Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 36161
|
Lähetetty: 31.12.2021 14:38 Viestin aihe: |
|
|
Näyttäähän noita saavan alle kymppitonnin jo melko mukavan näköisiä laitteita kohtuu kilometreillä ja kun nyt ei ole tarvetta pakulle niin ihan varteenotettava vaihtoehto, ja rvakin tykkäisi. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
mky Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Tam 2005 Viestejä: 724
|
Lähetetty: 31.12.2021 14:48 Viestin aihe: |
|
|
heiluri kirjoitti: | Ok. selvisi, jotenkin tuntuvat nämä uudem,mat vehkeet hiukan monimutkaislle mutta jos siitä tuolla pääsee niin ei isokaan haitta. |
Hyvin nämä vanhemmat Euro5 dieselit pelaa, ureahommista Euro6?? ei oo tietoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 36161
|
Lähetetty: 31.12.2021 14:51 Viestin aihe: |
|
|
Itte en kyllä mitään ureamoottoria ottaisi. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7952
|
Lähetetty: 31.12.2021 14:54 Viestin aihe: |
|
|
Tumpeelo kirjoitti: | heiluri kirjoitti: | Mitenkäs tuo "hapen antaminen" koneelle tapahtuu, ittellä kun ei ole mitään käsitystä nykymoottorien metkuista?
|
Eukko ajaa 30km duunimatkaa, jossa muuten k-nopeus 60kmh, paitsi 5 km pätkä välissä motaria. Oon sille sanonut aina että sillä välillä ei kannata kolmosta suurempaa pykälää juurikaan käyttää, että paikat puhdistuu.
Happea = kierroksia/kaasua/lämä tiskiin. |
Juuri näin.
Nykydiisselin saa tuhottua ajamalla pienillä kierroksilla. Kyllä ihmiset kehuu että "ovvääntöä...saa liikennevaloista hetikohta laittaa kutosta silmään". No saa toki ja sitten ajellaan korjaamolle.
Kierroksia nuo kaipaa. Välillä kunnon rääkkiä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
olavikuulapää Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Jou 2016 Viestejä: 2174 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 31.12.2021 15:34 Viestin aihe: |
|
|
Kaiken lisäksi, kun niissä on vielä vaihdenäyttöjä, jotka vaativat isompaa vaihdetta. Nykyään edes autot eivät ymmärrä omaa parastaan, vaan ajattelevat liikaa vihreitä arvoja.
Onneksi meillä emäntäkin ymmärtää autojen päälle sen verran, että ei usko auton haihatuksia. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
mky Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Tam 2005 Viestejä: 724
|
Lähetetty: 31.12.2021 16:15 Viestin aihe: |
|
|
olavikuulapää kirjoitti: | Kaiken lisäksi, kun niissä on vielä vaihdenäyttöjä, jotka vaativat isompaa vaihdetta. Nykyään edes autot eivät ymmärrä omaa parastaan, vaan ajattelevat liikaa vihreitä arvoja.
Onneksi meillä emäntäkin ymmärtää autojen päälle sen verran, että ei usko auton haihatuksia. |
On noita turhuuksia monta muutakin kuten: start-stop, kaistamutkitteluautomaatti (kaista-avustin) päväkahviehdotin (kun kaistamutkittelua on riittävästi) törmäilyvaroittimia lukuisa määrä vilkuttelee punaista peileissä ja tuulilasissa, jarruttelee yms.yms.
Kerpele että välillä säikäyttää kun auto tekee mitä huvittaa. Ai niin, sehän soitteelee itekseen johonkin hätäkeskukseen kun sattuu väärää nappia painamaan.
Paaliin joutas mokoma pjaska. (eukon Volvo on kyseessä, oma Alfa toimii kuin lentokoneen vessa) |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Osmosaali Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2012 Viestejä: 1715 Paikkakunta: Varsinais-Suomi
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Leafs Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Maa 2006 Viestejä: 2120
|
Lähetetty: 31.12.2021 21:43 Viestin aihe: |
|
|
Jos ja kun vielä diisseliä tähän taloon tulee, nin lähtee EGR/DSP/WTF ja muut v1tun vihreät arvot välittömästi mäkeen. Nykyn4tsipakastimesta on rassattu nuita paskeja tuhansilla euroilla eikä loppua näy vaikka ohjelmallisesti jo otettu pois käytöstä, jostaki egr järjestelmästä vuotaa pakokaasua ja se ui tyhjäkäynnillä kajuuttaan. Remonssi maksaa messinkiä kun putket koneen ja tulipellin välissä ja joutuu purkamaan kardaania myöten kaikki pois, pervele, hermo. Laitimmainen VAGine, ei nuita ole yksityisellä varaa pitää, vatun vikapesät. _________________ Blithering idiot |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 27378
|
Lähetetty: 31.12.2021 21:56 Viestin aihe: |
|
|
Olisko nuo loukut ym. Rahaloukkuja...
Tullu kyllä monen muunki tekniikan hienouksien kanssa vanhat ajat kun kotterolle pysty jotain tehäkki |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
pykälä Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Syy 2019 Viestejä: 878 Paikkakunta: länsi-wenäjä
|
Lähetetty: 01.01.2022 14:11 Viestin aihe: |
|
|
mky kirjoitti: | heiluri kirjoitti: | Ok. selvisi, jotenkin tuntuvat nämä uudem,mat vehkeet hiukan monimutkaislle mutta jos siitä tuolla pääsee niin ei isokaan haitta. |
Hyvin nämä vanhemmat Euro5 dieselit pelaa, ureahommista Euro6?? ei oo tietoa. |
Eikös euro5 käytä ureaa? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 01.01.2022 14:15 Viestin aihe: |
|
|
pykälä kirjoitti: | mky kirjoitti: | heiluri kirjoitti: | Ok. selvisi, jotenkin tuntuvat nämä uudem,mat vehkeet hiukan monimutkaislle mutta jos siitä tuolla pääsee niin ei isokaan haitta. |
Hyvin nämä vanhemmat Euro5 dieselit pelaa, ureahommista Euro6?? ei oo tietoa. |
Eikös euro5 käytä ureaa? |
Taisi noita ureakoneita olla jo euro5-rajoilla? Mutta vasta euro6-rajojen täyttäminen käytännössä vaatii ureasysteemin tai NOx-loukun. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
RaakaRane Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hel 2014 Viestejä: 1796
|
Lähetetty: 01.01.2022 14:16 Viestin aihe: |
|
|
heiluri kirjoitti: | Mitenkäs tuo "hapen antaminen" koneelle tapahtuu, ittellä kun ei ole mitään käsitystä nykymoottorien metkuista?
Hiukan kallistumassa (alustavasti) tuohon bensa CRV:n kun dieseleissä tuntuu olevan jos mitä kippuroita. |
Osta ennemmin diesel dusteri kun honda. Bensa CRV vie sen kympin vähintään ja metillä sitten jonkun litran enempi. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
pykälä Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Syy 2019 Viestejä: 878 Paikkakunta: länsi-wenäjä
|
Lähetetty: 01.01.2022 14:46 Viestin aihe: |
|
|
liki kirjoitti: | pykälä kirjoitti: | mky kirjoitti: | heiluri kirjoitti: | Ok. selvisi, jotenkin tuntuvat nämä uudem,mat vehkeet hiukan monimutkaislle mutta jos siitä tuolla pääsee niin ei isokaan haitta. |
Hyvin nämä vanhemmat Euro5 dieselit pelaa, ureahommista Euro6?? ei oo tietoa. |
Eikös euro5 käytä ureaa? |
Taisi noita ureakoneita olla jo euro5-rajoilla? Mutta vasta euro6-rajojen täyttäminen käytännössä vaatii ureasysteemin tai NOx-loukun. |
Kuorma-autoissa euro5 ureasysteemi ja Nox anturi on pakoputkessa mittaamassa päästöjä/lämpötilaa.Euro6:ssa on egrventtiili ja hiukkasloukku,sekä nox:it sun muut härpäkkeet.Euro5 nokeaa pakoputken,Euro6:nen ei ja on vielä regenerointi joka nostaa hiukkasloukun lämpötilaa puhdistusta varten.Lopputulemana maailma pelastuu.
 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5690 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 01.01.2022 17:00 Viestin aihe: |
|
|
Henkilöautoissa on vielä euro6 luokiteltuja autoja ilman kusisysteemejä. Vasta euro6:n kehittyneet alaluokat on vaatinut ureaa.
Esim. Volvoissa S90 sarjassa ensimmäiset vuoteen -18 saakka on ollut jo euro6 luokiteltuja ja jostakin -18 vuosimallista lähtien niissä on ollut vasta ureat ja samalla niiden luokitus on euro6:n kehittyneempiä versioita;
https://www.autotuojat.fi/uutishuone/autoalan_termistoa/euro-paastoluokat
Minä ostaisin auton, jossa saa olla hiukkasloukut. Niiden kanssa pärjää kun ajelee välillä nurkkapyöritystä pidempiäkin matkoja ja polkaisee joskus irti sen, minkä koneesta lähtee.
Urea-vehkeitä en ostaisi, jos pakkasella ei ole mahdollista pitää autoa siten, että tallissa lämpötila ei laske alle -10 asteen. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 36161
|
Lähetetty: 01.01.2022 17:27 Viestin aihe: |
|
|
Juu, urea ei käy minulle kun auto on väliajat lumikinoksessa, joskus parikin viikkoa. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|