Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
tapsakansa Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Hei 2010 Viestejä: 1931 Paikkakunta: Gone America
|
Lähetetty: 28.03.2016 22:09 Viestin aihe: |
|
|
Jeeppiä ei huolleta ikinä. Komee autonosturi. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Alpertti Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Lok 2015 Viestejä: 1013 Paikkakunta: Pohjos-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 28.03.2016 22:11 Viestin aihe: |
|
|
vt kirjoitti: | Ettei nyt ketään kauheasti ahdistaisi, niin laitanpa kuvan, kun näitä yleissitymaastureitakin pitää välillä huoltaa ja korjata..
Tuolla tulee itse pääosin metsästysajot ajettua ja hyvä peli se siihen on.
[img]http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7842&pictureid=190307[/img]
Ja, enpä laitakaan, kun jostain syystä ei kuvaa tule näkyviin..  |
Eikö renkaanvaihto taivu pienemmällä tunkilla?  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
vt ***
Liittynyt: 22 Syy 2005 Viestejä: 333
|
Lähetetty: 28.03.2016 23:01 Viestin aihe: |
|
|
Polvi kun ollut kipeänä ja tuosta vetoakselin tiiviste vuoti öljyä jarruun, niin noin sai työasennon kohdalleen, että saattoi korjata.  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
vanha pappa Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Jou 2007 Viestejä: 2350
|
Lähetetty: 29.03.2016 18:08 Viestin aihe: |
|
|
Juu,ei muuten tulisi ensmäisenä mieleen ja pähkäiltyä,jotta tuota pensan-/naftankulutusta,kun hamuilee noita isokoneisia nelikkokulkineita.Kaippa se on jo ostatellessa selevää,jotta menee sitä,mutta pasgaaks siittä Juu ,ja sehän on ittestään selevää,jotta kuutiotuumistahan se voima tulee ja gallona sinne ,taikka gallona tänne,samantekevää,antaa Holleyn "remmipuhaltimen" vinkua ja Rotken röheltää.
Joku mettämies sanoi taannoin,jotta Rotkella reuhataan ja kateelliset persaukiset luita oksentaa.  _________________ Vanha pappa |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
KST Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 02 Jou 2012 Viestejä: 18 Paikkakunta: Salo
|
Lähetetty: 30.03.2016 16:21 Viestin aihe: |
|
|
Eikös se nii mene että "There is no replacement for displacement" |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
Lähetetty: 31.03.2016 18:24 Viestin aihe: |
|
|
Ohan nämä nykysittarit käteviä kun ajo-ominaisuudet henkilöautoluokkaa ja nelivedot kehittyneet paljon. Raapia ei tosin halua autoaan oksiin tai muuhun ja puskurien suojaus ei ole aina huippuluokkaa, mutta se on kompromissin hinta. Alustansuojia saa hyvin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Quad vadis Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Mar 2011 Viestejä: 2629
|
Lähetetty: 31.03.2016 20:22 Viestin aihe: |
|
|
Jos kraaput siinä viimeroposilla ostetussa silmäterässä pelottaa, voi sen teipata yli. Kuosinkin voi nykyään valita vaikka minkä mukaan  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 21361 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 02.04.2016 08:09 Viestin aihe: |
|
|
Käytin Tojon leimalla. Sehän on aina ollut aika suoraviivaista hommaa.
Jossain vaiheessa edessä on ton Jeepinkin katsastuttaminen. Ilmeisesti toi poikkeaa jotenkin normi henkilöautosta. Nelivedon luonteen takia ei tota ajeta katsastuksessa jarrudynamometrille tjsp?
Poikkeaako katsastus noilla "vanhoilla" maastureilla jotenkin muuten normikatsastuksesta ja onko jotain spesiaaleja pointteja, joihin homma yleensä karahtaa?
VAi onko se niin, että katsastuksessa sitten kerrotaan, mitä pitäs korjata, eikä mitään varsinaisia katsastushuoltoja tehdä etukäteen? Kannattaako esimerkiksi päästöt mittauttaa etukäteen? Ilmeisesti semmoisetkin mitataan noista vanhoista kiitureista vaikka ajoneuvovero meneekin painon mukaan. Vois nimittäin kuvitella, että Jeepissä on melkoisetkin päästöt... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Kylmä-Mika Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Tou 2010 Viestejä: 1981 Paikkakunta: Metsien ja vesien pitäjä
|
Lähetetty: 02.04.2016 08:18 Viestin aihe: |
|
|
Jos sulla on kytkettävä neliveton niin ajavat dynamometrille.
Jos jatkuva neliveto niin eivät aja. _________________ Kertalaakiyhdistys
Team 45-70 #1181 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 21361 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 02.04.2016 08:22 Viestin aihe: |
|
|
Kylmä-Mika kirjoitti: | Jos sulla on kytkettävä neliveton niin ajavat dynamometrille.
Jos jatkuva neliveto niin eivät aja. |
Kytkettävä neliveto, mutta esimerkiksi käyttöohjekirjassa on maininta, että autoa ei saa hinata, vaan siirrettävä lavetilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
sundiz Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Hel 2013 Viestejä: 301 Paikkakunta: HKI
|
Lähetetty: 02.04.2016 08:32 Viestin aihe: |
|
|
Eipä ne noita nelikoita tykkää mitata jarrudymolla, kun saattaa käydä konttorille kalliiksi. Siinä vaiheessa kun toinen akseli on paikallaan ja toinen pyörii ja jakolaatikko siinä välissä niin äkkiä sanoo jakolaatikko sopimuksena irti. Tämä riippuu toki nelivetotekniikasta. Osa kestää jarrudymon. Osa viheltää pelin poikki samantien.
Bensa tai diesel, niin päästöarvot saa paremmiksi kun käy vähän polkemassa autoa pikataipaleella pienellä vaihteella. Lähtee karstat pois koneesta. Bensakoneissa voi vielä vähän huijata ajamalla tankin melkein tyhjäksi ja lisäämällä pullon masinolia tankkiin. Jotkut on käyneet jopa lorauttamassa re85 tankkiin. Yhdessä dieselissä tippui savuarvot hyvin kun lisäsi redlinen rl-2 tankkiin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Kylmä-Mika Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Tou 2010 Viestejä: 1981 Paikkakunta: Metsien ja vesien pitäjä
|
Lähetetty: 02.04.2016 09:02 Viestin aihe: |
|
|
Lahtinen kirjoitti: | Kylmä-Mika kirjoitti: | Jos sulla on kytkettävä neliveton niin ajavat dynamometrille.
Jos jatkuva neliveto niin eivät aja. |
Kytkettävä neliveto, mutta esimerkiksi käyttöohjekirjassa on maininta, että autoa ei saa hinata, vaan siirrettävä lavetilla. |
Mites tuo hinaus liittyy dynamometriin?
Kun autossa on automaattilaatikko niin silloin ei saa hinata, koska loota pyörii mutta öljynpaine ei.
Dynamossa voi mitata kun takaveto päällä niinkuin normaalin automaattivaihteisen takavetoisen auton. _________________ Kertalaakiyhdistys
Team 45-70 #1181 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3844 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 02.04.2016 10:28 Viestin aihe: |
|
|
Meillä paikallisella katsastuskonttorilla toiset katsurit ajaa nelikko hiacen dynolle, toiset ei. Yhdeltä kysyin, ja sanoi että antaa se keskitasauspyörästö sen verran jälkeen, kun on noin lyhytaikainen "ajo". Mielummin tykkäisin ettei ajais. Tämäkin sopii tähän keskusteluun kun käsittääkseni 1- ja 2- koppasessa ravissa on samanlainen neliveto. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Kylmä-Mika Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Tou 2010 Viestejä: 1981 Paikkakunta: Metsien ja vesien pitäjä
|
Lähetetty: 02.04.2016 10:47 Viestin aihe: |
|
|
Gerberos kirjoitti: | Meillä paikallisella katsastuskonttorilla toiset katsurit ajaa nelikko hiacen dynolle, toiset ei. Yhdeltä kysyin, ja sanoi että antaa se keskitasauspyörästö sen verran jälkeen, kun on noin lyhytaikainen "ajo". Mielummin tykkäisin ettei ajais. Tämäkin sopii tähän keskusteluun kun käsittääkseni 1- ja 2- koppasessa ravissa on samanlainen neliveto. |
Ei ole aivan sama, Ravi kakkosessa on viskolla keskitasauspyörästön lukko. Ykkösessä kytkettävä napilla.
Rav2 kun nostaa pyörät ylös ja etupyörä pyörii niin pyörii myös takapyörä.
Hiacessa on erilainen systeemi, en tiedä siitä minkälainen mutta kuulema ihan ohjeessa on että kestää tuon jarrudynon... _________________ Kertalaakiyhdistys
Team 45-70 #1181 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Berkele Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Hei 2006 Viestejä: 2252 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 02.04.2016 11:47 Viestin aihe: |
|
|
Lahtinen: haet vaan sen vikalistan. Vanhoissa rouskuissa löytyy aina jotain huomauttamista. Ne ku korjaat nii ens vuonna katsuri kiinnittää huomiota eri paikkoihin ja huomauttaa niistä. Tai siis laittaa korjausmääräyksen. Onhan siinä aina oma kiva jännitys, että mitähän kulmaa nyt saa räplätä.
Eikös jeepissä ole oikea kytkettävä neliveto? Takavetona saa ajaa dynossa. Jos on viskoa tai muuta höpölukkoa akseleiden välissä, ei kannata dynoon antaa ajaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|