Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
pohjanmaanpoika Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2005 Viestejä: 603
|
Lähetetty: 11.11.2017 15:05 Viestin aihe: |
|
|
Ukolla crv ja mulla ocu. nelivedossa se ero ettei crv:llä nouse mun vene kämpän luonnon luiskasta, mutta oculla tulee kuin tyhjää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 290
|
Lähetetty: 11.11.2017 15:47 Viestin aihe: |
|
|
Tikkamies kirjoitti: | Onko mitään vuosimallia mikä olisi erikoisen onnistunut näissä Skodissa? Raha ratkaisee ja kulutus . Voi olla että pystyn venymään tonnia yli eli 13000 eukkua. Ulkosauna maksaa jotakin . Aseet maksaa ,paukut maksaa ja niin poispäin.
Subaruissa ilmeisesti 2011 on se maaginen raja missä kone muuttuu paremmaksi.
Onko Crv ja Skoda saman tyylisiä ?Hinnoissa on kovaa heittoa kyllä. |
Skodassa 2.0tdi neliveto ja BMM-sarjan moottorilla. Tuolla koneella tehty 09 saakka. Saattaa joku 2010 vielä löytyä. Eli facelift mallisena esim. Scout mallia on tarjolla. Pieni kulutus, ei öljynsyönti ongelmia, suuttimet kestää jne. Koneessa ei mitään vakavia tyyppivikoja. Tosin turbon ja dpf:n vaihto kallis jos ne sattuu särkymään, ja jos ei itsellä onnistu vaihto. Yleensä kestäneet tuossa mallissa hyvin.
Subarussa 2011 koneongelmat väheni aika reilusti, mutta 2011-2012 mallisiakin on porsinut. 2013 vanhempaa en laittaisi. Vaikka uudemmissa koneet kestäisi, niin kytkimet on löyhiä ja cvt vaihteistoissa on ongelmia.
Crv:n 2.2 diesel on pysynyt melko samanlaisena vuosien saatossa. Hiukkassuodattimen tukkeutuminen jossakin vaiheessa oli ongelma jo suht pienillä kilsoilla. Mutta ei tuossa muuten mitään ihmeellistä taida olla. Muutenkin tekniikaltaan perusvarma. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JSP Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Syy 2009 Viestejä: 8022 Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
|
Lähetetty: 11.11.2017 16:39 Viestin aihe: |
|
|
pohjanmaanpoika kirjoitti: | Ukolla crv ja mulla ocu. nelivedossa se ero ettei crv:llä nouse mun vene kämpän luonnon luiskasta, mutta oculla tulee kuin tyhjää. |
Onko renkaissa eroa? Minkä vm crv? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tikkamies ***
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 1703 Paikkakunta: Etelä-Suomi
|
Lähetetty: 11.11.2017 19:42 Viestin aihe: |
|
|
Mitenkä nämä Skodan koneet muut koot kun tuo 2.0TDI? Noita 1.6 litrasia diiseleitä näkyy olevan kanssa myynnissä. Onko ihan mopo ohittaessa ja loppuuko voima lumessa? _________________ Eräelämä on oikeaa elämää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tikkamies ***
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 1703 Paikkakunta: Etelä-Suomi
|
Lähetetty: 11.11.2017 19:42 Viestin aihe: |
|
|
Mitenkä nämä Skodan koneet muut koot kun tuo 2.0TDI? Noita 1.6 litrasia diiseleitä näkyy olevan kanssa myynnissä. Onko ihan mopo ohittaessa ja loppuuko voima lumessa? _________________ Eräelämä on oikeaa elämää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26564
|
Lähetetty: 11.11.2017 19:49 Viestin aihe: |
|
|
jos crv:n ja oukun mäkivedossa eroa, löytyy pääsyy ratintakaa tai renkaista. tosin onko kyseessä sitte sama vedettävä kasa samalla kärryllä.
nelikko on aikalailla sama ja tehoista ei lie ollu kyse.
tietty voihan olla jotain vikaaki, mutta omissa porukoissa ei ole kummissakaan nelikon kanssa ollu oikeastaan mitään.
tuollaisessa vedossa pienellä erityylisellä kärryn painotuksellaki tulee täysin virheellistä vertailua. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26564
|
Lähetetty: 11.11.2017 19:52 Viestin aihe: |
|
|
ja itellä on 1,9D ei mikään älytön tykki mutta kyllä sillä ohi pääsee ihan normisti, ellei muute nii pienempää silmään
miten lie se 1,6 pysyy lämpimänä ainaki muilla pikku tiisseleillä vaikeuksia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veetee Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Maa 2004 Viestejä: 5988
|
Lähetetty: 11.11.2017 19:59 Viestin aihe: |
|
|
Tikkamies kirjoitti: | Mitenkä nämä Skodan koneet muut koot kun tuo 2.0TDI? Noita 1.6 litrasia diiseleitä näkyy olevan kanssa myynnissä. Onko ihan mopo ohittaessa ja loppuuko voima lumessa? |
Jos on kuin Nissanin 1.6 niin ohituskiihtyvyys ei ole ongelma. Ongelma on - kuten arvata saattaa - se pikkutilavuuden onneton alavääntö eli liikkeellelähdöt vaikka kärryn/trailerin kanssa.
Mulla alkoi Nissanissa herjata egr-venttiilistä (matalapaine), niin pistätin ohjelmallisesti pois, samalla tehoja ja vääntöä lisää. Eli ohituskiihtyvyys vielä vähemmän ongelma, vaan ei se siihen alavääntöön auta.
Edit. Nissan on yhdellä turbolla; jos tossa ocussa on tupla-turbo, eli omansa myös alakierroksille, niin se olematon alavääntö ei olekaan ongelma. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 11.11.2017 20:13 Viestin aihe: |
|
|
Noissa dieseleissä on ollut jo pitkään 1kW sähkövastus auttamassa lämmityksen kanssa, ilman ei lämpöä riittäisi. Tyhmempi voisi kyllä kuvitella että kylmällä kannattaisi käyttää vähän epätaloudellisemmin ja tuottaa hukkalämpöä riittämiin.
Ainakin Passatilla 77kW 1.6tdi:llä päästiin ohikin, mutta niin se onnistui itseltä 60kW A160cdi:nkin kanssa, siinä missä rajoitetun 4,6t Sprinterinkin kanssa. Golfia tai Octaviaa tuo 77/81kW pikkudiesel liikuttaa aavistuksen paremmin, muttei siitä irtoava suorituskyky varmasti kaikille riitä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 290
|
Lähetetty: 11.11.2017 22:29 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä se 1.6 vag diesel melko tuhnu on. Kulutus ei kuitenkaan ole ratkaisevasti pienempi kuin isommissa. Päästöt sen sijaan on. Ei ole yleensäkään niin luotettavan moottorin maineesaa kuin nuo muut. Ainakin egr on vikaherkkä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vekev Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Jou 2016 Viestejä: 15775
|
Lähetetty: 12.11.2017 07:16 Viestin aihe: |
|
|
Tuollasessa 1.6l kiihtyy kuski eniten. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3568 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 12.11.2017 11:49 Viestin aihe: |
|
|
Tuommosella 1,6 dieselillä jonkun kymppitonnin ajeleena, se on sellanen piilotehoton. Se tuntuu yksinäään yllättävän ripeältä, mutta vastamäkeen tai jos on vaikka kolme tai neljä aikamiestä niin rekan ohitus alkaakin olla yllättävän jännittävää. Saati edes tyhjä kärry perässä. Eli maantienopeuksissa ja pienelläkin kuormalla väännön puute tulee vastaan. Yli 200tkm tuolla on takana, ja joku sadantonnin ajalta historia paremmin tiedossa. Ihan yllättävän vähillä vioilla toi on menny. Kummallisinta oli kovilla pakkasilla oksenti nesteitä alleen kerran ihan reiluhkosti,,, mutta mistään se ei selvinnyt mistä tuli eikä tuosta seurannut mitään vaurioita. Viime kesän huollon jälkeen katottiin öljyt, ja nippanappa tikku kastu. Liekö liian vähän laitettu vai onko johonkin hävinnyt. Täytyy seurailla sitten kun tuo on taas ajettavana... Kylmä se on ku jääkaappi, olkoon millanen vastus siellä vaan. Ja on aika kyseenalaista vag-konsernin vehkeissä puhua missä on minkäkin laiset päästöt |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3568 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 12.11.2017 14:14 Viestin aihe: |
|
|
Tuli mieleen että aika umpi surkea kori tuossa sködassa on. Se nyt 6 vuotta vanha ja se alkaa ruostumaan enemmän ja vähemmän jokapuolelta. Eikä paikat ole sellaisia missä maali olisi rikkoontunut, vaan esimerkiksi katto alkaa ruostumaan saumoista sisältäpäin. Sauma muuten näyttää ehjältä, mutta kuplaa puskee. Ja tuo kuusivuotta on jo pellille tavallaan ikä sekin, mutta kunnolla maalattuna/käsiteltynä ei pitäisi terveen pellin ruostua, ja onhan se selvää että tuo ruostuminen on alkanut jo vuosia aiemmin. Muitapaikkoja on kynnyskotelot, takaluukku ja mitähän muuta. Eikä auto sen huonommin pidetty ole. Mun 15v vanha hiace ei ole ruostunut kuin vähän taka-akselin takapuolelta pohjasta, ja sekin vain hyvin pintapuolista, syvempää vauriota ei ole sielläkään. Muutama kiveniskemä pintapelleissä, mutta olen ne paikannut mahdollisimman nopeasti, joka sen on pysäyttänyt. Kaikkineen erittäin siisti ja tuohon sködäänn verrattuna ihan priima.
Kerron vain siksi että jos jollain on jotain erityisiä laatukuvitelmia tuosta sködasta, niin "pieniin" puutteisiin voi kuitenkin olla hyvä varautua. Ei tule niin yllätyksenä ja pellit kannattaa ostaessa tarkastaa ihan kunnolla. Ihan hyvä se kuitenkin on ollut noinkin huonoksi autoksi |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 290
|
Lähetetty: 12.11.2017 15:30 Viestin aihe: |
|
|
Gerberos kirjoitti: | Tuli mieleen että aika umpi surkea kori tuossa sködassa on. Se nyt 6 vuotta vanha ja se alkaa ruostumaan enemmän ja vähemmän jokapuolelta. Eikä paikat ole sellaisia missä maali olisi rikkoontunut, vaan esimerkiksi katto alkaa ruostumaan saumoista sisältäpäin. Sauma muuten näyttää ehjältä, mutta kuplaa puskee. Ja tuo kuusivuotta on jo pellille tavallaan ikä sekin, mutta kunnolla maalattuna/käsiteltynä ei pitäisi terveen pellin ruostua, ja onhan se selvää että tuo ruostuminen on alkanut jo vuosia aiemmin. Muitapaikkoja on kynnyskotelot, takaluukku ja mitähän muuta. Eikä auto sen huonommin pidetty ole. Mun 15v vanha hiace ei ole ruostunut kuin vähän taka-akselin takapuolelta pohjasta, ja sekin vain hyvin pintapuolista, syvempää vauriota ei ole sielläkään. Muutama kiveniskemä pintapelleissä, mutta olen ne paikannut mahdollisimman nopeasti, joka sen on pysäyttänyt. Kaikkineen erittäin siisti ja tuohon sködäänn verrattuna ihan priima.
Kerron vain siksi että jos jollain on jotain erityisiä laatukuvitelmia tuosta sködasta, niin "pieniin" puutteisiin voi kuitenkin olla hyvä varautua. Ei tule niin yllätyksenä ja pellit kannattaa ostaessa tarkastaa ihan kunnolla. Ihan hyvä se kuitenkin on ollut noinkin huonoksi autoksi |
Eipä ne pahoja ruostumaton ole. Erikoinen kyllä on tuo tapaus. Kuten tuokin, että jostain löytää 15 vuotta vanhan ruosteettoman hiacen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3568 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 12.11.2017 20:49 Viestin aihe: |
|
|
En ole nuita muuten syynännyt, mutta ainakin tuo yksilö on varsin huolestuttava. Ei se vielä mikään rytö ole, mutta hyvällä alulla. Mutta tuo kuskin oven kynnys eritoteen on jo rumasti kukalla. Ja kattelkaapa sködienne tuulilasin yläreunoja jossa on katossa sauman päät. Onko kuplilla vai jo näkyvää ruostetta. Tossa toisella puolella pullistelee maali ja toinen puoli jo ruskeella kukalla. Rekkarikilven valojen ympäristöä kannattaa myös silmäillä.
Ja ei ole ainoa hiace jossa pintapellit erittäin siistit. Tuttavapiirissä monta yhtä- tai lähes yhtä siistikuntoista. Tätä yksilöä ei esimerkiksi ole koskaan maalattu mistään, paitsi kiven iskujen paikkatäpit, ja kuskin kynnystä kulumisesta johtuen. Näissä on joitakin jotka kyllä kukkii kummallisesti ihan suoralta pelliltäkin varsinkin takaluukusta, mutta ne jotka ei ole ihan rutisteltu rusinaksi, on pääsääntöisesti varsin siistejä. Pariovellisen saranat on paha paikka. Huomioitavaa on se kuinka vanhoja nää on, ja mikä maine 80-90luvun tojotan pelleistä on jäänyt elämään. Siihen nähden nää on todellista laatua. Sködä taas hämmästyttää meillä töissäkin monia, että mikä näistä on tehnyt nii suosittuja kun on kuitenkin aika ropposia, vaikka ohan tuo puutteineen töihin vienyt ja takas. Ei ole tainnut välille vielä kuitenkaan jättää niinku trsp:t tekee ku aurinko menee pilveen.
Osakseen voi vaikuttaa vielä se että täällä ei niin paljoa suolata teitä ku etelämmässä. Ehkä siksikin autot täällä ruostuu hieman vähemmän.
Periaatteessa tämä jorina on ohi aiheen ku tuo ocu on etuveto, ja hiacestakaan ei oikein sittaria saa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|