| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
dxman ***
|
Lähetetty: 14.12.2025 21:31 Viestin aihe: |
|
|
Nyt töissä ja puhelimen varassa. Noista sun numeroista ei käy ilmi mitkä arvot kullekin combolle on, mutta käytännössä sulla masto suht lähellä ja "ns näköyhteys"
Mulla mc7010, mutta matkaa mastolle ja pari mäkeä välissä. Sattuneesta syystä voin melko vspaavalintaisesti nostaa modeemin korkeutta ja kokeilujen myötä piti laskea koska download pieneni. Upload toki suureni.
Ruksi se n28 pois jos kerran vääntöä piisaa lisäksi viidelle lte taajuudella ja kerro kuinka paljon latausnopeus ja jne tippui. Itsehän olen kertonut noin sadan megan noususta jättämällä tuon pois ruuhka aikoina.
Toki omassa modeemissa n28 tiputtaa yhden lte taajuuden pois. Eli 10megan levyinen n28 syö jonkin 20 megaa leveän bandin. Noin niin kuin yksinkertaistettuna. Modeemin vaihto ollut mielessä, mutta ei ajankohtainen semminkin jos valokuitu tulee ja toisaalta 300 megaiselle liittymälle 240 keskimäärin dwn on ihan kohtuullinen. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
euroshopperi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.12.2025 05:56 Viestin aihe: |
|
|
Eilen tein reklamaation ja aamulla testatessaan liittymän nopeus fast.com sivustolta vaelteli 600 M ympärillä ja päätyi lopulta 550 Mbps lukemaan. Kyllä tässä pystyy suosittelemaan tuota Zyxel NR7101 modeemia katolle, jos jostain vain sattuu löytymään. Nuo 10 dB antennit on kyllä todella selvä ero vanhaan 7460 purkkiin. Ja tuo RSRP -67 dBm on todella törkeän hyvä lukema, kun "Excelent" rajana pidetään alle -80 dBm. Ja ping 14 ms/ Jitter 0,3. Eli uusi liittymä oli konffattu väärin ja turhaan yritin perata omasta päästä virheitä ensin pois. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Tumpeelo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.12.2025 06:25 Viestin aihe: |
|
|
| euroshopperi kirjoitti: | | Eilen tein reklamaation ja aamulla testatessaan liittymän nopeus fast.com sivustolta vaelteli 600 M ympärillä ja päätyi lopulta 550 Mbps lukemaan. Kyllä tässä pystyy suosittelemaan tuota Zyxel NR7101 modeemia katolle, jos jostain vain sattuu löytymään. Nuo 10 dB antennit on kyllä todella selvä ero vanhaan 7460 purkkiin. Ja tuo RSRP -67 dBm on todella törkeän hyvä lukema, kun "Excelent" rajana pidetään alle -80 dBm. Ja ping 14 ms/ Jitter 0,3. Eli uusi liittymä oli konffattu väärin ja turhaan yritin perata omasta päästä virheitä ensin pois. |
Just näiden taisteluiden takia minä maksan ilomielin valokuidusta  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
dxman ***
|
Lähetetty: 15.12.2025 06:34 Viestin aihe: |
|
|
Niin tuossa on niitä minun arvoja ja kuten kuvasta näkyy ei ole hääppöisiä etenkään korkeimmalla taajuudella.
Noita arvoja sinulta kyselin.
10dbtä on törkeän kova luku ja 10dbitäkin jos sen saisi muualta kuin n78:lta, jota sinulla tuskin ,on kun n28 käytössä. Alabandeillä maltillisempi 5dbi b20,28, ja 8.
Vaan olisikohan tämä väärä saitti palastella mobiilinettiä,josko jatkettaisiin tech bbs:ssä.
| Lainaus: | Summa summarum: Edelleen pelkän LTE:n kanssa on hyvä potentiaali saavuttaa jopa 600 / 150 Mbit/s nopeuksia hieman syrjäisemmissäkin paikoissa. Ja taas kerran n28 aiheuttaa hidastelua LTE taajuuksiin verrattuna.
|
Usko pois ,että en ole ainut joiden mielestä n28 on ongelmallinen. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
veetee Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.12.2025 10:02 Viestin aihe: |
|
|
Moin 4G 200M -liittymä, 9eur/kk. Toimii riittävän hyvin mulle.
Viimeinen muokkaaja, veetee pvm 15.12.2025 10:54, muokattu 1 kertaa |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 15.12.2025 10:09 Viestin aihe: |
|
|
Joo joo. En tehnyt muuta kuin soitin illalla reklamaatioon ja nyt keskellä päivää DL oli mukavasti 950 Mbps. Nuo muut saa valittaa vapaasti N28 ongelmistansa, mutta näillä nyt mennään täällä.
Eli laitteisto on omalla kohdalla kohtuu varmuudella kunnossa ja pystyy ongelmitta ottamaan vastaan sen mitä on tarjolla. Monella saattaa tökkiä just omat raudat ja niihin sotketut operattoreiden FW kötöstykset. Niihin ei ole ollut tarvetta koskaan sotkeutua ja vehkeet ns vapaana ajeluun, ilman avaimia.
Mä olen nyt ollut reilut 6 vuotta noiden Zyxellin vapaiden purkkien käyttäjä ja ongelmat voi laskea vaikka sahurin yhden käden sormilla.[/img] _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 15.12.2025 10:50 Viestin aihe: |
|
|
Voiko tuota kuvaa pienentää, tai pistää linkkinä?
Täällä on sen verta rajoittunut tämä alusta, että täällä menee aina lukukelvottomaksi, kun lisätään pitkiä osoitteita, tai isoja kuvia. Ei jaksa rullata laidasta laitaan. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|