Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Lahtis Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Hei 2007 Viestejä: 2519 Paikkakunta: Hamina
|
Lähetetty: 19.11.2021 13:56 Viestin aihe: |
|
|
Ei oo vika EGRssä eikä kaasuläpässä. Mitä vikakoodinlukijaa suosittelette tuolle -03 D4D:lle? Suunnittelin ostavani jonkun, jolla pystyn itse ajossa seuraamaan anturidataa. Näkee esim mahdolliset reilipaineiden heittelyt ja osaa ehkä tuon pohjalta alkaa hakemaan vikaa. Liekö joko anturi-, pumppu tai suutinvika. Tai SCV tai..
/Antti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3619 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 19.11.2021 19:04 Viestin aihe: |
|
|
Ennemminkin kysyisin onko mitään lukijaa joka tuon kanssa juttelee? Tavan obd lukijat ei.
Lie jo kysynytkin, mutta eihän tuossa vaan ole tte boxia, eli oliko se nyt 120 hv malli tjsp. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtis Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Hei 2007 Viestejä: 2519 Paikkakunta: Hamina
|
Lähetetty: 20.11.2021 19:51 Viestin aihe: |
|
|
Pari päivää raapinut päätä, ja alan kääntyä suutinvikaan. Ainakin oireet täsmää pariin saman ajan Hiluxiin. Nyt on taas pari päivää tehnyt enemmin häiriötä. Saattaa risteykseen rullatessa jäädä jurraamaan 500rpm, eikä ota kiekkoja. Epäilys on, että 1 suutin ei aukene tyhjäkäyntipaineilla jostain syystä. Eli auto jää käymään 3 pytyllä, eikä jaksa ottaa kierroksia niillä kun syöttöpaineet on liian alhaalla ylimatalan tyhjäkäynnin takia (vikatilanteessa ~500rpm). Jos risteyksestä pääsee jatkamaan pysähtymättä, niin vian saa ohitettua nostamalla kytkimen vaihde silmässä. Eli ns mäkistartti. Vaan mie lopetan nyt arpomisen. Jos Toyotan merkkihuolto saa vikakoodien luvulla paikannettua mahdollisen viallisen suuttimen, niin paikallinen dieselhuolto saa sen vaihtaa. Tai mitäs se Hiasepoikien vanha kaveri sano, oisko se ohimennen sanonu suutinsarjan hinnaksi 400€. Jos yhessä vikaa, niin ehkä kannattaa vaihtaa kaikki. No, katotaan.
Viikko sitten tuli safariteline Hiacen katolle. Aika hieno tuli kun paikallinen metallipaja teki mittojen mukaan. Teline tuli kahden etummaisen kattotelineen päälle. Vararengas keskellä, ja metriset työvalopaneelit eteen ja sivuille ala ja yläputken välissä. Paneelit kombikeilalla, niin näkee 400m molemmille sivuilla. Maalis-huhtikuussa on varattu aika vinssipedin asennukseen. Tyrexin Black Compact sarjan 8000lb tulee puskurin sisälle. Aikomus on saada se upotettua sen verran syvälle, ettei jää ulkonemaan karjapuskurista yhtään.
Ja edelliseen, pitäisi olla ihan vakio 75kw malli. En ainakaan äkkisentään ole löytänyt mitään jälkiasennusboksia.
Edit. Ja tyhjäkäynti humppaa. Välillä enemmän välillä vähemmän. Viitannee sekin tuohon yhden suuttimen häröilyyn tyhjäkäyntipaineilla.
Antti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3619 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 20.11.2021 21:13 Viestin aihe: |
|
|
Tte on maahantuojalla asennettu ymmärtääkseni, ja kw:t pitäs siten näkyä otteessa. Niissä boxeissa on kuitenkin ollut vikoja. Se on ohjausyksikön ja johtosarjan välissä. Näihin ei kyllä mitään boxeja kannata laittaakaan. Mutta eiköhän tuo perus 75kw ole mustalla d:llä. Tte oli muistaakseni D4D.
Voihan se suutinhommakin olla. Pirullisia nämä "hienot" koneet sähköisine suuttimineen ym. Tarte ku joku liitin hapettuu ni saa vaihtaa puol konetta... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
GoPro Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Syy 2015 Viestejä: 150
|
Lähetetty: 21.11.2021 20:24 Viestin aihe: |
|
|
Kysyn tässä ketjussa kun en viitti alkaa uutta ketjua tekemään. Eli siis asia mitä olen hiaceista miettinyt, onko takavetosessa ja 4wdhiacessa muuta eroa kun ettö nelivetoses on etuakselis vetarit ja pinionit/lautaspyörät, kardaani ja jakolaatikko, eli siis toisinsanoen saanko takavetosesta hiacesta nelivetosen ostamalla siihe kardaanit, jakolaatikon ja etuakselin nelivetosesta purkuhiasesta bai onko 2wd ja 4wd haisuis muuta rakenteellista eroo?. Ja nykko joku kysyy et kui helvetis ni kahesta syystä. Ensinnäki noita takavetosia uuskoppasia hiaceja löytää tosi paljo vähemmä ajettuna ja PALJON halvemmalla kun nelivetosia, no pelkästään tämän takia en lähde moiseen rojektiin mutta kun jokatapauksessa hiacen jakolaatikko on tarkoitus vaihtaa sellaiseen jossa saa valittua 2wd, 4wd hi ja 4wd low, niin samaan syssyyn vois vajaavetosen aihioks ostaa, kun halvemmalla saa paremman ja voimansiirtoremontti pitää jokatapauksessa tehdä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
olavikuulapää Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Jou 2016 Viestejä: 2174 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 21.11.2021 20:38 Viestin aihe: |
|
|
Äkkiä tulee mieleen, että onkohan nelivedossa tiuhemmat välitykset ja jos on, niin onko vaihteistossa, vai perämurikassa, vai sekä että. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3619 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 21.11.2021 22:25 Viestin aihe: |
|
|
Äkkiseltään muistelen että saatto olla perässäkin eri välit, mutta koska ihan hatara käry niin arvoton kommentti. Enemmän ihmettelen mistä löydät jakolaatikon jossa kytkettävä neliveto ym, joka kävis uudempaan eurohiaceen? Oliko edes mallisarjan alkupään 2L2 koneen jatkona tuommoista? Toki 2L2 takavetoseen vanhemmasta voisi onnistua. Sama kuin olen miettinyt että LC:n 3L:n kd sarjan kone voisi olla sovitettavissa automaattivaihteineen eurohiaceen, koska 2,5L on myös kd-sarjan kone... Mutta eihän tässä maassa tollasia saa leimattua kuitenkaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pykälä Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Syy 2019 Viestejä: 878 Paikkakunta: länsi-wenäjä
|
Lähetetty: 21.11.2021 22:36 Viestin aihe: |
|
|
Ja molemmat perät vaihde-ja jakolaatikkoineen löytyy täältä.Takaperä on kunnotettu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3619 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 21.11.2021 22:41 Viestin aihe: |
|
|
Toyodiyn mukaan ymmärsin että esim vm 2002 2wd ja 4wd perissä samat välitykset mutta monet sisuksen osat on joko samalla tai eri numerolla. Perät siis eri osanumerolla, mutta luulen että menee päikseenkin,,, ehkä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
GoPro Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Syy 2015 Viestejä: 150
|
Lähetetty: 22.11.2021 00:26 Viestin aihe: |
|
|
Gerberos kirjoitti: | Äkkiseltään muistelen että saatto olla perässäkin eri välit, mutta koska ihan hatara käry niin arvoton kommentti. Enemmän ihmettelen mistä löydät jakolaatikon jossa kytkettävä neliveto ym, joka kävis uudempaan eurohiaceen? Oliko edes mallisarjan alkupään 2L2 koneen jatkona tuommoista? Toki 2L2 takavetoseen vanhemmasta voisi onnistua. Sama kuin olen miettinyt että LC:n 3L:n kd sarjan kone voisi olla sovitettavissa automaattivaihteineen eurohiaceen, koska 2,5L on myös kd-sarjan kone... Mutta eihän tässä maassa tollasia saa leimattua kuitenkaan. |
Vanhan lyttynokkahiacen jakolaatikko menee suht pienillä muutostöillä alle, mutta se ei käy kun tulee tönkköneliveto. Tarvii olla kyllä tasauspyörästönkautta. Pitänee vieläselvitellä mikä jakis sais alle menee jeepin np123 alan miettimään, siinä olis sopivat vetovaihtoehdot |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtis Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Hei 2007 Viestejä: 2519 Paikkakunta: Hamina
|
Lähetetty: 04.12.2021 23:00 Viestin aihe: |
|
|
Gerberos kirjoitti: | Tte on maahantuojalla asennettu ymmärtääkseni, ja kw:t pitäs siten näkyä otteessa. Niissä boxeissa on kuitenkin ollut vikoja. Se on ohjausyksikön ja johtosarjan välissä. Näihin ei kyllä mitään boxeja kannata laittaakaan. Mutta eiköhän tuo perus 75kw ole mustalla d:llä. Tte oli muistaakseni D4D.
Voihan se suutinhommakin olla. Pirullisia nämä "hienot" koneet sähköisine suuttimineen ym. Tarte ku joku liitin hapettuu ni saa vaihtaa puol konetta... |
Nonniin, saatiin tämä saaga ilmeisesti päätökseen. Päädyttiin epäilemään scv-venttiiliä syypääksi, eikä tuo arvaus kauas mennyt. Uutta paineensäätöventtiiliä laitettaessa oli asentaja huomannut, että ko venttiili on jo kertaalleen vaihdettu tarvikeosaan ja samalla rikottu johdon liitin. Eli vika oli todennäköisesti siinä johdossa. Vaihdettiin kuitenkin samalla se paineensäädin, niin on aito Denso eikä mikään halpa tarvikeosa. En tiedä missä vaiheessa tuo paineensäätöventtiili on vaihdettu, ei ainakaan mun aikana. Oudolta kuulostaa että Destia olisi laitattanut tarvikeosia tuonne.
Samalla mitattiin päästöt, -03 600000km ja päästöarvo 1,52.
/Antti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtis Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Hei 2007 Viestejä: 2519 Paikkakunta: Hamina
|
Lähetetty: 20.01.2022 20:54 Viestin aihe: |
|
|
Hiacesta (-03 D4D) lakkasi nopeusmittari näyttämästä ja kilometrit kertymästä. Äkkivilkasulla sulake ehjä. Mistä tuo nopeuden mittaa? Ei vissiin ainakaan abseista, koska niiden merkkivalo ei pala ja toimivat normaalisti. Olisko kosteutta jossain liittimessä..?
/Antti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3619 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 20.01.2022 22:28 Viestin aihe: |
|
|
Vaihelaatikon kylessä ne on iät ollu tojotissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 20.01.2022 22:32 Viestin aihe: |
|
|
Ihan huomiona että ABS:nkin saa kyllä sellaiseen tilaan ettei auto anna jarruttaa eikä ABS tajua vikatilaa. Mutta sen kyllä huomaa heti jarruttaessa ja tiedä ovatko softat parantuneet mutta vähän tuota vanhemmissa vaggineissa ainakin vielä oli mahdollista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtis Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Hei 2007 Viestejä: 2519 Paikkakunta: Hamina
|
Lähetetty: 25.06.2023 09:39 Viestin aihe: |
|
|
Onko kellään Hiacessa alla Jack Wheelerin peltivanteita koossa 7x15 ET 10? Allterrainit alkaa olla siinä kunnossa, että täytyy vaihtaa ennen talvea. Samassa yhteydessä pitäisi joko uusia vanteet tai puhalluttaa & pulverimaalauttaa vanhat. Nykyrenkaat on BFG AT KO2 215/75/15, ja mielellään pysyisin samassa koossa. Vaan tuleeko ongelmia jos vaihtaa tuohon 7 leveään vanteeseen, kun se tulee reilu 30mm ulommas kuin vakiovanne?
Vakio on 6x15 ET30, suunniteltu uusi 7x15 ET10. Lähemmin sattuvaa en ole löytänyt.
/Antti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|