Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Guerilla Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 03.03.2006 14:28 Viestin aihe: Jänteestä? |
|
|
Ammun jousellani laukaisulaitteella ja jänne on jonkin verran kulunut lauk.lait. pitokohdalta. Kuinka paljo kulumista jänne kestää ennen ku kannattaa vaihtaa uuteen? Ja paljoko uusi jänne maksaa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Simo52 Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 03.03.2006 14:39 Viestin aihe: |
|
|
Kiitos vastauksesta, mutta tarvitsen tarkennusta. jänteellä on kaapeli, mutta se on hieman kulunut. Vai tarkoitatko jotain muuta ratkaisua? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Simo52 Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ghost Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.03.2006 15:57 Viestin aihe: |
|
|
Guerilla kirjoitti: | ...jänteellä on kaapeli, ... |
Siis TÄ???
Kerros nyt millaisella laukaisulaitteella ammut ja tarkoitatko, että jänteen keskipunos on kulunut vai mikä ihmeen "kaapeli"?? _________________ ****************** |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 03.03.2006 17:28 Viestin aihe: |
|
|
Joo kiitokset linkistä. kyllä tuo ongelma ratkesi tuolla looppi virityksellä. Tosin tein itse kyseisen loopin. Nailonista "letittämällä". |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kiul Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.03.2006 17:39 Viestin aihe: |
|
|
Siinä jänteellä on yleensä nokin paikan kohdilla keskipunos l. jänteen ympärille on kierretty lankaa suojaamaan jännettä nuolen, sormien, laukaisulaitteen ja jousikäden hihan aiheuttamalta kulumiselta. Jos sellaista ei ole, niin kiiresti tekemään. Keskipunos tietysti kuluu ja se ei saa olla niin kulunut, että itse jänne joutuu kulumiselle alttiiksi. Siis jos jänne tulee punoksen alta näkyviin, tai muuten alttiksi kulumiselle on keskipunos syytä uusia. Keskipunoksen tekoon tarvitset sopivan paksuista keskipunoslankaa, punontalaitteen ja ohjeet tai kaverin, joka näyttää miten homma etenee. Ennen kuin purat vanhan punoksen muista ottaa nokinpaikasta mitta ylös niin se on sitten helpompi taas laittaa paikoilleen.
Jos itse jänne on päässyt kulumaan, niin viimeistään silloin kuin yksikin säie on katkennut on jänne syytä uusia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 03.03.2006 18:08 Viestin aihe: |
|
|
Joo kyllä keskipunos on kulunut jonkin verran, mutta itse jänne ei. Tosin tuo looppi on helpompi ratkasu, ku keskipunoksen tekeminen, koska tajuan sen tekemisestä yhtäpaljon, kuin sika satelliitista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kiul Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.03.2006 22:45 Viestin aihe: |
|
|
Muistathan, että luuppi vaikuttaa vetopituuteen? Jos haluat pitää saman ankkurointipisteen, joudut lyhentämään hieman jousen vetopituutta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|