OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Drillingin luotipiippu

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Metsuri2
Vieras





LähetäLähetetty: 25.04.2006 22:15    Viestin aihe: Drillingin luotipiippu Vastaa lainaamalla viestiä

Olen nyt kans etsinyt drillinkiä oikein tosissaan länsinaapurista ja Keski-Euroopasta eli Saksasta.

Olen mieltynyt kaliiperiin 7x57R, mutta panokset näyttää olevan aikasta kalliita.
Toisaalta eihän niitä jahdissa paljoa kulu.
Kertokaa TE jotka omistatte kyseisen kaliiperin että mitä tykkäätte ja mistä saa edullisimmat patruunat.
Takaisin alkuun
Hector
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Syy 2004
Viestejä: 777

LähetäLähetetty: 25.04.2006 22:32    Viestin aihe: Re: Drillingin luotipiippu Vastaa lainaamalla viestiä

Metsuri2 kirjoitti:
Olen nyt kans etsinyt drillinkiä oikein tosissaan länsinaapurista ja Keski-Euroopasta eli Saksasta.

Olen mieltynyt kaliiperiin 7x57R, mutta panokset näyttää olevan aikasta kalliita.
Toisaalta eihän niitä jahdissa paljoa kulu.
Kertokaa TE jotka omistatte kyseisen kaliiperin että mitä tykkäätte ja mistä saa edullisimmat patruunat.


Jos varaa drillinkiin niin ei nuo panokset ole mikään ongelma Question Confused
Ei niitä kulu niin paljon että hinnalla on mitään merkitystä. Itse lataminen on kannattavaa kun 7mm luoteja löytyy paljon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Morningstar
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 16 Tam 2006
Viestejä: 49
Paikkakunta: Häme/Uusimaa/E-K

LähetäLähetetty: 26.04.2006 12:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla on ollut ennen 7x57R ja nyt on 7x65R. Molemmat ihan hyviä yleiskäyttöön, mutta tykkään enemmän 65R:stä, kun siihen saa halutessaan enemmän tehoja ja hirvilaillisuuden ylitys onnistuu vaikka alle 10 g:n luodilla.

Kumman otatkin, niin tietäös että S&B:n molempien kaliipereiden tehdaspaukuissa oleva 11,2 g puolivaippaluoti on melkein räjähtävä, eli aivan onnettoman heikkorakenteinen. Sillä ei kannata hirvijahtiin lähteä paitsi jos meinaa ampua vain kaularankaan. Norman Oryxeja saa kai tehdaslatauksinakin, mutta itse lataamalla saat sekä hintaa alemmas että monipuolisuutta PAALJON lisää. Kokovaippoja ampuessa menee helposti kanssa itselatailuksi. Norma on kai liki ainut tehdaspaukkujen tekijä niille.

Ai niin ja Sako tekee tehdaslatauksena 7x65R:ää Hammerheadilla ladattuna, eli niillä pääsee hirvijahtiin tehdaslatauksinakin.
_________________
Those who beat their swords into plowshares usually end up plowing for those who didn’t
B.Franklin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hector
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Syy 2004
Viestejä: 777

LähetäLähetetty: 27.04.2006 17:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sellierillä on barnes-x:llä, RWS, Entinen Hirtenberg ja Norma. Eiköhän nuo riitä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tikka08
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 23 Hel 2005
Viestejä: 24

LähetäLähetetty: 28.04.2006 23:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mielestäni 7x57R on ongelmaton valinta. Tehdaslatauksia on myynnissä kohtuullisesti.

Omakohtaisesti Norman tehdaslataukset Oryx ja FMJ käyvät Valmetin rihlassani hyvin lähelle toisiaan helpottaen kohdistushommia. Norman lataukset tarjoavat myös suoran lentoradan 150 metriin asti. "Lättäpäinen" kokovaippaluoti toimii linnulle ja Ruotsalaisten tietojen mukaan Oryx tarvittaessa hirvelle/peuralle.

Jos lataat panoksesi itse Ruotsista saa helposti tilattua Sellier Bellotin (Ukomatonta kyllä, mutta maahantuoja ei tuo ko. luotia Suomeen) ja Norman kokovaippaluoteja (Norman luoteja saa kohtuullisesti myös Suomesta). Riistamaa myy myös edullista 7 mm FMJ luotia, joka tehtyt entisessä Jugoslaviassa, itselläni ei vielä kokemusta ko. luodista.

Amerikkalaista Hirvi/peura luotia saatavissa hyvin myös Suomesta.

Lapua valmistaa 7 mm naturalista, valitettavasti lopettanut 7mm Lock Base:n valmistamisen.

Mielenkiintoinen kokeilu olisi Sellier Bellotin Barnes XLC:llä lataama panos, jota vain ei tunnu Suomesta saavan.

Olisiko kenelläkään tietoa mistä voisi ostaa Sellier Bellotin Barnesilla lataamaa patruunaa ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com