Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 6201 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 26.09.2024 10:43 Viestin aihe: |
|
|
Sähköauton tulevaisuus metsästäjän kulkupelinä ei ole kovin lupaava, jos 5.2mm lommo pohjan kohdassa, jossa ei ole edes akkuja, vaatii koko akuston vaihdon
https://www.is.fi/autot/art-2000010720581.html |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5580
|
Lähetetty: 26.09.2024 16:17 Viestin aihe: |
|
|
Eikä se lommo ollut edes pohjassa vaan akun reunaliepeessä.
Kiinteän olomuodon akkuja odotellaan, siinä vaiheessa alkaa patteriautot kiinnostamaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Metsahenkilo Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Tam 2024 Viestejä: 569
|
Lähetetty: 26.09.2024 17:14 Viestin aihe: |
|
|
Koheltaja kirjoitti: | Eikä se lommo ollut edes pohjassa vaan akun reunaliepeessä.
Kiinteän olomuodon akkuja odotellaan, siinä vaiheessa alkaa patteriautot kiinnostamaan. |
Tää on vähän nii ku et sitku lehmät lentää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3895
|
Lähetetty: 26.09.2024 18:43 Viestin aihe: |
|
|
Tuosta LC 6-vaihteisesta automaatista vielä sen verran, että laatikon öljynvaihtoväliksi suositellaan 60 000 km. Ei muistaakseni kysellä huoltojen yhteydessä, mutta teetetty on ja vaikutuksen on aina huomannut. HJ 200:ssa myös oli kunnon vaikutus vaihdolla ja en usko, että kannattaa jättää tekemättä millään automaatilla. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5580
|
Lähetetty: 27.09.2024 05:43 Viestin aihe: |
|
|
Metsahenkilo kirjoitti: | Koheltaja kirjoitti: | Eikä se lommo ollut edes pohjassa vaan akun reunaliepeessä.
Kiinteän olomuodon akkuja odotellaan, siinä vaiheessa alkaa patteriautot kiinnostamaan. |
Tää on vähän nii ku et sitku lehmät lentää. |
Niin tuntuu olevan, Toyotan piti laittaa tuotantoon 2020 mutta tulee ehkä -26 tai -27. Hyundai sekä kiinalainen valmistaja luo painetta koska siltä suunnalta on kovasti luvattu sama akkutekniikka autoihin parin vuoden sisään.
On myös monia muita vaihtoehtoja tulossa ja aika näyttää mistä niistä tulee menneiden vuosien C- tai VHS kasetti.
Vielä saadaan ajaa pitkään pärinämoottoreilla ja nähdä menttaaliharjoituksissa lehmien lentävän. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10355 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 11.10.2024 09:20 Viestin aihe: |
|
|
Tuli eilen käytettyä Suzuki Across 15 tkm huollossa. On ollut kyllä erittäin miellyttävä peli ajella.
Erityinen plussa verrattuna Subaruun, ettei ole ärsyttävästi piippaavia kaista- tai kuskinkatseen vahteja.
Voi lähteä suoraan ajelemaan ilman mitään ohjelmointia, eikä mikään ärsytä.
Sähkömoottorit tekee kulusta todella kevyen tuntoista, eikä kuski huomaa tavan ajossa mitenkään,
mennäänkö sähköllä vai bensalla.
Myös Lapinreissu pärjättiin, mutta siinä oli pienenä harmina vaatimattoman kokoinen bensatankki,
koska majoituksessa ei voinut latailla. Kun tuosta ajaa rangen liki nollaa, niin tankkiin menee juuri 42 litraa bensaa.
Seuraavalle reissulle jerrykannu suksiboksiin, niin ei tarvi miettiä pääseekö illalla tankille asti.
Muuten kyyti oli yllättävänkin mukavaa, vaikka odotin 19" vanteella olevilta kesärenkailta pintakovuutta.
Yllätyin positiivisesti miten mukavasti jousitus pelasi huonommillakin teillä. Maavarakin riitti operointiin mainiosti.
Semmonen ominaisuus tuossa on, että eipä onnistu joka tilanteessa tykittää 306 hv voimalla.
Jos ollaan siihen asti menty sähköllä ja kone kylmänä lähtee avittaan, niin selvästi rajottaa tehoa.
Nyt kun tuohon on tottunut, niin voi jo pihatieltä lähtiessä näpätä bensakoneen päälle,
jolloin kaikki tehot on motarin rampilla käytössä.
Ps. Huollon vara-autona oli Hybrid Vitara. Järkyttävä voimalinja. Tuohan oli ihan miellyttävä ajettava
tuollaiseksi pikkumaasturiksi 1.6 patarauta bensan ja Aisinin automaatinkin kanssa, saati sitten 1.4 turbona.
Tuossa Hybridissä on ilmeisesti joku 1.äkänen bensa, voimaton sähkömoottori ja robottivaihteisto.
Enpä muista noin nykivää ja ponnetonta kyytiä saaneeni koskaan. Ihme miten saatu hyvä auto pilattua tekniikalla. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5580
|
Lähetetty: 12.10.2024 06:15 Viestin aihe: |
|
|
Joskus vuosia sitten mulle annettiin koeajoon robottivaihteinen ooppeli. Parin kaupunkikilsan jälkeen käännyin takaisin ja palautin auton viallisena, kysyivät mikä on vikana niin sanoin että voimalinjan suunnittelu sekä toteutus.
Jossain -80 luvulla toi olisi vielä mennyt jollain tavalla läpi, mutta onhan se asiakaskunnan halveksimista että tänä päivänä tehdään niinkin typeriä toteutuksia kun robottivaihteisto. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7323
|
Lähetetty: 30.10.2024 22:23 Viestin aihe: |
|
|
Lähestyy hetki jolloin taloon muuttaa 4-veto. Tarve n. 15 vuotta/200 000 km.
Vaihtoehtoina on:
90-luvun Hilux
LandCruiser J80/J90
2000-luvun Hilux 3 l moottorilla.
Nissanin uudehkot järeät, Pathfinder, Navara
Isuzu
automaatti
Olin melkiuuden isuzu pikapin kyydissä. Mentiin asfalttia 40 km ja mettäautotietä 40 km koukussa kärry jossa 300 kg rautaa. Pikkujyrkkä mäki ei antanut aihetta pykältämiseen vaikka kierrokset oli alle 2000 eli voimaa oli. Sisämeteli asfaltilla Hiluxin luokkaa, mettäautotellä kolinaa joka puuttuu Hiluxista. Tuossa oli 1,9 l moottori. Vanhemmissa 2,5.
Nissanin nykyjäreä. 2,3 tuplaturbo. ??
Jotain perussyitä hylätä joku malli tuosta listasta ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7323
|
Lähetetty: 30.10.2024 22:28 Viestin aihe: |
|
|
Lähestyy hetki jolloin taloon muuttaa 4-veto. Tarve n. 15 vuotta/200 000 km.
Vaihtoehtoina on:
90-luvun Hilux
LandCruiser J80/J90
2000-luvun Hilux 3 l moottorilla.
Nissanin uudehkot järeät, Pathfinder, Navara
Isuzu
automaatti
Olin melkiuuden isuzu pikapin kyydissä. Mentiin asfalttia 40 km ja mettäautotietä 40 km koukussa kärry jossa 300 kg rautaa. Pikkujyrkkä mäki ei antanut aihetta pykältämiseen vaikka kierrokset oli alle 2000 eli voimaa oli. Sisämeteli asfaltilla Hiluxin luokkaa, mettäautotellä kolinaa joka puuttuu Hiluxista. Tuossa oli 1,9 l moottori. Vanhemmissa 2,5.
Nissanin nykyjäreä. 2,3 tuplaturbo. ??
Jotain perussyitä hylätä joku malli tuosta listasta paitsi automaattia? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iiro v Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 30 Syy 2014 Viestejä: 25
|
Lähetetty: 30.10.2024 22:37 Viestin aihe: |
|
|
Uudemmat Navarat taaitaa olla ureakoneita. Pysyisin kaukana. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 6201 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 30.10.2024 22:58 Viestin aihe: |
|
|
Eikö ureavehkeet tulleet Euro 6 standardin myötä, eli vuodelta 2015 eteenpäin taitaa kaikki dieselit olla ureavehkeitä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 341
|
Lähetetty: 30.10.2024 23:12 Viestin aihe: |
|
|
Ei ole kaikki dieselit adbluella 2015 alkaen. Noista yllä mainituista autoista en tiedä, mutta Nissanilla, vagilla, volvolla on vasta noin 2018 tullut adblue melko moneen malliin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 6201 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 30.10.2024 23:17 Viestin aihe: |
|
|
Jos tuollaisia tulee vastaan, niin ne lienee jotain kiertosysteemejä. Adblue kun on pakollinen systeemi euroopassa vuodesta 2015 lähtien. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 341
|
Lähetetty: 30.10.2024 23:25 Viestin aihe: |
|
|
Tumpeelo kirjoitti: | Jos tuollaisia tulee vastaan, niin ne lienee jotain kiertosysteemejä. Adblue kun on pakollinen systeemi euroopassa vuodesta 2015 lähtien. |
En tiedä kiertosysteemeistä, mutta esim. rellun 1.6dci on tullut tehtaalta ilman ureajärjestelmiä vuoteen 2018. Näitä on mm. Dacia Dustereissa ja Nissaneissa, esim. X-trail. Samoin osa Vag:n 2.0 tdi koneista on ilman ureaa vuoteen 2018 saakka. Kuten myös osa Volvon ja Fordin dieseleistä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 341
|
Lähetetty: 30.10.2024 23:46 Viestin aihe: |
|
|
Peltsu kirjoitti: | Lähestyy hetki jolloin taloon muuttaa 4-veto. Tarve n. 15 vuotta/200 000 km.
Vaihtoehtoina on:
90-luvun Hilux
LandCruiser J80/J90
2000-luvun Hilux 3 l moottorilla.
Nissanin uudehkot järeät, Pathfinder, Navara
Isuzu
automaatti
Olin melkiuuden isuzu pikapin kyydissä. Mentiin asfalttia 40 km ja mettäautotietä 40 km koukussa kärry jossa 300 kg rautaa. Pikkujyrkkä mäki ei antanut aihetta pykältämiseen vaikka kierrokset oli alle 2000 eli voimaa oli. Sisämeteli asfaltilla Hiluxin luokkaa, mettäautotellä kolinaa joka puuttuu Hiluxista. Tuossa oli 1,9 l moottori. Vanhemmissa 2,5.
Nissanin nykyjäreä. 2,3 tuplaturbo. ??
Jotain perussyitä hylätä joku malli tuosta listasta paitsi automaattia? |
90-luvun Hiluxeista ja Cruisereista kaikki tai suurin osa on jo siinä iässä ja kunnossa, että ilman uudelleen rakentamista niillä ei aja montaakaan vuotta. Ostaisin 2000-luvun Hiluxin, ja sitäkin voi joutua jo hitsaamaan heti tai lähivuosina, jos ei löydä mitään poikkeusyksilöä. Miksei Isuzukin olisi hyvä. Kokemusta ei tietenkään ole, mutta Pathfinderiä en ole kuullut juuri kenenkään kehuneen ja eikö se ole enemmänkin citymaasturi noihin muihin verrattuna. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|