Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Kettu Repolainen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.09.2005 18:44 Viestin aihe: Metsäkanalintuja lännessä. |
|
|
Niin että mikä on metsäkanalintujen tilanne Länsi-Suomessa? Olen nähnyt pari kertaa metson joskus 5 vuotta sitten mutta en sen jälkeen mitään kanalintua. Ainakaan lähi metsissä. _________________ Mettän kasvaminen on aika hidasta puuhaa niin kestää aikansa korjata ajattelemattomien virheet. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Moosefoot Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Tou 2005 Viestejä: 1095 Paikkakunta: Perämeren Jatkari R.Y
|
Lähetetty: 28.09.2005 18:53 Viestin aihe: |
|
|
Minä oon varmaan nähäny sen saman metson... oliko se musta? _________________ Analyysi pitää, vaikka saalistilastot heittävät paljonkin... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kettu Repolainen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.09.2005 18:58 Viestin aihe: |
|
|
Oliko toi vitsi ? Noh en tie oliko sama mutta se ärhenteli paikallista metsuria niin että lensi sen auton perässä koko metsätien verran ja seuraavana päivänä se tuli taas sen metsurin viereen mutta ei käyny enää päälle. Sen johdosta hakkuut keskeytettiin kunnes poliisit siirsi sen korpeen kun se kävi mökkiläisten päälle. _________________ Mettän kasvaminen on aika hidasta puuhaa niin kestää aikansa korjata ajattelemattomien virheet. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Moosefoot Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Tou 2005 Viestejä: 1095 Paikkakunta: Perämeren Jatkari R.Y
|
Lähetetty: 28.09.2005 20:59 Viestin aihe: |
|
|
Kettu Repolainen kirjoitti: | Oliko toi vitsi ? Noh en tie oliko sama mutta se ärhenteli paikallista metsuria niin että lensi sen auton perässä koko metsätien verran ja seuraavana päivänä se tuli taas sen metsurin viereen mutta ei käyny enää päälle. Sen johdosta hakkuut keskeytettiin kunnes poliisit siirsi sen korpeen kun se kävi mökkiläisten päälle. |
No oli se vitsi, kyllä se varmaan eri metso oli sittenki! Oon muuten joskus nähäny toisenki... Eikäku, mitä seutua tarkotat tarkemmin... kyllähän noita kanalintuja Länsi- Suomessaki on! _________________ Analyysi pitää, vaikka saalistilastot heittävät paljonkin... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ragnar Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Maa 2004 Viestejä: 143 Paikkakunta: hymykuoppa satakunnan poskessa
|
Lähetetty: 29.09.2005 09:35 Viestin aihe: |
|
|
Taitaa kettu repolainen kulkea kaupungin puistoja vai mitkä ne lähimetsät ovat - puolen hehtaarinmetsä, takapiha, keskuspuisto,...?
Kyllä niitä lintuja ihan kohtuudella näkyy. Pyitä hyvin, teeriä ja metsoja niukemmin mutta kyllä joka ilta linnun näkee, jos hiukan metsässä/metsäteillä liikkuu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koiramies Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Maa 2004 Viestejä: 537 Paikkakunta: Satakunta/Pirkanmaa
|
Lähetetty: 29.09.2005 10:01 Viestin aihe: |
|
|
No keväällä oli 15 mustaa metsoa soitimella. Pyitä on tosi mukavasti paikoin. Teeripoikueita oon bongannut useita, poikasia 3:sta 9:ään.
Metsoja pohjois-satakunnassa näkyy mielestäni enemmän kuin teeriä.
Hyvin on lintuja. Kanta selvästi voimistumassa. _________________ kuinka monta päivää on syksyyn ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Paavo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.09.2005 12:54 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä Länsi-Suomessa on kanalintuja ja kanta on nousussa. Lounais-Suomessa on teertä ja varsinkin metsoa vähempi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
scenar6555 Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 13.10.2005 17:56 Viestin aihe: |
|
|
no kyllä vitussa on, ainakin täälä nykyisen seinäjoen alueella. oon monesti ihmetelly mitä sitä sanotaan että ei oo lintuja, vaikka ainakin tääläpäin on ollu erittäin mainio lintuvuosi, niin teerien kuin metsojen suhteen. määrän tietävät vain kanalintujahtiin vihkiytyneet lintumiehet... _________________ Ei sen painon niin väliä, kunhan suistaisi oksalta matkasta riippumatta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|