Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
finlander Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2004 Viestejä: 1842
|
Lähetetty: 02.11.2019 00:04 Viestin aihe: |
|
|
Polttoaineen kulutuksen laskuko näissä nykyautoissa tuon olemattoman maavaran tekee vai mikä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jbear Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 5545
|
Lähetetty: 02.11.2019 08:33 Viestin aihe: |
|
|
finlander kirjoitti: | Polttoaineen kulutuksen laskuko näissä nykyautoissa tuon olemattoman maavaran tekee vai mikä? |
Niinhän tuo ainakin vw väittää. auto lasketaan autobaanalla 15 cm -> 8 cm niin vastus pienenee huomattavasti.
Ja sitte ku tuo on saatu iskostettua kilpa autoilun kautta kansaan nii sitten se onkin jo ulkonäkökysymys. Jos näet henkilöauton ali niin se näyttää halvalta itäautolta. _________________ The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Supe Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Tou 2014 Viestejä: 4812
|
Lähetetty: 02.11.2019 08:48 Viestin aihe: |
|
|
Itse hommaisin maasto käyttöön sopivan ikäisen ja halvan lavamaasturin. Jos pitää ajaa pitkiä matkoja niin sitä varten toinen kärry ja lava seisontaan talveksi. _________________ das Endziel ist mir nichts, die Bewegung ist mir alles |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pihkat Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Syy 2007 Viestejä: 4622
|
Lähetetty: 02.11.2019 09:16 Viestin aihe: |
|
|
Supe kirjoitti: | Itse hommaisin maasto käyttöön sopivan ikäisen ja halvan lavamaasturin. Jos pitää ajaa pitkiä matkoja niin sitä varten toinen kärry ja lava seisontaan talveksi. |
Milläs ilpo ja kettujahtiin? _________________ Voi pihkat |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ioni Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2008 Viestejä: 7663 Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 02.11.2019 09:22 Viestin aihe: |
|
|
Jos metille ei tarvitse ajaa pitkästi, on valinta halvempi ja yksinkertaisempi ja maastokelpoisempi. Jos taas joutuu ajamaan ensin mökille pitkän siirtymän, tarvitsee tilaa ja sitten vielä maastokelpoisuutta, valinnanvara supistuu tai ainakin homma muuttuu kalliimmaksi.
Outback on mainio valinta em. tapauksessa. Ei se maastoauto ole, mutta jessus että sillä pääsee helposti paikkoihin, joihin ei tavallisella matalanpuoleisella etuvedolla ole mitään asiaa. Lisäksi todellnen jatkuva awd on aivan mahtava huonossa kelissä maantiellä. Forester on toinen samaan suuntaan. Duster olisi muikea tapaus jos metsämaat on lähellä. Samoin Vitara. Molemmista omaan maltillisesi kokemuksia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 02.11.2019 09:38 Viestin aihe: |
|
|
Subarun XV 1,6L bensassa taisi olla vielä muuten alennusvaihteisto, jolla saa sitten tarpeeksi lyhitä vaihteita vaikeassa maastossa ettei tarvi kytkintä luistattaa tai pomppia ja lokkia kivikossa liian lujaa. Omaan XV dieseliin mahtui ainakin 1cm suurempi rengas pyörimään ilman ongelmia (maavara kasvoi siis 0,5cm), ehkä siihen se 2cm suurempikin saattaisi mahtua, mutta sen jäljeen voi olla ääriasennoissa raapimisia johonkin kohtaan. Mene ja tiedä. _________________ "Krol Polovania" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
massimo85 Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Elo 2006 Viestejä: 1540 Paikkakunta: Mikkeli
|
Lähetetty: 02.11.2019 12:17 Viestin aihe: |
|
|
Nyt on bensa fore alla, ja tuo xv olis mielenkiintoinen seuraaja. Vilkaisu peräkonttiin sai ajatuksen muuttumaan. Surkea boksi. Kai se pitää 4wd hiace ettiä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 02.11.2019 13:20 Viestin aihe: |
|
|
petri r kirjoitti: | Omaan XV dieseliin mahtui ainakin 1cm suurempi rengas pyörimään ilman ongelmia (maavara kasvoi siis 0,5cm), ehkä siihen se 2cm suurempikin saattaisi mahtua, mutta sen jäljeen voi olla ääriasennoissa raapimisia johonkin kohtaan. Mene ja tiedä. |
5mm. No nyt ollaan tarkan äärellä!
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ty%C3%B6nt%C3%B6mitta _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26667
|
Lähetetty: 02.11.2019 14:22 Viestin aihe: |
|
|
Öljypohja osumassa merkittävä ero |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6956
|
Lähetetty: 02.11.2019 14:35 Viestin aihe: |
|
|
Sillä on yllättävän paljon vaikutusta kun isommat renkaat laittaa. Appiukko laittoi dazziaan. Isommat kesärenkaat kun vanhat piti uusia. En nyt muista oliko pykälän vai kaksi korkeammat mutta iso ero talvirenkaisiin verrattuna. Nuita mettäteitä kun ajelee niin huomattava ero kolinoiden suhteen ja moni talvirenkailla paha kivi menee helposti. Toki lumi sitten tasoittaa teitä mutta hyvin nopeasti on tilanne ettei enää daciallakaan pääse.
Tänään soitin ja meinasi että nyt on jo niin paljon lunta että hirvet saa olla melko isolla alueella rauhassa. Ei enää daciakaan riitä vaan pitäisi olla reilusti korkeampi auto. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tapiok ***
Liittynyt: 09 Maa 2004 Viestejä: 6924
|
Lähetetty: 02.11.2019 18:00 Viestin aihe: |
|
|
petri r kirjoitti: | Omaan XV dieseliin mahtui ainakin 1cm suurempi rengas pyörimään ilman ongelmia (maavara kasvoi siis 0,5cm), ehkä siihen se 2cm suurempikin saattaisi mahtua, mutta sen jäljeen voi olla ääriasennoissa raapimisia johonkin kohtaan. Mene ja tiedä. |
215/60R15 menee ihan hyvin. Mutta rengaskoon kasvattaminen pahentaa Subarun dieselin surkeaa alavääntöä paikaltaan lähdettäessä hankalasta paikasta entisestään. "Subarun hajun" saa helposti aikaiseksi. Olisi varmaan mielenkiintoista koettaa isompaa venettä nostaa rampilta, kun nyt tuollaisen 200 kg veneen+traikun kanssa sammahtaa erittäin helposti, ellei luistata kytkintä reippaasti. _________________ Kuolema tulee mustalla autolla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 02.11.2019 18:06 Viestin aihe: |
|
|
Pohjola kirjoitti: | Öljypohja osumassa merkittävä ero |
On toki, kuten myös monessa muussakin asiassa. Mutta jos viidellä millimetrillä on yhtään mitään merkitystä oikeasti auton maavarassa, niin kannattaa ajaa vain kulumattomilla renkailla. Se pari % hukkuu jo äkkiä rengaspaineissa. Tai miettiä sitten oikeasti toista vaihtoehtoa... _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jbear Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 5545
|
Lähetetty: 02.11.2019 20:29 Viestin aihe: |
|
|
Pienessä mitassa jokainen sentti lasketaan. _________________ The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 02.11.2019 21:42 Viestin aihe: |
|
|
Wikke kirjoitti: | petri r kirjoitti: | Omaan XV dieseliin mahtui ainakin 1cm suurempi rengas pyörimään ilman ongelmia (maavara kasvoi siis 0,5cm), ehkä siihen se 2cm suurempikin saattaisi mahtua, mutta sen jäljeen voi olla ääriasennoissa raapimisia johonkin kohtaan. Mene ja tiedä. |
5mm. No nyt ollaan tarkan äärellä!
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ty%C3%B6nt%C3%B6mitta |
Väittikö joku tätä jotenkin suureksi asiaksi? Jos keskustelun avaaja aloittaa kysymyksellä "suurin maavara" niin luultavasti häntä kiinnostaa myös tuollaiset potentiaalit (muutosvaraa siis XV:ssä ei ollut kovin paljoa). Itse laitoin korkeammat renkaat lähinnä mukavuutta lisäämään, eikä tietenkään lisääntynyt maavara ollut haitaksi. Jos haluan hankalaan maastoon niin siihen on erikseen tallissa lukoilla varustette G-mersu + 36" Super Swampperit _________________ "Krol Polovania" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26667
|
Lähetetty: 02.11.2019 21:46 Viestin aihe: |
|
|
yksi halvempi maavaran lisäys on jousiin saatavat korokkeet / vahvistajat |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|