OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Toyota Hiace D4D vs. vw transporter syncro.
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3619
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 29.11.2017 21:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oireileeko mitenkään muuten? Jotain moskaa polttoainejärjestelmässä vois olla, mutta jos ei muuten oireile ni ihme juttu. Joskus on tankin korvausilma tukkeentunut. Löysää korkkia ni sen tietää. Onko jo paljon latua nähnyt? Väitti yks huoltopäällikkö että paljon ajetuissa on suutinvikojakin joskus ollut, mutten ole oikeasti vielä muualta kuullutkaan. Se heppu on kyllä aika tomppeli että en ota sitä kovin vakavasti. Tottakai egr voi takkuilla jos on kuvin jurraamalla ajettu enempi. Mulla ainakaan ole mitään koskaan oireillut, joten en osaa kyllä epäilläkään. Tällä kyllä ajetaan niin ettei kone tukkeennu. Suodattimia vaihdeltu koskaan? Vaikee arvata vikaa kun niitä harvoin on.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2007
Viestejä: 2519
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: 29.11.2017 22:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, vähän hankala alkaa arpomaan. On tää jo puolen miljoonaa rullannut. Pa-suodatin vaihdettu huoltokirjan mukaan ~40k sitten. Muuten ei oireile, ei ole sytyttänyt moottorivian valoa tms. Kuumana jos annat pudota tyhjäkäynnille, niin saattaa pudottaa kiekat ~600 tuntumaan ja yleensä sammuu heti perään. Kerran jäi 600 kierroksille eikä reagoinnut kaasuun mitenkään. Piti sammuttaa ja startata että matka jatkui. Ja kylmänä ei mitään ongelmia, vasta n. 15min ajon jälkeen alkaa tökkiä. Ja isoilla kierroksilla ei tosiaan mitään ongelmaa. Tää on näitä kivoja vikoja, kun ei pysty sanomaan missä ongelma, ja kaikki mahdolliset ratkaisut maksaa ihan vitusti. Rolling Eyes

/Antti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3619
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 29.11.2017 22:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eli sähköpolen vika ellei käydessä reagoi kaasuun, voisin olettaa. Ja jos uudelleen käynnistyksellä korjaantuu, kuulostaa siltä että joku ojausboksi voisi sakata... Todella hankala haarukoida vikaa. Jos jollain olisi samanlainen lähellä ni ei kauaa kokeilis toimivalla moottorin ohjausboxilla. En tosin äkkiä muista onko se jopa lokarin sisällä vai sen luona vai tyypillisemmin alhaalla keskellä kojelautaa. Romiksella alle kaks sataa, uus toista tonnia... Fintoys foorumilta kannattaa kans kysyä, jos siellä nyt saa jonkun jotain vastaamaan. Välillä tuntuu että jos ei selvä tapaus ole, ei ihan helpolla lähdetä arvailemaankaan. Mutta aika usein siellä osaavat neuvoa ainakin vian haarukoinnissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2007
Viestejä: 2519
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: 29.11.2017 23:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jep. Toivottavasti ei ole halkeamaa jakotukissa tai pumpussa. Sattuisi vaan kuvaan että oireilee vain kuumalla koneella. Se on vaan yhen kerran tehnyt sen että kierrokset putosi alas eikä reagoinut kaasuun. Muulloin on sammunut aina suoraan.

/Antti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3619
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 30.11.2017 00:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mutta se kertakin kertoo mun mielestä sen että sähköhilppeet ei reagoi kaasuun. Kaasupoljinkin kun on sähköinen. Tuurissaan jäänyt pyörimään sen kerran, ja sama vika sen yleensä sammuttanee. En tiedä yhtään voiko viallinen poljin aiheuttaa tuommoista. Sen tietänee viisaammat. Sekin kun kuitenkin on jo ehtinyt kulua noilla kilsoilla, vaikka muuten oo kun sisään ajettu. Mr. Green Polttoianetta sen täytyy saada jos se kerran jäi pyörimään kumminkin. En usko halkeamiin, kun pelaa muuten. Auton alta saattais nähdä vuotaako tukki? Voihan se olla joku anturikin, joka liittyy lämpöön ja/tai kierroksiin. KD on mielenkiintoinen sekoitus vanhaa ja yksinkertaista ja uutta ja monimutkaista konetta.

Eihän vaan ole viriboxia, edes TTE:n boxia?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3619
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 30.11.2017 00:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.pradopoint.com.au/showthread.php?14200-How-to-read-ECU-fault-codes-1KZ-TE-amp-D4D

Koska nämä ei juttele normaalien obd-scanerien kanssa, saattaisi tuota pystyä soveltamaan tähänkin vehkeeseen. Tai sit käy luetuttamassa toyotalla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2007
Viestejä: 2519
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: 30.11.2017 21:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oiskohan käynny munkki..? Tänään ajot tankin korkki aavistuksen aukikäännettynä ja ei sammahdellut. Eli korvausilmalinja ehkä tukossa. En tullu testanneeksi, että vetääkö alipainetta tankkiin jos ajaa korkki kiinni. Voihan toi tietty olla joku temppuileva anturikin.

/Antti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fighterman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Tam 2013
Viestejä: 1118
Paikkakunta: 100kunta

LähetäLähetetty: 01.12.2017 09:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olisko paluuputki mädäntynyt tankinpäästä, yhdellä tutulla oli samat oireet ja tuo oli syynä? Pannat auki ja tankki alas.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2007
Viestejä: 2519
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: 01.12.2017 11:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, toi pitää muutenkin vaihtaa koko tankki. Edellinen omistaja on onnistunut luttaamaan oikein kunnolla.

/Antti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tERÄsMIES
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tou 2007
Viestejä: 849

LähetäLähetetty: 01.12.2017 13:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla oli hissussa vastaava selittämätön sammuiluongelma. Kaikki muu kun oli polttoainejärjestelmästä lukien tutkittu, niin selvisi että nokka-akselille menevä asentoanturin johto oli kulunut ja välillä vastasi moottoriin jolloin antoi virhelunemia ja moottori sammui. Suosittelisin tutkimaan moottorin antureille menevät johdot... Siinä syylärin ja koneen välissä olevasta johtonipusta löytyi tuo ongelma. -05 hissu kysymyksessä.

Toinen paikka vois olla commonrail putken päässä olevan paineanturin sähkövika. Tosin pitäis kyllä sytyttää moottorin vikatilan valon.
_________________
Nopeat syövät hitaat
eivät syö
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fighterman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Tam 2013
Viestejä: 1118
Paikkakunta: 100kunta

LähetäLähetetty: 01.12.2017 19:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaikki railin paineanturiviat mitä tiedän on oireillu kylmällä ilmalla ja kylmällä moottorilla. Eikä yksikään sytyttänyt vikavaloa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tERÄsMIES
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tou 2007
Viestejä: 849

LähetäLähetetty: 02.12.2017 22:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Fighterman kirjoitti:
Kaikki railin paineanturiviat mitä tiedän on oireillu kylmällä ilmalla ja kylmällä moottorilla. Eikä yksikään sytyttänyt vikavaloa.


Railin paineanturin pitäis kyl sytyttää vikatila. Tiedän kun oli huijauslastu kiinni, niin säätöjen ollessa väärin sytytti vikatilan ja sammui.
_________________
Nopeat syövät hitaat
eivät syö
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fighterman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Tam 2013
Viestejä: 1118
Paikkakunta: 100kunta

LähetäLähetetty: 02.12.2017 23:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tERÄsMIES kirjoitti:
Fighterman kirjoitti:
Kaikki railin paineanturiviat mitä tiedän on oireillu kylmällä ilmalla ja kylmällä moottorilla. Eikä yksikään sytyttänyt vikavaloa.


Railin paineanturin pitäis kyl sytyttää vikatila. Tiedän kun oli huijauslastu kiinni, niin säätöjen ollessa väärin sytytti vikatilan ja sammui.


Kaverin mersu ei lähteny kylmällä käymään kuin johdonpäästä, syynä railin paineanturi. Ei sytyttänyt vikavaloa mutta starilla löytyi vikakoodi. Vikatilaan tais kyllä mennä eli hätäykäytölle , mutta kun lämpes ja starttas uudelleen niin poistui. Saman tiedän olleen myös yhdessä toisessa mersussa ja lagunassa.

En silti väitä etteikö se voisi sitä sytyttää, mutta kuitenkin tiedän ettei aina ole niin tehnyt. Mutta tuon Hiacen viasta voisin laittaa pääni pantiksi että paluuputken natsa sieltä tankin päältä on mätä tai tukossa. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3619
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 03.12.2017 01:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se nyt ei paljon kerro jos viriboxilla saa valon syttymään. Sehän syttyy just siks ku boxilla ei saa tarpeeksi tehoja tehdasasetuksilla, ja ruuvataan lisää ja lisää ja viimein kovassa kiihdytyksessä syttyy valo ja menee johonkin vikatilaan. Ohjainyksikkö kait suojaa konetta kun se saa väärää tietoa. Olen tommosta boxia kokeillut ja tuon todennut. Piikkimäinen väännön kasvu, ei mitään järjellistä hyötyä. Ylipäänsä paljo muilla mitään tee ku TTE:n boxilla tässä, ja sekään kun ei kuulema kunnolla toimi suomen talvessa. Näin mulle sanottiin tojotalla, ja yhdellä tutulla etittiin vikaa monta kuukautta. Löytyi hankautuneita johtojakin joita vaihdettiin ja mitä lie, mutta viat loppui vasta kun TTE:n boxi otettiin ecun edestä pois. En vaan muista enää miten se silloin oireili. Siksi olis hyvä tietää mikä versio Lahtiksella on? 90 tuskin ku nelivetopalstalla, mutta 102 vai 123hv versio, vai kenties jotain muuta boksia kiinni? Jos on 123hv versio, niin tuossa on TTE:n boxi joka kertoo ekulle vähän muutakin muutettua tietoa kuin railipainetietoa kuten muut pl steinbauer. Ja noissa kun vikoja on ollut.

Jos paluuputkessa on vikaa, niin mistä johtui se että auto on käynyt alhaista tyhjäkäyntiä, muttei ole vastannnut kaasuun??? Ja toistaiseksihan emme tiedä onko oireilu jatkunut korkin löysäämisen jälkeen... Edelleen ihmettelen tuota keissiä kaasuun vastaamattomuudesta? Ainut selitys polttoainepulen vialle voisi olla se että väärä polttoainemäärä tmv aiheuttaa jostain anturilta väärän tiedon jonka jälkeen ecu ei anna kaasuttaa,,, mutta miksi ei syty valo? Minun veikkaus on sähköpuolella edelleen, vaikka noita haperoita putkia on tän ikäluokan autoissa kaikissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fighterman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Tam 2013
Viestejä: 1118
Paikkakunta: 100kunta

LähetäLähetetty: 03.12.2017 01:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nimenomaan tuo väärä polttoaineen määrä, tai sitten se että vetää ilmaa sieltä paluupuolelta järjestelmään. Siitä valon syttymisestä ei aina osaa sanoa, tiedä koskaan kuka käteväkäsi siellä on tuon ikäluokan mittaritaulua modaillut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
Sivu 7 Yht. 9

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com