Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 6534
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
guide Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hel 2005 Viestejä: 2097
|
Lähetetty: 13.04.2022 23:23 Viestin aihe: |
|
|
guide kirjoitti: |
Ei taida olla CR-V:tä variaattorilla vaan niissä on ihan oikea automaatti turbiinilla?
|
Onpa nyt uusimmissa Hondakin näköään lähtenyt variaattoreihin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
VomiT Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Elo 2018 Viestejä: 336 Paikkakunta: Joensuu
|
Lähetetty: 14.04.2022 06:10 Viestin aihe: |
|
|
Peltsu kirjoitti: | https://www.google.com/search?q=range+rover+classic&client=opera&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiw1OaR6JH3AhUvtYsKHe7-ALsQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1290&bih=629&dpr=1 |
Ihana laite! Kaksi Classickia V8 padalla on itsellä ollut. - ainoa ongelma on ruoste takarungossa ja korissa.
Seuraava kori P38 on parempi, mutta siinä on jo enemmän kiukuttelevaa sähköä. Yksi sellainen oli myös, 2,5 litran Bemarin diiselillä.
Viimesyksynä vaihdoin sen 07 Range Rover Sporttiin. Karvalakkimallia 2,7 litran Ford/PSA diiselillä - vakuuttava on tuokin maastossa/metsästyskäytössä ihan vakiona.
Kaikissa riittää vetokyky 3,5:een tonniin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 16675 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 30.06.2022 18:41 Viestin aihe: |
|
|
12t omapaino ja 300hv......
Komia hakia jäätelo kiksalta. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 30.06.2022 18:43 Viestin aihe: |
|
|
Kaipa se sen sallitun 90km/h kulkee silläkin jos vain pysyy paikat hampaissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5460
|
Lähetetty: 30.06.2022 18:51 Viestin aihe: |
|
|
Miksei pysy paikat hampaissa kun ne pysyy kuormurikuskeillakin?
Ajoin tuollaisen perässä viime viikolla 90-100kmh ja tuskin ajoi lappu lattiassa, desert värisenä ja kk-torni katolla. Livenä ihan hvetin hienon näköinen äijämaasturi eikä tuo niin mahottoman suuri ollut vaikka kuvittelin suuremmaksi koska perustuu raskaan kaluston tekniikkaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 30.06.2022 19:03 Viestin aihe: |
|
|
Koheltaja kirjoitti: | Miksei pysy paikat hampaissa kun ne pysyy kuormurikuskeillakin?
Ajoin tuollaisen perässä viime viikolla 90-100kmh ja tuskin ajoi lappu lattiassa, desert värisenä ja kk-torni katolla. Livenä ihan hvetin hienon näköinen äijämaasturi eikä tuo niin mahottoman suuri ollut vaikka kuvittelin suuremmaksi koska perustuu raskaan kaluston tekniikkaan. |
Kyllä se varmaankin teknisesti luokkaa 120-150km/h kulkisi tuolla teholla mutta kuvittelisin siviilikäyttöön 90km/h rajoittimen olevan tekninen vaatimus.
Paikkojen irtoaminen viittasi lähinnä siihen että käytännössä yksikään kulkuneuvo kunnon maastorenkailla ei ole maantiellä ainakaan hirvittävän mukava, toiset vielä huomattavasti epämukavampia kuin toiset. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 6534
|
Lähetetty: 30.06.2022 19:26 Viestin aihe: |
|
|
liki kirjoitti: | Koheltaja kirjoitti: | Miksei pysy paikat hampaissa kun ne pysyy kuormurikuskeillakin?
Ajoin tuollaisen perässä viime viikolla 90-100kmh ja tuskin ajoi lappu lattiassa, desert värisenä ja kk-torni katolla. Livenä ihan hvetin hienon näköinen äijämaasturi eikä tuo niin mahottoman suuri ollut vaikka kuvittelin suuremmaksi koska perustuu raskaan kaluston tekniikkaan. |
Kyllä se varmaankin teknisesti luokkaa 120-150km/h kulkisi tuolla teholla mutta kuvittelisin siviilikäyttöön 90km/h rajoittimen olevan tekninen vaatimus.
Paikkojen irtoaminen viittasi lähinnä siihen että käytännössä yksikään kulkuneuvo kunnon maastorenkailla ei ole maantiellä ainakaan hirvittävän mukava, toiset vielä huomattavasti epämukavampia kuin toiset. |
Kk-torni ilimammuuta jos itelle ostaa. Mulla oli patrollissa BF Goodricht 20/80 eli 20% maantiellä ja loput maastossa. Rengaskauppias katto taulukosta ja pukkas kolme kiloa ilmaa/rengas. Ihan hirviä ajaa maantiellä ja maastossa vielä pahempi, ennenku ymmärsin että maantielle 2 kiloa ilmaa ja mettäautotielle 1,5 kiloa. Jopa vain toimi nuoki renkaat. Sitte ku se ressukka jäi kiinni niin soiteltiin traktori. Maastureita ei kannattanu soittaa ku ne ei ois päässeet köydenkantaman päähän. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 16675 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 30.06.2022 20:30 Viestin aihe: |
|
|
Peltsu kirjoitti: | Jopa vain toimi nuoki renkaat. Sitte ku se ressukka jäi kiinni niin soiteltiin traktori. Maastureita ei kannattanu soittaa ku ne ei ois päässeet köydenkantaman päähän. |
Pikkusuzukilla saanu ajaa vielä ympärillä ympyrää kun maarautanen patrolli istuu _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 6534
|
Lähetetty: 30.06.2022 20:53 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: | Peltsu kirjoitti: | Jopa vain toimi nuoki renkaat. Sitte ku se ressukka jäi kiinni niin soiteltiin traktori. Maastureita ei kannattanu soittaa ku ne ei ois päässeet köydenkantaman päähän. |
Pikkusuzukilla saanu ajaa vielä ympärillä ympyrää kun maarautanen patrolli istuu |
Sanoisimpa että välttämättä ei. Pari kertaa hain mönkijän mettästä, joilla siis hirvi tarakalla tai vedossa. Patrolli oli hyvä maasturi. Utsjokelaiset sanoo että melki Rangerover. Pitkä vain jäi mahasta kiinni, pätkä ei jääny.
Oltiin taas kiinni jossain kivirakassa. Kaveri tuli Hiluxin kanssa, että nypätään ylös. !&%¤# hiluxi uskaltanu ees samalle aarille. Mulla maantierenkaat, eli nastat, ja sanoin Hiluxkuskille että anna mulle yks kuviorengas, antoi, ja perruutin auton tielle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Valto. Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Kes 2014 Viestejä: 2992
|
Lähetetty: 30.06.2022 21:39 Viestin aihe: |
|
|
Aika paljon kuskista kiinni siinä vaiheessa kun siirrytään maantiekalustosta oikeisiin maastovehkeisiin. Väitän että tästä maasta löytyy monta kaveria ketkä ajaa ihan millä hyvänsä maasturilla pidemmälle kiinni mitä 90% ajokortillisista pääsee vaikka olisi miten raju ja rakennettu peli hyvänsä alla. Ihan jo sillä vakio hiluxilla pääsee uskomattomiin paikkoihin kun osaa ajaa. Ja aika paljon sitten paikasta kiinni millä pääsee milloinkin parhaiten. Ei ole kerta eikä kaksi, kun olen ajellut mönkkärillä rinkiä ympärillä kun maasturia on vedetty kaivinkoneella ylös. Ja vastaavasti olen ajellut lantikalla sellaisista paikoista ihan surutta missä mönkijällä ei ole mitään asiaa kuin korkeintaan vinssillä vedettynä. Joskus loppuu maavara, joskus uppoaa, joskus ei ole tarpeeksi lukkoja, joskus loppuu pito vaikka olisi tönkkölukot ja toisella vehkeellä pito riittää vähemmillä lukoilla, joskus loppuu joustot jne. Parhaiten näkee erot kun katsoo vaikka youtubesta erilaisia maasturivideoita. Joku menee heittämällä ja perässä tuleva ”kovempi” maasturi saattaakin jäädä kiinni. Toisella piti olla kyseiseen maastoon sopivammat vehkeet, mutta heikomman auton ratissa olikin parempi kuski. Samoin armeijassa tuli hyvin erot esiin, kun pitkä liuta ukkoja ajaa samoja paikkoja samoilla vehkeillä. Jännästi osa oli yhtenään kiinni, toiset ei koskaan. Ja aika monesti ne jumitilanteetkin ratkesi ihan kuskia vaihtamalla eikä sen isompia pelastustoimia tarvittu. Hyvin usein käy myös niin, että jumit tai pääsemättömyydet johtuu siitä ettei kuski raski polkea silloin kun tarvitaan. Ainahan se vähän hirvittää että kuinka kalliiksi mahtaa tulla jos oikeen resuaa niillä vehkeillä. Kyllä minäkin myönnän että oma lantikka menee pidemmälle mihin minä sitä raskin käskeä. Intin vehkeet taas oli eri asia, kun ei ollut penniäkään kiinni niissä vehkeissä. Vaan silti löytyi sielläkin kavereita ketkä ajoi ne samat vehkeet kauemmas kiinni mihin minä pääsin.
Eli yhteenvetoja sanoisin, että oikeilla maastovehkeillä kuski ratkaisee kaikkein eniten ja eri vehkeet on parhaita eri maastoissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 6534
|
Lähetetty: 01.07.2022 00:45 Viestin aihe: |
|
|
Jaa että lantikalla siitä mistä kömpiällä ei pääsis. Nyt en usko.
Pitäiskköhän nyt todeta että lantikka, jos puhutaan tojotan land cruiserista, todettiin aikanaan yhdeksi huonoista maastoautoista. Tekniikan maailma sen teki. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Valto. Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Kes 2014 Viestejä: 2992
|
Lähetetty: 01.07.2022 01:33 Viestin aihe: |
|
|
Peltsu kirjoitti: | Jaa että lantikalla siitä mistä kömpiällä ei pääsis. Nyt en usko.
Pitäiskköhän nyt todeta että lantikka, jos puhutaan tojotan land cruiserista, todettiin aikanaan yhdeksi huonoista maastoautoista. Tekniikan maailma sen teki. |
Lantikka eli Land Rover. Disco 3 kyseessä ja ilma-alustalla maavara nousee yli 30cm. Mönkijä ei kummoista estettä tarvitse, niin on mahastaan kiinni. Kiviä, kannokkoa noin esimerkiksi. Lumihangessa taas ei ole kahta sanaa kumpi menee pidemmälle. Varmasti tupla maavaralla varustettu monen tonnin malmikasa mennä jykertää melko hankeen, kun taas mönkijä ei tarvitse juuri minkään vertaa lunta, niin jo killuu pohjan varassa eikä etene kuin vinssillä vetämällä. Mönkijä taas menee suolla pintoja pitkin vielä sellaisessa paikassa mihin ei ole yhdelläkään maasturilla asiaa olkoon millainen mörkö hyvänsä. Toki jos laitetaan mönkijään telasarja alle, niin suolla dominointi nousee potenssiin, lumella pesee kaikki maasturit ja maavarakin nousee siellä pahoissa kivikoissa ja kannokoissa eri tasolle. Taas pitää muistaa että maastoja on erilaisia, mutta ainakin minulla mönkijällä meno stoppaa 99% siihen, että ollaan pohjasta kiinni. Vinsi on keulassa, että eihän se ole kuin nypätä irti eikä mitään hajoa, kun pohjapanssarin päällä liukuu yli. Mutta ajamalla ei vaan mene. Aina ei ole paikkaa mistä kierrellä kun esteitä on tarpeeksi paljon edessä. Rankakärry perässä vaihtoehtoja on vielä vähemmän. Varmaan monesta paikasta menisi, kun antaisi riittävästi leipää että liukuu vauhdilla yli, mutta miksi särkeä vehkeet tahallaan. Etenkin harvennustyömaat on pahilmasta päästä vähän suopohjaisessa maastossa. Sen verran maa aina painuu renkaan alta, että kanto jää väistämättä sen verran pitkäksi ettei maavara riitä mönkkärissä. Ei kehtaa tieten tahtoen tylsyttää ketjua kunttaan sahaamalla eikä jaksa nähdä sitä vaivaa että jokaisen kannon vierestä polkisi kuntat matalaksi ja tylsyttäisi ketjun siitä huolimatta. Hakee puut pahimmista paikoista traktorilla, niin ei lopu maavara jokaisen kannon nokkaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Havumetsä Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Syy 2012 Viestejä: 1094 Paikkakunta: Lappi
|
Lähetetty: 01.07.2022 10:27 Viestin aihe: |
|
|
Näin suomessa kun ollaan niin usein siellä kivien ja kantojen seassa kasvaa myös puita ja ja kohtuu tiheässäkin vielä jolloin mönkijä pyyhkii maasturilla pöytää 1-0.
33cm mittailin tuossa hätäseen Grizzlyn maavaraksi.
Vähänkään syvempi oja niin lantikan meno päättyy siihen, siinähän on etu,- ja takaylitystä jota kunnon renkailla olevassa mönkkärissä ei ole juuri ollenkaan. Ja noilla kunnon renkailla oleva kömpijähän menee vaikka keskeltä järveä yli, siihen ei lantikka pysty.
Talvi on kyllä paha kömpijälle, siinä menee lantikalle pojot.
Jos mönkkärille pitäisi vastus etsiä niin telakuorma-autosta se löytyy. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|