Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26564
|
Lähetetty: 17.01.2016 11:55 Viestin aihe: |
|
|
Minä puhun ajoista missä ase voi olla laillisesti ilman erikoislupaa mukana.
Kuinka monessa on oikea neliveto.
Esim octavian ja crv vedossa ei oleellista eroa ja varmasti 2006 mallin crv kulkee samassa lumessa kuin koota. Renkaat tietysti oltava vertailu kelposet. Helmat ei kolise crv ssä kuten skoodasa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Berkele Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Hei 2006 Viestejä: 2224 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 17.01.2016 12:24 Viestin aihe: |
|
|
Pohjola kirjoitti: | Minä puhun ajoista missä ase voi olla laillisesti ilman erikoislupaa mukana.
Kuinka monessa on oikea neliveto.
Esim octavian ja crv vedossa ei oleellista eroa ja varmasti 2006 mallin crv kulkee samassa lumessa kuin koota. Renkaat tietysti oltava vertailu kelposet. Helmat ei kolise crv ssä kuten skoodasa. |
Xtrailissa saa pakotettua nelivedon päälle. Subaruissa on oikea neliveto.
Jos ei hirvet kaadu ennen lumia, rajoittuu omilla mailla noin matalilla autoilla jahti melko ruuhkaisiin läntteihin. Sulanmaan aikaan on kavereilla jääny osia matkalle henkilöautoista ihan nimellisillä teillä. Foresterin reilu 20cm on tähän asti riittänyt myös helpompiin hirven vetoihin. Pahoista paikoista sitten maastoautolla tai traktorilla.
Jossaki voi olla tiet päällystettyjä jahtimaille asti. Omilla mailla ei. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
Lähetetty: 17.01.2016 13:17 Viestin aihe: |
|
|
Margirus kirjoitti: | Kuinka korkea maavara teillä pitäis olla? Ei taida enää mistään citymaasturista pl. Subaru ja VW Touareg löytyä 20+ sentin maavaraa. Itse ajoin kahdeksan vuotta vm. 2003 CR-V:llä, jossa maavaraksi ilmoitettiin 20 cm. Sinne pääsin mihin halusinkin, eteneminen oli renkaan pidosta kiinni. Eihän se nelivetotekniikka mikään edistyksellisin ollut, mutta minun ajoihini riittävä. Sittemmin CR-V:n maavara on mahdaltunut koko ajan. |
Minun kokemusten mukaan 16cm maavaralla pääsee melko huonoillakin teillä kunhan on pohjaa vähän suojattu ettei pieni raapiminen haittaa tai jos ei siitä välitä. Esim. edellismallin Octavia huonon tien paketilla (14cm+2cm) nelkkuna menee yllättävän hyvin. Maasturiluokka on sitten vielä erikseen...sitten se olis +20cm. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26564
|
Lähetetty: 17.01.2016 13:21 Viestin aihe: |
|
|
voihan se olla että on päällystetty , ainaki lumella |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26564
|
Lähetetty: 17.01.2016 13:31 Viestin aihe: |
|
|
octavian heikkous pehmeissä on takajousen alapään laahaus, helmojen ja perän kolistelu. no tarviiko välittää on toinen juttu, mutta hanttarin kohalla alla oleva alukenno on syytä pitää ehyenä, on melko pahasti ottamassa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
Lähetetty: 17.01.2016 13:56 Viestin aihe: |
|
|
Tuosta ei ollut kokemusta - lähinnä syyskeleiltä, Octavia oli esimerkki miten muutama lisäsenttikin auttaa huonoilla teillä. Verrokkina oma 14cm maavaran ocu joka on jäänyt pihaan muutaman liian stressaavan tilanteen jälkeen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 17.01.2016 13:59 Viestin aihe: |
|
|
Berkele kirjoitti: | Xtrailissa saa pakotettua nelivedon päälle. Subaruissa on oikea neliveto. |
Subaruisakin on ainakin vanhemmissa ollut automaatin yhteydessä oleellisesti huonompi vetosysteemi. Onkohan nykymalleissa edelleenkin samanlainen ero manuaalin ja automaatin välillä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Berkele Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Hei 2006 Viestejä: 2224 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 17.01.2016 14:25 Viestin aihe: |
|
|
liki kirjoitti: | Berkele kirjoitti: | Xtrailissa saa pakotettua nelivedon päälle. Subaruissa on oikea neliveto. |
Subaruisakin on ainakin vanhemmissa ollut automaatin yhteydessä oleellisesti huonompi vetosysteemi. Onkohan nykymalleissa edelleenkin samanlainen ero manuaalin ja automaatin välillä? |
On joo. Toki käsittääkseni cvt:n saa xmodessa lukittua nelikoksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Roenni Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 15 Maa 2013 Viestejä: 38
|
Lähetetty: 17.01.2016 22:09 Viestin aihe: |
|
|
ioni kirjoitti: | Mikä siinä crv:n ylläpidossa oli kallista? |
Esimerkiksi vakuutukset, huollot, rengaskoko, kulutus. Vaikkapa 4x4 octaviaan verrattuna vakuutus +~300€/vuosi. Huollot tiuhempaan ja kalliimpia(20vs.30tkm). Rengassarja liki tuplat jne. Toki autoluokka ei oo suoraa verrattavissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ioni Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2008 Viestejä: 7663 Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 17.01.2016 22:15 Viestin aihe: |
|
|
Roenni kirjoitti: | ioni kirjoitti: | Mikä siinä crv:n ylläpidossa oli kallista? |
Esimerkiksi vakuutukset, huollot, rengaskoko, kulutus. Vaikkapa 4x4 octaviaan verrattuna vakuutus +~300€/vuosi. Huollot tiuhempaan ja kalliimpia(20vs.30tkm). Rengassarja liki tuplat jne. Toki autoluokka ei oo suoraa verrattavissa. |
Ok. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ajava Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Kes 2008 Viestejä: 1251
|
Lähetetty: 17.01.2016 23:26 Viestin aihe: |
|
|
Alkaa olee taas aika kytkeä nelikko päälle ja mennä sinne minne ei muut halua mennä cityautoillaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26564
|
Lähetetty: 17.01.2016 23:45 Viestin aihe: |
|
|
Roenni, mahtaakohan ny ihan noin isoja eroja olla. Kulutuksessa ehkä litra.
Ja rengas sarjassa ei kyllä ole tuplaa,,,tai voihan sitä maksaa ylimääräistäki jos jostain merkkiliikkeestä toimii.
Vanhan huollossa ei kummosta eroa, samassa liikkeessä sama tuntivelotus.
Renkaista viellä että kun hondan rengas melkein sopi pyöriin okussa, nii pitäsköhän laittaa okun pyörät hontaan ku ovat puolet halvemmat.
Eiköhän se hinta riipu siitä mitä sinne alle laittaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6955
|
Lähetetty: 17.01.2016 23:51 Viestin aihe: |
|
|
Margirus kirjoitti: | Kuinka korkea maavara teillä pitäis olla? Ei taida enää mistään citymaasturista pl. Subaru ja VW Touareg löytyä 20+ sentin maavaraa. Itse ajoin kahdeksan vuotta vm. 2003 CR-V:llä, jossa maavaraksi ilmoitettiin 20 cm. Sinne pääsin mihin halusinkin, eteneminen oli renkaan pidosta kiinni. Eihän se nelivetotekniikka mikään edistyksellisin ollut, mutta minun ajoihini riittävä. Sittemmin CR-V:n maavara on mahdaltunut koko ajan. | Tällä hetkellä hiacessa on noin 25 senttiä maavaraa(vakiona 20,5cm). Isommat renkaat ja hieman nostettu keulaa ylöspäin. Minusta tuo alkaa olemaan ihan riittävä määrä ja ainoa mitä puuttuu on neliveto. Mutta sekin tulee kunhan iltatähden mukana tulleet uudet rahareijät saadaan ensin paikottua.
Land cruiserissa oli 30 senttiä ja se oli jo oikein passeli. Kunnon renkailla sillä pääsi jo semmoisiin paikkoihin että itellä meinasi jo usko loppua vaikka auto vielä eteni. elämäni suurin autoiluun liittyvä virhe kun menin sen vaihtamaan. Ei meinaa vitutuksesta päästä yli vaikka aikaa on jo kohta mennyt kaksi vuotta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
masoni Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2014 Viestejä: 426 Paikkakunta: siilinjärvi
|
Lähetetty: 18.01.2016 07:01 Viestin aihe: |
|
|
Lantikka on kyllä herkullinen laite,viime kesänä ostin hj60:sen vm.84.Loistava metsästysauto,eikä ala alaleuka väpättämään vaikka vähän puihin nojailisikin koneurilla.Kun on noita kuhmuja jo ennestään... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Alpertti Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Lok 2015 Viestejä: 1013 Paikkakunta: Pohjos-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 18.01.2016 07:48 Viestin aihe: |
|
|
masoni kirjoitti: | Lantikka on kyllä herkullinen laite,viime kesänä ostin hj60:sen vm.84.Loistava metsästysauto,eikä ala alaleuka väpättämään vaikka vähän puihin nojailisikin koneurilla.Kun on noita kuhmuja jo ennestään... |
paljonkohan tuommosessa on verot ja vakuutukset vuojessa? Verohan ei oo paha jos laittaa huoltoautoksi mutta entä se liikennevakuutus? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|