Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Ajokki Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 11 Jou 2014 Viestejä: 21 Paikkakunta: Suomi
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
äRPee Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 2696
|
Lähetetty: 09.09.2017 11:45 Viestin aihe: |
|
|
Tuo nyt on kuitenkin tämä nykykorimalli vaikka 2018 sanotaankin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
Lähetetty: 09.09.2017 11:52 Viestin aihe: |
|
|
Ne myy edelleen noita Etelä-Amerikassa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9525
|
Lähetetty: 09.09.2017 13:47 Viestin aihe: |
|
|
Rahkonen kirjoitti: | Wikke kirjoitti: | Rahkonen kirjoitti: | Grand Vitara on suunnitteilla, mutta ei ole vielä tiedossa tehdäänkö siitä citypeli kytkinnelivetoineen vai perinteisempi. |
No eikö se kytkettävä nelikko ole nimenomaan se perinteisempi kuin se kitylärpyttimien vetää sieltä sun täältä silloin kun huvittaa, jos sattuu huvittamaan? |
Lueppas uudestaan mitä kirjoitin.
Kytkinneliveto (monilevykytkin,viskokytkin) vs. perinteinen (kytkettävä tai jatkuva). |
Luin useampaan otteeseen. Vanha offari kun ei tunne termiä "Kytkinneliveto".
Eikä näköjänsä yhtään mikään hakukonekkaan. Eiyhteen, eikä erilleen kirjoitettuna.
Täten oletin sinun tarkoittavan kytkettävää nelivetoa.
Pahoittelen jos viikonloppusi nyt tämän tähden meni v!tu!ks!... _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
Lähetetty: 09.09.2017 14:47 Viestin aihe: |
|
|
Tuskin ☺ Jos puhutaan Grand Vitarasta ja Vitarasta voi tuon ymmärtää väärin mikäli on siihen motivoitunut...Perinteisellä tarkoitin sitä, miten se on GVssä ollut perinteisesti ja kytkimellä viittasin Vitaraan. Googlaamalla kytkin neliveto ensimmäinen osuma on haldex,toinen nelivetoartikkeli jossa sana kytkin mainittu on haldexin ja viskon yhteydessä. Tämä ei mielestäni tuo hirveästi lisäarvoa keskusteluun joten olkoot tässä.
Veikkaan, että monilevytkytkimellä toteutettu neliveto nähdään seuravassa Grand Vitarassa. Mikäli olisi toteutettu jatkuvana/kytkettävänä + momentinmuuntimella kuten aiemmat olisi se virkistävä poikkeus markkinoilla. Quattrokin perustuuu jo useimmiten kytkimeen ja Mersuun ei ole varaa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 09.09.2017 18:18 Viestin aihe: |
|
|
äRPee kirjoitti: | Onko ihan varma että kuljettajan tunnistuspiiri ei sotkeennu turvatyynyn toimintaan, tai sitten haittaakse.
Vyö selän takaa toimii, varmaan purkuautosta lainattu irtosolkikin.
] |
Joo tuo tuli itellekin mieleen. Ehkä helpoin hakea romuttamolta vaan irtosolki.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20572 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 09.09.2017 18:48 Viestin aihe: |
|
|
Jos uusi Grand Vitara tulee, niin varmaan aika ratkaisevassa roolissa on hinnoittelu.
Ainakin omalla kohdalla einiingrandvitaran ostopäätökseen vaikutti aika lailla hinta.
Jos markkinoille tulisi vastaavanlainen kiituri isommilla mitoilla ja maltillisella hintanousulla, niin voisin ostaa pihaan toisenkin sukisukin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 09.09.2017 19:06 Viestin aihe: |
|
|
Lahtinen kirjoitti: | Jos uusi Grand Vitara tulee, niin varmaan aika ratkaisevassa roolissa on hinnoittelu.
Ainakin omalla kohdalla einiingrandvitaran ostopäätökseen vaikutti aika lailla hinta.
Jos markkinoille tulisi vastaavanlainen kiituri isommilla mitoilla ja maltillisella hintanousulla, niin voisin ostaa pihaan toisenkin sukisukin. |
Joo näin itsekin ajattelen. Varmasti Vitaran suosion tärkeimmät syyt on juuri onnistunut hinnoittelu ja hyvä peruskonstruktio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
Lähetetty: 09.09.2017 20:21 Viestin aihe: |
|
|
Jep. Vielä jos kuuluisi pakettiin kattavasti varusteet kuten nyt ollut tapana ja hinta olisi esim. alle 45k niin olisi helppo valinta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 09.09.2017 21:11 Viestin aihe: |
|
|
Rahkonen kirjoitti: | Jep. Vielä jos kuuluisi pakettiin kattavasti varusteet kuten nyt ollut tapana ja hinta olisi esim. alle 45k niin olisi helppo valinta. |
Jep just näin. Mitäs muuten luulette että saako tuon pidettyä järjellisissä painoissa bensakoneelle. Nämä nykyajan dieselit ei oikein houkuttele DPF:n EGR:n yms takia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kenppi Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 10 Syy 2016 Viestejä: 49
|
Lähetetty: 09.09.2017 21:36 Viestin aihe: |
|
|
äRPee kirjoitti: | Onko ihan varma että kuljettajan tunnistuspiiri ei sotkeennu turvatyynyn toimintaan, tai sitten haittaakse.
Vyö selän takaa toimii, varmaan purkuautosta lainattu irtosolkikin.
jkoiv kirjoitti: | kenppi kirjoitti: | Ilmeisesti uusi Grand Vitara on tulossa, ja uskoisin että ensi vuoden puolelle menee.
Turvavyön summeria ei saanut muistaakseni ohjelmalla poistettua käytöstä, eikä auton ajotietokoneessakaan tainnut olla sille pois kytkentään asetusta. Yleensä nuo saa hiljaiseksi kun irroittaa penkin alta liittimen, mutta kannattaa varmistaa huollosta ettei ota väärää liitintä irti |
Kiitoksia vinkistä! Ottaa tuo heti illalla kokeiluun |
|
Täysin varma en ole, kun ei ole kukaan vielä halunnut tuota hiljaiseksi. Isuzussa saa liittimen irroittamalla tuon pois käytöstä, eli turvavyön lukituskappaleesta tulee tunnistin johto penkin alle ja sieltä liitin irti. Jos suzukissa on laitettu samaan liittimeen kuin turvatyynyn johdot niin muuta vaihtoehtoa ei ole kuin katkaista johto.
Pitäisi päästä joskus tutkimaan mutta kun ei ikinään ehi |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kark Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 16 Maa 2016 Viestejä: 27 Paikkakunta: Helsinki
|
Lähetetty: 09.09.2017 21:37 Viestin aihe: |
|
|
Ostin sitten tuon Iso Metso- repun......menee huomenna testiin _________________ I shot Bambi`s mother but I did not shoot Cecil The Lion |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
Lähetetty: 11.09.2017 19:59 Viestin aihe: |
|
|
jkoiv kirjoitti: | Rahkonen kirjoitti: | Jep. Vielä jos kuuluisi pakettiin kattavasti varusteet kuten nyt ollut tapana ja hinta olisi esim. alle 45k niin olisi helppo valinta. |
Jep just näin. Mitäs muuten luulette että saako tuon pidettyä järjellisissä painoissa bensakoneelle. Nämä nykyajan dieselit ei oikein houkuttele DPF:n EGR:n yms takia. |
Oma veikkaus. Sama kone ja nelivetojärjestelmä kuin Vitaraan, pikkusen vaan kokoa lisää autolle. Semmosesta oli spekulaatioita jo jossain. Dieseliä ei ehkä tule?
Täydellisessä maailmassa olis vastaava neliveto kun aiemmin tai ainakin jatkuva neliveto, esim. 1.6-1.8 turbo bensakone ja Aisinin automaattilaatikko |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 12.09.2017 11:21 Viestin aihe: |
|
|
Rahkonen kirjoitti: | jkoiv kirjoitti: | Rahkonen kirjoitti: | Jep. Vielä jos kuuluisi pakettiin kattavasti varusteet kuten nyt ollut tapana ja hinta olisi esim. alle 45k niin olisi helppo valinta. |
Jep just näin. Mitäs muuten luulette että saako tuon pidettyä järjellisissä painoissa bensakoneelle. Nämä nykyajan dieselit ei oikein houkuttele DPF:n EGR:n yms takia. |
Oma veikkaus. Sama kone ja nelivetojärjestelmä kuin Vitaraan, pikkusen vaan kokoa lisää autolle. Semmosesta oli spekulaatioita jo jossain. Dieseliä ei ehkä tule?
Täydellisessä maailmassa olis vastaava neliveto kun aiemmin tai ainakin jatkuva neliveto, esim. 1.6-1.8 turbo bensakone ja Aisinin automaattilaatikko |
Joo tuo olisi aika tiukka paketti. Kenenkähän tekemä muuten tuo nykyisen Vitaran automaattilaatikko on. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
Lähetetty: 12.09.2017 12:20 Viestin aihe: |
|
|
jkoiv kirjoitti: | Rahkonen kirjoitti: | jkoiv kirjoitti: | Rahkonen kirjoitti: | Jep. Vielä jos kuuluisi pakettiin kattavasti varusteet kuten nyt ollut tapana ja hinta olisi esim. alle 45k niin olisi helppo valinta. |
Jep just näin. Mitäs muuten luulette että saako tuon pidettyä järjellisissä painoissa bensakoneelle. Nämä nykyajan dieselit ei oikein houkuttele DPF:n EGR:n yms takia. |
Oma veikkaus. Sama kone ja nelivetojärjestelmä kuin Vitaraan, pikkusen vaan kokoa lisää autolle. Semmosesta oli spekulaatioita jo jossain. Dieseliä ei ehkä tule?
Täydellisessä maailmassa olis vastaava neliveto kun aiemmin tai ainakin jatkuva neliveto, esim. 1.6-1.8 turbo bensakone ja Aisinin automaattilaatikko |
Joo tuo olisi aika tiukka paketti. Kenenkähän tekemä muuten tuo nykyisen Vitaran automaattilaatikko on. |
Ainakin myyjän mukaan Aisin kun kyselin kestävyydestä, oli sitä mieltä että kestää 500tkm. Olipa totta tai ei tuskin ekana menee Vitarasta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|