Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Osmosaali Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2012 Viestejä: 1712 Paikkakunta: Varsinais-Suomi
|
Lähetetty: 19.01.2016 15:53 Viestin aihe: |
|
|
Tuossa on nyt tullut näillä lumilla ajeltua Opelin Antaran (Chevy Captiva) kanssa.
Alla 235/65 R17 Goodyear jotku Gripit 1 v vanhat nastapyörylät.
Ei ole kyllä ollut puhettakaan etenemisen puutteesta. Hienosti kyllä ainakin vielä puskee menemään. Saa nähdä miten sitten jos olisi vastaava määrä pehmeää märkää lunta. _________________ MIKÄ? MISSÄ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 19.01.2016 17:14 Viestin aihe: |
|
|
Tapiok kirjoitti: | Nyt on täällä tuo lumi sellaista puuteria, että sen vajaavetoiselle aikamoista myrkkyä. Oikeastaan pahin mahdollinen kun se ei tiivisty ollenkaan ajettaessa. |
Tuo on kyllä totta, tipautin Jimnyn raviojan reunalta naurettavan helpon näköiseen paikkaan, vaan tunti tuhrautui ennenkuin sen sai ylös. Ei puhettakaan ennen lapiosulkeisia, vaikka se on kuitenkin maasturi näiden sittareiden rinnalla. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20462 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 19.01.2016 19:44 Viestin aihe: |
|
|
Elan kirjoitti: | Milloin tuo Lahtisen auto on viimeksi katsastettu? |
Ei kai noin uutta tarvi vielä katsastaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20462 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 24.03.2016 15:44 Viestin aihe: |
|
|
Alkaakos noita citymaastureitakin olemaan pian hybridimalleina. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5299 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 24.03.2016 16:25 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä, uusimpina mm. XC90, Rav4 ja X5...Vanhoja löytyy Lexukselta ja Mitsubishilta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Nimrod Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Elo 2005 Viestejä: 14869
|
Lähetetty: 24.03.2016 17:37 Viestin aihe: |
|
|
En tiedä miten muualla, mutta meilläpäin nelivetomaasturi jahtihommissa on aika turha kampe. Ensinnäkin metsäautoteitä on kohtuullisen harvassa ja ne mitä on, ovat sitten turkasen pitkiä. Täten jos tie menee tukkoon lumesta ja sitä ei avata, ei sinne mennä millään sen vertaa, että muutamalla sadalla metrillä saataisiin merkittävää etua.
Toinen ongelma maastossa ajamisessa on sitten se, että meillä päin aseen kuljettaminen lasketaan sen mukaan, että onko "tie" ajettavissa muulla kuin maastoajoneuvolla. Eli jos henkilöautolla ei pääse, niin on kyseessä maasto, jossa aseen kuljettaminen ajoneuvossa on kielletty.
Se mistä on enemmänkin hyötyä on maavara. Suurin ongelma henkilöautoilla alkaa olla se, että niiden keulan ylitykset ovat pitkiä ja maavara olematon. Täten niillä joutuu ajamaan kieli keskellä suuta, ettei maski jää rummunkohtaan tai öljypohja pasahda urien välisiin kiviin.
Citymaasturit ovat aivan hyviä meidän olosuhteissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
xdrive Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Maa 2013 Viestejä: 242
|
Lähetetty: 24.03.2016 20:40 Viestin aihe: |
|
|
Tuossa linkki auton korottamiseen jos sattuu omistamaan Skoda/VW merkkisen kulkineen. 20 mm lisää ilmaa pohjan alle. Helppo asentaa itsekin jos on vähääkään käden taitoa. http://www.slamit.net/category/1475/muut-alustan-osat |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5299 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 24.03.2016 23:38 Viestin aihe: |
|
|
Nimrod kirjoitti: | En tiedä miten muualla, mutta meilläpäin nelivetomaasturi jahtihommissa on aika turha kampe. Ensinnäkin metsäautoteitä on kohtuullisen harvassa ja ne mitä on, ovat sitten turkasen pitkiä. Täten jos tie menee tukkoon lumesta ja sitä ei avata, ei sinne mennä millään sen vertaa, että muutamalla sadalla metrillä saataisiin merkittävää etua.
Toinen ongelma maastossa ajamisessa on sitten se, että meillä päin aseen kuljettaminen lasketaan sen mukaan, että onko "tie" ajettavissa muulla kuin maastoajoneuvolla. Eli jos henkilöautolla ei pääse, niin on kyseessä maasto, jossa aseen kuljettaminen ajoneuvossa on kielletty.
Se mistä on enemmänkin hyötyä on maavara. Suurin ongelma henkilöautoilla alkaa olla se, että niiden keulan ylitykset ovat pitkiä ja maavara olematon. Täten niillä joutuu ajamaan kieli keskellä suuta, ettei maski jää rummunkohtaan tai öljypohja pasahda urien välisiin kiviin.
Citymaasturit ovat aivan hyviä meidän olosuhteissa. |
Näinpä. Täällä on päädytty siihen, että keskimäärin yhden yön lumisade erottaa oikeat maasturit ja cityt.
Lisäksi jousituksen mukavuus karkealla pinnalla menee oikeille maastureille, mutta taas siirtymät normi teillä cittareille. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ikonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2009 Viestejä: 185
|
Lähetetty: 25.03.2016 00:25 Viestin aihe: |
|
|
Aina kuvitellu että tien näkee kartasta. Kai se on ostettava joku alto lavalle millä voi ensin koittaa että uskaltaako mennä pyssy kyydissä vai jätetäänkö penkalle.
Kaikkee sitä etelänpelle oppii kun aikansa netissä surffaa.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26378
|
Lähetetty: 25.03.2016 00:35 Viestin aihe: |
|
|
kerroppa millä määritelmällä näet kartasta saako ajaa vai ei
ja xdrive, ei vaan tule jousen alle yhtään enempää tilaa vaikka kori kyllä nousee, eli helmojen kolisteluun auttaa mutta ei polanteessa / ravassa kulkuun.
ei silti, pitänee tiirailla onko tuohon omaan tehty nuin se "skoutti" korotus.
kuinkahan monet kestää latoa .
miten lie kuinka nivelet tykkää huonoa näistä lisäkorotuksista? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pudejovicky Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Elo 2011 Viestejä: 1433 Paikkakunta: Syrjäinen
|
Lähetetty: 25.03.2016 00:47 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä meikäläinen on kans ollut siinä uskossa että kartalle merkittyä tietä pitkin saa ajaa ase autossa. Eri asia sit jos tienposkessa on joku ajon kieltävä merkki tms. Eli ihan sama onko tie aurattu vai ei jos siinä autolla ajettavaksi tarkoitettu tie niin eikun hanaa vaan vaikka joku koppimopo siihen olis hyytynytkin.
En usko et Nimrodin tulkinnalla on lain voimaa, vai tarkoitettiinko sellaista tietä jota ei karttaan ole merkitty, jossa tuota henkilöautojuttua käytettäisiin tulkintana? Kuulostaa silti vähän tulkinnanvaraiselta, millä henkilöautolla? Tavallisella henkilöautoksi rekisteröidyllä maasturilla? Neliveto? Takaveto/etuveto? _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Berkele Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Hei 2006 Viestejä: 2216 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 25.03.2016 01:19 Viestin aihe: |
|
|
Pudejovicky kirjoitti: | Kyllä meikäläinen on kans ollut siinä uskossa että kartalle merkittyä tietä pitkin saa ajaa ase autossa. Eri asia sit jos tienposkessa on joku ajon kieltävä merkki tms. Eli ihan sama onko tie aurattu vai ei jos siinä autolla ajettavaksi tarkoitettu tie niin eikun hanaa vaan vaikka joku koppimopo siihen olis hyytynytkin.
En usko et Nimrodin tulkinnalla on lain voimaa, vai tarkoitettiinko sellaista tietä jota ei karttaan ole merkitty, jossa tuota henkilöautojuttua käytettäisiin tulkintana? Kuulostaa silti vähän tulkinnanvaraiselta, millä henkilöautolla? Tavallisella henkilöautoksi rekisteröidyllä maasturilla? Neliveto? Takaveto/etuveto? |
Vai ferrari?
Omilla hirvijahtimailla ei kaikistellen sais mennä edes kämpälle noilla perusteilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ikonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2009 Viestejä: 185
|
Lähetetty: 25.03.2016 09:17 Viestin aihe: |
|
|
Ei kartasta sitä näekkään, että saako ajaa. Mutta jos siihen on tie piirretty ja siihen tielle on käyttöoikeus, niin ase saa olla kyydissä. On tietä hoidettu eli ei.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jbear Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 5531
|
Lähetetty: 25.03.2016 09:42 Viestin aihe: |
|
|
Aikonaan kuullut tuonkin perustelun. Silloin sitä viljelivät henkilöt jotka halusivat ajella kelkalla auraamattomilla teillä perustellen että ei niillä autolla pääse niin ei niitä voi teiksi luokitella. Siitä sitten seurasi se että ei saa kulettaa asetta. Mahtavia kehäpäätelmiä ku normijantterit päästetään lukemaan lakikirjaa _________________ The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
xdrive Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Maa 2013 Viestejä: 242
|
Lähetetty: 25.03.2016 09:52 Viestin aihe: |
|
|
Pohjola kirjoitti: | kerroppa millä määritelmällä näet kartasta saako ajaa vai ei
ja xdrive, ei vaan tule jousen alle yhtään enempää tilaa vaikka kori kyllä nousee, eli helmojen kolisteluun auttaa mutta ei polanteessa / ravassa kulkuun.
ei silti, pitänee tiirailla onko tuohon omaan tehty nuin se "skoutti" korotus.
kuinkahan monet kestää latoa .
miten lie kuinka nivelet tykkää huonoa näistä lisäkorotuksista? |
Eipä nuo siihen vaikuta jos nyt oikein tarkoituksesi ymmärsin. Moni on kuitenkin tyytyväinen kun saa edes kynnykset ja auton keskikohdan vähän korkeammalle. En ole käsiäni wv konsernin tuotteisiin sotkenut niin en ole tietoa miten Scout-korotus tehty. Minun autossa se on toteutettu pitemmillä jousijaloilla ja jousilla. Oman auton lisäkorotuksen toteutin laittamalla lisäpalat iskarin ja korin väliin. Eteen 25mm ja taakse 32mm. Nivelet edelleen viiden vuoden jälkeen moitteettomassa kunnossa. Ainoastaan etupään niveliin on pitänyt vaihtaa suojakumet vaihdelaatikon päähän. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|