Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
sundiz Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Hel 2013 Viestejä: 301 Paikkakunta: HKI
|
Lähetetty: 25.12.2016 14:07 Viestin aihe: |
|
|
Jossain ulkomaan sivuilla näytti 4.9l/100km dieselille kulutusta. Tiedä sitten mitä on todellisuudessa. Sais sillä kuitenkin varmaan aika pätkän suhata että sais diesel veron kuoletettua bensakoneeseen verrattuna.
Ainahan sitä tehoa vois lisääkin olla, mutta sekin on niin suhteellista. Nykyään kun itse ajelee farkulla jossa 90hp ja 235nm eikä ole vielä tehot loppuneet kesken. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
pölykeuhko Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Jou 2006 Viestejä: 1911
|
Lähetetty: 25.12.2016 15:33 Viestin aihe: |
|
|
sundiz kirjoitti: | 1.6 litranen turbo diesel. Omasta mielestä koneen kokoon verrattuna ihan ok tehot. |
Vertailun vuoksi:CRV 1.6 diesel.160hv/350nm |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
xdrive Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Maa 2013 Viestejä: 242
|
Lähetetty: 25.12.2016 16:35 Viestin aihe: |
|
|
Supe kirjoitti: | Tod näk tuo diesel versio lähtee paljon äkäisemmin "valoista". |
Diesel 0-100 km/h 11,4s ja 1,6 bensavapari 12,0s, nämä 4x4 malleissa. Turbo 10,2 s. Dieselin alusta viritetty mukavuutta arvostavalle. Hyvä pirssi kohtuu hintaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
veetee Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Maa 2004 Viestejä: 5990
|
Lähetetty: 25.12.2016 19:11 Viestin aihe: |
|
|
pölykeuhko kirjoitti: | sundiz kirjoitti: | 1.6 litranen turbo diesel. Omasta mielestä koneen kokoon verrattuna ihan ok tehot. |
Vertailun vuoksi:CRV 1.6 diesel.160hv/350nm |
Millä kierroksilla tuo 350Nm on saatavilla?
Tai paremminkin, miten se vääntö liikkeelle lähtiessä eli pienillä kierroksilla? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
suiza Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 31 Lok 2016 Viestejä: 31 Paikkakunta: Itä-Suomi
|
Lähetetty: 26.12.2016 00:31 Viestin aihe: |
|
|
Näihköhän on että suizan diesel tulee suomeen koskaan,näiden pienien kokoluokan dieseleiden valmistus on hiipumaan päin johtuen tulevista päästönormeista,ei kannata valmistaa. _________________ Kaikenlaisii kotteroita ajettu. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Supe Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Tou 2014 Viestejä: 4812
|
Lähetetty: 26.12.2016 09:27 Viestin aihe: |
|
|
Maksaa vähän enemmän mutta myyntiarvokin korkeampi |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
latvalaturi Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Huh 2004 Viestejä: 454
|
Lähetetty: 26.12.2016 10:59 Viestin aihe: |
|
|
Haluaako joku tosiaan Vitaraan Fiiatin diesel-moottorin?
Kaupanpäälle runsaasti ongelmia. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
suiza Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 31 Lok 2016 Viestejä: 31 Paikkakunta: Itä-Suomi
|
Lähetetty: 27.12.2016 17:34 Viestin aihe: |
|
|
Paljon keskusteluu on herättänyt sutiiko vitara kaikilla 4 pyörällä,pippurii lisää soppaa :
Sattupa sopiva jäinen keli että kuis on näreet.
-Auto päällä loiva jäinen mäki kaasua että sai sutimaan kytkin ylös,katsomaan mistä raapi,
kaikki neljä pyörää suti.sama tulos lukko päällä,luistonesto päällä.
-Tasainen jäinen tie lukko päälle,kierroksii kytkin ylös noi puolitoista metrii suti
Kaikilla pyörillä kunnes luistonesto puuttu peliin.sama Auto moodilla. _________________ Kaikenlaisii kotteroita ajettu. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
kenppi Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 10 Syy 2016 Viestejä: 49
|
Lähetetty: 27.12.2016 21:31 Viestin aihe: |
|
|
latvalaturi kirjoitti: | Haluaako joku tosiaan Vitaraan Fiiatin diesel-moottorin?
Kaupanpäälle runsaasti ongelmia. |
Tästä meinasin itsekin mainita, mutten ehtinyt. Nytkin on hallissa yksi fiuden diisselimoottori osina lattialla, eikä siinä ole muuta ehjää osaa kuin lohko, kansi ja apulaitteet. Kaikki liikkuva alakerrasta on roskiskamaa Mutta jos ihan vakavasti sanottakoon että dieselmoottorit ei ole olleet suzukin keulalla sieltä luotettavimmasta päästä. Mieluummin tekee tai ainakin yrittää tehdä luotettavan bensamoottorin niinkuin aikaisemmatkin, ja jättää diesel vaihtoehdon kokonaan pois. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Havumetsä Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Syy 2012 Viestejä: 1136 Paikkakunta: Lappi
|
Lähetetty: 29.12.2016 10:47 Viestin aihe: |
|
|
tupla
Viimeinen muokkaaja, Havumetsä pvm 29.12.2016 10:50, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Havumetsä Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Syy 2012 Viestejä: 1136 Paikkakunta: Lappi
|
Lähetetty: 29.12.2016 10:49 Viestin aihe: |
|
|
[quote="Havumetsä"] suiza kirjoitti: | Paljon keskusteluu on herättänyt sutiiko vitara kaikilla 4 pyörällä,pippurii lisää soppaa :
Sattupa sopiva jäinen keli että kuis on näreet.
-Auto päällä loiva jäinen mäki kaasua että sai sutimaan kytkin ylös,katsomaan mistä raapi,
kaikki neljä pyörää suti.sama tulos lukko päällä,luistonesto päällä.
-Tasainen jäinen tie lukko päälle,kierroksii kytkin ylös noi puolitoista metrii suti
Kaikilla pyörillä kunnes luistonesto puuttu peliin.sama Auto moodilla. |
Laita eteen ja taakse yhden renkaan kohdille hiekkaa, kiilaa kiviä niihin ja kokeile uudestaan. tai sitten aja auto ristiriipuntaan jonnekin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Comax Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Mar 2007 Viestejä: 635 Paikkakunta: Rovaniemi, Finland
|
Lähetetty: 29.12.2016 11:56 Viestin aihe: |
|
|
Havumetsä kirjoitti: | suiza kirjoitti: | Paljon keskusteluu on herättänyt sutiiko vitara kaikilla 4 pyörällä,pippurii lisää soppaa :
Sattupa sopiva jäinen keli että kuis on näreet.
-Auto päällä loiva jäinen mäki kaasua että sai sutimaan kytkin ylös,katsomaan mistä raapi,
kaikki neljä pyörää suti.sama tulos lukko päällä,luistonesto päällä.
-Tasainen jäinen tie lukko päälle,kierroksii kytkin ylös noi puolitoista metrii suti
Kaikilla pyörillä kunnes luistonesto puuttu peliin.sama Auto moodilla. |
Laita eteen ja taakse yhden renkaan kohdille hiekkaa, kiilaa kiviä niihin ja kokeile uudestaan. tai sitten aja auto ristiriipuntaan jonnekin. |
Helppona muistisääntönä voi pitää, että lukottomasta perästä voima pakenee sieltä mistä se helpoiten ulos pääsee.
Tällä videolla näkyy hyvin miten tuo toimii (sutivaa/ilmassa olevaa pyörää jarruttamalla): https://youtu.be/3wegMOP3_2Q?t=31 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
Lähetetty: 29.12.2016 12:22 Viestin aihe: |
|
|
Avoin tasauspyörästöhän toimii tuolleen jos ei ole kitkaeroa renkaiden välillä. Jos kitkaero on suuri toinen pyörä ei vedä ollenkaan. Sitä varten nykyautoissa on tuo elektroninen tasauslukitus joka auttaa vähän, siirtää voimaa toiselle pyörälle ja selvittää jopa jonkinlaisen ristiriipunnan. Vitarassa eri ajomoodit vaikuttaa hieman myös sen tasauslukituksen toimintaan. Kattokaas tämä video. ESP päällä äkkää ristiriipunnan paremmin.
https://youtu.be/updM1UVlW2s |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
suiza Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 31 Lok 2016 Viestejä: 31 Paikkakunta: Itä-Suomi
|
Lähetetty: 29.12.2016 21:16 Viestin aihe: |
|
|
Juu noinhan se toimii kuten Rahkonen kirjoitti,tuli vaan mieleen kui pitkälle ois sutinu jos ois ottanu luistoneston pois.Veikkauksia. _________________ Kaikenlaisii kotteroita ajettu. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Mettäkala Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Maa 2014 Viestejä: 1984 Paikkakunta: SuomiFinland
|
Lähetetty: 30.12.2016 09:59 Viestin aihe: |
|
|
Niin pitkälle kun koneessa voimaa riittää? Vauhdin pikkuhiljaa noustessa alkaa voima loppumaan ennemmin tai myöhemmin. Pikkukoneen kyseessä ollessa ennemmin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|