OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Käyttökokemuksia Nordland Avenger II:sta kaivataan

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Pykälämaakari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Hel 2005
Viestejä: 173
Paikkakunta: Uusimaa

LähetäLähetetty: 13.09.2005 09:53    Viestin aihe: Käyttökokemuksia Nordland Avenger II:sta kaivataan Vastaa lainaamalla viestiä

Tarkoitus on ostaa hirvijahtia varten VHF. Pari tuttua on kehottanut ostamaan Nordlandin, koska se kuuluu pitkälle. Katselin vanhoja viestejä ja jotain kommentteja Nordlandista oli. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin Avenger II on mallina suhteellisen uusi ja sen vesisuojausta olisi parannettu. Onko myös niin, että Avenger II olisi digitaalinen ja vanha analoginen?

Lukisin mielelläni kokemukseen perustuvia kommentteja kyseessä olevasta puhelimesta. Myös perustellut kehut ja haukut muista vastaavista jahtipuhelimista ovat tervetulleita.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 8975

LähetäLähetetty: 13.09.2005 10:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo Avanger II on kyllä ollut markkinoilla useamman vuoden, mutta ulkoisesti se on pysynyt samana. Vesitiivis se ei missään tapauksessa ole eikä sille valmistaja edes ilmoita mitään IP-luokkaa. 'Kosteussuojausta parannettu', mitä sitten tarkoittanee?

Laite on halkomainen ja ulkoiselta olemukseltaan näppylöiltään vanhahtava. Hyvä puoli on säädettävä kohonasalpa, mutta koska siinä ei ole pykäliä, niin säätönuppi pääsee helposti siirtymään itsestään. Kuuluvuus on kohtuullinen, mutta en nyt kovin suurta eroa Star Hunteriin huomannut, käytin laitteita joskus kokeilun vuoksi rinnakkain. Laitteeseen ei sovi standardi monofoni. Akku hajosi ensimmäisen vuoden aikana, mutta meni kyllä takuuseen.

Tällä hetkellä käytän Nordic Hunter MK68 ja olen ollut tyytyväinen. Jämäkkä peli, akun kesto aivan eri luokkaa kuin Nordlandissa ja standardi varusteet sopii, vesiuojaus myös kunnossa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vortex
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2004
Viestejä: 6885
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 13.09.2005 11:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itselläni on 3:n vuoden ajan ollut käytössä Nordlandin Avenger II.
Puhelin on iso mutta muuta negatiivista sanottavaa ei ole. Akku kestää minulla ainakin hyvin ja kuuluvuus on hyvä. Se tietysti riippuu aina maastosta ja etäisyyksistä mutta meidän seuran alueella ei ole ongelmia.

Puhelin on ollut mukana kaatosateessa, rintataskussa ja mitään ongelmia ei ole esiintynyt.

Tänä vuonna kuitenkin hankintalistalla Nordic Hunter MK68 ihan vain sen takia, miten postitiivista palautetta olen puhelimesta olen kuullut. Eli jokin ei Nordlandissa viehätä, koska toimivaa peliä olen vaihtamassa...
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pykälämaakari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Hel 2005
Viestejä: 173
Paikkakunta: Uusimaa

LähetäLähetetty: 13.09.2005 13:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nordlandin saisi korvakuulokkeen kanssa 250 €:oon. Nordic Hunter MK 68:a kaupataan korvakuulokkeen kanssa noin 300 €:n hintaan ja vuoden 2005 mallia (MK 68 plus) noin 360 €:n hintaan. Plussamallissa akku on 1800 mAh. Saako hintaeroille (hunter plus - hunter - Nordland) mielestänne vastinetta?

Ovat Nordland ja Nordic Hunter kooltaan ja painoltaan samassa luokassa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 8975

LähetäLähetetty: 13.09.2005 14:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuolta taitaa saada MK68:n mukaan vielä monofonin ja tupakansytytinjohdon.

http://www.rxtx-tuote.fi/uudet/?valikko=vhf&sivu=vhfharrastus

Minun käytössäni MK68:n 1300 mAh:n akku kestää kolme hirvijahtipäivää, mutta käytännössä lataan sitä joka toinen päivä. Tuo 1800 mAh akku on mielestäni turha, siitä en maksaisi 60 € lisää.

Viime syksynä myin Nordland Avanger II:n monofoneineen 230€:lla ja ostin MK68:n 300€:lla. Nordlandista pääsee kyllä eroon kohtuuhinnalla, koska sillä on (vielä) vanhan hyvän ajan robusti maine.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Parooni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Jou 2004
Viestejä: 422
Paikkakunta: Mäntsälä

LähetäLähetetty: 21.09.2005 11:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nordland on ihan hyvä puhelin jos et liikaa vaadi. Mutta vanhoillinen malli jo nykyään, vajaa kanavainen ja kookas malli, eikä ole roiskevesisuojattu, johon tuntuu panostavan tätänykyä hyvän puhelimen ostajat.
Taas joku sanoo että onhan niitä 16 kanavaa ja yhtä tarvitaan, no juu mutta kun ei ole enään metsästäjille omaa kanavaa, vaan käytössä on 21 työ- ja harrastekanavaa.
Varsinkin missä on useita pieniä seuroja niin kanavia tarvitsee, koska se 1 kanava missä on oltu viimeiset 10 vuotta saattaa ollakin jollain työkäytössä, just silloin kun metsään menee, ei ole suotavaa siellä olla aikä saakkaan olla jos se on toisella käytössä, on haettava uusi taajuus tilalle missä on vapaata jne... kanavia on hyvä olla kaikki sallitut puhelimessa....nämä oli vain meikäojan ajatuksia Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
22-250
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2005
Viestejä: 254
Paikkakunta: Suomi

LähetäLähetetty: 28.09.2005 22:45    Viestin aihe: Norland Vastaa lainaamalla viestiä

on varma valinta ja näköjään on helppokäyttöisin ja toimintavarmin peli.

Kuuluvuudessakin on paras joka kelillä. Nestekidenäytöt ovat huonoja pakkasella. Mikäli haluat painella nappeleita ja muistella missä kohdin valikkoa olet, niin sitten Starit ja Zodiacit ovat sopivia leluja siihen tarkoitukseen.

Itsellä Norland on ollut 4 v. ilman ongelmia. Kookkaampihan se on kuin Starit ja Zodiacit, mutta eivät nekään ole niin pieniä että se olisi suurempi etu kuin varmatoimisuus tositilanteissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kuukeri
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Syy 2004
Viestejä: 12

LähetäLähetetty: 29.09.2005 17:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itselläni on Nordland toista syksyä käytössä, ja siitä on pelkästään hyviä kokemuksia. Nordlandin kokoa ovat monet kritisoineet, mutta minua se ei ainakaan ole haitannut, kun puhelin kuitenkin kulkee mukavasti mukana hirviliivin puhelintaskussa.

Itselläni on Nordlandissa vielä ns. piiska-antenni ja kuuluvuus on todella hyvä, vaikka jahtimaastomme ovatkin hankalat kuuluvuuden kannalta. Piiska on kyllä kuuluvuuden kannalta mainio, mutta jos puhelinta kuljettaa hirviliivin puhelin taskussa, antenni hakkaa ikävästi naamaan.

Kuuluvuudeltaan monet kehuvat Nordlandia parhaaksi, mutta jokaisissa merkeissä on yksilöitä, mutta ainakin itselläni oleva Nordland on kuuluvuuden osalta vähintäänkin hyvä, ainakin parempi kuin monella muulla hirviseurueen jäsenellä käytössä oleva Shinwa.

Nordlandin akun kesto on ihan riittävä, sillä se riittää mainiosti ainakin viikonlopun ajaksi, ja virtaa on vielä viikonlopun jälkeenkin paljon jäljellä. Itse lataan yleensä puhelimen joka viikonlopuksi vaikka akku ei olekaan tyhjä, mutta ennen latausta yleensä jätän puhelimen aina niin kauaksi päälle, että akku tyhjenee.

Nordlandin ostoa voi kyllä suositella sitä haluavalle, mutta jos itse nyt ostaisin vhf-puhelinta, päätyisin ostamaan ehkäpä Hunter MK 68 tai Zodiac Team 68, jotka ovat hiukan kalliimpia, mutta kuitenkin edustavat uudempaa tekniikkaa, ja niissä on juuri se monien mainostama roiskevesisuojaus.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rete
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 04 Mar 2005
Viestejä: 13
Paikkakunta: helsinki

LähetäLähetetty: 04.11.2005 13:56    Viestin aihe: nordland 516 ja 63lr parhaita 68mhz puhelimia Vastaa lainaamalla viestiä

Nordic Hunter MK 68 eli kyseisessä koneessa on laiton taajuus muistaakseni kanavalla 11
ja koneen herkkyydet ovat aivan surkeat huollossa niitä on ja paljon
"sisäpiiri tietoa" eli nordland 516 on iso mutta toimii
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Parooni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Jou 2004
Viestejä: 422
Paikkakunta: Mäntsälä

LähetäLähetetty: 04.11.2005 14:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rete

Minkäläistä sisäpiiritietoa mahtanee olla, kanava ainakin oli 19 eikä 11 ja uusissa MK68 ne on oikein ohjelmoitu.
Itse tuossa katselin kahtakin Nordland Avangeria, ekassa tangettivika ei lähettänyt ja pikkuisen ravistelin niin hilut helisi tangetin kohdilla ja ei lähettänyt niin ei.
Toinen oli paripäivää sitten kohisi ja rätisi kuin mikä, salpa ei tominut millään, akussa oli virtaa ja jännitettä riittämiin.
Tarkoitan tällä sitä että, minä en ainakaan menisi lupaamaan että varmasti toimii, koska puhelimet on yksilöitä joku kestää toinen ei vaikka on sama merkki kyseessä.
Tämä ei ole kuultua, vaan itse todettua.... Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
rete
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 04 Mar 2005
Viestejä: 13
Paikkakunta: helsinki

LähetäLähetetty: 04.11.2005 14:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tangetti helisee no siitä on vaan jousi runtattu irti.ja kaikkissa ihan missä merkissä vaan on vikoja enkä mä mitään oo menny lupaamaan että varmasti toimii mikään ei toimi varmasti ei edes junan vessa.mutta oon vaan kuullu tuolta nääsvillestä että karmeet jonot punasen koneen huollossa ja noormark vaihtaa kiinan rautoja uusiin kun ei huolto osaa korjata.no sama se mulle mulla on sd-516 tuunattu malli kuuluu noin 10km riippuen maastosta ja potkua lähtee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Parooni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Jou 2004
Viestejä: 422
Paikkakunta: Mäntsälä

LähetäLähetetty: 04.11.2005 15:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

rete, sori vaan itselläsi on kiinalainen puhelin Laughing Laughing Laughing
Elikkä alkujaan hong gongissa mutta nykyisin kiinassa tehty, MK68 Thaimaassa, Zodiac Koreassa ja Star Taiwanissa, tuohan on nyt melkein sama asia, mutta se kiinalainen on kyllä sinulla Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
rete
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 04 Mar 2005
Viestejä: 13
Paikkakunta: helsinki

LähetäLähetetty: 04.11.2005 15:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

joo niin on kyllä mä sen tiedän mutta tätä on paranneltu ja toimii
Liikenneradiosta ostettu pitkä antenni niin ei tarvita maadoitus lankoja
"semmonen silti löytyy" ne on kuulemma 68mhz tarkkuus viritettyjä
ja sen kyllä huomaa kun vertasin telepalvelun saman näköseen piiskaan
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
H&K
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 28 Mar 2004
Viestejä: 56

LähetäLähetetty: 11.11.2005 20:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itsellä ollut Nordland Avanger II 3 vuotta käytössä ja tyytyväinen olen ollut. Ainoastaan akku vihotteli, kun otin pois latauksesta niin purki itseään vaikka värkistä oli virrat pois. Mutta akun uudelleenkennottamalla siitäkin vaivasta päästiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veikka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 882
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: 11.11.2005 20:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ennen omistin star hunterin, en tykännyt kun akku loppui pakkasella todella nopeasti ym,muutenkin rimpula,antennin "jalka" lähti pyörimään jne.
Vaihdoin kaikkien kehumaan Nordlandiin. Akku kestää vaikka kuinka, kuunteleekin ihan kohtuullisesti, ei mitään ylimääräisiä(vähän kuin shinva).Säädettävä kohinasalpa on huippu. Ison kokoinen nyt tietysti vähän on, mutta pystyypähän puhumaan hanskat kädessä ongelmitta.
Isoin miinus tuleekin vedenkestävyydestä, oli päivän hirviliivin taskussa ja koko ajan satoi vettä. Puhelin simahti, mutta yön yli kuivaus ja taas pelittää. Eli Nordland on ihan ok puhelin,mutta jos nyt ostaisin uutta, niin katselisin lähinnä noita kalliimman luokan stareja ym vesitiiviitä kapuloita.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com