Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 10.11.2017 08:21 Viestin aihe: |
|
|
Gerberos kirjoitti: | Sködan etupenkit ei välttämättä sovi sit kovin leveäselkäiselle. Jos on vielä lyhyt selkäinen, tuo voi olla jopa kelvoton istuttava. Ristiselän sivutuet ovat liian korkeat. Sopii heinäseiväs mallin vartalolle. Näin ainakin -11 mallissa oli. Muutenkin todella ahdas auto, mutta pidänkin sitä enemmän farmari golffia vastaavana, vaikka sitä jostain syystä passattiin aina verrataan. |
Octavian rakenne on Golfista, mutta etu- ja takapenkkien geometria oli käytännössä suoraan sama kuin edellisen generaation Passatissa. Tuo tuli huomattua noita kokeillessa aikanaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
beech Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 496
|
Lähetetty: 10.11.2017 08:23 Viestin aihe: |
|
|
Penkit on just tollaset, mutta en kyllä mitenkään pysty ymmärtämään miten octavia on todella ahdas auto |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26564
|
Lähetetty: 10.11.2017 09:12 Viestin aihe: |
|
|
pitkittäin on tilaa nii penkeillä ku peräkopissaki, mutta leveyttä on niukalti molemmissa
tosin edessä se piisaa mutta esim takapenkillä on ahtaanlaista jos kolme napottaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
beech Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 496
|
Lähetetty: 10.11.2017 09:49 Viestin aihe: |
|
|
joo semmonenha se on ku on. Tein vaan tikusta asiaa kun todettiin, että octavia on todella ahdas, koska todella ahdashan se ei luokassaan ole. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 10.11.2017 10:04 Viestin aihe: |
|
|
Onhan siinä sisällä selkeästi paremmin tilaa kuin esim. ulkomitoiltaan kookkaammissa V60:ssa, 3-sarjan BMW:ssä tai A4:ssa. Tuo edeltävä Passatkin taisi ulkomitoiltaan olla suurempi, sisältä vastaavat tilat. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3568 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 10.11.2017 10:29 Viestin aihe: |
|
|
Oon vaan tottunut vissiin tilavampiin autoihin. Joitain kymmeniä tuhansia kilometrejä tollasessa autossa kulkenut. Kaponen se on ku mikä. polvitilakin olematon. Jos passatti on saman kokoinen sisältä ni mikähän siinäkin ihmisiä kiinnostaa. Olevinaan iso auto. Ihmisillä on erilaiset aatimukset. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veetee Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Maa 2004 Viestejä: 5988
|
Lähetetty: 10.11.2017 10:37 Viestin aihe: |
|
|
Eikös tosiaan Ocu ja Golf ole veljeksiä ja Passattia vastaa sitten Suberbbi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 290
|
Lähetetty: 10.11.2017 11:28 Viestin aihe: |
|
|
Nimenomaan ne polvitilat tuossa Octaviassa on parasta niin edessä kuin takanakin ja selkeästi paremmat kuin Golfissa. Kyllä tuo on yleisesti tiedossa ollut siitä saakka kun II mallin Octavia tuli myyntiin. Passatin luokkaa ne on ja Suberbissa tilat on vielä Passattiakin selkeästi isommat. Niin kuin täällä on jo mainittu, niin kapeudessa se ero on noihin isomman luokan autoihin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26564
|
Lähetetty: 10.11.2017 11:44 Viestin aihe: |
|
|
jep, koskaan ei ole polvitila loppunu vaikka olis edessä ja takana ihan tavallista aikusta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3568 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 10.11.2017 13:31 Viestin aihe: |
|
|
Jos ocussa on hyvät polvitilat ni onko ne golffissa sitten vieläkin huonommat? Pitkät jalat ja polvisuojat ni aika nihkee sillä on neljästään ajella, viides takapenkillä on jo aika tuskasta. Kahestaan normihousut jalassa kyllä tolla ajelee jos yläselkä edes auttavasti mahtuu penkkiin. Polvitila on monen auton sudenkuoppa. Mm. transportteri on tosi ahdas ja huonoilla penkinsäädöillä surkea ajoasento. Jopa ilman polvisuojia. Ohjaamo on kohtuu leveä, mutta kuskin penkki melkein keskellä hyttiä. Se ei taas matkustajien tiloja paljoa auta. Tottunut hiaceen, ja siinä on hyvät penkin säädöt ja polville reilummin tilaa. Itse jakkara ei mikään huippu ole. Selkänojassa jonkun lainen syvennys on hieman matala, ja on lapojen kohdalla hieman patilla, eikä sivutukea ole liiemmin. Kumminkin tolla ajaa tankillisen kivuitta, jopa mukavasti. Toinen talossa on aven verso, ja ehkä tuon takia viimeistään on käsitys auton sisätiloista vähän eri planeetalla kuin vaikkapa työnantaja ocussa Tosin olen paremmissa jakkaroissa istunut kuin mikä tuossakin on. Monessa ooppelissa ja volvossa on ihan ihmiselle tehtyjä penkkejä. Eihän näitä pitäs keskenään verrata, vaan pitäs verrata enemmän golf-corolla akselille. Jotenkin minusta passatti on jossain ocun ja superbin välissä. Mutta kritisointi tiloista on minusta siksi aiheellista etten näe estettä kenenkään valita pykälää isompaa autoa jossa olis oikeasti tilaa. Näillähän voi kuljettaa kuin terveisiä ja pieniä ihmisiä ilman peräkärryä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 290
|
Lähetetty: 10.11.2017 13:51 Viestin aihe: |
|
|
Gerberos kirjoitti: | Jos ocussa on hyvät polvitilat ni onko ne golffissa sitten vieläkin huonommat? Pitkät jalat ja polvisuojat ni aika nihkee sillä on neljästään ajella, viides takapenkillä on jo aika tuskasta. Kahestaan normihousut jalassa kyllä tolla ajelee jos yläselkä edes auttavasti mahtuu penkkiin. Polvitila on monen auton sudenkuoppa. Mm. transportteri on tosi ahdas ja huonoilla penkinsäädöillä surkea ajoasento. Jopa ilman polvisuojia. Ohjaamo on kohtuu leveä, mutta kuskin penkki melkein keskellä hyttiä. Se ei taas matkustajien tiloja paljoa auta. Tottunut hiaceen, ja siinä on hyvät penkin säädöt ja polville reilummin tilaa. Itse jakkara ei mikään huippu ole. Selkänojassa jonkun lainen syvennys on hieman matala, ja on lapojen kohdalla hieman patilla, eikä sivutukea ole liiemmin. Kumminkin tolla ajaa tankillisen kivuitta, jopa mukavasti. Toinen talossa on aven verso, ja ehkä tuon takia viimeistään on käsitys auton sisätiloista vähän eri planeetalla kuin vaikkapa työnantaja ocussa Tosin olen paremmissa jakkaroissa istunut kuin mikä tuossakin on. Monessa ooppelissa ja volvossa on ihan ihmiselle tehtyjä penkkejä. Eihän näitä pitäs keskenään verrata, vaan pitäs verrata enemmän golf-corolla akselille. Jotenkin minusta passatti on jossain ocun ja superbin välissä. Mutta kritisointi tiloista on minusta siksi aiheellista etten näe estettä kenenkään valita pykälää isompaa autoa jossa olis oikeasti tilaa. Näillähän voi kuljettaa kuin terveisiä ja pieniä ihmisiä ilman peräkärryä. |
Golfissa on huonommat. Samoin Corollassa on huonommat jne. Aven versossa varmasti on paremmat tilat, mutta se on taas täysin eri tyyppinen auto. Aika harva perus keskikokoinen henkilöauto on viidelle aikuiselle riittävän tilava tai mukava - ei varmasti yksikään ainakaan keskipaikan osalta.
Jos pitäisi valita pykälää isompi auto korkeammalla alustalla, nelivedolla ja dieselinä, ja pysyä tuossa budjetissa, niin eipä niitä juuri ole. Citymaasturi kategoriassa ehkä x-trail. CRV menee korkeintaan samaan luokkaan octavian kanssa tilojen osalta. Sukisukit, RAV4, yms. kitkuttimet on sitten tiloiltaan ja varsinkin peräkontin osalta aika surkeita.
Octavian vahvuus tuossa tilahommassa on se, että kompakteissa kuorissa saa kohtuulliset tai jopa varsin hyvät tilat, jotka on vertailukelpoiset luokkaa isompien autojen kanssa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hemuli Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Maa 2004 Viestejä: 342 Paikkakunta: Itä-Uusimaa
|
Lähetetty: 10.11.2017 15:03 Viestin aihe: |
|
|
VAG:n jos ostaa niin DSG:stä kannattaa pysyä kaukana. Varmaan toimii mutta itse tiedän lähipiiristä 3 hajonnutta / vaihdettua laatikkoa eli ei tule meille:
Ocussa on iso kontti, ainakin etuvetona mutta takaperä lienee syö syvyyttä vähän. Näin on ainakin semmoisessa liuskperä golfissa jollaisella ite ajelen.
Ocusta, paristakin, on kokemusta. Hyvin ne pelasi mutta sitten päähänpistosta ostin Forren ja nyt on toinen semmoinen menossa. Eipä niissäkään mitään vikaa ole ollut. Kannattaa katsoa vähintää 2010 tai 2011 jos dieselin laittaa niin ei ole vaurioherkkä konekaan. Subbe ehkä vähän kalliimpi huoltojen kannalta kun siiän ei ole mitään "pitkäikä" huoltoväliä. Toisaalta, eipä siinä vaihdella nokkahihnaakaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26564
|
Lähetetty: 10.11.2017 23:16 Viestin aihe: |
|
|
pikasella mittauksella konttien mittaerot on melko olemattomat crv selkeä etu korkeus oli sitte luukku tai ovi
leveys meni aikalailla samaan luukullisen crv:n aukko hieman isompi ja samoin max leveys mutta keskimäärin samaa luokkaa pituudessa sitte oukku pikkasen pidempi etenki alalaidassa.
litroissa ei liene juuri eroa, riippuen miten mittaillaan.
molempiin saa kohtuudella mm. 2,8m mettäsukset sisälle ilman taistelua.
varmaan puolensa kummassaki tilassa. kaiken mailman härveliä niissä kuletettu ja muodon mukaan valittu kottero.
mutta yllätyin kyllä ku onnistuin oukuun saamaan lasten 120:sen polariksen kyytiin ilman mitään purkamatta.
tosin se olis menny melko varmasti väljemmin crv:hen, ku korkeudessa oli nipin napin että meni oukkuun. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 10.11.2017 23:33 Viestin aihe: |
|
|
hemuli kirjoitti: | VAG:n jos ostaa niin DSG:stä kannattaa pysyä kaukana. Varmaan toimii mutta itse tiedän lähipiiristä 3 hajonnutta / vaihdettua laatikkoa eli ei tule meille: |
Allekirjoittaisin tuon jos itselle ostaa, ihan jo sen takia että maine vaikuttaa jälleenmyyntiarvoon. Ja Suomessa se muistetaan vielä pitkään vaikkeivat uudet laatikot olisivatkaan enää hajonneet viimeiseen 10 vuoteen.
Tänään Audin s-tronic kieltäytyi alkuun vaihtamasta 7:lle, ei se kyllä muuten oireillut ja mietin että johtuiko sitten DPF:n poltosta vai mistä. Muttei kuitenkaan alkuun 30km aikana vaihtanut 7:lle itsekseen eikä käskemällä, suuren osan ajosta oli kyllä nopeuskin liian alhainen, 85km/h on tuolla aivan minimi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tikkamies ***
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 1703 Paikkakunta: Etelä-Suomi
|
Lähetetty: 11.11.2017 00:51 Viestin aihe: |
|
|
Onko mitään vuosimallia mikä olisi erikoisen onnistunut näissä Skodissa? Raha ratkaisee ja kulutus . Voi olla että pystyn venymään tonnia yli eli 13000 eukkua. Ulkosauna maksaa jotakin . Aseet maksaa ,paukut maksaa ja niin poispäin.
Subaruissa ilmeisesti 2011 on se maaginen raja missä kone muuttuu paremmaksi.
Onko Crv ja Skoda saman tyylisiä ?Hinnoissa on kovaa heittoa kyllä. _________________ Eräelämä on oikeaa elämää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|