Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
aspir Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Hel 2013 Viestejä: 129
|
Lähetetty: 18.07.2016 11:44 Viestin aihe: |
|
|
Laittakaa kuvia minkälaisia ratkaisuja olette tehneet auton takatilaan, kun auto on rekisteröity henkilöautosta pakettiautoksi.
Itse suunnittelen vastaavaa operaatiota ja mietityttää miten tuossa muutoksessa saisi parannettua äänieristystä ja äänentoistoa matka-ajoa ajatellen, sekä jokin fiksu vetolaatikkosysteemi tmv. aseiden kuskausta ajatellen.
Autoakaan ei siis vielä ole, mutta jokin RAV4, Grand Vitara, Freelander -luokan laite se voisi olla |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Spede ***
Liittynyt: 16 Syy 2004 Viestejä: 2678
|
Lähetetty: 18.07.2016 16:18 Viestin aihe: |
|
|
Osta esim. Bosen 300€ maksavat vastamelukuulokkeet. Ei tarvi väkertää äänieristyksen kanssa. Korjautuu melu ja äänentoisto yhdellä kertaa. _________________ Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
aspir Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Hel 2013 Viestejä: 129
|
Lähetetty: 18.07.2016 16:54 Viestin aihe: |
|
|
Spede kirjoitti: | Osta esim. Bosen 300€ maksavat vastamelukuulokkeet. Ei tarvi väkertää äänieristyksen kanssa. Korjautuu melu ja äänentoisto yhdellä kertaa. |
Muuten hyvä, mutta häviää kaikki ympäristön äänet. Ei tuo äänentoisto ja vaimennus nyt kovin isolla prioriteetillä ole mielessä, mutta varsinkin jonkinlaista äänieristystä olisi samalla helppo lisätä, kun penkit on poissa ja asentelee levytyksiä ym. takatilaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
xdrive Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Maa 2013 Viestejä: 242
|
Lähetetty: 18.07.2016 18:04 Viestin aihe: |
|
|
Tutustu esim. tämän firman sivustoihin. Siellä on hyvää tietoa liittyen ääneneristykseen esimerkkeineen. Saat hyvää perustietoa jos itse haluat työhön ryhtyä. http://autonvaimennus.fi/ |
|
Takaisin alkuun |
|
|
viisasverneri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Syy 2008 Viestejä: 1344
|
Lähetetty: 18.07.2016 18:10 Viestin aihe: |
|
|
En laiskana miehenä jaksanut selailla. Onko millaisia kokemuksia Skoda Octavia Scoutista 2 litran dieselmoottorilla? Hieman herännyt ajatus olisi siihen suuntaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
aspir Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Hel 2013 Viestejä: 129
|
Lähetetty: 19.07.2016 07:56 Viestin aihe: |
|
|
viisasverneri kirjoitti: | En laiskana miehenä jaksanut selailla. Onko millaisia kokemuksia Skoda Octavia Scoutista 2 litran dieselmoottorilla? Hieman herännyt ajatus olisi siihen suuntaan. | Tämä on ehkä enemmänkin mielipide, mutta... Olisi hyvä vaihtoehto itsellekin, jos ei olisi VAG konsernin tuote... automaatti on mietinnässä, koska manuaalivaihteisten dieselin kaksoismassavauhtipyöräongelmat alkaa riittämään. Kun huoletonta hakee, niin DSG ei ole vaihtoehto.
Mitä normi Octavista on kokemuksia, niin ihan hyvä auto. Scouttien hinnat eli vaan tunnu olevan mitään suhteessa etuvetoisiin nähden joita saa jopa edullisesti. 2.0 l diesel on normiajossa ihan hyvä kone väännön ja tehojen (etenkin 140 hv versio joita scoutit taitaa olla) suhteen. Joitain ongelmia on ollut kuulemma polttoaineen siirtopumpun kanssa, kevytmetallinen pumppu hajoaa ja metallipuru/-lastut sotkee pa-järjestelmän.
Neliveto... ei kokemuksia, mutta mielipidettä ei kannattaa kysyä ainakaan landcruisermiehiltä Normi citymaasturi tasoa oletan. Auttaa etenemisessä, kuumenee lumihangessa ajettaessa jne. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6955
|
Lähetetty: 19.07.2016 10:35 Viestin aihe: |
|
|
Mikäli oikein olen ymmärtäny niin dsg:n pitäisi toimia mallivuodesta 2011 eteenpäin. Velipojalla parivuotta ollu ja hyvin pelannut. Serkulla ollu pitempään ja sillä on manuaalivaihteinen. Serkku ajanut 290 tkm ja nyt alkaa kytkin olemaan finaalissa. Muuten silläkin pelannut hyvin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tapsakansa Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Hei 2010 Viestejä: 1931 Paikkakunta: Gone America
|
Lähetetty: 19.07.2016 13:48 Viestin aihe: |
|
|
Minäkään en ole kuullut noista 2012,2013 ja uudempien DSG-laatikoiden ongelmista. Ehkä ne toimivat?
En silti olisi valmis laittamaan rahojani sen kortin varaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 19.07.2016 13:51 Viestin aihe: |
|
|
iivariiso kirjoitti: | Mikäli oikein olen ymmärtäny niin dsg:n pitäisi toimia mallivuodesta 2011 eteenpäin. Velipojalla parivuotta ollu ja hyvin pelannut. Serkulla ollu pitempään ja sillä on manuaalivaihteinen. Serkku ajanut 290 tkm ja nyt alkaa kytkin olemaan finaalissa. Muuten silläkin pelannut hyvin. |
Suomessa kammoksutaan DSG-vaihteistoja ja TSI-koneita vielä 20 vuoden päästä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Esox Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 26 Tam 2016 Viestejä: 13
|
Lähetetty: 19.07.2016 16:09 Viestin aihe: |
|
|
viisasverneri kirjoitti: | En laiskana miehenä jaksanut selailla. Onko millaisia kokemuksia Skoda Octavia Scoutista 2 litran dieselmoottorilla? Hieman herännyt ajatus olisi siihen suuntaan. |
On kokemusta, kolmisen vuotta ja noin 80 000 km on ollut ajossa manuaali dieseli 2010 -mallia.
Viat:
- egr -jäähdyttimessä vuoto, jäähdytin vaihdettiin
- ahtoputki repesi alaosasta
Eli aika vähillä vioilla on päästy. Kumpikaan vika ei jättänyt tielle ja tuli pajalla kuntoon.
Tykkään autosta, hinta - ominaisuudet kohtaa aika mukavasti. Neliveto on tuosta facelift -mallista lähtien haldex 4, vanhemmissa haldex 2.
Samoin kone vaihtui tuolla tienoilla 8 -venttiilisestä 16-venttiiliseen. Teho on sama kummassakin versiossa.
On ajettu hunoilla ja hyvillä teillä. Ei tuo mikään maasturi ole, mutta pääsee sillä melko ihmeellisiin paikkoihin ja tähän asti myös pois.
Neliveto toimii hienosti, polanteiden ylitys ja muukin talviajo on varsin vaivatonta. Muutenkin ajotuntuma on jämäkkä ja vakaa.
Miinuksena moottoritievauhdeissa on aika paljon sisämelua, mutta rengasvalinnoilla voi jonkin verran vaikuttaa tuohon. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
late2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Elo 2004 Viestejä: 15663
|
Lähetetty: 06.10.2016 19:21 Viestin aihe: |
|
|
Onko kukaan kyttäillyt Skoda Kodiaqia ? Vaimo alkaa kallistumaan tuon kannalle uudeksi autoksi, vähän summassa joutuu tilamaan kun ei ole autoja vielä näytillä.
Joskus kommentoin Outbackin kokoa, olin väärässä, nykyäänhän ne on jo reilun kokoisia. Vaimolla oli tuollainen koeajossa, jonkinlainen epäsuhta tuntuu olevan kulutuksen ja tankin koon välillä, vaimon ajelu on enempi sellaisissa paikoissa joissa ei ole tankkauspisteitä, metsästäjillä varmaan samaa vaivaa. On siinä muutakin autoa pihassa käynyt, mikään ei ole kuulemma oikein vakuuttanut. No, Mazdalla mennään tämä syksy, ostin 10 litran varakannun tänään, jos ei ehdi aina tankille oikeaan aikaan. Ei ihan häkellyttävän suuri maavara, kerran pamautin jo pohjan pöndellä aika maukkaasti, piti laittaa pahvi koneen alle, puhtaana vielä pysyi. Vähän koomista kun auto on halvempi kun mikään hirvipyssy, vaikkei mulla mitään trillinkejä ole. Täytyy vissiin vielä ennen hirvireissua hakea Promartista Makitan akkurälläkkä, jos auto hyytyy selkoseen niin saa vetää valmistusnumerot sileeksi ja ottaa vaan tavarat mukaan, tuuppaa auton ojaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 06.10.2016 20:45 Viestin aihe: |
|
|
Juuri tuli koeajettua passat variant GTE ... melkoinen peli sekin. Saman suorituskyvyn saisi kuin passatin 140kW "nelivetodieselillä" noin samaan hintaan ja GTE:llä voisi päästä samoin polttoainekuluin jos latailee joka paikassa ja jaksaa pelata kaapelin kanssa. Noilla ei kyllä maastoon mennä ... muttei ole itsellä tarpeenkaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 06.10.2016 20:56 Viestin aihe: |
|
|
Tokko nuo sähköautot mettämiehen pelejä ole, tuskin lumoaa metsoa kuten hiacen syöttöpumppu... _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 06.10.2016 21:05 Viestin aihe: |
|
|
Hybridihän tuo .. jolla voi ajaa jonkin matkaa sähkölläkin. 28km pääsin maantietä 90-100km/h nopeudella itse tänä aamuna, lämpötila pari astetta nollan yläpuolella. Muutama kuukausi aikaa miettiä onko suurempi viherpesu tarpeen vai mennäänkö jatkossakin vähäpäästöisellä dieselillä ja testivoittajatalvirenkailla. Noh, talvirenkaat ovat kyllä Michelinin tai Continentalin nastattomat. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jbear Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 5545
|
Lähetetty: 07.10.2016 00:07 Viestin aihe: |
|
|
Sähkö vois olla mielenkiintoinen nuissa maastoversioissa. Täydet väännöt nollasta niin ryömintä ois tehokasta. Vielä ku joka renkaalle oma moottori niin ei veis tyhjät pyörät tehoja muilta. Ihan vaan ajatuksena. _________________ The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|