OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Harhaanjohtavaa hinnoittelua: Otso ja Leijona asekaapit
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
L.O.T.G.
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 24 Elo 2005
Viestejä: 53

LähetäLähetetty: 27.02.2006 17:13    Viestin aihe: Harhaanjohtavaa hinnoittelua: Otso ja Leijona asekaapit Vastaa lainaamalla viestiä

Niin.

Voikohan Leijonakaapin hinnan -50% maksaa erissä. Esimerkiksi kymmenessä -5% erässä? Vai käyttäisinkö tuon -50 % sittenkin mäyräkoiraan. Toisaalta 12 kertaa 4,7% on hieman enemmän kuin 50%, mutta jospa antaisivat tukkualennusta?

Viittaan luonnollisesti Jahti-lehden takakannen mainokseen, jossa luvataan erä leijonakaappeja poistohintaan -50%. Minkäänlaista eurohintaa ei löydy mistään.

Sen sijaan Suomen kovimman talvialen kuva löytyy, jossa leijuu lukemat -60%, -70% ja -80%. Nämä "hinnat" eivät kuitenkaan ilmeisesti koske asekaappeja?

Mietin vain on kyseessä täydellinen piittaamattomuus laista vai ainoastaanko suomalaisen kuluttajan täydellinen ja häpeällinen aliarviointi? Muutoinkin kyseisen markkinoijan tapa toimia on mielestäni vähintäänkin arveluttavaa.

Vai olenko itse käsittänyt ja ymmärtänyt esim. lain sisällön ja merkityksen väärin?

ks. laki

Lainaus:
Asetus kulutushyödykkeen hinnan ilmoittamisesta markkinoinnissa:

Yleiset säännökset
1 §

Tämä asetus koskee muiden kuluttajansuojalaissa (38/1978) tarkoitettujen kulutushyödykkeiden kuin asuntojen myyntihintojen ja yksikköhintojen ilmoittamista markkinoinnissa.

5 §

Kun vähittäiskauppias tai muu elinkeinonharjoittaja vähittäiskaupan tavoin toimiessaan taikka palvelualan elinkeinonharjoittaja mainoksin tai muulla vastaavalla tavalla markkinoi yksilöityä kulutushyödykettä kuluttajalle, hyödykkeen myyntihinta ja, jollei tässä asetuksessa toisin säädetä, yksikköhinta on samalla ilmoitettava.


ks. myös

http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?site=34&tmf=6476&lmf=16173&id=16378&mode=readdoc


Viimeinen muokkaaja, L.O.T.G. pvm 27.02.2006 18:28, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mirage
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2004
Viestejä: 910

LähetäLähetetty: 27.02.2006 17:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuokin asia eli tuotteen hinta on puhelinsoiton päässä.. Toki olen samaa mieltä siitä, että alkuperäisen hinnan tulee näkyä mainoksessa.
_________________
no enhän minä kun ootin että joku muu ampuu ensin...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
L.O.T.G.
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 24 Elo 2005
Viestejä: 53

LähetäLähetetty: 27.02.2006 18:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
hinta on puhelinsoiton päässä..


Olisi edes ilmaisnumero. Twisted Evil

Tykkäisitkö, jos bensan hinnaksi olisi tolpassa ilmoitettu vaikka -80% ja tankattuasi 10 litraa tätä huippuhalpaa bensaa kortilla saisit huomata tiliotteestasi maksaneesi siitä kymmenestä litrasta 40€? Litra kun maksoi alkujaan euroina 20€...ja siitä kun antaa 80% alennusta, niin litrahinnaksi jää enää vaivaiset 4€.

Olisihan hinnan toki voinut tarkistaa soittamalla Veijo Essolle.

Prosenteilla (suhteellinen mittari) on helppoa huijata ihmisiä. Ihmetyttää vaan sellaisen yrityksen moraali, joka näin toimii.

En pysty uskomaan, että eurohinta olisi jäänyt vahingossa mainitsematta.

Lisäksi luulen, että vaikka mainoksen ohessa olevassa kuvassa leijuu prosentteja aina 80% asti, niin tuskin tätä tarjotaan, koska mainoksessa luvataan alennusta jopa 50%. Voihan toki olla, että sinulle sitä tarjotaankin vaikka 10%?

Tai olisiko tuolla väliä. Sama kuin luvattaisiin reilusti alennusta kerralla 95%, mutta jos asiakkaalta puuttuu vertailukohteena alkuperäinen eurohinta, josta alennus lasketaan, niin hinnaksi voidaan ilmoittaa puhelimessa mitä vain. Ja tuntuuhan se (joistakin) halvalta hinnalta, kun alennustakin on lähes tulkoon 100%. Pakko olla halpaa.

Riittää kun määrittää oman suositushintansa alkujaan riittävän korkealle, niin hyvähän siitä on alennuksia antaa.Laughing

Hohhoijaa sanon minä tämän ko. yrityksen tuotteiden ja sen tavan toimia suhteen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Punajalaka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Tam 2006
Viestejä: 3187
Paikkakunta: :)

LähetäLähetetty: 27.02.2006 19:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Laitontahan se on ja jonkin asteistä hämäystä, mutta näyttää myyvän. Eli jatkuu niin kauan, että viranomaiset puuttuvat asiaan. Tällä meinaan sitä, että ei muuta kun kuluttajaviranomaisiin yhteyttä jos asia vaivaa.
_________________
No ehä minä, mutta muut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
havu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 3242

LähetäLähetetty: 27.02.2006 21:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Well. Minäkin asiaa silmittelin. Omituiselta minusta vaikutti myös se että mainoksessa julistetaan että erä esittelykaappeja nopeille -50%. Nyt kun katsoo molemmat mallistot Nallet ja Jellonat, siellä kerrotaan hinnat kaikille malleille. Siellä ei ole puhettakaan Jellonien esittelykappaleista vaan ilmoittelu ja hinnoittelu on saman tyylistä kuin on Nallukoillakin. Jos klikkaa sitä Jellonan vilkkuvaa -50%-tähteä kerrotaan että soita. No ja minähän soitin. Emäntä heti tivaamaan että paljonko niitä pyssyjä on. Ei muuten kuulu sulle jne. En nyt näin sanonut mutta pidänpä noin periaatteesta sen tiedon ihan itselläni. Penäsin niitä esittely-Leijonia. Kysyin että onko mallia 140 esittely-Leijonissa. Vähän aikaa emäntä mutkitteli ja sanoi että kyllä löytyy ja kertoi sen hinnan kuin luki siellä nettisivuillakin. Kysyin että onko se -50% niistä hinnoista vai onko teillä myynnissä vain esittelykappaleita Leijonista. Taas vähän aikaa mutkittelua ja selitti että niitä esittelykappaleita ei myydä toimitusmyyntinä vaan ne pitää itse noutaa. Uskomatonta. Unfuckingbelievable. Silti mainostetaan valtakunnan levikkilehdessä kertomatta että esittelykaapit vain itse noutaen. No tajusinpa tietty tämän mainoskikan eli turha kuvitella jos sinne itse pamahtaa paikalle että sieltä saisi noista nettihinnoista vielä -50%.

Siltikin kaappia olen vaille ja noiden hinnat ovat omaa luokkaansa niille jotka eivät tarvitse turvakaappia. Onkos kellään mitään hyvää sanottavaa itse tuotteista? Ja mitä pitää sisällään tuo etupaketti? Jonkun Jahti-Jakt-säämiskän vai?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
puliautomaatti
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 28 Tam 2006
Viestejä: 71
Paikkakunta: bay

LähetäLähetetty: 27.02.2006 21:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaikki mainokset sillä erätukulla on mitä sattuu, eikai ne tuotteet voi aina olla -50%, millon ne sitte olis normaali hintaisia. Olen odotellut jo kauan, että millon siihen ainaiseen alennusmyyntiin puuttuu joku viranomainen. Huijari puliu koko erätukku ja vielä les virma.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rigby 416
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2006
Viestejä: 663

LähetäLähetetty: 27.02.2006 21:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Alennus myynti loppuu niin alkaa loppuunmyynti ja sen jälkeen muuttomyynti ja taas alennusmyynti.Viimeiset 5 vuotta olleet "sieni"puvut alessa,mutta
kyllä niitä riittää joka niemeen ja notkoon.Hyvää markkinointia sanoisin vaikka ei ehkä moraalisesti oikein ja taitaa niissä olla niitä lakipykäliäkin miten ne alet menee ja kuinka pitkään.
Mua kiinnostaa sen verran että yritän ottaa selvää joltakin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
yuomu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2005
Viestejä: 216
Paikkakunta: hämö

LähetäLähetetty: 27.02.2006 22:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tilasin itse leijona 100 kaapin ja tilasin sen noin 2kk sitten ei ole kuulunut mitään. no nettisivuilla oli että toimitus viikolla 9, eli tällä viikolla joten saanen nähdä saapuuko kaappi sitten tällä viikolla.

omasta mielestäni hinta on suht edullinen? en ole vertaillut paljoa hintoja mutta jonkin verran kummiskin.
_________________
ei mopolla mahdottomuuksiin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jg
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Mar 2005
Viestejä: 790

LähetäLähetetty: 27.02.2006 23:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyselin puhelimessa noista asekaapeista ehkä 4-5 viikkoa sitten. Vähän vaikeaa oli selkeitä hintoja saada, ja erikoisinta oli se, että tämä "esittelykaapin hinta" koski myös toimitusmyyntiä, eli niitä ei ollut sillä hetkellä vapaana varastossa.

Luulisin että kauppa ei kävisi yhtään huonommin, vaikka ilmoituksiin ja nettisivuille pistettäisiin selkeästi eritellyt tuotteet ja hinnat. Ainakin asiakaspalvelu pärjäisi paljon pienemmillä resursseilla, moni tilaa nykyään mieluummin suoraan nettikaupasta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Punajalaka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Tam 2006
Viestejä: 3187
Paikkakunta: :)

LähetäLähetetty: 28.02.2006 17:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jg kirjoitti:
Luulisin että kauppa ei kävisi yhtään huonommin, vaikka ilmoituksiin ja nettisivuille pistettäisiin selkeästi eritellyt tuotteet ja hinnat. Ainakin asiakaspalvelu pärjäisi paljon pienemmillä resursseilla, moni tilaa nykyään mieluummin suoraan nettikaupasta.


Samaa olen ihmetellyt itsekkin, mutta tulin siihen tulokseen, että kait ne on kalliita kun ei hintaa tohdita kertoa. Itseäni ei ainakaan kiinnosta pätkän vertaa rueta soittelemaan jotakin hintoja, kun netistä löytyy mukavasti hinnoiteltuakin tavaraa.
_________________
No ehä minä, mutta muut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
yuomu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2005
Viestejä: 216
Paikkakunta: hämö

LähetäLähetetty: 01.03.2006 22:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

yuomu kirjoitti:
tilasin itse leijona 100 kaapin ja tilasin sen noin 2kk sitten ei ole kuulunut mitään. no nettisivuilla oli että toimitus viikolla 9, eli tällä viikolla joten saanen nähdä saapuuko kaappi sitten tällä viikolla.

omasta mielestäni hinta on suht edullinen? en ole vertaillut paljoa hintoja mutta jonkin verran kummiskin.



ainakaan vielä ei ole kuulunut yhtään mitään
_________________
ei mopolla mahdottomuuksiin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
maku013
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2004
Viestejä: 107
Paikkakunta: Mansester (toimialue: Keski-Savo)

LähetäLähetetty: 01.03.2006 22:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Yuomu, Oskaltaisitko valaista hintaluokkaa noin 25e haarukalla alennusten jälkeen? Itselle ainakinon jäänyt epäselväksi tuo hinta.

Kiitos.
_________________
"Olisin mielummin pettynyt pessimisti kuin kuollut optimisti"
--maku013--
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
aisola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Jou 2004
Viestejä: 210
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 02.03.2006 09:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hetki sitten pähkäilin myös asekaapin laiton kanssa. Tarkoituksena oli ostaa Erätungusta se viiden aseen kaappi. Jotenkin nämä hinnoittelu systeemit laittoi sen verran pään sekaisin että ostin Kärkkäiseltä Anarin asekaapin 5-7 aseelle hintaan 189e, eikä tarvinnut pähkäillä hintojen kanssa.
_________________
"Leuka vasten rintaa ja kohti uusia epäonnistumisia"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sopranos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Hel 2005
Viestejä: 1067
Paikkakunta: Etelä-Suomi/Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 03.03.2006 11:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen ihmetellyt pitkään miten kuluttajaviranomaiset eivät puutu
ko.yrityksen mainontaan jota on kohta kaikki metsästysalan leh-
det täynnä.
Täysin harhaanjohtavaa mainontaa jossa luvataan suuria alennuksia
hinnoista joilla ko.tuotetta ei ole koskaan myyty.
Samoin tarjotaan kylkiäispaketteja "huimaavin" alennuksin tuot-
teiden "arvohinnoista" jotka on tempaistu suoraan hatusta perus-
tumatta mihinkään. Vastaavia tuotteita saa alan liikkeistä 1/3
hintaan. Törkeää huijausta.
Ilmeisesti jonkun pitäis tehdä valitus suoraan kuluttaja-asiamiehelle
että jotain alkaisi tapahtua.
_________________
Välineet, luvat ja eväät vähän maksavat mutta
liha on ilmaista ....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Spede
***


Liittynyt: 16 Syy 2004
Viestejä: 2661

LähetäLähetetty: 03.03.2006 12:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos teitä noin paljon risoo tuo tukun hinnoittelu niin tehkää kuluttajaviranomaisille valitus. Monet uhkaa valituksella, mutta kukaan ei sitä kuitenkaan tee? Tai olkaa hiljaa...


Onhan se minuakin ihmetyttänyt tuo mainospolitiikka, mutta ei jaksa narista siitä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com