Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10629 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 08.09.2016 15:18 Viestin aihe: |
|
|
latvalaturi kirjoitti: | Mulla oli tarvikeanturit paikallisesta euromasterista. Hälytysvilkut ja valot ei palanu mutta rengaspaineet ei näkyny näytöllä eikä tyhjentynyt rengas hälyttänyt. Liike räpläsi niitä aikansa ja vaihtoi tavalliset venttiilit takaisin. Palautti tietysti rahat. |
Toimiko ne alkuunkaan? Mulla ainakin näyttää paineet suunnilleen oikein, ehkä vähä yläkanttiin,
tai sitten poikien täyttöpistoolissa ei ollut kalibrointi kohillaan. Mutta suunnilleen oikein näyttää.
Tarvikeanturit nuokin pitäs olla mitkä laitettiin. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
latvalaturi Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Huh 2004 Viestejä: 454
|
Lähetetty: 08.09.2016 21:12 Viestin aihe: |
|
|
Ei toimineet missään vaiheessa.
TM moitti ohjausta ettei muka mene suoraan tasaisella. En ole huomannut moista. Muutamia asiavirheitäkin olivat saaneet artikkeliinsa. GL+ mallissa ei heidän mukaansa ole mukautuvaa vakkaria. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
kenppi Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 10 Syy 2016 Viestejä: 49
|
Lähetetty: 13.09.2016 23:48 Viestin aihe: |
|
|
latvalaturi kirjoitti: | Ei toimineet missään vaiheessa.
TM moitti ohjausta ettei muka mene suoraan tasaisella. En ole huomannut moista. Muutamia asiavirheitäkin olivat saaneet artikkeliinsa. GL+ mallissa ei heidän mukaansa ole mukautuvaa vakkaria. |
Ohjauksen rauhattomuus keskialueella poistui uudella ohjelmistopäivityksellä, eikä sitä oltu ilmeisesti tuohon testissä olevaan autoon tehty. Kaikissa uudemmissa on jo tehtaan jäljiltä viimeisin versio valmiina, ja huollossa saa päivitettyä aikaisemmatkin jos vielä jollain on päivitys tekemättä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
Lähetetty: 14.09.2016 19:58 Viestin aihe: |
|
|
Mistä lähtien se uusi ohjaus on ollu valmiina? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
kenppi Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 10 Syy 2016 Viestejä: 49
|
Lähetetty: 14.09.2016 20:37 Viestin aihe: |
|
|
Voi voi kun tarkasti muistaisi. Olisikohan tuo päivitys tullut viime vuoden lopulla, joten uskoisin sen olevan viimeistään kaikissa tämän vuoden alusta valmistetuissa autoissa.
Huollon yhteydessä voivat varmasti tarkistaa tuon ohjelmaversion, ja tuskin perivät siitä eri maksua. Itse en ainakaan noista päivityksistä ole perinyt asiakkaalta mitään, vaan olen tehnyt ne ilman että asiakas on edes pyytänyt moista.
Jos vain suinkin muistan, niin otan selvää ja kerron kyllä tarkemmin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 21357 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 14.09.2016 21:43 Viestin aihe: |
|
|
Kävin Siwasta hakemassa kanssa ton Tekniikan Maailman.
Mielestäni ihan asiallinen 60tkm testi.
Omalla kohdalla vahvistui ehkä se, että kun arvoin Dusterin ja Vitaran välillä ja "oletettu luotettavuus" painoa vaankieltä Vitaran eduksi. Saattoi se pähkäily osua suht oikeaankin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
Lähetetty: 14.09.2016 22:59 Viestin aihe: |
|
|
Kiitti, pitää kysellä kun käytän huollossa. Mun auto on rekisteröity tammikuussa joten loppuvuodesta varmaan tehty. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
kenppi Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 10 Syy 2016 Viestejä: 49
|
Lähetetty: 15.09.2016 16:47 Viestin aihe: |
|
|
No joo, tutkin asiaa ja siihen ohjaukseen tuskin on olemassa uutta päivitystä, vaan siinä on jo viimeisin versio tehtaalta lähtiessä.
Se TM testiauto on ollut ensimmäisiä mitä on rekisteröity, ja kaikissa uudemmissa jo on parempi ohjelmaversio.
Jotain muita päivityksiä muihin ohjainlaitteisiin voi olla, mutta ne selviävät sitten huollossa.
Toisaalta, jos et ole itse huomannut poikkeavaa käytöstä ohjaustuntumassa, niin ei siinä varmaankaan parannettavaa olisikaan. Näissä Suzukeissahan on sähköinen ohjaustehostin, niin se on muutenkin hieman erilainen tuntumaltaan kuin tavallinen öljytehostettu. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
Lähetetty: 16.09.2016 19:49 Viestin aihe: |
|
|
Ei mitään älytöntä, hieman kuminauhamainen on keskiasennossa ja suuntavakaus tyydyttävä. Omasta mielestä ohjaus toimii matka-ajossa paremmin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 21357 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 27.09.2016 13:08 Viestin aihe: |
|
|
Peto kirjoitti: |
Kitumaasturiin on valittu orkkis renkaiksi jotku katucontinaalit, jotka vähänkään kostealla ja savisella mettätiellä
liukuu kuin jäätiköllä. Juuri mitään poikki rantujahan noissa ei ole, vaan pelkät pitkittäis urat.
Viimenen niitti oli tämä:
Onneksi tuo Continentaalin korjauskeksintö toimi tällä kertaa:
Tuli kuiten mieleen, että kusessa olisi ollut, jos ei olisi tuolla litkulla topannut.
Aikaisemman kokemuksen perusteella päättelin, että jos murske menee renkaasta läpi kerran,
niin se tekee sen toistekin. Eli tällä kertaa ajattelin välttyä ylimääräisiltä vitutuksilta ja
hommata heti käyttötarkoitukseen sopivammat renkaat....
|
Jatketaas tähän vähän OT:ta. Meni meinaan kahdesta autosta hirvijahdin aloituksessa rengas, toisessa naula ja toisesta sepeli läpi. Kesän aikana porukoilla kuulemma mennyt useampiakin renkaita. Tiedä sitten, onko noi sepelit muuttuneet karummiksi. Toinen auto jäi mettään, kun kumi meni niin valmiiseen kuntoon…
Onko kukaan Vitaran osalta perehtynyt seuraavaan, itse vasta kurkkasin tonne perään ja laiskuuttani kyselen:
- Sopiiko normikokoinen rengas tonne vararenkaan paikalle?
- Vai mikä ois järkevin keino taklata vararengashomma (talvirengas vararenkaaksi) vai joku ”kottikärrynpyörä”?
- Tuollahan ei ole tunkkiakaan lainkaan. Onko jollain heittää suositusta, minkämoinen tunkki kannattaisi laittaa (järkevän kokoinen ja riittävän ok)? Vitaran nostopaikat on ilmeisesti noi pohjassa olevat lenkit?
Vai ajeletteko vaan noilla mursketeillä ilman vararengasta? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Tomy the Hunter Kanta-asiakas
Liittynyt: 31 Tam 2005 Viestejä: 1130 Paikkakunta: 768 / 857
|
Lähetetty: 27.09.2016 13:26 Viestin aihe: |
|
|
Kalliomurske on terävää ja se tahtoo mennä renkaista läpi. Vararengas olisi paras vaihtoehto koska "mömmöt" tukkivat vuodon mutta samalla jämähtävät kiinni vanteeseen. Rengasliikkeet eivät tunnu olevan kovin mielissään vaahdoista koska vanteen puhdistaminen on työlästä.
Haitaritunkki/saksitunkki on paras tunkki metsäteillä. Esimerkiksi Volkkarin tunkki on erittäin huono pehmeällä ja lumessa. Tässä vielä kuva volkkarin tunkista: https://goo.gl/images/rd0Yv0 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 21357 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 27.09.2016 13:29 Viestin aihe: |
|
|
Tutunnäköinen tunkki. On meinaan kohtuullisellakin alustalla melkoinen vimpain. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
late2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Elo 2004 Viestejä: 16379
|
Lähetetty: 27.09.2016 13:39 Viestin aihe: |
|
|
Vähän OT mutta tällainen sarja kannattaa melkein pitää mukana autossa kun ajelee kauempana sivistyksestä http://www.motonet.fi/fi/tuote/602009/Tubeless-paikkaussarja-2018026-TipTop. Harvoin sepelinmuru kankaaseen tekee isoa reikää vaikka se alkuun siltä saattaa näyttää. Pikkukompura pitää tietysti olla mukana mutta eikö kaikilla ole. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10629 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 27.09.2016 13:42 Viestin aihe: |
|
|
Ite luotan aika pitkälle noihin Hankookin lavamaasturin monikankaisiin renkaisiin,
ihmeenä pidän jos vielä menee murske läpi. Tämän varalta takaluukusta löytyy kuitenkin
paketti "kamelinpaskaa" eli tubelesspaikkoja työkaluineen (pitäs toimia hienosti ton
rengaspaineen tarkkailun kanssa, kun se rääkäsee ennen renkaan tyhjentymistä,
niin käy kattoon mistä kohtaa suhisee ja tökkää !&%¤# paikolleen) ja
lisäksi vielä pullo CRC:n paikkavaahtoa pienempään paikkuuseen.
Ostin joskus Jeeppiin jotku halpaset Hercules merkkiset renkaat ja sillon tuli kamelinpaskan käyttö
tutuksi, kun samana kesänä puhkes 4 kertaa rengas mettätiellä ajellessa. Osas jo parkkeerauksen jälkeen
kiertää auton ja kuunnella, että suhiseeko jokin kulma. Paikat kyllä piti hyvin.
Myös tuolla CRC:n vaahdolla on myös monta reissua pelastettu. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 21357 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 27.09.2016 14:19 Viestin aihe: |
|
|
Miten tota käytännössä käytetään?
Ensin reiän rassaus ja sitten toisella työkalulla paikka jotenkin reikään? Vaatiiko sen jonkun "liiman", vai onko noissa paikoissa se valmiina? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|