Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Alpertti Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Lok 2015 Viestejä: 1013 Paikkakunta: Pohjos-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 29.01.2016 15:58 Viestin aihe: |
|
|
overkill kirjoitti: | Tässä on ainoa oikea maastoauto mitä on markkinoilla. Ei ole kompromisseja mihinkään suhteen ja tällä pääsee ihan mihin tarvii ja kehtaa lähteä illalla ajeleen pimppistä kylille jos siltä tuntuu. No hinta ja polttoaine talous ei ole niitä lompakko ystävällisä hommia.. Tai kaikki on suhteellista voihan tuon jonkun mielestä olla halpakin ja ainakin toistaiseksi polttoainetta saa ilman säännöstelyä niin mitäpä tuota miettimään. Jos voitan lotosta niin tiedän ainakin millä ajan sen jälkeen. Tuollaisella vanhemmalla mallilla ilman portaaleja on tullut +60 000km ajettua ja pakko sanoa että sydän jäi sen auton ratin taakse ja odottaa vain sen uudelleen löytämistä.
https://www.youtube.com/watch?v=l378XN6xE9E |
Jep. Ois vimosen päälle. Tuo 4x4 erikoismalli on kyllä makia, mahtaakohan tulla tuotantoon? Ainut vaan että LC ja pajeroihin verrattuna melko hintavia vermeitä nämä Geet. Pistää muuten silmään ku ei oo varapyöräkoteloa niinku geessä kuuluu Tarvis ehottomasti.
Sitteku overkilli voitat lotossa niin vara-autoksi tämmönen? https://www.youtube.com/watch?v=JFUM49Op7-w |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 35152
|
Lähetetty: 29.01.2016 16:28 Viestin aihe: |
|
|
Tuo on kyllä oikea maasturi, tuo overkillin linkin kapine,näyttää ja kuulostaakin maasturilta,aivan toista kuin nämä nykyiset mukamaasturit joissa saa maksaa pelkästä mielikuvasta. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Alpertti Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Lok 2015 Viestejä: 1013 Paikkakunta: Pohjos-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 30.01.2016 21:43 Viestin aihe: |
|
|
Jep. Tuommosella 3 litran diisselillä aika lujaki. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
Lähetetty: 10.02.2016 14:13 Viestin aihe: |
|
|
Testissa potentiaalisia pelejä metsämiehelle.
http://tekniikanmaailma.fi/autot/tm-talviauto-2016-on-valittu/
Lueskelin nopeasti testit läpi, mielestäni erot oli ehkä jopa yllättävän pieniä ottaen huomioon hintahaarukan testin autoissa. EDIT: kehnot erottui mutta perusmassa tasaväkistä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 10.02.2016 14:20 Viestin aihe: |
|
|
Lupaavalta kuulostaa ... Passat / Passat alltrack / A4 / Golf Alltrack -joukosta taitaa itsellekin seuraava kulkupeli löytyä. ... Jos tulisi nelivetoisena edes tällä kertaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Alpertti Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Lok 2015 Viestejä: 1013 Paikkakunta: Pohjos-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 10.02.2016 14:45 Viestin aihe: |
|
|
liki kirjoitti: | Lupaavalta kuulostaa ... Passat / Passat alltrack / A4 / Golf Alltrack -joukosta taitaa itsellekin seuraava kulkupeli löytyä. ... Jos tulisi nelivetoisena edes tällä kertaa. |
Tuo Passat Alltrack vaikuttaa ihan asialliselta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
Lähetetty: 10.02.2016 15:13 Viestin aihe: |
|
|
Alltrack on saanut hyviä arvosteluja toistuvasti (Varsinkin Tekniikan Maailmassa ). Uutta passattia saa etuvetoisenakin korotetulla alustalla ja kunnon panssarilla mikä lisää menokykyä huomattavasi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 10.02.2016 15:42 Viestin aihe: |
|
|
Rahkonen kirjoitti: | Alltrack on saanut hyviä arvosteluja toistuvasti (Varsinkin Tekniikan Maailmassa ). Uutta passattia saa etuvetoisenakin korotetulla alustalla ja kunnon panssarilla mikä lisää menokykyä huomattavasi. |
Nin saa, mahtoiko olla tuota panssaria itseasiassa Alltrackissa edes vakiona... Omaan käyttöönhän maasto-ominaisuuksin riittäisi vaikka urheilualusta ja neliveto tai "neliveto" on lähinnä kiva piirre auraamattomille kaduille ja satunnaisesti avuksi veneen kanssa. Mökkiteillä tulee ajettua jonkin verran. Valintaan vaikuttaa oleellisesti miten tulee olemaan kampanjoita tarjolla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tapiok ***
Liittynyt: 09 Maa 2004 Viestejä: 6917
|
Lähetetty: 10.02.2016 15:47 Viestin aihe: |
|
|
Maavara kokonaista 16 senttiä Alltrackissa. Aika varovasti joutuu ajalemaan mettätiellä, eikä tuota paljon uskalla normi henilöautoa rohkeammin pistää mettätien reunaan parkkiinkaan. Se ei pohjapanssari paljon auta jos jää kiven päälle siitä killumaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
Lähetetty: 10.02.2016 16:33 Viestin aihe: |
|
|
Eikös se ole 17,4cm vai onko ilmoitettu muuta kuin on oikeasti? Minun kokemusten mukaan +16cm riittää erittäin monelle tielle , maasturit on tietenkin asia erikseen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tapiok ***
Liittynyt: 09 Maa 2004 Viestejä: 6917
|
Lähetetty: 10.02.2016 16:44 Viestin aihe: |
|
|
Riittää monelle tielle, mutta ei sen tarvitsekaan kuin kerran ottaa kiinni kunnolla, niin matkanteko on siinä. Tuossa edesmenneessä Fokuksessa oli rempattuna 16.5 cm maavara ja kyllä se vaan pohjasta paukkui aivan tarpeeksi meidän seutukunnan mettäautoteillä. Samoin keulasta lähti ylimääräiset muovit eka talvena pois.
Nyt kun on 22 cm maavaraa ja suht' lyhyet ylitykset keulassa ja perässä, niin tajuaa miten paljon tuli reilun 20 vuoden aikana hakattua päätä seinään normi henkilöautolla jahtihommissa. Jos tuollaista nelikkoa hommaa jahtikäyttöön, niin maavarasta ei kannata tinkiä yhtään. Nykyautojen pohjat on peitetty aika paljon muovipaneeleilla, ja ne karisee heti pois jos joutuu ajamaan sellaista uraa, nissä keskikohdan lumi on kovettunut. Varsinkin etupuskurin ja etupyörien välistä alkaa muovipalaa jäämään lumelle yhden lumikolan tarpeiksi jos yhtään joutuu kovempaa penkkaa puskemaan. Noissa Alltrackeissa näyttää tuo keula olevan niin alhaalla, että osumaa tulee väkisin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
Lähetetty: 10.02.2016 16:51 Viestin aihe: |
|
|
Jep, olisihan se +20cm optimi sitä ei käy kieltäminen eikä metsäautoteille henkilöautoilla ole usein asiaa. On niitä huonoja teitä aika paljon mitkä on vielä mustalla viivalla kartassa eikä katkoviivalla. Itsellä on kaupunkiajoa suurin osa ja piti olla vielä automaatti niin piti tehdä budjetin ja kulutusten yms. vuoksi kompromissi. Pitää yrittää 18,5cm maavaralla pärjätä ja jaksaa kävelläkin sitten tarpeen tullen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tapiok ***
Liittynyt: 09 Maa 2004 Viestejä: 6917
|
Lähetetty: 10.02.2016 19:26 Viestin aihe: |
|
|
Kävin kanssa kattelemassa tuota uutta Vitaraa viime talvena, mutta kaupat jäi tekemättä juuri maavaran takia. Muutenhan siinä on ominaisuuksia oikein kivasti.
Hintaisekseen varmasti ihan soiva peli. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vanha pappa Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Jou 2007 Viestejä: 2350
|
Lähetetty: 10.02.2016 19:46 Viestin aihe: |
|
|
Ei ole järin raskas investointi laittaa teräksiset ,merkkikohtaiset panssarit eteen ja taakse. Säästää tuplasti hintansa jo ensimmäisessä kunnon paukussa. Nimimerkki ; "kokemuksen ääni"
Esim. Koivunen oy tuo maahan ko tavaraa . _________________ Vanha pappa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tapiok ***
Liittynyt: 09 Maa 2004 Viestejä: 6917
|
Lähetetty: 10.02.2016 19:53 Viestin aihe: |
|
|
Eihän ne tosiaan ole kovin pahan hintaiset. Mutta silti jos keula on liian matalalla, ei pohjapanssari sitä suojaa joka paikasta ja taas on muovia tiellä. Koivusen peltiä on tuossa toisessa autossa, mutta sangollinen on siitäkin pienen maavaran takia muovisilppua pohjasta irronnut. Eka reissulla mettätielle siitä lähti koko muovinen "pohjapanssari" irti.
Ei se pohjapanssari maavaraa kuitenkaan korvaa. Pohjapanssari on myös siitä mpirullinen kampe normaalissa autossa, että keula jää sen varaan helposti kantamaan lumessa. Ja ei muuta kuin auton alta jollain lunta kaapimaan pois, että saa pyörät taas otetta tiestä. Ei ole yksi, eikä 50 kertaa kun on lapiohommiin joutunut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|