Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 11.11.2018 10:04 Viestin aihe: |
|
|
Joo, onkohan se subarunkin laatu vajonnut VAG autojen tasolle _________________ "Krol Polovania" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 11.11.2018 10:14 Viestin aihe: |
|
|
kyllä mie saatan kohta subarun vaihtaa jopa vaggineeseen, vaikka olen uhonnut ettei tule vaggia.
alkaa vtuttamaan oikeesti subarun nitinät ja natinat, ei näitä(kään) ole huonoille teille tarkoitettu. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 13.11.2018 10:19 Viestin aihe: |
|
|
Taitaa nuo natinat olla näiden kaikkien japsien vika. Itselläkin harmittaa Vitaran muovien natinat eteenkin sorateitä päästellessä. Tuolla hinnalla pitää vain niellä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tapiok ***
Liittynyt: 09 Maa 2004 Viestejä: 6924
|
Lähetetty: 13.11.2018 11:06 Viestin aihe: |
|
|
Kyllähän nuo pikku nitinät ja natinat kannattaa vaihtaa DSG ja moottoriongelmiin. Ne on halpoja korjata, kun kohdalle sattuu. Ja onhan VAG konsernin autoissa hienommat ja laadukkaamat sisäpaneelit, joita voi ajon aikana sormella hivellä. _________________ Kuolema tulee mustalla autolla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
phh Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Lok 2004 Viestejä: 463
|
Lähetetty: 13.11.2018 12:18 Viestin aihe: |
|
|
RiUDE kirjoitti: | kyllä mie saatan kohta subarun vaihtaa jopa vaggineeseen, vaikka olen uhonnut ettei tule vaggia.
alkaa vtuttamaan oikeesti subarun nitinät ja natinat, ei näitä(kään) ole huonoille teille tarkoitettu. |
Kovin on tuttua.. Takana resonoi joku niin pirusti. Takapenkillä on lastenistuimet, niin sinne ei aikuinen edes mahdu vikaa paikallistamaan. Penkkien irrotus taas tuntuu niin työläälle, että sitä räminää vaan kiltisti kuuntelee
Alustassa vaihdettu etupään koiranluut ja n-kappaletta kumipuslia vähän jokapuolelle. Nytkin pitäisi uusia tilata. Mutta tosiaan nämä on halpoja laittaa ja näitä voi tilata kerralla vaikka vähän enemmänkin. Myöhempää käyttöä löytyy taatusti.
Noin muuten auto on kyllä pelannut hyvin, ei voi valittaa. Näin vähillä kilsoilla edes kova kulutus ei jaksa harmittaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vekev Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Jou 2016 Viestejä: 15775
|
Lähetetty: 13.11.2018 12:20 Viestin aihe: |
|
|
phh kirjoitti: | RiUDE kirjoitti: | kyllä mie saatan kohta subarun vaihtaa jopa vaggineeseen, vaikka olen uhonnut ettei tule vaggia.
alkaa vtuttamaan oikeesti subarun nitinät ja natinat, ei näitä(kään) ole huonoille teille tarkoitettu. |
Kovin on tuttua.. Takana resonoi joku niin pirusti. Takapenkillä on lastenistuimet, niin sinne ei aikuinen edes mahdu vikaa paikallistamaan. Penkkien irrotus taas tuntuu niin työläälle, että sitä räminää vaan kiltisti kuuntelee
Alustassa vaihdettu etupään koiranluut ja n-kappaletta kumipuslia vähän jokapuolelle. Nytkin pitäisi uusia tilata. Mutta tosiaan nämä on halpoja laittaa ja näitä voi tilata kerralla vaikka vähän enemmänkin. Myöhempää käyttöä löytyy taatusti.
Noin muuten auto on kyllä pelannut hyvin, ei voi valittaa. Näin vähillä kilsoilla edes kova kulutus ei jaksa harmittaa. | Mankka kovemmalle, näin kehotti yksi korjaajakin, kun valitin nitinää takaa.
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 13.11.2018 13:04 Viestin aihe: |
|
|
phh kirjoitti: | RiUDE kirjoitti: | kyllä mie saatan kohta subarun vaihtaa jopa vaggineeseen, vaikka olen uhonnut ettei tule vaggia.
alkaa vtuttamaan oikeesti subarun nitinät ja natinat, ei näitä(kään) ole huonoille teille tarkoitettu. |
Kovin on tuttua.. Takana resonoi joku niin pirusti. Takapenkillä on lastenistuimet, niin sinne ei aikuinen edes mahdu vikaa paikallistamaan. Penkkien irrotus taas tuntuu niin työläälle, että sitä räminää vaan kiltisti kuuntelee
Alustassa vaihdettu etupään koiranluut ja n-kappaletta kumipuslia vähän jokapuolelle. Nytkin pitäisi uusia tilata. Mutta tosiaan nämä on halpoja laittaa ja näitä voi tilata kerralla vaikka vähän enemmänkin. Myöhempää käyttöä löytyy taatusti.
Noin muuten auto on kyllä pelannut hyvin, ei voi valittaa. Näin vähillä kilsoilla edes kova kulutus ei jaksa harmittaa. |
Takapenkin selkänoja itsessään täristää ihan vtusti, ainakin jos on malli jossa takapenkkien selkänojan säätömahdollisuus.
Hetken aikaa siihen auttaa kun teippaa jesarilla ne korinpuoleiset metallikorvakkeet joihin penkissä olevat "kidat" lukittuvat.
Sitten takakontin maton alla olevat styroksit osaavat pitää karseaa meteliä myös. Voi kokeilla että heittää ne hlvettiin kokonaan.
Myös takarekisterikilven teline resonoi, sinne kun työntää kävyn taikka vanhat kalsarit tilkkeeksi hiljenee.
ja noita keulan osia tosiaan saa vaihtaa 25-30tkm välein. Tosin nyt vaikuttaisi että meyle hd koiranluut saattaisi kestää vähän pidempään.
vaan väliäkö tuolla, vartin homma vaihtaa. _________________ Savo suureksi.
Viimeinen muokkaaja, RiUDE pvm 13.11.2018 13:08, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 13.11.2018 13:07 Viestin aihe: |
|
|
Tapiok kirjoitti: | Kyllähän nuo pikku nitinät ja natinat kannattaa vaihtaa DSG ja moottoriongelmiin. Ne on halpoja korjata, kun kohdalle sattuu. Ja onhan VAG konsernin autoissa hienommat ja laadukkaamat sisäpaneelit, joita voi ajon aikana sormella hivellä. |
Sepä se. Mutta etsipä teknisesti järjellistä, järjellisen hintaista (edes jotenkuten) nelikkoa ja jätä pois subarut ja vaggineet. Mitä jää?
Ja puhe siis autosta matka-ajoon (3-40tkm/v) ja aikamiehelle. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5396 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 13.11.2018 14:31 Viestin aihe: |
|
|
^Sorento. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lyde Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 22 Syy 2007 Viestejä: 19 Paikkakunta: v-viheltämä
|
Lähetetty: 13.11.2018 14:53 Viestin aihe: |
|
|
Mitsu Outlander vm 2011 2,2 HDI Intense TC-SST ollu itellä n viitisen vuotta. Tähän asti pelannu hyvin eikä oo tarvinnu oikeastaan korjailla mutta tänä suvena vaihdatti tiivisteet moottorin ja vaihdelaatikon väliin ( h..vetinkallis), kun katsastus-setä anto kehotuksen sekä taakse vetoakselin tiivisteet molemmin puolin. Jarrulevyt ja palat vaihdettu eteen sekä taakse. 141tkm mittarissa. Muuten hyvä ja mukava auto mennä, myös lasten, koirien, veneen tai vaunun kanssa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 13.11.2018 15:07 Viestin aihe: |
|
|
Kaverilla oli tuollainen mitsu, ainakin se yksilö oli sellainen murheenpesä ja ennenkaikkea infernaalisen äänekäs (nitisi ja natisi aivan joka ikisestä paikasta) etten pahempaa ole nähnyt/kuullut. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 13.11.2018 16:04 Viestin aihe: |
|
|
RiUDE kirjoitti: | Tapiok kirjoitti: | Kyllähän nuo pikku nitinät ja natinat kannattaa vaihtaa DSG ja moottoriongelmiin. Ne on halpoja korjata, kun kohdalle sattuu. Ja onhan VAG konsernin autoissa hienommat ja laadukkaamat sisäpaneelit, joita voi ajon aikana sormella hivellä. |
Sepä se. Mutta etsipä teknisesti järjellistä, järjellisen hintaista (edes jotenkuten) nelikkoa ja jätä pois subarut ja vaggineet. Mitä jää?
Ja puhe siis autosta matka-ajoon (3-40tkm/v) ja aikamiehelle. |
En minäkään vitaraa vaihtamassa ole. Korkeintaan Grand vitaraan sitten kun tulee jos speksit on asialliset. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 13.11.2018 16:17 Viestin aihe: |
|
|
Mie ottaisin mieluiten ihan perus farkun, nelikkona. Mutta vaihtoehdot on vähissä kun vaggilaisen sulkee pois. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5396 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 13.11.2018 16:20 Viestin aihe: |
|
|
^Edelleen se nyky Sorento on vähän kuin perusfarkku... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 13.11.2018 16:43 Viestin aihe: |
|
|
RiUDE kirjoitti: | phh kirjoitti: | RiUDE kirjoitti: | kyllä mie saatan kohta subarun vaihtaa jopa vaggineeseen, vaikka olen uhonnut ettei tule vaggia.
alkaa vtuttamaan oikeesti subarun nitinät ja natinat, ei näitä(kään) ole huonoille teille tarkoitettu. |
Kovin on tuttua.. Takana resonoi joku niin pirusti. Takapenkillä on lastenistuimet, niin sinne ei aikuinen edes mahdu vikaa paikallistamaan. Penkkien irrotus taas tuntuu niin työläälle, että sitä räminää vaan kiltisti kuuntelee
Alustassa vaihdettu etupään koiranluut ja n-kappaletta kumipuslia vähän jokapuolelle. Nytkin pitäisi uusia tilata. Mutta tosiaan nämä on halpoja laittaa ja näitä voi tilata kerralla vaikka vähän enemmänkin. Myöhempää käyttöä löytyy taatusti.
Noin muuten auto on kyllä pelannut hyvin, ei voi valittaa. Näin vähillä kilsoilla edes kova kulutus ei jaksa harmittaa. |
Takapenkin selkänoja itsessään täristää ihan vtusti, ainakin jos on malli jossa takapenkkien selkänojan säätömahdollisuus.
Hetken aikaa siihen auttaa kun teippaa jesarilla ne korinpuoleiset metallikorvakkeet joihin penkissä olevat "kidat" lukittuvat.
Sitten takakontin maton alla olevat styroksit osaavat pitää karseaa meteliä myös. Voi kokeilla että heittää ne hlvettiin kokonaan.
Myös takarekisterikilven teline resonoi, sinne kun työntää kävyn taikka vanhat kalsarit tilkkeeksi hiljenee.
ja noita keulan osia tosiaan saa vaihtaa 25-30tkm välein. Tosin nyt vaikuttaisi että meyle hd koiranluut saattaisi kestää vähän pidempään.
vaan väliäkö tuolla, vartin homma vaihtaa. |
Mä olen ajanut Subarulla nyt 215tkm ja kaikki alustan osat ovat alkuperäisiä. Ainoastaan molemmat takapyörän laakerit on vaihdettu (ja tietenkin jarrupaloja/levyjä). Että kovin paljon on vaihtelua noissa alustan osien kulutuksessa... _________________ "Krol Polovania" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|