Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5303 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 04.07.2016 19:56 Viestin aihe: |
|
|
Volvo XC60 on paras maavaraltaan, mutta riittääkö kontin tila? |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
late2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Elo 2004 Viestejä: 15474
|
Lähetetty: 04.07.2016 20:04 Viestin aihe: |
|
|
jkvi kirjoitti: | Volvo XC60 on paras maavaraltaan, mutta riittääkö kontin tila? | Ei oikein riitä. Vaimolle tulee kiinteät laatikot takatilaan, rajoittaa lopputilan käyttöä, sitä lopputilaa pitäisi kuitenkin olla, Dusterissa ei kuulemma oikein ole. Maavara ei ole mikään ehdoton mutta joskus vaimo joutuu ehtiin ennen lumiauraa, eikä talojen pihatkaan ole aina ihan nuoltuja, pääsy pellolle tms. epätasaiselle on iso plussa. Dusterin kanssa vaimo on räyhännyt yli pari vuotta ja muuten tykkää ominaisuuksista mutta on pieni (ja äänekäs). Outlanderissa takatilassa oli se ongelma että pitäisi nostaa pohjaa joku 5 senttiä että laatikostot toimisi, se on taas ylätilasta turhaan pois. Mutta oli tuossa muutakin. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 04.07.2016 20:14 Viestin aihe: |
|
|
late2 kirjoitti: | Eli hyvät valot out-of-the-box (käytännössä hyvät ledit), maavaraa ja jonkinlainen neliveto, kohtuullinen kulutus tai ainakin päästöt, tavarankuljetukseen tarkoitettu tavaratila. |
Ledit eivät takaa hyviä valoja, eikä xenonitkaan. Tuntuu menevän joissain autoissa valot takapakkia, TM:n ja Tuulilasin testeissä on hyvät mittaukset joista voi vertailla jos ko. kärrylle löytyy.
Ja huom, vaikuttaisi taas ajovalojen pesimet uupuvan joistain autoista, xenonien kanssa ne taidettiin vaatia muttei ilmeisesti sitten ledeille? |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
late2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Elo 2004 Viestejä: 15474
|
Lähetetty: 04.07.2016 20:28 Viestin aihe: |
|
|
liki kirjoitti: | late2 kirjoitti: | Eli hyvät valot out-of-the-box (käytännössä hyvät ledit), maavaraa ja jonkinlainen neliveto, kohtuullinen kulutus tai ainakin päästöt, tavarankuljetukseen tarkoitettu tavaratila. |
Ledit eivät takaa hyviä valoja, eikä xenonitkaan. Tuntuu menevän joissain autoissa valot takapakkia, TM:n ja Tuulilasin testeissä on hyvät mittaukset joista voi vertailla jos ko. kärrylle löytyy.
Ja huom, vaikuttaisi taas ajovalojen pesimet uupuvan joistain autoista, xenonien kanssa ne taidettiin vaatia muttei ilmeisesti sitten ledeille? | Päivitin Passatin viime syksynä uuteen, vanhassa oli xenonit, uudessa ledit, uudet on paremmat. Xenoneita ei taida olla enää edes valittavina, en tiedä, kuten sanoin en näistä juuri tiedä, automyyjälle sanoin "parhaat". |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Koukkupolovi Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Jou 2004 Viestejä: 6824 Paikkakunta: Kainuu-Koillismaa
|
Lähetetty: 04.07.2016 20:35 Viestin aihe: |
|
|
Uudemmat Outlanderit ovat ottaneet takapakkia maastokelpoisuudessa ja tavaratilassa. Kaikenlaisia metsämiehelle tarpeettomiakin härpäkkeitä niihin kyllä on lykätty.
Kävin keväällä koeajamassa yhtä v 2013 mallista ja totesin, ettei ainakaan tämä ole minun seuraava mitsuni... _________________ Hoc iam omni varietate caret. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
tapsakansa Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Hei 2010 Viestejä: 1931 Paikkakunta: Gone America
|
Lähetetty: 04.07.2016 20:45 Viestin aihe: |
|
|
liki kirjoitti: | late2 kirjoitti: | Eli hyvät valot out-of-the-box (käytännössä hyvät ledit), maavaraa ja jonkinlainen neliveto, kohtuullinen kulutus tai ainakin päästöt, tavarankuljetukseen tarkoitettu tavaratila. |
Ledit eivät takaa hyviä valoja, eikä xenonitkaan. Tuntuu menevän joissain autoissa valot takapakkia, TM:n ja Tuulilasin testeissä on hyvät mittaukset joista voi vertailla jos ko. kärrylle löytyy.
Ja huom, vaikuttaisi taas ajovalojen pesimet uupuvan joistain autoista, xenonien kanssa ne taidettiin vaatia muttei ilmeisesti sitten ledeille? |
Neljästä edellisestä Bemarista/Volvosta olisin kaikista halunnut repiä ne pesurit hevon vidh....... ![Evil or Very Mad](images/smiles/icon_evil.gif) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 04.07.2016 20:56 Viestin aihe: |
|
|
tapsakansa kirjoitti: | Neljästä edellisestä Bemarista/Volvosta olisin kaikista halunnut repiä ne pesurit hevon vidh....... ![Evil or Very Mad](images/smiles/icon_evil.gif) |
Oletko ajanut autolla jossa niitä ei ole? Räntäkelissä parinkymmenen kilometrin jälkeen valoteho on pahimmillaan parkkin luokkaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 04.07.2016 21:00 Viestin aihe: |
|
|
late2 kirjoitti: | Päivitin Passatin viime syksynä uuteen, vanhassa oli xenonit, uudessa ledit, uudet on paremmat. Xenoneita ei taida olla enää edes valittavina, en tiedä, kuten sanoin en näistä juuri tiedä, automyyjälle sanoin "parhaat". |
Ledit tosiaankin korvaavat xenonit aika vauhdilla. Passatissa on tosiaan testienkin perusteella edelleen hyvät valot, mutta pari vuotta käytettyjen xenonienkin teho on jo hiipunut melkoisesti. Itsellä kun on vielä vuoden tuo edellisen sarjan passat xenoneille niin selvästi heikommat ovat jo kahden vuoden jälkeen, mutten taida polttimoita silti vaihtaa.
Superb on 1 esimerkki missä uuden mallin valot eivät pärjää edelliselle. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 04.07.2016 21:06 Viestin aihe: |
|
|
Eipä ole tullut enempää ajettua ledivalollisella autolla, mutta työnpuolesta kun aika paljon tulee pelattua valolähteiden kanssa, väittäisin että led valoilla hävitään kyllä jotain erottelukyvyssä yms. hid eli "xenon" valoille.
Ledien spektri on niin onnettoman kapea, että sen huomaa ihmissilmälläkin, vaikka absoluuttinen valoteho parempi onkin.
Monissa kehittyneemmissä konenäköhommissa ei ledillä edelleenkään tee mitään, tai sitten pitää mennä useiden värillisten ledien yhdistelmiin joissa on omat ongelmansa niissäkin.
Tämän huomaa muuten niinkin yksinkertaisessa hommassa kuin vaikka karhun jälkien etsimisessä hiekkatieltä.
Ottakaapa mukaan led lamppu ja vaikka perinteinen hehkulanka maglite.
"Xenonit" tosiaan hiipuvat, ja polttavat umpiotkin ajastaan harmaiksi kuten halogenitkin.
Kun normi D2D poltinta poltetaan 24/7, valotehosta katoaa vuodessa-puolessa vuodessa n. 40%. Siis pelkästä polttimosta. Riippuu vähän jäähdytyksestä. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5303 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 04.07.2016 21:14 Viestin aihe: |
|
|
late2 kirjoitti: | jkvi kirjoitti: | Volvo XC60 on paras maavaraltaan, mutta riittääkö kontin tila? | Ei oikein riitä. Vaimolle tulee kiinteät laatikot takatilaan, rajoittaa lopputilan käyttöä, sitä lopputilaa pitäisi kuitenkin olla, Dusterissa ei kuulemma oikein ole. Maavara ei ole mikään ehdoton mutta joskus vaimo joutuu ehtiin ennen lumiauraa, eikä talojen pihatkaan ole aina ihan nuoltuja, pääsy pellolle tms. epätasaiselle on iso plussa. Dusterin kanssa vaimo on räyhännyt yli pari vuotta ja muuten tykkää ominaisuuksista mutta on pieni (ja äänekäs). Outlanderissa takatilassa oli se ongelma että pitäisi nostaa pohjaa joku 5 senttiä että laatikostot toimisi, se on taas ylätilasta turhaan pois. Mutta oli tuossa muutakin. |
Käyt katsomassa sitten uutta Sorentoa. Valotehossa häviää pitkillä, mutta siihen saa valoraudan, mihin sitten laitat ne ledit - tai varmana valintana Xvisionin Dominatorit, kuten minulla ja ei häpiä monellekaan toteutukselle. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Quad vadis Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Mar 2011 Viestejä: 2629
|
Lähetetty: 04.07.2016 21:16 Viestin aihe: |
|
|
Lisäksi on nykymuotia laittaa 25w kenonit. Ei tarvitse mm. automaattista korosäätöä, silkkaa säästöä. Valotehossa nuo häviää 100-0 35w kenoneille, joissa niissäkin on eroja. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Berkele Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Hei 2006 Viestejä: 2217 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 04.07.2016 21:19 Viestin aihe: |
|
|
RiUDE kirjoitti: | Eipä ole tullut enempää ajettua ledivalollisella autolla, mutta työnpuolesta kun aika paljon tulee pelattua valolähteiden kanssa, väittäisin että led valoilla hävitään kyllä jotain erottelukyvyssä yms. hid eli "xenon" valoille.
Ledien spektri on niin onnettoman kapea, että sen huomaa ihmissilmälläkin, vaikka absoluuttinen valoteho parempi onkin.
Monissa kehittyneemmissä konenäköhommissa ei ledillä edelleenkään tee mitään, tai sitten pitää mennä useiden värillisten ledien yhdistelmiin joissa on omat ongelmansa niissäkin.
Tämän huomaa muuten niinkin yksinkertaisessa hommassa kuin vaikka karhun jälkien etsimisessä hiekkatieltä.
Ottakaapa mukaan led lamppu ja vaikka perinteinen hehkulanka maglite.
"Xenonit" tosiaan hiipuvat, ja polttavat umpiotkin ajastaan harmaiksi kuten halogenitkin.
Kun normi D2D poltinta poltetaan 24/7, valotehosta katoaa vuodessa-puolessa vuodessa n. 40%. Siis pelkästä polttimosta. Riippuu vähän jäähdytyksestä. |
Kyllähän nykyaikaisen valkoisen ledin spektri on paljon tasaisempi ja ihmissilmään tarpeeksi laaja verrattuna hid:iin. Halogeenin jatkuva spektri nyt on sitten omassa luokassaan. Hid spektri on järkyttävän piikikäs.
Konenäköhommissa valkoisen ledin viimeiset puutteet on 430nm tienoilla oleva syvä kuoppa, joka syö väistämättä spektridynamiikkaa sekä nir alueen puute. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5303 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 04.07.2016 21:25 Viestin aihe: |
|
|
Öh. Pitäisikö tuo yllä oleva ymmärtää niin, että Xvisioneilla ei näekään niin pitkälle ja varsinkaan leveälle kuin niillä näyttää näkevän? Niillä ksenon -Dominatoreilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
late2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Elo 2004 Viestejä: 15474
|
Lähetetty: 04.07.2016 21:28 Viestin aihe: |
|
|
jkvi kirjoitti: | late2 kirjoitti: | jkvi kirjoitti: | Volvo XC60 on paras maavaraltaan, mutta riittääkö kontin tila? | Ei oikein riitä. Vaimolle tulee kiinteät laatikot takatilaan, rajoittaa lopputilan käyttöä, sitä lopputilaa pitäisi kuitenkin olla, Dusterissa ei kuulemma oikein ole. Maavara ei ole mikään ehdoton mutta joskus vaimo joutuu ehtiin ennen lumiauraa, eikä talojen pihatkaan ole aina ihan nuoltuja, pääsy pellolle tms. epätasaiselle on iso plussa. Dusterin kanssa vaimo on räyhännyt yli pari vuotta ja muuten tykkää ominaisuuksista mutta on pieni (ja äänekäs). Outlanderissa takatilassa oli se ongelma että pitäisi nostaa pohjaa joku 5 senttiä että laatikostot toimisi, se on taas ylätilasta turhaan pois. Mutta oli tuossa muutakin. |
Käyt katsomassa sitten uutta Sorentoa. Valotehossa häviää pitkillä, mutta siihen saa valoraudan, mihin sitten laitat ne ledit - tai varmana valintana Xvisionin Dominatorit, kuten minulla ja ei häpiä monellekaan toteutukselle. | Täytyy vinkata, vaimolla on kyllä Kia-allergia. Ja lisävalot on no-no, ehkä noitten rapapesujen takia, en ole jaksanut tentata tarkemmin. Kun tässä on jonkun aikaa katsellut vaimon auton etsintää niin tekisi mieli sanoa että voi v mitä kakkaa tänne tarjotaan, olis maksukykyistä asiakasta jota ei nahkaratit kiinnosta, autot on jotain tuollaisia billundin legopajassa suunniteltuja. Mulla on tähän teoria jota en jaksa tässä nyt toistaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Quad vadis Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Mar 2011 Viestejä: 2629
|
Lähetetty: 04.07.2016 21:33 Viestin aihe: |
|
|
late2 kirjoitti: | jkvi kirjoitti: | late2 kirjoitti: | jkvi kirjoitti: | Volvo XC60 on paras maavaraltaan, mutta riittääkö kontin tila? | Ei oikein riitä. Vaimolle tulee kiinteät laatikot takatilaan, rajoittaa lopputilan käyttöä, sitä lopputilaa pitäisi kuitenkin olla, Dusterissa ei kuulemma oikein ole. Maavara ei ole mikään ehdoton mutta joskus vaimo joutuu ehtiin ennen lumiauraa, eikä talojen pihatkaan ole aina ihan nuoltuja, pääsy pellolle tms. epätasaiselle on iso plussa. Dusterin kanssa vaimo on räyhännyt yli pari vuotta ja muuten tykkää ominaisuuksista mutta on pieni (ja äänekäs). Outlanderissa takatilassa oli se ongelma että pitäisi nostaa pohjaa joku 5 senttiä että laatikostot toimisi, se on taas ylätilasta turhaan pois. Mutta oli tuossa muutakin. |
Käyt katsomassa sitten uutta Sorentoa. Valotehossa häviää pitkillä, mutta siihen saa valoraudan, mihin sitten laitat ne ledit - tai varmana valintana Xvisionin Dominatorit, kuten minulla ja ei häpiä monellekaan toteutukselle. | Täytyy vinkata, vaimolla on kyllä Kia-allergia. Ja lisävalot on no-no, ehkä noitten rapapesujen takia, en ole jaksanut tentata tarkemmin. Kun tässä on jonkun aikaa katsellut vaimon auton etsintää niin tekisi mieli sanoa että voi v mitä kakkaa tänne tarjotaan, olis maksukykyistä asiakasta jota ei nahkaratit kiinnosta, autot on jotain tuollaisia billundin legopajassa suunniteltuja. Mulla on tähän teoria jota en jaksa tässä nyt toistaa. |
Maksukykyinen, laadusta ymmärtävä vaimo ajaa Duzterilla eikä Kia kelpaa ![Very Happy](images/smiles/icon_biggrin.gif) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|