Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Juha Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.11.2006 19:53 Viestin aihe: |
|
|
[quote="akseli"] Lainaus: |
Kiintiö teereni 4kpl hyvällä omallatunnolla. olen mielestäni hankkinut 28supikoiralla, 11minkillä ja mäykyllä. |
Akselin kannattaa muistaa, että Kuopion ympärillä nuo petotiheydet on pikkuisen eri luokkaa kuin esimerkiksi täälläpäin. Vaikka tälläkin hetkellä tuossa polvella istuu koira (ja kyttää naapurin Fifiä lasin läpi) jolla on otettu luolista joskus ihan mukavastikkin elukoita, niin alueella jossa supista on saaliskuva oikein sanomalehdessä noihin lukuihin on vähän vaikea päästä. Kettuja on kyllä, mutta pesien löytäminen on vähän erilaista, kun ei ole latojen alusia nuohottavaksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rastinsahi Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Elo 2005 Viestejä: 7252 Paikkakunta: Lapin lääni
|
Lähetetty: 13.11.2006 22:01 Viestin aihe: |
|
|
Muistelepa Juha tarkemmin... Riistanhoitotyön suhteen taidetaan muutamilla alueilla olla aika *erkeleesti plussan puolella
Mutta melko vastuutonta minusta tuommonen neljän teeren silmitön lahtaaminen muun tappamisen himon yhteydessä. Itsehän valistuneesti pudotin harkituilla laukauksilla vain kaksi teertä Ylä-Savosta _________________ Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com |
|
Takaisin alkuun |
|
|
riistaukko Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 13.11.2006 22:25 Viestin aihe: |
|
|
17 kyyhkyä 1 hirvenvasa 1 hirvi(emä) 1Metsäkauris (naarasvasa) _________________ Benelli argo R1 30-06 Benelli Super Black Eagle2 camo Benelli Nova |
|
Takaisin alkuun |
|
|
akseli Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.11.2006 22:26 Viestin aihe: |
|
|
Et ilmeisesti ymmärrä, tai toinen vaihtoehto ettet osaa lukea. Retonkimies kirjoitti: | akseli kirjoitti: | Itse koen ne metsälinnut vasta silloin ansaituksi kun olen niiden eteen tehnyt muutakin työtä kuin kanalinnustuksessa vietetyt päivät. Kiintiö teereni 4kpl hyvällä omallatunnolla. olen mielestäni hankkinut 28supikoiralla, 11minkillä ja mäykyllä. |
Kyllä se tietenkin harmittaa jos tuollaisen pienpetopyynnin jälkeen saa noin vähän saalista, oikeusmurha suorastaan. |
Minusta ne riitti metsälinnun osalta varsin mainiosti.
Ja mitä pienpetoihin tulee niin onhan niitä, ja tuskin ne tulee loppumaankaan.Tosin ketut on kyllä loppu, tilapäisesti.
Mutta joko annettais tämän asian olla |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tinurien Kirkkoherra Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.11.2006 22:30 Viestin aihe: |
|
|
akseli kirjoitti: | Tosin ketut on kyllä loppu, tilapäisesti. |
Eikä muuten ole!!! Mihin perustat väitteesi!!!! Väitelläänkö... _________________ ...saadakseni lopettaa. Moron poro! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rastinsahi Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Elo 2005 Viestejä: 7252 Paikkakunta: Lapin lääni
|
Lähetetty: 13.11.2006 22:41 Viestin aihe: |
|
|
Pitäs vissiin istuttaa tänne supikoiria, että sais kunniallisesti ampua mettälintuja. Olisko jollain myydä? _________________ Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com |
|
Takaisin alkuun |
|
|
akseli Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.11.2006 22:46 Viestin aihe: |
|
|
Kun ei ole niin ei ole. Kolme seuraa kuuluu yhteisporukkaan, kertaakaan ei näille lumille ole päästy edes yrittämään, kun ei ole jälkiä niin ei ole. En minä muusta tiedä, mutta nopeasti ajateltuna kyllä ne aika loppu on.. Paljon olen metissä jälkiä kierrelly ja kun ei löydy niin ei löydy. Suppanoita joku olis vielä tiedossa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pihkasilmäkaarnakorva Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 13.11.2006 23:08 Viestin aihe: |
|
|
Häh? Viimeksi sitä onkin tullut kuultua nimittelyjä ja nimenvääntelyjä aikoinaan hiekkalaatikolla.
Se mitä tämä R. on saanut aikaiseksi on, että metsästäjien kuvaa muun yleisön silmissä on taas loattu. Paha kello kauas kuuluu, kuten tiedetään. Saapa nähdä missä ja milloin taas asiasta kuullaan.
Kaiketi turha alentua enempää tähän keskusteluun. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
coorde Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 260 Paikkakunta: pohjos-suomi
|
Lähetetty: 14.11.2006 10:31 Viestin aihe: |
|
|
se on lämpimässä helppo arvostella ja puhua
Itse olen nähnyt vaivaa aikas paljon jokaisen ampumani linnun takia. Metsästän myös näätää,minkkejä ja kettua.
kävin lähes joka ikinen päivä metsällä luvallisena linnunpyynti aikana.
käytössäni on valtionmaita 67600 hehtaaria.
Lisäksi yksityismaata lukemattomat hehtaarit.
Teeri kannat ovat täällä paisuneet todella jättiläissuuriksi. Epäilen että luonto alkaa karsimaan tältä alueelta varsinkin teerikarjaa. kuten myös esim käy ylisuurissa jänis tiheyksillä.
Ja se on kylmä talvi täälä edessä SE ON JOKO LINNUT TAI MINÄ!!
Pahimmassta tapauksessa myös perheeni.
-coorde |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tetri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.11.2006 11:06 Viestin aihe: |
|
|
coorde kirjoitti: | Teeri kannat ovat täällä paisuneet todella jättiläissuuriksi. Epäilen että luonto alkaa karsimaan tältä alueelta varsinkin teerikarjaa...Ja se on kylmä talvi täälä edessä SE ON JOKO LINNUT TAI MINÄ!!
Pahimmassta tapauksessa myös perheeni.
-coorde | |
|
Takaisin alkuun |
|
|
juse Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.11.2006 11:15 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | . Kettuja on kyllä, mutta pesien löytäminen on vähän erilaista, kun ei ole latojen alusia nuohottavaksi. |
tämähän juuri kertoo kavereista, että on vähän lapsen kengissä tuo pienpetojenpyynti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iiroS Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.11.2006 12:37 Viestin aihe: |
|
|
Nyt tuli pisteet Juselle. Puolustelet perhana savolaista . |
|
Takaisin alkuun |
|
|
juse Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.11.2006 13:24 Viestin aihe: |
|
|
Iiron ja akselin pienpetosaaliit ovat kunnioitettavia. enemmän ootte saanu pienpetoja kuin meidän alueelta saahaan porukalla yhteensä.
meinasin aikasemmin että tilanne on ylipäätänsä huono jos noin paljon petoja yhdeltä alueelta voi lähteä, niiden pois ottaminenhan on tietenkin hyvä juttu.
mutta naurettavaa peräpohjolan miehiltä, että jos sanotaan että lintuja on mukavasti ja petojakin(kettuja, näätiä) jonkun verran mutta niitä on hankalampi pyytää, justihin joo. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
NoVoeHelevetti Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2005 Viestejä: 6357 Paikkakunta: Akaan seurakuntanuoret
|
Lähetetty: 14.11.2006 13:46 Viestin aihe: |
|
|
Missäpäin kuopiota Akseli metsästelee? Jossain vaiheessa talvea yleensä kettuja löytyy medän mailta kuopion kupeesta kun järvi vaan jäätyy kunnolla.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tinurien Kirkkoherra Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.11.2006 16:00 Viestin aihe: |
|
|
Minä voin etelän, viisaana miehenä, tuoda sinne Lappiin muutaman supikoiran. Keräilen samalla, maksuksi, nuo teidän supertehokkaat koiruudet haltuuni, niin ei tule sitten meille etelänpojille surku yliverotuksesta ja lapinpoikien ei tarvitte ostaa isoompaa pakastinta, voi nekin rahat käyttää viinaan...
Onko riita nyt sovittu! Selkis kerta heitolla!
Onkos Kuopiossa tarvetta ketuille?
ps. Voidaan YV:nä sopia sitten supikoiralastin kippaamisesta tarkemmat ajankohdat. _________________ ...saadakseni lopettaa. Moron poro! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|