Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 02.12.2018 12:24 Viestin aihe: |
|
|
Wikke kirjoitti: | Lonely Rider kirjoitti: | Luistonesto lienee paranus edellisiin malleihin verrattuna, mutta ei tuo näytä kovin hienostuneesti toimivan Ei ole ihan lukkoperän korvikkeeksi. |
Eikä varmasti ole edes tarkoitetukkaan 100%:sen korvikkeeksi. Lie sinun tämän ymmärtävän? Heitäppä lonkalta lista vakio (ei siis mainosvideo)"LSD":eistä jotka rauhallisemmin toimisi VASTAAVASSA maastossa, ja saattaisi ajokin perille.
Odotellaan: https://www.youtube.com/watch?v=uVRXW1iVaH8&feature=youtu.be
Edit: Typo "Ogotellaan". |
No ei ole ihan listoittain esittää parempia Onhan tuo tarkemmin ajateltuna iso parannus jimpan etenemiseen, kun katsoo minkälaisesta kanjonista sitä videolla ajetaan läpi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10221 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 24.12.2018 08:38 Viestin aihe: |
|
|
Oli Aamulehdessäkin isohko juttu Jimnystä. Emäntä sano, että mennäänkö koeajamaan, ku niitä tulee.
Viime kerralla tuli kalliiks, ku emännän kanssa mentiin sukisukikauppaan "katselemaan"... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6955
|
Lähetetty: 24.12.2018 11:03 Viestin aihe: |
|
|
Heti vain ostohousut jalkaan ja koeajolle. Saadaan tännekkin vähän tarkempaa tietoa miten soveltuu mettämiehen käyttöön. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5394 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 24.12.2018 11:12 Viestin aihe: |
|
|
Esittelyvideoa tiirailin ja ihmettelin, että kait siihen kattotelineet saa mettäsuksille. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 24.12.2018 11:23 Viestin aihe: |
|
|
jkvi kirjoitti: | Esittelyvideoa tiirailin ja ihmettelin, että kait siihen kattotelineet saa mettäsuksille. |
Kattokaiteet kannattaa ottaa jos sellaset on tarjolla. Edelliseen malliin en olis muuten löytäny telineitä, mutta onneks oli kaiteet katolla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 24.12.2018 19:44 Viestin aihe: |
|
|
Eiköhän tuohon aivan perinteiset tippalistaan kiinnittyvät tellingit passaa. _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 25.12.2018 02:55 Viestin aihe: |
|
|
Söpö, söpömpi, Jimny: https://www.youtube.com/watch?v=jcSKSpCOw0o _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vekev Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Jou 2016 Viestejä: 15775
|
Lähetetty: 25.12.2018 08:27 Viestin aihe: |
|
|
Ihan tasanen maasto, tuossa ajaa vaikka millä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 28.12.2018 11:57 Viestin aihe: |
|
|
Jaha:
"Jimnyssa on roppakaupalla tunnelmaa. Laatikkomainen ulkonäkö ja karu kauneus viehättävät kerta toisensa jälkeen. Ainoa raivostuttava ongelma on se, että luistonesto kytkeytyy väkisin päälle yli 30 km/h –vauhdeissa. Se pilaa takavedolla ajamisen ilon talviliukkailla.
Kehuja: rehti retro, maasto-ominaisuudet, karu ja viehättävä kokonaisuus, ketterä kaupunkipeli
Parantamisen varaa: luistonesto kytkeytyy väkisin päälle"
Milläs vltulla nyt sitten käskytät tuon kaltaista pikku takatuuppari puskijaa kääntymään? Känkällä ja toivomisella? Sekin varmaan toimii vain paikoillaan... _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 28.12.2018 15:38 Viestin aihe: |
|
|
Noh itse ajoin jimnyn pari kolme kertaa aikoinaan ojaan onneksi ilman suurempia vahinkoja kun perä karkasi alta. Ei tuo ajonvakautus huono asia ole lyhyellä akselivälillä olevassa takavetoisessa. Saahan sen pois jos haluaa leikkiä. Pari ainakin noista metsään mennään tilanteista tuli ns. Puun takaa eikä vastaheitosta ollut apua. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vekev Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Jou 2016 Viestejä: 15775
|
Lähetetty: 28.12.2018 15:42 Viestin aihe: |
|
|
kerkesikkö napata vilkun pois ennen ojaa, ettei oo liian näyttävää suistumista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 28.12.2018 16:51 Viestin aihe: |
|
|
jkoiv kirjoitti: | Saahan sen pois jos haluaa leikkiä. |
"Ainoa raivostuttava ongelma on se, että luistonesto kytkeytyy väkisin päälle yli 30 km/h "
"Parantamisen varaa: luistonesto kytkeytyy väkisin päälle"
Lainauksia artikkelin lainauksista.
Kirkoitit: "itse ajoin jimnyn pari kolme kertaa aikoinaan ojaan"
Jos haluaa koluta niitä ojanpohjia ajamalla lujempaa kuin omat taidot/harkintakyky riittää, niin auttaako siihen se luistonesto niitä jotka eivät ole ojaan ajaneet, vaan osaavat käyttää sitä kaasua ohjaamiseen?
Aika hassulta taas kuullostaa että ojaan ajaminen on auton vika... _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tönöttäjä Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Elo 2011 Viestejä: 2861 Paikkakunta: K-S
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 29.12.2018 00:18 Viestin aihe: |
|
|
Se on ihan fysiikan lakien mukainen fakta, että lyhyt auto pyörähtää helpommin kuin pitkä auto. Eli "perä karkaa" voi tapahtua jimpanssilla kohtuu helposti.
Kappaleen hitausmomentti on se joka vaikuttaa asiaan. Lyhyen kappaleen hitausmomentti (eli pyörimisliikkeen muutosta vastustava juttu) on pieni ja pitkän kappaleen hitausmomentti suuri.
Ääripään esimerkkeinä voisi olla vaikka jimny ja täyspitkä linja-auto. Jimpalla on hyvin helppo tehdä piruetteja jäällä. Sen saa pyörähtämään hyvin nopeasti. Linja-autolla se on hyvin paljon vaikeampaa, vaikka tehot jne olisi suoraan verrannollisia, koska pitkä kappale vastustaa enemmän pyörimisliikettä. Jos saat tehtyä molemmilla ajoneuvoilla piruetin, niin mittaa täyteen kierrokseen kuluva aika. Jimnyn piruetissa kerkiää hädin tuskin sanoa kissa. Linja-auton piruettikierros kestää selvästi kauemmin.
https://youtu.be/qOAJLNIL5Eg |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|