotua joki sopis kanalinnulle ja sitte kettu ja jänismettään?? kaiken lisäksi asun kaupungissa kerrostalossa eli sais olla rauhallista sorttia kotosalla ollessa mutta maalle ja mettälle pääsee kyllä melkein viikkottain. ja useemminkin tarpeen tullen |
Pitkän harkinnan tuloksena kolmisen viikkoa sitten perheeseemme tuli beagle. Asumme kaupungin keskustassa kerrostalossa. Aikani rotuja tutkittuani jäljelle jäi kolme vaihtoehtoa: saksanmetsästysterrieri, cockerspanieli ja beagle. Saku liian kovapäinen sisäkoiraksi lapsiperheeseen ja luolahommat ei kiinnosta. Cockereissa on paljon lonkkavikaisia ja pelkästään näyttelykoiria. Myös pitkäkarvaisuus ei tuntunut hyvältä (vaimolla vähän allergisuutta). Sekä paikallisen seuran lintukausi vain 11 päivää vuodessa. Sitten kun vielä sain serkun beaglea koittaa käytännössä jänikselle, niin valinta oli selvä.
Nauratti muutamien kenneleiden/kasvattajien ilmoitus että ei myydä ollenkaan kerrostaloon ja vain aktiiviseen kotiin... Kun kerrostalossa asutaa, niin tuon koiran kanssa käydään pakosta lenkillä 4-5 kertaa päivässä (kolme lasta, jotka kaikki haluaa käydä pojan kanssa pihalla). Muuten täälä hukkuu p..kaan. Koira yksin ainoastaa tunnin-kaksi päivästä. Omakotitalossa se olisi niin helppoa jättää se aitaukseen/juoksulankaan ja unohtaa lenkitys sekä yhdessäolo. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|