Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Putukiffeli Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Hel 2009 Viestejä: 1636 Paikkakunta: Uusimaa
|
Lähetetty: 12.02.2019 15:26 Viestin aihe: |
|
|
rta72 kirjoitti: | Tuli sitten tilattua uusi neliveto rav4. Viikonloppuna vaimokin vakuuttui nelivedon ja maavaran tarpeellisuudesta, kun jäätiin taas kerran kiinni parkkisella pääkaupungin kantakaupungissa. Tällä kertaa ei päässyt enään lapioimalla, työntämällä ja hiekottamalla liikkeelle, vaan onneksi paikalle sattui herrasmies nelikolla nyppäämään meidät pois pinteestä. Oli pohjasta kiinni noin 15-20cm loskassa. Toki pitäisi välttää tollasia paikkoja, mutta kyn parkkipaikkakin pitäisi löytää suht läheltä kotia.
No maastokelpoisuutta lumessa pääsee sitte ens talvena testailemaan. Toimituksessa vierähtää tovi. |
Kannataa pitää lapio ja hinausköysi autossa. RVA4 neliveto on näet aikalailla vitsi.
https://www.youtube.com/watch?v=so8JLIYc1yU _________________ Rakastiko Hannu piparia vai Kerttua? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Putukiffeli Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Hel 2009 Viestejä: 1636 Paikkakunta: Uusimaa
|
Lähetetty: 12.02.2019 15:59 Viestin aihe: |
|
|
Lahtinen kirjoitti: |
Onko tuossa videon autossa jotain yksilöhäikkää?
|
Se on hybridi _________________ Rakastiko Hannu piparia vai Kerttua? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
rta72 Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Tam 2015 Viestejä: 198
|
Lähetetty: 12.02.2019 17:04 Viestin aihe: |
|
|
Putukiffeli kirjoitti: | rta72 kirjoitti: | Tuli sitten tilattua uusi neliveto rav4. Viikonloppuna vaimokin vakuuttui nelivedon ja maavaran tarpeellisuudesta, kun jäätiin taas kerran kiinni parkkisella pääkaupungin kantakaupungissa. Tällä kertaa ei päässyt enään lapioimalla, työntämällä ja hiekottamalla liikkeelle, vaan onneksi paikalle sattui herrasmies nelikolla nyppäämään meidät pois pinteestä. Oli pohjasta kiinni noin 15-20cm loskassa. Toki pitäisi välttää tollasia paikkoja, mutta kyn parkkipaikkakin pitäisi löytää suht läheltä kotia.
No maastokelpoisuutta lumessa pääsee sitte ens talvena testailemaan. Toimituksessa vierähtää tovi. |
Kannataa pitää lapio ja hinausköysi autossa. RVA4 neliveto on näet aikalailla vitsi.
https://www.youtube.com/watch?v=so8JLIYc1yU |
Millä perusteella? Ilmeisesti on omakohtaista kokemusta. Kaikki mitä ite oon lukenu on antanu kuvan että ei se katumaasturiksi mikään kelvoton neliveto ole muihin saman luokan autoihin verrattuna.
Ei varmaan vanhakoppanen hybridi ihan ole verrattavissa uus koppaseen bensa nelikkoon... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 12.02.2019 17:51 Viestin aihe: |
|
|
iivariiso kirjoitti: | No äkikseltään alkaa olemaan enemmän discoa ja veikkaisin että hintakin on sitäluokkaa ettei tuosta enään mitään hittiä tule. Ei ainakaan nuista kuvista tule itelle mitään kiinnostukseen viittaavia oireita. |
Erillisjousitus ja muovia ympärillä, eli se mitä millä tahansa "maasturilla" on tarjota. Ei kiitos. Korin turvallisuus varmaan parantunut klassiseen heinähäkkiin verraten kovastikkin. _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Osmosaali Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2012 Viestejä: 1712 Paikkakunta: Varsinais-Suomi
|
Lähetetty: 12.02.2019 17:54 Viestin aihe: |
|
|
Uudessa Ravissa sähkömoottori takana avustamassa liikkeelle lähdössä. Eli ei varsinaisesti neliveto. _________________ MIKÄ? MISSÄ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5394 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 12.02.2019 18:35 Viestin aihe: |
|
|
Osmosaali kirjoitti: | Uudessa Ravissa sähkömoottori takana avustamassa liikkeelle lähdössä. Eli ei varsinaisesti neliveto. |
Uutta Rav4 hybridiä ei ole vielä Suomessa kukaan tiettävästi kokeillut. Sen verran siitä on kuultu, että sen sähköllä toimiva takapää on kehittyneempi kuin edeltäjässä. Mutta en vielä haukkusi tai kehuisi autoa. Vasta kunhan asiaa kokeillaan.
Taas tuossa bensaRAV4:ssä on eri systeemi nelivedolle ja sitä on turha taas haukkua noiden hybridien perusteella. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5394 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 12.02.2019 18:37 Viestin aihe: |
|
|
Tuplat...
Viimeinen muokkaaja, jkvi pvm 12.02.2019 19:13, muokattu 2 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
rta72 Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Tam 2015 Viestejä: 198
|
Lähetetty: 12.02.2019 18:57 Viestin aihe: |
|
|
Osmosaali kirjoitti: | Uudessa Ravissa sähkömoottori takana avustamassa liikkeelle lähdössä. Eli ei varsinaisesti neliveto. |
Niin siis hybridissä. Bensa kardaanilla. Tai sit mua on kusetettu pahasti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Aktiini Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Hel 2011 Viestejä: 747
|
Lähetetty: 12.02.2019 22:43 Viestin aihe: |
|
|
rta72 kirjoitti: | Osmosaali kirjoitti: | Uudessa Ravissa sähkömoottori takana avustamassa liikkeelle lähdössä. Eli ei varsinaisesti neliveto. |
Niin siis hybridissä. Bensa kardaanilla. Tai sit mua on kusetettu pahasti. |
No josko sua ei ois kusetettu niin pahasti kuin tuo vanhempi korisen rullakoe antaa ymmärtää . Alkoi kyllä ihan !&%¤#"! naurattamaan kun katto tuon videon. Höpönlöpön-nelikolla nykyään varustettu Outbäckikin selvisi kuitenkin edes kohtuu vaivattomasti.
Vaan onnittelut uudesta autosta! Mielenkiinnolla jäämme odottamaan kokemuksia. Mainoksia mitä katsellu niin tämä uusin RAV4 herättää jo jonkinlaisia omistamisen haluja muotoilun ja sisätilojen vihdoin päästyä 2000-luvulle. Edellisen hybridin/ bensan kävin talvella koeajamassa ja oli niin onnettomia kötöstyksiä ettei käyny mielessäkään omistaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Putukiffeli Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Hel 2009 Viestejä: 1636 Paikkakunta: Uusimaa
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
äRPee Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 2621
|
Lähetetty: 13.02.2019 07:48 Viestin aihe: |
|
|
On se uusi, se irrottaa muista tyyppisittareista poiketen takavedon edestä, eli 2wdnä ei karttu pyöri. Takana on vedon kytkentä erikseen molemmille puolille netin mukaan "rachet-type dog clutch" (kuuklaa), jotka ei olisi luistavia monilevy vaan on-off, aivo tietysti ohjaa. Tiedä sitten millainen livenä oikeasti, mainostiedot on aika pyöreitä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10221 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 13.02.2019 08:19 Viestin aihe: |
|
|
Uusi malli on korkiammalla maavaralla ja ihan erilaisella nelivetosysteemillä:
https://youtu.be/FW0RhjwB6MQ _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
rta72 Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Tam 2015 Viestejä: 198
|
Lähetetty: 13.02.2019 10:57 Viestin aihe: |
|
|
Aktiini kirjoitti: | rta72 kirjoitti: | Osmosaali kirjoitti: | Uudessa Ravissa sähkömoottori takana avustamassa liikkeelle lähdössä. Eli ei varsinaisesti neliveto. |
Niin siis hybridissä. Bensa kardaanilla. Tai sit mua on kusetettu pahasti. |
No josko sua ei ois kusetettu niin pahasti kuin tuo vanhempi korisen rullakoe antaa ymmärtää . Alkoi kyllä ihan !&%¤#"! naurattamaan kun katto tuon videon. Höpönlöpön-nelikolla nykyään varustettu Outbäckikin selvisi kuitenkin edes kohtuu vaivattomasti.
Vaan onnittelut uudesta autosta! Mielenkiinnolla jäämme odottamaan kokemuksia. Mainoksia mitä katsellu niin tämä uusin RAV4 herättää jo jonkinlaisia omistamisen haluja muotoilun ja sisätilojen vihdoin päästyä 2000-luvulle. Edellisen hybridin/ bensan kävin talvella koeajamassa ja oli niin onnettomia kötöstyksiä ettei käyny mielessäkään omistaa. |
Joo kiitos. Muotoilussa on kyllä omastakin mielestä edistytty paljon. Vanha ei oikeen miellyttäny silmää, toki tämänkin kauneus on katsojan silmissä. Muotoilu ainakin keulan osalta muistuttaa uutta volvoa. Hybridi jäi kauppaan juuri ton sähkötakamoottorin takia, vähäisten kilsojen ja kovemman hintalapun takia. Laskin että omat säästöy kahden vuoden ajalta on verojen kanssa 900e luokkaa (laskettu siis isommalla kulutuserolla mitä specsit kertoo). Hybridi taitaa olla n. 5000e kalliimpi.
Muutenhan ravissa vaikuttaisi olevan suht hyvä hintalaatusuhde. Kaikenlaista turva ym kilkettä löytyy vakiona, jopa joku hätälähetin josta foliohattu päässä saa painajaisia kun isoveli valvoo ja seuraa sijaintia. loput lisävarusteet sai suht kohtuuhintaisella paketilla mukaan. Vaikka yleisesti sanotaan ettei uuden auton osto kannata, niin oli se arvon pudotus 7v. vanhassa kiisselimersussa aika järkytys myös. Tästä sai yllättävän edullisen diilin kuitenkin ja kun vaihtoehtona oli kalliimpi mersun maasturi jotka lähes kaikki on diisseleitä ja c tai e sedan niin ei tota tarvinnu kauheesti miettiä.
Erikoista on että Kia:n maasturi on hinnat alkaen awd:na 5000e kalliimpi kuin rav4.. Mikähän siinä on taustalla? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Putukiffeli Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Hel 2009 Viestejä: 1636 Paikkakunta: Uusimaa
|
Lähetetty: 13.02.2019 11:52 Viestin aihe: |
|
|
rta72 kirjoitti: | se arvon pudotus 7v. vanhassa kiisselimersussa aika järkytys |
Mitä kalliimpi ritsa uutena, sitä suurempi pudotus /kk. X-trailin hinta on tippunut 400€/kk, mutta W211 mersun hinta tippui 700€/kk.
Toyotan omalla laskurilla auton arvo tippuu bensanelikossa noin 510€ joka kuukausi, jos laskee tämän arvion mukaan: Viimeinen osamaksuerä ja taattu hyvityshinta: 18 266,00 €
Siihen vielä käsiraha ja kuukausittainen lyhennyshinta sekä muut kulut, niin tekee mieli hankkia hevonen ja rattaat
Lainaus: | Erikoista on että Kia:n maasturi on hinnat alkaen awd:na 5000e kalliimpi kuin rav4.. Shocked Mikähän siinä on taustalla? |
7 vuoden takuu varmaan ainakin osittain. _________________ Rakastiko Hannu piparia vai Kerttua? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|