Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
dxman ***
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7636
|
Lähetetty: 01.01.2022 18:06 Viestin aihe: |
|
|
Jaa. Ureavehkeet kyllä pumppaa linjat tyhjäksi sammuttamisen jälkeen. Eikä paina ureaa tuuttiin ennen kuin on lämmittäneet jääkalikan juoksevaksi.
Regenerointi taas on kyllä arseesta.
Noi niinkuin työn puolesta. Dieseliä en ole omaan käyttöön edes nykyään harkinnut. Oma mylly nykii 99 bensaa reilun kympin hissuttelu ajossa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 36161
|
Lähetetty: 01.01.2022 19:19 Viestin aihe: |
|
|
Bensavehkeeseen olen nykyään kallistumassa, polttoaineen hinta on nykyään liki sama joten ei oikeastaan väliä kummalla ajaa. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 01.01.2022 20:04 Viestin aihe: |
|
|
Tuskin on heiluri muutenkaan aivan vielä ureadieseliä katselemassa? Ei niitä hirveän montaa vuotta ole vielä myynnissä ollut. Yhden talven oli uusi A4 joitain vuosia sitten eikä sen systeemin kanssa muita ongelmia ollut kuin täyttö ajoissa. Jos tankki tyhjenee niin auto kieltäytyy kulkemasta.
Onhan tuossa dieselillä ja bensalla edelleen hintaero, sen lisäksi myös kulutuserokin. Lopputulos riippuu vertailtavasta autosta, mutta ellei aja poikkeuksellisen vähän tai paljon niin ei tuosta vuodessa kovin suurta kustannuseroa synny. Tällä hetkellä 4matic diesel-mersu tympii hieman mutta lähinnä sen ajoneuvoverolapun vuoksi. Jos haluaisi selvästi edullisemmin päästellä niin pitäisi vaihtaa halvempaan ja pienempään, ja vuoden tai kahden sisään oletettavimmin tulee taas ajeltuakin enemmän. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5687 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 01.01.2022 20:36 Viestin aihe: |
|
|
dxman kirjoitti: | Jaa. Ureavehkeet kyllä pumppaa linjat tyhjäksi sammuttamisen jälkeen. Eikä paina ureaa tuuttiin ennen kuin on lämmittäneet jääkalikan juoksevaksi.
Regenerointi taas on kyllä arseesta.
Noi niinkuin työn puolesta. Dieseliä en ole omaan käyttöön edes nykyään harkinnut. Oma mylly nykii 99 bensaa reilun kympin hissuttelu ajossa. |
Mersun dieseleissä se ei näytä pelaavan ihan joka pakkasella. Eikä ilmeisesti kaikissa Volvoissakaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 6762 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 01.01.2022 21:07 Viestin aihe: |
|
|
Urean lisäksi pitää muistaa että nuo klonkswagenit tarvitsee öljyä lisää jopa 1L/1000km ja se on tehtaan mukaan normaalia. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
dxman ***
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7636
|
Lähetetty: 01.01.2022 23:22 Viestin aihe: |
|
|
Mun myllyssä menee 0.4 litraa ureaa tunnissa eikä tuo oo tähän mennessä ollu mikään ongelma.
Useampia satoja litroja menee ... oisko joku 700 litraa vuodessa melko lähelle. Normihommissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
RaakaRane Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hel 2014 Viestejä: 1796
|
Lähetetty: 02.01.2022 14:29 Viestin aihe: |
|
|
heiluri kirjoitti: | Bensavehkeeseen olen nykyään kallistumassa, polttoaineen hinta on nykyään liki sama joten ei oikeastaan väliä kummalla ajaa. |
Esim dusteri pakuna , verot noin 250€ vuosi. Kulutus kohtuullinen. Ehkä 5-7.5l mitä olen kysellyt.
Sama sillä 1.6l bensana kulutus 8-13l .. veron määrää en tiedä. Ei tarvii miettiä kumman ottaisin.
Uudemmista bensa pikkukoneista dusterissa en muuta tiedä kun jakoketjuja
niissä on virahtanut ja vaihdettu jo melko pienin km lukemin. Alle 100tkm.
Viimeinen muokkaaja, RaakaRane pvm 02.01.2022 14:31, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Petr Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 13 Syy 2021 Viestejä: 81 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 02.01.2022 14:29 Viestin aihe: |
|
|
Tumpeelo kirjoitti: | Urean lisäksi pitää muistaa että nuo klonkswagenit tarvitsee öljyä lisää jopa 1L/1000km ja se on tehtaan mukaan normaalia. |
Ei tämäkään ole ihan täysin yleistettävissä (jossain bensaturboissa oli ongelmia joku 5-10v sitten), monet VAG moottorit on ihan "normaaleja" tuon öljyn kulutuksen suhteen... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 02.01.2022 14:39 Viestin aihe: |
|
|
RaakaRane kirjoitti: | Esim dusteri pakuna , verot noin 250€ vuosi. Kulutus kohtuullinen. Ehkä 5-7.5l mitä olen kysellyt.
Sama sillä 1.6l bensana kulutus 8-13l .. veron määrää en tiedä. Ei tarvii miettiä kumman ottaisin. |
Sen Dacian käyttämän dieselin pitäisi kai olla paremmasta päästä moottoreita. Eikä se myöskään edusta aivan tuoreinta kehitysmallia, vanhemmista versioista alkavat olla mahdolliset suunnittelu- tai valmistusvirheet ruksittu yli. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 6762 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 02.01.2022 14:48 Viestin aihe: |
|
|
Petr kirjoitti: | Tumpeelo kirjoitti: | Urean lisäksi pitää muistaa että nuo klonkswagenit tarvitsee öljyä lisää jopa 1L/1000km ja se on tehtaan mukaan normaalia. |
Ei tämäkään ole ihan täysin yleistettävissä (jossain bensaturboissa oli ongelmia joku 5-10v sitten), monet VAG moottorit on ihan "normaaleja" tuon öljyn kulutuksen suhteen... |
Ei varmaan juu, mutta kyllä tuo naapurin kaveri on 2019 mallin Diesel Skodaan sen litran aika usein kaatanut. Kai ne oli ne tietyt moottorityypit jotka öljyä joii kovinkin halukkaasti. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 6762 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 02.01.2022 14:50 Viestin aihe: |
|
|
liki kirjoitti: | RaakaRane kirjoitti: | Esim dusteri pakuna , verot noin 250€ vuosi. Kulutus kohtuullinen. Ehkä 5-7.5l mitä olen kysellyt.
Sama sillä 1.6l bensana kulutus 8-13l .. veron määrää en tiedä. Ei tarvii miettiä kumman ottaisin. |
Sen Dacian käyttämän dieselin pitäisi kai olla paremmasta päästä moottoreita. Eikä se myöskään edusta aivan tuoreinta kehitysmallia, vanhemmista versioista alkavat olla mahdolliset suunnittelu- tai valmistusvirheet ruksittu yli. |
Rellun 15ohp Dci?
Kiertokanki noista on joskus kurkkinut lohkojen kyljistä. Tuosta syystä oman X-Trailin hävitin pois. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 36161
|
Lähetetty: 02.01.2022 15:05 Viestin aihe: |
|
|
RaakaRane kirjoitti: | heiluri kirjoitti: | Bensavehkeeseen olen nykyään kallistumassa, polttoaineen hinta on nykyään liki sama joten ei oikeastaan väliä kummalla ajaa. |
Esim dusteri pakuna , verot noin 250€ vuosi. Kulutus kohtuullinen. Ehkä 5-7.5l mitä olen kysellyt.
Sama sillä 1.6l bensana kulutus 8-13l .. veron määrää en tiedä. Ei tarvii miettiä kumman ottaisin.
Uudemmista bensa pikkukoneista dusterissa en muuta tiedä kun jakoketjuja
niissä on virahtanut ja vaihdettu jo melko pienin km lukemin. Alle 100tkm. |
Kun idea on että olisi yksi useampipaikkainen taloudessa (rvalle ilmeisesti tulossa kaksipaikkainen farkku), ja kun pakun tarve on enää marginaalista niin bensakoneella pärjää ihan hyvin, vaikka ei kait joku 500 vero taloutta kaataisi. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10629 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 03.01.2022 14:07 Viestin aihe: |
|
|
135 tkm nyt rullannut tuolla Hyundain kusidieselillä, eikä siinä ole urean kanssa ollut mitään ongelmia pakkasellakaan.
En tiedä onko tankki jäässä vai sulana, mutta ei se ajoon vaikuta. AdBlue tankin joutuu täyttämään 20 tkm. välein. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
RaakaRane Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hel 2014 Viestejä: 1796
|
Lähetetty: 03.01.2022 17:13 Viestin aihe: |
|
|
Tumpeelo kirjoitti: | liki kirjoitti: | RaakaRane kirjoitti: | Esim dusteri pakuna , verot noin 250€ vuosi. Kulutus kohtuullinen. Ehkä 5-7.5l mitä olen kysellyt.
Sama sillä 1.6l bensana kulutus 8-13l .. veron määrää en tiedä. Ei tarvii miettiä kumman ottaisin. |
Sen Dacian käyttämän dieselin pitäisi kai olla paremmasta päästä moottoreita. Eikä se myöskään edusta aivan tuoreinta kehitysmallia, vanhemmista versioista alkavat olla mahdolliset suunnittelu- tai valmistusvirheet ruksittu yli. |
Rellun 15ohp Dci?
Kiertokanki noista on joskus kurkkinut lohkojen kyljistä. Tuosta syystä oman X-Trailin hävitin pois. |
Lähdettä? Ensimmäisen kerran kuulen moisesta. Huolimattomalla öljynsuodattimen vaihdolla tiedän jonkun koneen hajonneen. Jätetty suodatin vaihdon yhteydessä löysälle ja yhdessä tapauksessa tiedän jääneen tupla tiivisteen kun entinen öljyn suodattimen tiiviste jäänyt suodattimen jalkaan kiinni.
Kiia/hyuandai akselilla sen verran kokemusta että tucson ei sovellu oikein metsästäjän käyttöön. Kiiana
saa samaa pirssiä.
Itellä oli tucson vm-08. Kahluulumessa piti huudattaa kierroksilla koska kone ei muuten jaksanut. Ykkönen ja pakki oli liian nopeita vs duster.
Vähän kun joutui jahuamaan niin kytkin haiskahti heti. Omaan oli kannen tiiviste uusittu jo 70tkm kohdalla ja 150tkm kohdalla alkoi paisarista neste taas häviämään. Mitattiin olevinaan kierto järjestelmässä ettei ole vuotoa missään.. Pistin kiertoon. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|