| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
akseli Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.02.2006 14:30 Viestin aihe: |
|
|
Jaahas, nyt kai se ois parasta aikaa värkätä kuvat valmiiks tulevalle syksylle, meil on osto peltohanhen kuvia 18kpl mutta niistä sai tehtyä vesikelpoisia laittamalla pohjaksi finfoam levyt uretaanilla ja ruuveilla kiinni, sitten viel parimillisest pellist kölit niin pelaa, ainaki järvi tuulissa. Kannattaa kokeilla myös noihi lasikuitu juttuihi samaa.
Uretaanista ollaan tehty 50 kyyhkyn kuvaa ja kymmenkunta teeren kuvaa siten että kokonainen kuva halkaistaan kahtia, tehdään puolikkaisii reilusti ilma reikiä n.5mm poralla esim. Muuten uretaani ei turpoa tasaisesti muotin sisällä. Otetaan suihkepullo jossa on vesi+astianpesuaine fair tms. sekoituts, suihkutetaan muottien sisäpuolille ettei urtsu tartu kiinni, sit toinen puolisko täytetään urtsulla melkein täyteen, päälle heitetään toinen puolisko ja sidotaan ne yhteen vaikka narulla. uretaani turpoaa reiluun tuntiin ja muotin voi ottaa pois ja uutta tulemaan. kannattaa viel antaa päivän kuivua ennen maalausta, niin ei sula maalatessa niinkuin styroksi. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Browning Gold Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.02.2006 12:27 Viestin aihe: |
|
|
Itse olen käynyt ostamassa lasikuitumattoa ja hartsia paikallisesta lasikuitu firmasta. Saattaa niitä saada jostain kaupoistakin mutta maksaa varmasti monin kerroin enemmän.
Täytynee kyllä myös kokeilla esi syksynä nuota lasikuitukuvia vesilinnustuksessa.
Kyyhkyn kuvia olen tehnyt lasikuidusta myös betonisen muotin avulla. Tein laudoista "astian" betonille ja painoin kelmulla päällystetyn muovikuvan betoniin ja kuivuttua sen sai pois helposti. Jonka jälkeen vaan leikkimään lasikuidulla ja hartsilla. Varoitus kokeileville... kuvat tarttuvat todella helposti kiinni betoniin! |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|