| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
Patruuna Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.08.2025 07:02 Viestin aihe: |
|
|
Joku aika sitten eräkeittiössä syötiin viimeisiä metson fileitä. Sämpylän väliin paistettua metsolastua, punasipulia, savupekoni koskenlaskijasiivu, rukolaa, tomaattia ja chili-valkosipuli majoneesia.
 |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Patruuna Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.08.2025 03:54 Viestin aihe: |
|
|
Metson ja kauriin file paloiksi ja itse tehdyssä marinadissa vakuumiin. Seuraava päivänä krilliin. Molemmat olivat todella mureaa. Poika kelpuutti metson, mutta kauris ei maistunut.
 |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Jalluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.08.2025 06:29 Viestin aihe: |
|
|
Sorsapataa, bulled mettälintuja ja uunissa paistettu viimeinen viimekauden teeri.
Eipä ollut kovin kummoista vaan nyt on syöty kaikki viimekauden linnut pois. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Ramiwolf Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Jou 2017 Viestejä: 3095 Paikkakunta: Etelä-Suomi
|
Lähetetty: 24.08.2025 08:50 Viestin aihe: |
|
|
Ot:ta, mutta mistähän johtuu etenkin nykynuorison nirsoilu yllättävän monistakin ruuista ?
Itseäni on "ärsyttänyt" nykytrendin mukaisesti vain tokaisut, suutuntuma ei miellyttänyt, niin ei kelpaa tai ei voi vain syödä.
Liian hyvään tottuneet kait.... toivottavasti ikä laajentaa skaalaa ja ymmärrystä, joka päivä ei ole juhlaruokaa ja kaikki pitää joskus itse hankkia ja maksaa.
Ehkä siinä silmät avautuu ja pettymystä pukkaa. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
kannibaali Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.08.2025 12:54 Viestin aihe: |
|
|
Kyyhkyn rintaa, maksaa ja sydäntä. koirille keitin tusinan kyyhkyn jaloista luuliemen aterian sekaan, johon myös nypin niille jaloista lihat, nahan ja nivelet.
Tämmöstä se on kun on ravinto-uskovainen. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
rausku Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.08.2025 13:28 Viestin aihe: |
|
|
| Kyyhkyburgeri Akseli Herlevin riekkoburger reseptillä.Hyvää oli. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Jyrkkä D Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.08.2025 13:37 Viestin aihe: |
|
|
| Hirvipataa. Kuten myös eilen ja huomenna. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
fox66 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.08.2025 08:30 Viestin aihe: |
|
|
Torstain kunniaksi palvipeuralla höystettyä hernekeittoa sipulilla ja Yyterin sinapilla, jälkkäriksi pannaria jäätelöllä, mansikkahillolla ja mustikoilla.
|
 |
Patruuna Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.08.2025 17:28 Viestin aihe: |
|
|
Hirveä rillattiin. Leivän päälle lihaa ja paistettua tattia. Tuore tatti on kyllä hyvää.
 |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Nimrod Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.09.2025 11:29 Viestin aihe: |
|
|
Mulla tuli mitta täyteen nyt lapinukonkeittoa horvenlihasta. Lauantaina juhlittiin minun syntymäpäiviä, joihin tein tuota keittoa ja luonnollisesti sitä tuli tehtyä tuplat, kun oli sen ohessa myös hirveä ja poroa grillissä.
Mahtava keitto, mutta erikseen tehtynä hieman työläs. Jossain määrin kohtuullisempi, jos sen tekee ylijäämäkäristyksestä, kuten se varmaankin alunperin on ajateltu. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Nimrod Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.09.2025 11:33 Viestin aihe: |
|
|
| Patruuna kirjoitti: | Hirveä rillattiin. Leivän päälle lihaa ja paistettua tattia. Tuore tatti on kyllä hyvää.
|
Mulla harmittaa kympillä, kun mulle reilu puolenkymmentä vuotta sitten tuli sienisokeri-intoleranssi. Sienet ovat loistavia, mutta kun ei voi syödä, niin ei voi. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 18382 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 03.09.2025 12:23 Viestin aihe: |
|
|
| Nimrod kirjoitti: | | sienisokeri-intoleranssi.. |
Ensikertaa kuulen tämmösestä...
Asiasta tietämättä mahtaneeko sienimaailmasta kuten melkein kaikista muistakin elintarvikkeista löytyä ns.poikkeus sääntöön eli jokin tietty laji jota voisikin syödä, esim. Keliakikolle kaura. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Fspitz Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.09.2025 13:31 Viestin aihe: |
|
|
Minäpä köyhänä elakeläisenä söin äitien tekemän jauheliha roiskeläpän itse valmistetun paholaishillon kera. Parasta Oli hillo.  _________________ Minkä sanoin sen voin myös perua. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Patruuna Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.09.2025 13:45 Viestin aihe: |
|
|
| Nimrod kirjoitti: | | Patruuna kirjoitti: | Hirveä rillattiin. Leivän päälle lihaa ja paistettua tattia. Tuore tatti on kyllä hyvää.
|
Mulla harmittaa kympillä, kun mulle reilu puolenkymmentä vuotta sitten tuli sienisokeri-intoleranssi. Sienet ovat loistavia, mutta kun ei voi syödä, niin ei voi. |
Söitkö paljon sieniä vaan miten tällainen tuli yhtä-äkkiä? Itse söin aikoinaan maitorahkaa noin 500g lähes joka päivä monta vuotta. Meni maha sellaiseksi ettei kestänyt enää oikein maitotuotteita syödä ja lopetin rahkat kokonaan. Nykyään taas kestää syödä vaan on se sellaista myrkkyä ettei sitä liikaa kannata. Ja pahaakin. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
fox66 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.09.2025 23:27 Viestin aihe: |
|
|
Ei riistaruokaa kun hirven paistit oli loppu, mutta mehtuureissulle savukoskelle evästä mukaan ettei nälkä yllätä. Shooter's sandwichit naudan paahtopaistilla ja ekaa kertaa testiin savulohella. lisänä kasvispaistosta ja juustoa.
|
 |
|