Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3619 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 03.12.2017 11:10 Viestin aihe: |
|
|
Niin voihan se olla paluuputken ja korvausilman saannin yhdistelmä. Korvausilma tukossa jolloin vetää ilmaa haperosta paluuputkesta. Mutta ihan selkeä keissi tämä ei ole vieläkään.
Nuita hankautuneita johtoja voi olla. Mullakin yksi laturille menevä piuha on poikki, ja ennenku se löytyi ja sain ohitettua, oli verenpaine aika korkeilla ja vaihdeltu vähän turhia osia. Silloin aiheutti sen että latasi 17,5V. Tämänjälkeen kävi ilmeisesti niin, kun kasasin uuden laturin paikalleen, käytin terminaalirasvaa ja tätä jäi latauskaapelin ja sen alle jäävän mutterin väliin, joka paloi sieltä pois ja tuo liitos on kipinöinyt ja syöpynyt tai jostain muusta syystä syöpynyt. Liitos siis syöpyi aikaa myöten huonoksi. Tuon takia sitten ei aina lähtenyt lataamaan kuin aikansa päästä. Taas verenpaine nousi ja vikä löytyi vasta kun irroitin laturin ja purin sitä vähän nähdäkseni vauriot. Viilasin mutterin suoraksi ja kasasin ja on pelannut. On siinä nyt 25neliöö lisää latauskaapeliakin rinnalla, tuli laitettua jo aiemmin muttei se vikaa vielä poistanut. Nyt taas toimii. On pieni vika aiheuttanut paljon harmia kun ei ole heti löytynyt, ja kaikki alkoi katkenneesta piuhasta, joka on johtanut uteen vikaan |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtis Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Hei 2007 Viestejä: 2519 Paikkakunta: Hamina
|
Lähetetty: 03.12.2017 23:26 Viestin aihe: |
|
|
102. Häröilyt loppu tohon tankin korkin rakosellaan pitämiseen, ja nyt on rullattu jo jokunen 100km nou problem. Uus tankki on haussa ton vakio lytätyn tilalle. En tiiä kannattaako siitä kaasuun vastaamattomuudesta vetää johtopäätöksiä. Veikkaan, että kone roikku viimesillään käymisen ja sammumisen rajalla. Eikä toi kestäny kauaa, muutaman sekunnin katoin ja sammutin ja starttasin uuestaan. Matka jatku kun piti kierrokset tyhjäkäynnin yläpuolella. Toivotaan ettei tosta nyt muita yllätyksiä löydy. Entinen Destian auto, niin on konepellin alta tip top kunnossa. Nyt kun sai vastikään puhalluksen, kauttaaltaan uuden maalin, massauksen ym niin on varsin siisti ilmestys muihin samanikäisiin verrattuna. Täytyy alkaa miettiä josko keväällä nostaisi vähän ylemmäksi samalla kun vaihtaa rengaskoon pykälää isommaksi. Jälkivaloja on jo katto täynnä, ei tarvi illalla ajellessa lampulla paljo soikoilla kun näkee 150m ongelmitta joka suuntaan. On lisäpitkää ja paksin lämmitintä koirille. Webasto anto aika huiman hintalapun paksin lämmittimelle. Ite kun teki niin kenno 140€, muutama T-haara ja sulku, letkua ym pientarviketta. Sähköt samasta piuhasta millä perus webasto ohjaa sisätilapuhallinta. Eli jos haluat, että webasto lämmittää paksinkin, niin kääntää paksin puhaltimen kytkimen haluttuun tehoon. Ja auton käydessä se pyörii normaalisti kanssa. Kopissa on latauspalikka, niin saa kaikki tabletit ja kännykät ym latautumaan. Ja virta tulee siihen suoraa akulta, ettei tarvi jättää avaimia virtalukkoon. Auto-VHF tuosta vielä puuttuu, mut se on seuraavana hankintalistalla.
/Antti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3619 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 03.12.2017 23:42 Viestin aihe: |
|
|
Tankki voi mennä luttuun myös juuri korvausilman tukkeentumisesta. En ole kuullut moisesta juuri hiacesta, mutta muistaakseni esim jossäin vectrassa noin oli käynyt... Toki joku lommo tai alipaineen aikana kolhaseminen edesauttanee sitä. Hyvä juttu että vaikuttaa korjaantuneen,,, ja halvalla tälläkertaa. Eikä ole edes harvinainen vika. Tankin vaihdon yhteydessähhän noi huonot putketkin uusiintuu tarvittaessa.
Mulla taas valot on ollu kassissa verstaassa pari vuotta, ja oon pelannu magneettivalojen kanssa niinku ennenkin. Autovhf:kin oottaa valmiina. PErus puhelin mutta lataus autoon puuttuu. Korotuksen sentään sain laitettua. Isommat pyörätkin siirty tulevaisuuteen kun sain uudet vakiokoon talvikumit käytännössä ilmaiseksi. Niistä olis kyllä hyötyä, vaikka ykkönen on aivan liian piiiiitkä muutenkin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtis Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Hei 2007 Viestejä: 2519 Paikkakunta: Hamina
|
Lähetetty: 05.12.2017 21:40 Viestin aihe: |
|
|
Miten korotit takapään? Löysin netistä HD-jouset taakse, ja niille luvattiin 2-3cm lisää korkeutta.
Edit. 4x4parts.fi löytyy 50mm korottavat jouset. Etupäässä lienee suht samanverran nostovaraa..?
Edit2. Toi ~50mm korotus ja rengaskoon muuttaminen 215/75/15 menee kai heittämällä muutoskatsastuksesta läpi, vai oonko ihan kujalla..? Korotuksessa jää tuuma pelivaraa ja rengaskoon muuttaminen on just sen 2 tuumaa.
/Antti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3619 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 05.12.2017 22:58 Viestin aihe: |
|
|
Noilla 4x4 partsin jousilla. Toinen vaihtoehto olis vallilantakomon jouset. Ne on vähän hintavammat, mutta toki kotimaiset, kait. N.45mm tais nousta todellisuudessa. Etupää piti kiriä ihan tappiin, mutta on nyt erittäin hyvin balanssissa. Ei tuo ero päälepäin äkkiseltään edes näy, mutta mittanauha ei valehtele. Takapään kamppeerit näyttää menneen vituralleen, muttei niille ole säätöä. Suuntauskone näytti vihreetä kuitenkin. Ehkä sille on kaikki arvot vihreetä ku ei sitä säätääkään voi. Jousen vaihtoja ei tarvii katsastaa koska tavara-autoon saa vaihtaa jäykemmät jouset, ilman muutosta. Sitä en tiedä pitääkö katsastuksessa inssile näyttää toteen että ne on jotenkin hyväksytyt? En oo vielä noilla käyttäny leimalla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtis Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Hei 2007 Viestejä: 2519 Paikkakunta: Hamina
|
Lähetetty: 18.08.2021 10:26 Viestin aihe: |
|
|
Tietääkö kukaan pystyykö -03 D4D tyhjäkäyntiä säätämään? Onko noita vakio moottorinohjausyksiköitä mahdollista ohjelmoida? Jos vakio tyhjäkäynnin saisi 1000 pintaan, ja idle up vaikka 1200. Jos tiedossa joku joka osaa, niin ilmianna.
/Antti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3619 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 18.08.2021 10:43 Viestin aihe: |
|
|
Minun mielestä toyotan ohjausboxit ei ole ohjelmoitavia. Miksi tarve nostaa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtis Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Hei 2007 Viestejä: 2519 Paikkakunta: Hamina
|
Lähetetty: 16.09.2021 07:31 Viestin aihe: |
|
|
Tossa on edelleen se mysteerivika joka ollut jo useamman vuoden. Eli kylmänä saattaa sammua risteykseen. Kytkimen kun painaa pohjaan ja laskee kaasun, niin kierrokset putoaa normaalisti mutta vähän alle normin. Sitten joko elpyy notkahduksesta (500-600 rpm) tai sitten sammuu suoraan tai sitten jää jurraamaan ~500 rpm tuntumaan. Ja vika esiintyy harvoin. En oo vielä arvannu mennä käyttämään merkkihuollossa. Melkein 600k mittarissa, joten tutkiivatko sen ihmeemmin vai sokkona suuttimet ja pumppu uusiksi..? Osaako sähköjampat sanoa voisiko olla risa jännitteensäädin tms? Kun auto kylmänä sisävalot(ledit) tuppaa vilkkumaan. Eli risteykseen tultaessa kierrokset putoaa -> jännite putoaa -> suuttimet ei enää aukea. Onko edes teoriassa mahdollista? Mietin että pitäisikö hakea motonetistä jännitemittari tupakansytyttimeen, saisi vähän osviittaa seilaako jännite vai ei. Mietittiin murrosten vaihdon yhteydessä paikalliskorjaamon kanssa sitäkin, jos jossain vaiheessa kun budjetti sallii laitettaisiin pumppu ja suuttimet Tammerdieselille penkitettäväksi.
/Antti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Berkele Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Hei 2006 Viestejä: 2237 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 16.09.2021 07:41 Viestin aihe: |
|
|
Lahtis kirjoitti: | Tossa on edelleen se mysteerivika joka ollut jo useamman vuoden. Eli kylmänä saattaa sammua risteykseen. Kytkimen kun painaa pohjaan ja laskee kaasun, niin kierrokset putoaa normaalisti mutta vähän alle normin. Sitten joko elpyy notkahduksesta (500-600 rpm) tai sitten sammuu suoraan tai sitten jää jurraamaan ~500 rpm tuntumaan. Ja vika esiintyy harvoin. En oo vielä arvannu mennä käyttämään merkkihuollossa. Melkein 600k mittarissa, joten tutkiivatko sen ihmeemmin vai sokkona suuttimet ja pumppu uusiksi..? Osaako sähköjampat sanoa voisiko olla risa jännitteensäädin tms? Kun auto kylmänä sisävalot(ledit) tuppaa vilkkumaan. Eli risteykseen tultaessa kierrokset putoaa -> jännite putoaa -> suuttimet ei enää aukea. Onko edes teoriassa mahdollista? Mietin että pitäisikö hakea motonetistä jännitemittari tupakansytyttimeen, saisi vähän osviittaa seilaako jännite vai ei. Mietittiin murrosten vaihdon yhteydessä paikalliskorjaamon kanssa sitäkin, jos jossain vaiheessa kun budjetti sallii laitettaisiin pumppu ja suuttimet Tammerdieselille penkitettäväksi.
/Antti |
Kaasupolkimen asentoanturin temppuilu aiheuttaa juuri tuollaista oiretta. Kun nostaa äkkiä jalan kaasulta, pitää moottorin tajuta olla tiputtamatta kierroksia liian nopeasti. Jos anturin kalibrointi on vinksallaan tekee juuri tuollaista mun subarulla. Tullut tutuksi vikakoodien nollaamisessa torquella. Silloin anturi pitää opettaa uusiksi tietyllä sekvenssillä (tai pitäis kalibroitua myös itsestään, joka ei aina ole kyllä minun mielestä toiminut kunnolla). Jos tuota esiintyy satunnaisesti voi itse anturi olla viallinen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3619 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 16.09.2021 11:27 Viestin aihe: |
|
|
Pitäisihän akkujen jaksaa pitää jännite riittävänä tuon hetken mikäli laturi ne lataa, ja miks ei lataisi jos auto kuitenkin käynnistyy. Mutta eihän mittari paljoa maksa, eikä ole vaikea liittää tavan mittaria ajon ajaksi mittaamaan. Varsinkin jos on jostain ottaa ylimääräinen tup.syt.pistotulppa. Kaasupolkimen vioista muistelen myös joskus kuulleeni hiacessakin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtis Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Hei 2007 Viestejä: 2519 Paikkakunta: Hamina
|
Lähetetty: 02.11.2021 12:26 Viestin aihe: |
|
|
Tilasin äsken Hiasepojilta kaasupolkimen. Ei ollut kuin 40e, joten kannattaa kokeilla. Oli kyseisen kaverin kanssa juttua ongelmasta, ja sanoi oireiden perusteella että pumppu ja suuttimet on kanssa mahdollisia. Eli jos ei tällä korjaannu, niin täytynee laittaa osat vaikka Tammerdieselille penkitettäväksi.
Antti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtis Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Hei 2007 Viestejä: 2519 Paikkakunta: Hamina
|
Lähetetty: 03.11.2021 18:16 Viestin aihe: |
|
|
Ei nyt vielä nuolasta, mutta lupaavalta vaikuttaa. Ongelmana oli eka sarjan D4D, joka saattoi hyvin satunnaisesti sammua risteykseen. Vian esiintyminen painottui syksyyn-alkutalveen. Kuumalla koneella kun ajoi tasakaasulla pitemmän siivun ja laski sitten risteyksessä äkisti kaasun pois saattoi auto sammua siihen. Hain äsken purkupolkimen Matkahuollosta ja löin heti kiinni. Kaasuun vastaavuus parani huomattavasti, ja risteyksistä lähtiessä tuntuu että auton tehot olisi tuplaantuneet. Tosin en ollut aiemmin huomannut mitään nuhaisuutta missään tilanteessa. Pysyi räväkänkin liikenteen mukana ja jaksoi vetää isoja kuormia kevyesti. Liekö vanha potikka ollut osittain pimeänä...? Täytyy seurata nyt ainakin pari viikkoa, ennen kuin uskaltaa varmuudella alkaa julistamaan. Vaan siltä se nyt vahvasti näyttäisi ettei tarvitsisi alkaa vaihtamaan korkeapainepumppua ja suuttimia.
Antti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9505
|
Lähetetty: 03.11.2021 18:37 Viestin aihe: |
|
|
Liittymättä mitenkään edellisiin, niin tähän aikaan vuodesta olisi varmaan hyvä niitä pa-suodattimia/vedenerottimia kuikasta. _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtis Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Hei 2007 Viestejä: 2519 Paikkakunta: Hamina
|
Lähetetty: 04.11.2021 08:06 Viestin aihe: |
|
|
Eipä auttanu. Esiintyy edelleen puolilämpimällä koneella, eli silloin kun kylmän koneen ohjelma on loppunut, mutta moottori ei ole vielä saavuttanut täysiä lämpöjä. Mukavia nää mysteeriviat, pitää mielen virkeänä. Ecu, pumppu, suuttimet vai scv-venttiilit?
Asiasta kolmanteen, kelläs se yks Hiace oli mitä rempattiin isolla rahalla, vaihdettiin muistaakseni pumppu ja suuttimet ja lopuksi ongelma paljastui muualta (olikohan ecu?) Ei muista kaverin nimimerkkiä, mutta kirjotteli tänne silloin.
/Antti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtis Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Hei 2007 Viestejä: 2519 Paikkakunta: Hamina
|
Lähetetty: 04.11.2021 08:23 Viestin aihe: |
|
|
Ja egr täytyy vissiin tutkia ekana. Joku hämärä muistikuva, että sen pystyisi tässä eka sarjan D4D:ssä tukkimaan ilman vikavalon syttymistä.
/Antti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|