OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 247, 248, 249, 250, 251, 252  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 6201
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 26.09.2024 10:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sähköauton tulevaisuus metsästäjän kulkupelinä ei ole kovin lupaava, jos 5.2mm lommo pohjan kohdassa, jossa ei ole edes akkuja, vaatii koko akuston vaihdon Laughing


https://www.is.fi/autot/art-2000010720581.html
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5580

LähetäLähetetty: 26.09.2024 16:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikä se lommo ollut edes pohjassa vaan akun reunaliepeessä.

Kiinteän olomuodon akkuja odotellaan, siinä vaiheessa alkaa patteriautot kiinnostamaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Metsahenkilo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Tam 2024
Viestejä: 569

LähetäLähetetty: 26.09.2024 17:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koheltaja kirjoitti:
Eikä se lommo ollut edes pohjassa vaan akun reunaliepeessä.

Kiinteän olomuodon akkuja odotellaan, siinä vaiheessa alkaa patteriautot kiinnostamaan.


Tää on vähän nii ku et sitku lehmät lentää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3895

LähetäLähetetty: 26.09.2024 18:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuosta LC 6-vaihteisesta automaatista vielä sen verran, että laatikon öljynvaihtoväliksi suositellaan 60 000 km. Ei muistaakseni kysellä huoltojen yhteydessä, mutta teetetty on ja vaikutuksen on aina huomannut. HJ 200:ssa myös oli kunnon vaikutus vaihdolla ja en usko, että kannattaa jättää tekemättä millään automaatilla.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5580

LähetäLähetetty: 27.09.2024 05:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Metsahenkilo kirjoitti:
Koheltaja kirjoitti:
Eikä se lommo ollut edes pohjassa vaan akun reunaliepeessä.

Kiinteän olomuodon akkuja odotellaan, siinä vaiheessa alkaa patteriautot kiinnostamaan.


Tää on vähän nii ku et sitku lehmät lentää.


Niin tuntuu olevan, Toyotan piti laittaa tuotantoon 2020 mutta tulee ehkä -26 tai -27. Hyundai sekä kiinalainen valmistaja luo painetta koska siltä suunnalta on kovasti luvattu sama akkutekniikka autoihin parin vuoden sisään.

On myös monia muita vaihtoehtoja tulossa ja aika näyttää mistä niistä tulee menneiden vuosien C- tai VHS kasetti.

Vielä saadaan ajaa pitkään pärinämoottoreilla ja nähdä menttaaliharjoituksissa lehmien lentävän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10355
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 11.10.2024 09:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuli eilen käytettyä Suzuki Across 15 tkm huollossa. On ollut kyllä erittäin miellyttävä peli ajella.
Erityinen plussa verrattuna Subaruun, ettei ole ärsyttävästi piippaavia kaista- tai kuskinkatseen vahteja.
Voi lähteä suoraan ajelemaan ilman mitään ohjelmointia, eikä mikään ärsytä.
Sähkömoottorit tekee kulusta todella kevyen tuntoista, eikä kuski huomaa tavan ajossa mitenkään,
mennäänkö sähköllä vai bensalla.

Myös Lapinreissu pärjättiin, mutta siinä oli pienenä harmina vaatimattoman kokoinen bensatankki,
koska majoituksessa ei voinut latailla. Kun tuosta ajaa rangen liki nollaa, niin tankkiin menee juuri 42 litraa bensaa.
Seuraavalle reissulle jerrykannu suksiboksiin, niin ei tarvi miettiä pääseekö illalla tankille asti.
Muuten kyyti oli yllättävänkin mukavaa, vaikka odotin 19" vanteella olevilta kesärenkailta pintakovuutta.
Yllätyin positiivisesti miten mukavasti jousitus pelasi huonommillakin teillä. Maavarakin riitti operointiin mainiosti.

Semmonen ominaisuus tuossa on, että eipä onnistu joka tilanteessa tykittää 306 hv voimalla.
Jos ollaan siihen asti menty sähköllä ja kone kylmänä lähtee avittaan, niin selvästi rajottaa tehoa.
Nyt kun tuohon on tottunut, niin voi jo pihatieltä lähtiessä näpätä bensakoneen päälle,
jolloin kaikki tehot on motarin rampilla käytössä.

Ps. Huollon vara-autona oli Hybrid Vitara. Järkyttävä voimalinja. Tuohan oli ihan miellyttävä ajettava
tuollaiseksi pikkumaasturiksi 1.6 patarauta bensan ja Aisinin automaatinkin kanssa, saati sitten 1.4 turbona.
Tuossa Hybridissä on ilmeisesti joku 1.äkänen bensa, voimaton sähkömoottori ja robottivaihteisto.
Enpä muista noin nykivää ja ponnetonta kyytiä saaneeni koskaan. Ihme miten saatu hyvä auto pilattua tekniikalla.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5580

LähetäLähetetty: 12.10.2024 06:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joskus vuosia sitten mulle annettiin koeajoon robottivaihteinen ooppeli. Parin kaupunkikilsan jälkeen käännyin takaisin ja palautin auton viallisena, kysyivät mikä on vikana niin sanoin että voimalinjan suunnittelu sekä toteutus.

Jossain -80 luvulla toi olisi vielä mennyt jollain tavalla läpi, mutta onhan se asiakaskunnan halveksimista että tänä päivänä tehdään niinkin typeriä toteutuksia kun robottivaihteisto.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7323

LähetäLähetetty: 30.10.2024 22:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lähestyy hetki jolloin taloon muuttaa 4-veto. Tarve n. 15 vuotta/200 000 km.

Vaihtoehtoina on:
90-luvun Hilux
LandCruiser J80/J90
2000-luvun Hilux 3 l moottorilla.
Nissanin uudehkot järeät, Pathfinder, Navara
Isuzu
automaatti

Olin melkiuuden isuzu pikapin kyydissä. Mentiin asfalttia 40 km ja mettäautotietä 40 km koukussa kärry jossa 300 kg rautaa. Pikkujyrkkä mäki ei antanut aihetta pykältämiseen vaikka kierrokset oli alle 2000 eli voimaa oli. Sisämeteli asfaltilla Hiluxin luokkaa, mettäautotellä kolinaa joka puuttuu Hiluxista. Tuossa oli 1,9 l moottori. Vanhemmissa 2,5.

Nissanin nykyjäreä. 2,3 tuplaturbo. ??

Jotain perussyitä hylätä joku malli tuosta listasta ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7323

LähetäLähetetty: 30.10.2024 22:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lähestyy hetki jolloin taloon muuttaa 4-veto. Tarve n. 15 vuotta/200 000 km.

Vaihtoehtoina on:
90-luvun Hilux
LandCruiser J80/J90
2000-luvun Hilux 3 l moottorilla.
Nissanin uudehkot järeät, Pathfinder, Navara
Isuzu
automaatti

Olin melkiuuden isuzu pikapin kyydissä. Mentiin asfalttia 40 km ja mettäautotietä 40 km koukussa kärry jossa 300 kg rautaa. Pikkujyrkkä mäki ei antanut aihetta pykältämiseen vaikka kierrokset oli alle 2000 eli voimaa oli. Sisämeteli asfaltilla Hiluxin luokkaa, mettäautotellä kolinaa joka puuttuu Hiluxista. Tuossa oli 1,9 l moottori. Vanhemmissa 2,5.

Nissanin nykyjäreä. 2,3 tuplaturbo. ??

Jotain perussyitä hylätä joku malli tuosta listasta paitsi automaattia?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iiro v
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 30 Syy 2014
Viestejä: 25

LähetäLähetetty: 30.10.2024 22:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Uudemmat Navarat taaitaa olla ureakoneita. Pysyisin kaukana.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 6201
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 30.10.2024 22:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikö ureavehkeet tulleet Euro 6 standardin myötä, eli vuodelta 2015 eteenpäin taitaa kaikki dieselit olla ureavehkeitä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Horst
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Lok 2009
Viestejä: 341

LähetäLähetetty: 30.10.2024 23:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei ole kaikki dieselit adbluella 2015 alkaen. Noista yllä mainituista autoista en tiedä, mutta Nissanilla, vagilla, volvolla on vasta noin 2018 tullut adblue melko moneen malliin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 6201
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 30.10.2024 23:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos tuollaisia tulee vastaan, niin ne lienee jotain kiertosysteemejä. Adblue kun on pakollinen systeemi euroopassa vuodesta 2015 lähtien.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Horst
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Lok 2009
Viestejä: 341

LähetäLähetetty: 30.10.2024 23:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
Jos tuollaisia tulee vastaan, niin ne lienee jotain kiertosysteemejä. Adblue kun on pakollinen systeemi euroopassa vuodesta 2015 lähtien.


En tiedä kiertosysteemeistä, mutta esim. rellun 1.6dci on tullut tehtaalta ilman ureajärjestelmiä vuoteen 2018. Näitä on mm. Dacia Dustereissa ja Nissaneissa, esim. X-trail. Samoin osa Vag:n 2.0 tdi koneista on ilman ureaa vuoteen 2018 saakka. Kuten myös osa Volvon ja Fordin dieseleistä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Horst
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Lok 2009
Viestejä: 341

LähetäLähetetty: 30.10.2024 23:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peltsu kirjoitti:
Lähestyy hetki jolloin taloon muuttaa 4-veto. Tarve n. 15 vuotta/200 000 km.

Vaihtoehtoina on:
90-luvun Hilux
LandCruiser J80/J90
2000-luvun Hilux 3 l moottorilla.
Nissanin uudehkot järeät, Pathfinder, Navara
Isuzu
automaatti

Olin melkiuuden isuzu pikapin kyydissä. Mentiin asfalttia 40 km ja mettäautotietä 40 km koukussa kärry jossa 300 kg rautaa. Pikkujyrkkä mäki ei antanut aihetta pykältämiseen vaikka kierrokset oli alle 2000 eli voimaa oli. Sisämeteli asfaltilla Hiluxin luokkaa, mettäautotellä kolinaa joka puuttuu Hiluxista. Tuossa oli 1,9 l moottori. Vanhemmissa 2,5.

Nissanin nykyjäreä. 2,3 tuplaturbo. ??

Jotain perussyitä hylätä joku malli tuosta listasta paitsi automaattia?


90-luvun Hiluxeista ja Cruisereista kaikki tai suurin osa on jo siinä iässä ja kunnossa, että ilman uudelleen rakentamista niillä ei aja montaakaan vuotta. Ostaisin 2000-luvun Hiluxin, ja sitäkin voi joutua jo hitsaamaan heti tai lähivuosina, jos ei löydä mitään poikkeusyksilöä. Miksei Isuzukin olisi hyvä. Kokemusta ei tietenkään ole, mutta Pathfinderiä en ole kuullut juuri kenenkään kehuneen ja eikö se ole enemmänkin citymaasturi noihin muihin verrattuna.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 247, 248, 249, 250, 251, 252  Seuraava
Sivu 248 Yht. 252

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com