Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Sämpy Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 6384 Paikkakunta: Uleåborg
|
Lähetetty: 28.10.2024 18:13 Viestin aihe: |
|
|
Horst kirjoitti: |
Ihan hyvä vaihtoehto olisi myös tuo 600sdi yeti. Ei sillä että noissakaan olisi tällä hetkellä juurikaan tarjontaa. Noissa on myös aika yksinkertaista tekniikkaa ja suht edullinen ja helppo huoltaa ja pitää kunnossa.
|
No eikö kuitenkin pääpiirteittäin kelkoissa ole kaikissa sama tekniikka? Vanhoissa kääntyy konepelti joka tekee helpommaksi päästä käsiksi joihin juttuihin mutta muuta eroa ei ole.
Penkinnahka kun hajoaa, niin ei isoa eroa onko vanha vai uusi kelkka. Samoin remmin vaihto eikä taida maton vaihtokaan olla isoa eroa onko vanha vai uusi. Käpälänlämmittimet sama hajoaako uudesta vai vanhasta. No uusiin ei tarvi tulppia paljon vaihdella.
Eli minusta mitään kelkkaa (tai muutakaan pörisevää) ei kannata ostaa perusteella "yksinkertainen tekniikka, helppo korjata". Enempi koettaa löytää semmoset vehkeet että ei tarvi korjata. _________________ "Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Valto. Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Kes 2014 Viestejä: 3115
|
Lähetetty: 28.10.2024 18:31 Viestin aihe: |
|
|
Ruisku, kaasari, nelari jne. Rullatela, liukutela jne. On niissä tekniikoissa eroja. Mutta silti samaa mieltä, ennemmin sellainen mitä ei tarvitsisi korjata ja kaiken saa kuntoon. Joku 600 e-tech on sikäli helppo, että osia saa joka marketista. Joku Okkelbo poro, Winha tai vaikka Terhi voi olla jo sellaisia vehkeitä, että osat alkaa olla jo hakusessa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 341
|
Lähetetty: 28.10.2024 18:39 Viestin aihe: |
|
|
Tietenkin 2-t kelkoissa on periaate sama kaikissa, mutta onhan nyt tekniikan kestävyydessä ja osien hinnoissa ja saatavuudessa eroja. 4t vs 2t niin sanomattakin selvää, että jälkimmäistä on halvempi ja helpompi korjata, jos tarvetta ilmenee.
Aina kannattaa ostaa sellainen, jota ei tarvi muuta kuin ajaa ja tankata, mutta jokainen joka näiden kanssa on touhunnut tietää, että siihen 5te kymppitonnin höylättyyn yli kymmenen vuotta vanhaan kelkkaan saattaa joskus joutua jotakin tekemään. Jos itse tekee, niin kyllä se helppo ja edullinen huollettavuus monelle merkkaa aika paljon. On eri asia ruveta purkamaan muoveja ja tankkeja edestä yksi ilta, että pääsee vaihtamaan jonkun kikkareen ja sitten vielä parhaassa tapauksessa käyttää kelkka kärrillä jossakin koodin luvussa tai nollauksessa, että homman saa maaliin vs. että aukasee nokkapellin ja vaihtelee tarvittavat osat. Ehkä vähän kärjistetty esimerkki, mutta se mikä noissa vanhemman rungon vehkeissä on parempaa, niin on juuri tuo, vaikka muutoin nykyaikaisten kelkkojen kannalla itsekin olen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Patruuna Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Mar 2022 Viestejä: 3222 Paikkakunta: Koillismaa
|
Lähetetty: 28.10.2024 18:44 Viestin aihe: |
|
|
Horst kirjoitti: | Patruuna kirjoitti: | Horst kirjoitti: | Hyviä vaihtoehtoja tarjotaan, mutta vähän vaikeaa se on ostaa yli 6000€ kelkka viidellä tonnilla, varsinkin jos se budjetti oli vieläpä selvästi ilmoitettu olevan alle 5000€. |
No onhan tuota tarjottu myös budjettiin sopivia, esim tämä:
https://www.nettimoto.com/yamaha/sr-viper/3146716
Tuohon kun laittaa lisäjakkaran niin se on 5000€. Kuka keksii paremman vaihtoehdon? Voipi olla aika vaikeaa ellei jopa mahdotonta.
Näkyy olevan hirveänä ylihintaisia kelkkoja myytävänä. Ilmeisesti sama käynyt kuin vanhemmissa luotettavista bensa-autoissa, että hinta vaan nousee vaikka ikää ja kilometrejä tulee. Ihmiset eivät raski enää sijoittaa uusiin kelkkoihin niin vanhat romut kiertää ja hintaa pysyy korkealla. Yhteen väliin mönkijöissä oli tilanne että kannatti ostaa uusi kun vanhat oli melkein uuden hintaisia. |
Ei varmasti olisi huono vaihtoehto. Tuokin on vaan edullisin viper mitä netistä löytyy, muut vastaavat on sitten 6000€ luokkaa tai yli. Lumi kun tulee niin hinnat yleensä nousee. Hintahaitarin alapäästä kun valkkaa, niin ruukaa noissa kelkoissa olla yhtä sun toista laitettavaa. Se 4000e kelkka onkin äkkiä 6000e kelkka. Yleensähän siihen on joku syy, kun pyynti on selvästi alle markkinahinnan.
Ihan hyvä vaihtoehto olisi myös tuo 600sdi yeti. Ei sillä että noissakaan olisi tällä hetkellä juurikaan tarjontaa. Noissa on myös aika yksinkertaista tekniikkaa ja suht edullinen ja helppo huoltaa ja pitää kunnossa.
https://www.nettimoto.com/lynx/yeti/3118506
Tai olisko se kuitenkin tässä: https://huutokaupat.com/kohde/5068169/lynx-5900-finlandia-nato-mayhem?fbclid=IwY2xjawGMZaJleHRuA2FlbQIxMQABHaGnkM4-obYiSK0OtQUZ-OeX4c7Dc7AXVGG169d6GXE_nMuq1PJECeg61w_aem_HDD6Zh_QBYx3spkqOBw-sw |
Ei kait tuokaan yeti välttämättä huono vaihtoehto ole. Vanhalla SDI koneella. Hieman janoisempi kuin etec. Mulla oli aikoinaan lyhyt summitti tuolla koneella. Kyllä kait sillä ajeli, mutta sekosi jos akku oli huono. Raveja sai hinkata ja ruiskut joutui kerran putsaileen. Tais olla 10000km ajettu sillä ellei enempikin.
Onhan se viperi kuitenkin nykyaikaisempi ja luultavasti pitkäikäisempi. Helpompi ajaa maastossa ja muualla. Järvellä pystyy myös pitämään enempi vauhtia siirtymillä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Patruuna Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Mar 2022 Viestejä: 3222 Paikkakunta: Koillismaa
|
Lähetetty: 28.10.2024 18:55 Viestin aihe: |
|
|
Horst kirjoitti: | Tietenkin 2-t kelkoissa on periaate sama kaikissa, mutta onhan nyt tekniikan kestävyydessä ja osien hinnoissa ja saatavuudessa eroja. 4t vs 2t niin sanomattakin selvää, että jälkimmäistä on halvempi ja helpompi korjata, jos tarvetta ilmenee.
Aina kannattaa ostaa sellainen, jota ei tarvi muuta kuin ajaa ja tankata, mutta jokainen joka näiden kanssa on touhunnut tietää, että siihen 5te kymppitonnin höylättyyn yli kymmenen vuotta vanhaan kelkkaan saattaa joskus joutua jotakin tekemään. Jos itse tekee, niin kyllä se helppo ja edullinen huollettavuus monelle merkkaa aika paljon. On eri asia ruveta purkamaan muoveja ja tankkeja edestä yksi ilta, että pääsee vaihtamaan jonkun kikkareen ja sitten vielä parhaassa tapauksessa käyttää kelkka kärrillä jossakin koodin luvussa tai nollauksessa, että homman saa maaliin vs. että aukasee nokkapellin ja vaihtelee tarvittavat osat. Ehkä vähän kärjistetty esimerkki, mutta se mikä noissa vanhemman rungon vehkeissä on parempaa, niin on juuri tuo, vaikka muutoin nykyaikaisten kelkkojen kannalla itsekin olen. |
No uudet 850 BRP:t ovat aika lahoja myös, mutta takuuajan jälkeen vaihtoon. Kun alkaa olleen 2000km ajettu niin kovin pitkiä erämaa reissuja ei kannata enää suunnitella ja kelkka vaan vaihtoon. Pohjoisessa kelkkaporukoilla nuita on levinnyt melko paljon. Serkulla hajosi kärryn päälle kun tuli useamman yön vätsärin reissulta. Hyvä tuuri ettei levinnyt tuntia aiemmin. Kun parempaa ei ole tarjolla niin niitä ostetaan silti ja takuuajalla huolto pelaa. Vaihtavat koneen kyselemättä kun huoltoon vie.
Tai siis parempia koneita olisi, mutta parempaa kokonaisuutta ym ei saa kun haetaan parasta. Kaikilla merkeillä omat huonot puolet ja 4t omat ongelmat. Aivan ylihintaisia romuja kaikki kelkat. Järkevä hinta 2t vehkeillä olisi maksimissaan 10000e ja 4t hieman enemmän. Silloin 2020 kun uuden pitkän polariksen hyvällä alustalla sai 12000eurolla, oli hommassa vielä jotain järkeä. Saavat nuista varmaan nyt enemmän kuin maksoivat uutena |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 341
|
Lähetetty: 28.10.2024 19:47 Viestin aihe: |
|
|
Patruuna kirjoitti: | Horst kirjoitti: | Tietenkin 2-t kelkoissa on periaate sama kaikissa, mutta onhan nyt tekniikan kestävyydessä ja osien hinnoissa ja saatavuudessa eroja. 4t vs 2t niin sanomattakin selvää, että jälkimmäistä on halvempi ja helpompi korjata, jos tarvetta ilmenee.
Aina kannattaa ostaa sellainen, jota ei tarvi muuta kuin ajaa ja tankata, mutta jokainen joka näiden kanssa on touhunnut tietää, että siihen 5te kymppitonnin höylättyyn yli kymmenen vuotta vanhaan kelkkaan saattaa joskus joutua jotakin tekemään. Jos itse tekee, niin kyllä se helppo ja edullinen huollettavuus monelle merkkaa aika paljon. On eri asia ruveta purkamaan muoveja ja tankkeja edestä yksi ilta, että pääsee vaihtamaan jonkun kikkareen ja sitten vielä parhaassa tapauksessa käyttää kelkka kärrillä jossakin koodin luvussa tai nollauksessa, että homman saa maaliin vs. että aukasee nokkapellin ja vaihtelee tarvittavat osat. Ehkä vähän kärjistetty esimerkki, mutta se mikä noissa vanhemman rungon vehkeissä on parempaa, niin on juuri tuo, vaikka muutoin nykyaikaisten kelkkojen kannalla itsekin olen. |
No uudet 850 BRP:t ovat aika lahoja myös, mutta takuuajan jälkeen vaihtoon. Kun alkaa olleen 2000km ajettu niin kovin pitkiä erämaa reissuja ei kannata enää suunnitella ja kelkka vaan vaihtoon. Pohjoisessa kelkkaporukoilla nuita on levinnyt melko paljon. Serkulla hajosi kärryn päälle kun tuli useamman yön vätsärin reissulta. Hyvä tuuri ettei levinnyt tuntia aiemmin. Kun parempaa ei ole tarjolla niin niitä ostetaan silti ja takuuajalla huolto pelaa. Vaihtavat koneen kyselemättä kun huoltoon vie.
Tai siis parempia koneita olisi, mutta parempaa kokonaisuutta ym ei saa kun haetaan parasta. Kaikilla merkeillä omat huonot puolet ja 4t omat ongelmat. Aivan ylihintaisia romuja kaikki kelkat. Järkevä hinta 2t vehkeillä olisi maksimissaan 10000e ja 4t hieman enemmän. Silloin 2020 kun uuden pitkän polariksen hyvällä alustalla sai 12000eurolla, oli hommassa vielä jotain järkeä. Saavat nuista varmaan nyt enemmän kuin maksoivat uutena |
Polaris taisi joskus onnistua tekemään jonkun kestävän 800cc moottorin, mutta ei taida nykyiset 850 nekään olla kovin kummoisia. Ainakin jossakin vaiheessa muistelen noita pollen 850 kuutioisia hajonneen jo uutena. Toki sekin on ollut jo 10 vuotta tuotannossa, niin voi jo kestääkin. Brp:n 800-850 moottorissa on ollut kyllä kuulopuheiden perusteella lähes joka vuosikerrassa jotakin. Joka pinnoitteet irtosi sylintereistä tai hihnat ei kestäneet. Sekä brp:n että polariksen 600cc moottorit on yleensä ollut varsin kestäviä, ja niistä on itsellänikin hyvät kokemukset. Ei tosin niin uusista kuin tältä vuosikymmeneltä, mutta esim. Etech on ollut jo pitkään pienin muutoksin tuotannossa. Pilkkikelkkaan en 800cc moottoria 5te hintaluokassa ottaisi brp:ltä enkä Polarikselta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sämpy Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 6384 Paikkakunta: Uleåborg
|
Lähetetty: 28.10.2024 20:30 Viestin aihe: |
|
|
Katoin noitten 49Ranejen hintapyyntöjä ja aivan järettömiä hintoja. Ite ostin 4tkm ajetun Ranen n. viisi vuotta sitten pikkusen reilulla seittemällä tonnilla. Eikä nettimotossa oo nyt yhtään alle 5000 euroa. _________________ "Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Valto. Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Kes 2014 Viestejä: 3115
|
Lähetetty: 28.10.2024 20:41 Viestin aihe: |
|
|
Sämpy kirjoitti: | Katoin noitten 49Ranejen hintapyyntöjä ja aivan järettömiä hintoja. Ite ostin 4tkm ajetun Ranen n. viisi vuotta sitten pikkusen reilulla seittemällä tonnilla. Eikä nettimotossa oo nyt yhtään alle 5000 euroa. |
Sama pisti silmään että tuntuu noiden vanhojen käytettyjen hinta nousseen huomattavasti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 341
|
Lähetetty: 28.10.2024 20:59 Viestin aihe: |
|
|
600 efi Tundrat maksaa nyt pari kolme vuotta vanhoina saman mitä uutena. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Patruuna Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Mar 2022 Viestejä: 3222 Paikkakunta: Koillismaa
|
Lähetetty: 28.10.2024 22:09 Viestin aihe: |
|
|
Horst kirjoitti: | Patruuna kirjoitti: | Horst kirjoitti: | Tietenkin 2-t kelkoissa on periaate sama kaikissa, mutta onhan nyt tekniikan kestävyydessä ja osien hinnoissa ja saatavuudessa eroja. 4t vs 2t niin sanomattakin selvää, että jälkimmäistä on halvempi ja helpompi korjata, jos tarvetta ilmenee.
Aina kannattaa ostaa sellainen, jota ei tarvi muuta kuin ajaa ja tankata, mutta jokainen joka näiden kanssa on touhunnut tietää, että siihen 5te kymppitonnin höylättyyn yli kymmenen vuotta vanhaan kelkkaan saattaa joskus joutua jotakin tekemään. Jos itse tekee, niin kyllä se helppo ja edullinen huollettavuus monelle merkkaa aika paljon. On eri asia ruveta purkamaan muoveja ja tankkeja edestä yksi ilta, että pääsee vaihtamaan jonkun kikkareen ja sitten vielä parhaassa tapauksessa käyttää kelkka kärrillä jossakin koodin luvussa tai nollauksessa, että homman saa maaliin vs. että aukasee nokkapellin ja vaihtelee tarvittavat osat. Ehkä vähän kärjistetty esimerkki, mutta se mikä noissa vanhemman rungon vehkeissä on parempaa, niin on juuri tuo, vaikka muutoin nykyaikaisten kelkkojen kannalla itsekin olen. |
No uudet 850 BRP:t ovat aika lahoja myös, mutta takuuajan jälkeen vaihtoon. Kun alkaa olleen 2000km ajettu niin kovin pitkiä erämaa reissuja ei kannata enää suunnitella ja kelkka vaan vaihtoon. Pohjoisessa kelkkaporukoilla nuita on levinnyt melko paljon. Serkulla hajosi kärryn päälle kun tuli useamman yön vätsärin reissulta. Hyvä tuuri ettei levinnyt tuntia aiemmin. Kun parempaa ei ole tarjolla niin niitä ostetaan silti ja takuuajalla huolto pelaa. Vaihtavat koneen kyselemättä kun huoltoon vie.
Tai siis parempia koneita olisi, mutta parempaa kokonaisuutta ym ei saa kun haetaan parasta. Kaikilla merkeillä omat huonot puolet ja 4t omat ongelmat. Aivan ylihintaisia romuja kaikki kelkat. Järkevä hinta 2t vehkeillä olisi maksimissaan 10000e ja 4t hieman enemmän. Silloin 2020 kun uuden pitkän polariksen hyvällä alustalla sai 12000eurolla, oli hommassa vielä jotain järkeä. Saavat nuista varmaan nyt enemmän kuin maksoivat uutena |
Polaris taisi joskus onnistua tekemään jonkun kestävän 800cc moottorin, mutta ei taida nykyiset 850 nekään olla kovin kummoisia. Ainakin jossakin vaiheessa muistelen noita pollen 850 kuutioisia hajonneen jo uutena. Toki sekin on ollut jo 10 vuotta tuotannossa, niin voi jo kestääkin. Brp:n 800-850 moottorissa on ollut kyllä kuulopuheiden perusteella lähes joka vuosikerrassa jotakin. Joka pinnoitteet irtosi sylintereistä tai hihnat ei kestäneet. Sekä brp:n että polariksen 600cc moottorit on yleensä ollut varsin kestäviä, ja niistä on itsellänikin hyvät kokemukset. Ei tosin niin uusista kuin tältä vuosikymmeneltä, mutta esim. Etech on ollut jo pitkään pienin muutoksin tuotannossa. Pilkkikelkkaan en 800cc moottoria 5te hintaluokassa ottaisi brp:ltä enkä Polarikselta. |
Polle julkaisi sen 850 koneen liian aikaisin ja aivan raakileena. Oliko se 2019? Nehän oli romuja. Sitten tuli se kampanja seuraavana vuonna kun möivät uusia kelkkoja todella edullisesti ja uudistetulla 850 koneella joka oli jo parempi. Saivat paikattua menetettyä mainetta. Siihen taisi loppua ongelmat, mitä nyt jotain tulppa hommaa oli. Ne viimeisimpien vuosien 800etecit oli aivan kelpo koneita. Se 8000km meni kohtuudella jonka jälkeen täysremppa jos halusi ottaa varmaan päälle. Kampurat niissä oli aika kieroja monessa ja mukavasti tärryyttivät. Sitten 850 koneet olleet muuten hyviä vaan kestossa ei hurraamista puheiden mukaan. Remmiongelmia oli todella pitkään. Nykyisissä alkaa voimalinjat olleet sillä mallilla ettei tarvi itse rakentaa. Tai näin puhuvat ne jotka näiden kanssa vielä aktiivisesti leikkii. Meillä oli muutama 800 Polaris rmk. Ne kyllä pelasi hyvin. Möin oman yhdelle joka laittoi siihen turbon ja ajoi vielä pitkään. Olihan se jotenkin hienompi kone kuin 800etec. Pollen variaattori ja muutenkin kaikki huoltoon liittyvä paljon fiksummin tehty kuin saman ikäisissä BRP:ssä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jjsotto Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 21 Tam 2009 Viestejä: 92
|
Lähetetty: 28.10.2024 22:35 Viestin aihe: |
|
|
Pilkkikelkka. Mitäs tuo Vaellan, onkohan sitä joku kokeillut?
Huolto olisi ainakin helppoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7323
|
Lähetetty: 28.10.2024 23:01 Viestin aihe: |
|
|
Pihalla on skidoo touring -99. 494 -koneella ja ehjä penkki. Joutais pois. Alle 10 tkm mittarissa.
Ei tartu jäälle mutta siltikin laittaisin 2-variaattorin 7 kiloon. Rapa lentäis vähä kauemmas. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26799
|
Lähetetty: 28.10.2024 23:07 Viestin aihe: |
|
|
Aloittajan tarve on niin hakusassa että ihan turhaa vääntöä ennenkuin hieman tarkennusta tarpeeseen...
Latuja vedetään monenmoisia...työkseen....talkoilla seuroille...jne. mutta jos johonki pellolle pikkuhöylällä nii kulkee millä vaan.
Samoin tuo pilkki homma..on kyllä niin monenmoista mahdollisuutta...
Jos oikeasti rävitään jälkien ulkopuolella kevät sohjossa tarvii ollasiihen soppeli vehe..mutta satunnainen pikku pilkkireissu pitkin talvea hoituu lähes joka kelkalla vaikka jälkiäkään ei olis....en ikinä ole järvillä nähny tai kokenu lumikeliä missä ei joka kelkka kulje kivutta... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7323
|
Lähetetty: 28.10.2024 23:14 Viestin aihe: |
|
|
Patruuna kirjoitti: |
No uudet 850 BRP:t ovat aika lahoja myös, mutta takuuajan jälkeen vaihtoon. Kun alkaa olleen 2000km ajettu niin kovin pitkiä erämaa reissuja ei kannata enää suunnitella ja kelkka vaan vaihtoon. |
Maunusjokke ajoi kymppitonnin kuukaudessa tuolla !&%¤# koneella. Niinki keväällä että tuskin pakkasia koki.
Ite taisin ajaa 600 cteckillä 600 km ja siitä tuli alumiinijauhoa, kun en ymmärtänyt. Uusi takuukone joka kesti hyvin vähän aikaa ja sytytti koko keksinnön palamaan kun en tajunnut. Nyt saisin cteckin kestämään maailman ääriin koska tajuan.
Tunnettu pollen titan 850ccc, kilsat lie jossain 13 tkm nurkilla ja se vain menee kun tajutaan.
Totta että joku 494 kesti sen 20 tkm vaikka ei ymmärtänyt mistään mitään. Herkkiä nuo uudet... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7323
|
Lähetetty: 28.10.2024 23:40 Viestin aihe: |
|
|
Pohjola kirjoitti: | ..mutta satunnainen pikku pilkkireissu pitkin talvea hoituu lähes joka kelkalla vaikka jälkiäkään ei olis....en ikinä ole järvillä nähny tai kokenu lumikeliä missä ei joka kelkka kulje kivutta... |
Älä ees viitti. 2 kelkkaa joilla ei ole tarvinnu murehtia. Ranger 2000 jossa 2-vari alle 7 kg ja Ranger 600. Kummassakin tela pyöri siihen tahtiin että menee. Vrt vesicross. Ja kaasarikone kestää huuattaa täysillä tuntitolkulla.
Ei liukkaan jään päälle tarvita ku 20 cm vettä ja 20 cm lunta niin iso osa kuvitelluista "pilkkikelkoista" vaatii pukkaamista. Joskus mentiin läpi Inarin kevätsoseessa. Oli isoa pollea, oli pientä pollea, oli commandereita ja jälki tehtiin 600 rangerilla ku muut ei menneet. Kaikilla oikeat reet perässä. Bensankulutus rangerilla oli yli 55 l/100 km. Mutta mentiin.
Pilkkikelkka on minusta sellainen että tela pyörii ku kaasua painaa. Esim 600 Summit ei mene siinä vesikossa missä wanha 600 ranger. Kokeiltu on. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|