OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kanalintuhavainnot 2020
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 71, 72, 73  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 06.10.2020 12:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaveri juuri oli haapajärvi-kärsämäki välissä metillä ja teeriä oli ihan kiitettäväksi, pisti kiintiön täyteen ja lähti kotiin Lestillä sama vika, räpinää oli ja lintuja ihan helkutisti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TA
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Huh 2014
Viestejä: 2294

LähetäLähetetty: 06.10.2020 12:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se ettei havaitse lintuja ei välttämättä tarkoita sitä että niitä ei ole. Viime viikonloppuna sain taas todeta ettei luulo ole tiedon väärtti ja havainto voi tulla ihan väärin tai väärästä paikasta.

Olin lauantaina pyytä pillittämässä ja tulin puolilta päivin yhden hakkuuaukon laitaan. En odottanut siitä aukolta mitään siihen aikaan löytyvän joten kävelin reippaasti keskemmälle kun siitä näkyi hyvin rajan yli oman metsän puolelle. No siinä sitten siitä pomppasi aukon reunasta vajaan kymmenen teeren parvi. Yllätti täysin. Harmittelin siinä aikani niin keskemmältä vielä pomppasi yksi. Sitten vasta älysin lähteä sitä aukkoa kiertämään mutta ei siellä enempää ollut.

Takaisin kulkiessa yhden polun varressa oli kuusen oksa niin ajattelin etten kumarra vaan huiskaisin sen kädellä pois tieltä. Just silloin takavasemmalla pomppasi puron varresta metso. Ellen olisi huitaissut kädellä niin olisi jäänyt huomaamatta.

Hetkeä myöhemmin taas vihelteli, ei vastausta. Tuuli havisutti puiden lehtiä sen verran että siiven ääniä ei kuulunut mutta hieman korkeammalla kuusessa oli pyy mikä hiukan liikkui ja katseli meikäläistä. Melkein vahingossa näin kun oli katse tavallista ylemmäs kun se hiukan liikkui. Mitään ei kuulunut kun se sitten otti ja lähti. Siiven lyönnit jäi lehtien havinan alle. Mutta ei viheltänyt yhtään, se olisi kuulunut.

Eli vääristä paikoista ja muutenkin väärin tulleita havaintoja mitkä oli ihan vahinkoja. Jos olisin tehnyt niin kuin aina ennenkin niin en olisi tuonne aukolle mennyt ja olisin kumartanut oksan ali niin olisi ollut tyhjää maastoa.
_________________
Eksyvä ei tietä kysy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 35136

LähetäLähetetty: 06.10.2020 13:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

timoson kirjoitti:
Kyllä haapajärvi-kärsämäki seudulla lintua on. Paikoitellen vähemmän ja paikoitellen hitokseen. Jos reilu 20 havaintoa linnuista per reissu niin hyvin kehtaa ihmetellä että millanen se lintu tyhjä metsä sitten oikein on Shocked
Nytkin tuhnu säässä istuu teeri 15m päässä soitimella töitä ihmettelemässä. Embarassed
https://aijaa.com/cBP9lm
Yksi tyhjempi reissu tosiaan oli vesisateessa.

Lähetään porukassa katsomaan, kyllä sitä tyhjää tosiaankin piisaa, ja vaikka useammankin päivän kulkea.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 35136

LähetäLähetetty: 06.10.2020 13:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vekev kirjoitti:
Kaveri juuri oli haapajärvi-kärsämäki välissä metillä ja teeriä oli ihan kiitettäväksi, pisti kiintiön täyteen ja lähti kotiin Lestillä sama vika, räpinää oli ja lintuja ihan helkutisti.

Siihen väliin se minäkin olisin tahtonut mutta asun väärällä puolen tietä, tiedän oikein hyvin miten sillä välillä on lintua, tuurillani tarjoutui liki linnuton maa, minkä senkn toki olin jo huomannut, mutta ei ollut vaihtoehtoja.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 06.10.2020 13:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
vekev kirjoitti:
Kaveri juuri oli haapajärvi-kärsämäki välissä metillä ja teeriä oli ihan kiitettäväksi, pisti kiintiön täyteen ja lähti kotiin Lestillä sama vika, räpinää oli ja lintuja ihan helkutisti.

Siihen väliin se minäkin olisin tahtonut mutta asun väärällä puolen tietä, tiedän oikein hyvin miten sillä välillä on lintua, tuurillani tarjoutui liki linnuton maa, minkä senkn toki olin jo huomannut, mutta ei ollut vaihtoehtoja.
Jos sun tontilla ei ole lintua ja pankki tililläsi ei ole miljoonia, niin eihän se sitä tarkoita etteikö jossain tai jollain olisi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 35136

LähetäLähetetty: 06.10.2020 13:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

AnttiL kirjoitti:
heiluri kirjoitti:

No helkkari, haukut ensin silmät täyteen ja kiellät vastaamasta.
Kyllä minä olen maata vaihtanut, oikein tosissani, lintuihin ei vai missään törmää, ei vaikka kuinka hakee, pakko niitä on olla surkean vähän ellei tällä hakemisella löydä, nytkin kannolla ihmettelemässä mihin menisi, teeristä ei ole taaskaan näkynyt vilaustakaan.
Mutta paljon täälläkin on kuljettu, syrjäinen kolkka mutta maanreunat saappaanjälkiä mustalla muralla.
Ei kannata loukkaantua jos joku ei saa lintuja, veikkaan että meitä on näissäkin kylissä kymmenen jokaista sattuma- tai soidinlinnun ampunutta kohti.


Enkai minä kieltänyt vastaamasta? Sanoin ettei tarvi vastata kertomalla siitä linnuttomuudesta, mutta ethän sinä siihen pystyny, vaan heti jatku sama kitinä.

Eikä tässä mistään linnuttomuudesta ole loukkaannuttu, lähinnä tympii sinun jokavuotinen ja loppumaton ruikutus noista lintumääristä tällä foorumilla. Taisin jo viimevuonna sanoa että kärsämäeltä pyhännälle on rapiat 30 kilometriä ja siellä kyllä lintuja riittää, että jos vaan suinkin auton omistat ja sen 17 euroa pystyt luvasta maksamaan niin suosittelen käymään. Jotkut maksaa tohtoreille enemmänkin että pääsee tuommosesta jatkuvasta vitutuksesta eroon. Lomalla kuitenkin luulis kerkeävän, se on reipas puoltuntia kun ajelet. Saman ajan käytät moninkertasesta täällä foorumilla valittamiseen.

No tuskimpa sekään mikään paratiisi on, näitä on nähty, montaa kolkkaa on mainostettu mutta tyhjää niissäkin on nyhjätty, huomattavasti kalliimmilla luvilla toki, se verran v...lleen reissut menneet etten usko mihinkään ihmeläkkeeseen.
Viimeisin etäjahti oli muka hyville maille, stana neljä päivää ja nähtiin yksi teeri, sekin kaukana ja väärällä puolen ojaa.
Ei tuo valtionmaa kaukana ole mutta nyt loppui aika ja sinni, saa linnustus olla tällä erää sen verran v...ttaa tämä tyhjän rämpiminen.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 35136

LähetäLähetetty: 06.10.2020 13:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vekev kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
vekev kirjoitti:
Kaveri juuri oli haapajärvi-kärsämäki välissä metillä ja teeriä oli ihan kiitettäväksi, pisti kiintiön täyteen ja lähti kotiin Lestillä sama vika, räpinää oli ja lintuja ihan helkutisti.

Siihen väliin se minäkin olisin tahtonut mutta asun väärällä puolen tietä, tiedän oikein hyvin miten sillä välillä on lintua, tuurillani tarjoutui liki linnuton maa, minkä senkn toki olin jo huomannut, mutta ei ollut vaihtoehtoja.
Jos sun tontilla ei ole lintua ja pankki tililläsi ei ole miljoonia, niin eihän se sitä tarkoita etteikö jossain tai jollain olisi.

Ja silti pitää v...lla kun ei ole, kyllä minä tiedän sen oikein hyvin, milliä en kaipaa kun en tarvitse mutta linturikkaammat jahtimaat kelpaisivat, ja jos rannassa olisi sorsarikas vesi niin sekin käy.
Minua kun ei lohduta yhtää se että jossain on lintua, minulla sellaista maata ei ole, eikä tällä jaskatuurilla tulekkaan.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 06.10.2020 13:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
vekev kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
vekev kirjoitti:
Kaveri juuri oli haapajärvi-kärsämäki välissä metillä ja teeriä oli ihan kiitettäväksi, pisti kiintiön täyteen ja lähti kotiin Lestillä sama vika, räpinää oli ja lintuja ihan helkutisti.

Siihen väliin se minäkin olisin tahtonut mutta asun väärällä puolen tietä, tiedän oikein hyvin miten sillä välillä on lintua, tuurillani tarjoutui liki linnuton maa, minkä senkn toki olin jo huomannut, mutta ei ollut vaihtoehtoja.
Jos sun tontilla ei ole lintua ja pankki tililläsi ei ole miljoonia, niin eihän se sitä tarkoita etteikö jossain tai jollain olisi.

Ja silti pitää v...lla kun ei ole, kyllä minä tiedän sen oikein hyvin, milliä en kaipaa kun en tarvitse mutta linturikkaammat jahtimaat kelpaisivat, ja jos rannassa olisi sorsarikas vesi niin sekin käy.
Minua kun ei lohduta yhtää se että jossain on lintua, minulla sellaista maata ei ole, eikä tällä jaskatuurilla tulekkaan.
En minä vi..tuile, jos se on tosi asia. Itsehän piipität kaikesta mitä ei teillä ole. Meidän vika ei ole se ettet syntynyt hyvien tähtien alla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 35136

LähetäLähetetty: 06.10.2020 13:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vekev kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
vekev kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
vekev kirjoitti:
Kaveri juuri oli haapajärvi-kärsämäki välissä metillä ja teeriä oli ihan kiitettäväksi, pisti kiintiön täyteen ja lähti kotiin Lestillä sama vika, räpinää oli ja lintuja ihan helkutisti.

Siihen väliin se minäkin olisin tahtonut mutta asun väärällä puolen tietä, tiedän oikein hyvin miten sillä välillä on lintua, tuurillani tarjoutui liki linnuton maa, minkä senkn toki olin jo huomannut, mutta ei ollut vaihtoehtoja.
Jos sun tontilla ei ole lintua ja pankki tililläsi ei ole miljoonia, niin eihän se sitä tarkoita etteikö jossain tai jollain olisi.

Ja silti pitää v...lla kun ei ole, kyllä minä tiedän sen oikein hyvin, milliä en kaipaa kun en tarvitse mutta linturikkaammat jahtimaat kelpaisivat, ja jos rannassa olisi sorsarikas vesi niin sekin käy.
Minua kun ei lohduta yhtää se että jossain on lintua, minulla sellaista maata ei ole, eikä tällä jaskatuurilla tulekkaan.
En minä vi..tuile, jos se on tosi asia. Itsehän piipität kaikesta mitä ei teillä ole. Meidän vika ei ole se ettet syntynyt hyvien tähtien alla.

Ja sekin ahdistaa?
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 06.10.2020 13:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
vekev kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
vekev kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
vekev kirjoitti:
Kaveri juuri oli haapajärvi-kärsämäki välissä metillä ja teeriä oli ihan kiitettäväksi, pisti kiintiön täyteen ja lähti kotiin Lestillä sama vika, räpinää oli ja lintuja ihan helkutisti.

Siihen väliin se minäkin olisin tahtonut mutta asun väärällä puolen tietä, tiedän oikein hyvin miten sillä välillä on lintua, tuurillani tarjoutui liki linnuton maa, minkä senkn toki olin jo huomannut, mutta ei ollut vaihtoehtoja.
Jos sun tontilla ei ole lintua ja pankki tililläsi ei ole miljoonia, niin eihän se sitä tarkoita etteikö jossain tai jollain olisi.

Ja silti pitää v...lla kun ei ole, kyllä minä tiedän sen oikein hyvin, milliä en kaipaa kun en tarvitse mutta linturikkaammat jahtimaat kelpaisivat, ja jos rannassa olisi sorsarikas vesi niin sekin käy.
Minua kun ei lohduta yhtää se että jossain on lintua, minulla sellaista maata ei ole, eikä tällä jaskatuurilla tulekkaan.
En minä vi..tuile, jos se on tosi asia. Itsehän piipität kaikesta mitä ei teillä ole. Meidän vika ei ole se ettet syntynyt hyvien tähtien alla.

Ja sekin ahdistaa?
Mee sitten lekuriin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
timoson
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Kes 2012
Viestejä: 1160
Paikkakunta: Eteläinen p-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 06.10.2020 14:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
timoson kirjoitti:
Kyllä haapajärvi-kärsämäki seudulla lintua on. Paikoitellen vähemmän ja paikoitellen hitokseen. Jos reilu 20 havaintoa linnuista per reissu niin hyvin kehtaa ihmetellä että millanen se lintu tyhjä metsä sitten oikein on Shocked
Nytkin tuhnu säässä istuu teeri 15m päässä soitimella töitä ihmettelemässä. Embarassed
https://aijaa.com/cBP9lm
Yksi tyhjempi reissu tosiaan oli vesisateessa.

Lähetään porukassa katsomaan, kyllä sitä tyhjää tosiaankin piisaa, ja vaikka useammankin päivän kulkea.

Pakkohan tuo on uskoa. Mataranmäki ja kivinevan turvesuo-alueella jonkin verta näkyny teeriä, venetpalossa ja ojalehdossa hyvinkin teeriä.
_________________
Ei italialaisen voittanutta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 35136

LähetäLähetetty: 06.10.2020 14:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Justiin tulin Ojalehdosta, ei niin mitään.
Kolmas reissu sille suunnalle.
Vetelit kyllä nyt ihan hatusta.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AnttiL
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 22 Maa 2013
Viestejä: 25

LähetäLähetetty: 06.10.2020 14:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:

Minua kun ei lohduta yhtää se että jossain on lintua, minulla sellaista maata ei ole, eikä tällä jaskatuurilla tulekkaan.


Turhaa sinä sitten yleisesti kanalintukannoista yhtään kommenttiakaan annat kun maat on tuota luokkaa. Jännä kuitenkin, kun vuodesta riippumatta tuntuu linnuttomat maat olevan, vaikka ympärillä tuntuu olevan hyvinkin, ja samoillakin mailla kulkevat ampuu kyllä kiintiölinnut. Kannattas joskus vähän tarkastella niitä omia toimintatapoja Laughing Laughing

Tässä ketjussa on tarkoitus otsikon mukaisesti puhua kanalintuhavainnoista, ja kaikille on kyllä käynyt selväksi että sulla niitä ei koskaan ole, joten sillon lie parempi olla kommentoimatta yhtään mitään.

Koita nyt pikkuhiljaa sisäistää asia, kiitos.

Lauantaina tuli pistäydyttyä Kuhmon nurkilla, aamulla lensi mukavasti lintua lyhyessä ryöpyssä, päivällä taas meni vähän ajeluksi kun uudet maisemat ja mieleistä maastoa ei oikein löytynyt. Muutama lenkki kuitenkin, josta yks pyy reppuun.

Hupiampujia tuntu noissa maisemissa riittävän, parissakin paikassa kyllä jyskytettiin ihan jotain muuta kun riistaa, kartan ja suuntien perusteella vielä keskellä mettää Question Rolling Eyes Myös aivan kauhea kaatopaikkaan verrattavissa oleva "leiripaikka" löyty keskeltä mettää, roskaa joka paikassa, koivuista revitty tuohia isolta alalta, tervaskannot silputtu joka ainoa yms. Aivan sikamaista touhua.

Niin, ja hirvikärpäsiä aivan v*tusti.


Viimeinen muokkaaja, AnttiL pvm 06.10.2020 14:49, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JAKEE



Liittynyt: 04 Syy 2020
Viestejä: 4

LähetäLähetetty: 06.10.2020 14:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pyhäntää mainostetaan niin paljon, että kohta on ulkomailta asti tulijoita.. shhhh Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 35136

LähetäLähetetty: 06.10.2020 14:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

AnttiL kirjoitti:
heiluri kirjoitti:

Minua kun ei lohduta yhtää se että jossain on lintua, minulla sellaista maata ei ole, eikä tällä jaskatuurilla tulekkaan.


Turhaa sinä sitten yleisesti kanalintukannoista yhtään kommenttiakaan annat kun maat on tuota luokkaa. Jännä kuitenkin, kun vuodesta riippumatta tuntuu linnuttomat maat olevan, vaikka ympärillä tuntuu olevan hyvinkin, ja samoillakin mailla kulkevat ampuu kyllä kiintiölinnut. Kannattas joskus vähän tarkastella niitä omia toimintatapoja Laughing Laughing

Tässä ketjussa on tarkoitus otsikon mukaisesti puhua kanalintuhavainnoista, ja kaikille on kyllä käynyt selväksi että sulla niitä ei koskaan ole, joten sillon lie parempi olla kommentoimatta yhtään mitään.

Koita nyt pikkuhiljaa sisäistää asia, kiitos.

No ei niitä kovin helkkaristi ole jos vuosikausien kulkemisella ei saa kuin yhden sattumalinnun, yksi syksy meni niin etten nähnyt pyynnissä yhtään ainutta teertä, työttömänä kuljin kahden kunnan alueella.
Kyllä nitä perempina aikoina on tullut nähtyä jopa sadoittain syksyyn jaammuttuakin kymmeniä, pakko sanoa tällä kokeuksella että vähinä ovat, pelkiä puheuta lintumääristä en pidä enää nykyään minään, nekin on jo nähty.
Kyllä se linnuttomuuskin on lintuhavaito.
Minulla on keinot loppu, kaiken mahdollisen olen vuosikymmen aikana tehnyt linnut löytääkseni mutta ei, mikään hakemien ja passaaminen ei auta, maat pysyvät tyhjinä.
_________________
Kertalaakiyhdistys


Viimeinen muokkaaja, heiluri pvm 06.10.2020 14:51, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 71, 72, 73  Seuraava
Sivu 30 Yht. 73

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com