Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
-Legolas- Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 27.11.2005 20:33 Viestin aihe: Valmiin nuolen hinta keskinmäärin? |
|
|
Kuinka paljon on keskinmäärin valmiin nuolen hinta, jossa on valmiina kärki, sulitus ja nokki, entä kuinka kalliiksi tulisi koota itse nuoli?
Kuinka paljon teillä menee suunnilleen vuodessa pelkästään nuoliin? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kiul Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.11.2005 21:13 Viestin aihe: |
|
|
Valmisnuolien hinnat selviää liikkeistä kysymällä. Hinnat vaihtelevat suuresti laadun mukaan. Suurin syy tehdä nuolet itse on ettei ns. parempia nuolia ole valmiina myytävänä vaan ne täytyy itse kasata tai liike kasaa ne omien toivomusten mukaan. Nuolien tekeminen ja 'virittäminen' on osa harrastusta, vähän kuten kiväärin patruunoiden itselataaminen. Säästöä (?) saattaa syntyä siitä, että liikkeen velottama osuus työstä jää pois (=oma työ on 'ilmaista').
Hintahaitari on todella laaja, ääripäinä itsetehdyn puuvarren ympärille koottu nuoli vs. Eastonin X10 ja wolframikärjet, pinninokit ym. muut herkut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Dusteri Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 28.11.2005 16:41 Viestin aihe: |
|
|
Liikkeestä alu/hiilikuitunuoli taulukärjellä alkaen 10e/kpl. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
S. Hankaniemi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.11.2005 19:48 Viestin aihe: nuolen hinta |
|
|
Nuoli ei itse tehtynä välttämättä maksa rahallisesti mitään, mutta aikaa menee noin 1,5 tuntia per nuoli. Eli ahkera tekee päivässä leikkurikärjet mukaan luettuna noin 10 nuolta. Valmiista osista koottuna tekeminen on paljon nopeampaa ja lienee aika-raha -akselilla edullisin vaihtoehto. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
-Legolas- Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 29.11.2005 16:59 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Nuoli ei itse tehtynä välttämättä maksa rahallisesti mitään, mutta aikaa menee noin 1,5 tuntia per nuoli. Eli ahkera tekee päivässä leikkurikärjet mukaan luettuna noin 10 nuolta. Valmiista osista koottuna tekeminen on paljon nopeampaa ja lienee aika-raha -akselilla edullisin vaihtoehto. |
Eli onx teillä jonkulaisia ohjeita tohon nuolen valmistamiseen, tarvikkeet saa varmaan tilattua jousiliikkeistä, entä miten nuo leikkurikärjet mahdetaan valmistaa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ihti Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 30.11.2005 09:59 Viestin aihe: |
|
|
Carbon Expres Eliminatorit maksoi 5 US$ / kpl, eli silloisella kurssilla vähän yli 4€ / kpl. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
purkkipeura Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 01.12.2005 19:21 Viestin aihe: |
|
|
Itse tilasin U.S.A:sta eastonin gamegetter II:sia 12 kappaletta ja maksoi 49.90$ Se on jotain 35-40€..Niistä puutui kärjet ja ne ostin turun ampumakeskuksesta.. Suomessa samat maksaa valmiina noin 10€ kappale. Nuolet kannattaa tilata, jos ei itse tee. Tekemistä en osaa neuvoa..Jos haluaa puunuolia, niin mukkanuolesta saa hyviä (yksi taisi olla 5.9€?). tarkista osoitteesta www.mukkanuoli.net |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|