Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Tapiok ***
Liittynyt: 09 Maa 2004 Viestejä: 6924
|
Lähetetty: 23.12.2015 17:33 Viestin aihe: |
|
|
Vähän kun koettaa neuvoa, niin vaikutus on sama kuin kylväisi kiviraunioon. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JSP Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Syy 2009 Viestejä: 8022 Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
|
Lähetetty: 23.12.2015 18:35 Viestin aihe: |
|
|
Tapiok kirjoitti: | Vähän kun koettaa neuvoa, niin vaikutus on sama kuin kylväisi kiviraunioon. |
Ei tarvi, kysyn neuvoa sitten kun tarvin sitä. Kierre hommiin en tarvi apuja kun en niitä itse tee ja kun teetän niin tiedän mitä haluan. Pohjolalla naurattaa aina kun ei keksi mitä kirjoittaa Voisit aina vähän valaista mikä naurattaa niin ei tulis välttämättä pidettyä niin huru ukkona Täällä aina niin tietävää porukkaa, mutta kun kysyy jotain niin mitään järkevää ei osata vastata.
No niin tietävät, 17hmr piippu jossa tiukka kohta piipun päässä 1,5cm matkalla. Kannattaako se tiukka kohta katkaista että piippu olisi tasapaksu niin kuin jotku pitää parhaana vai antaa olla nuin? Ilmeisesti eka kannattais mitata onko se paksu osa liian horo ja jos ei niin ehkä kannattais katkaista? Tuntuis ainakin että ei tuo ehkä paras ole että supistaa luodin just ennen piipun suuta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26654
|
Lähetetty: 23.12.2015 20:03 Viestin aihe: |
|
|
no joo, eipä tuohon aikasemmin toteamaani paljon lisättävää: kaiken moisia tietämyksiä täällä alkaa vilistää, tokko monikaan ensimmäistäkään pönttöä asentanu, tai siis kierrettä tehny piipulle.
Mutta sehän piisaaki kun osaa ohjeistaa, nii ei minun tarvi
Mitä tulee tuon 17:sen tilanteeseen, on ensimmäinen kysymys, onko käynnissä normaalista poikkeavaa, toiseksi se itsesi toteamus, kuinkahan väljästä on kyse.
sen kuristuksen jälkeen jos väljyys on tasanen ja sitä tasasta on kuiteski 1,5cm nii käynti voi olla ihan ok, tosin jos kuristuma on lyhyt ja vaikka pahkana yhdeltä kohin lyheltä matkalta nii hyvinki häiriköi käynnissä.
Katkasun lisäksi vois ajatella ensin pientä hoonausta kireämpään kohtaan, jos se kohta on mahdollista poistaa ellei hoonaus auta. Myös vastaporaus olisi yksi mahdollisuus.
Vai piisaisko lisäksi |
|
Takaisin alkuun |
|
|
AtteL Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Syy 2008 Viestejä: 1643 Paikkakunta: Valkeala
|
Lähetetty: 23.12.2015 20:16 Viestin aihe: |
|
|
JSP kirjoitti: | AtteL kirjoitti: | Ei kait nyt kukaan tee edes spigot- saatii sako-kierrettä niin väljäks, että se sylkis tolta matkalta naamaan paineentunteen.
Ei tossa käytännössä oo mitään ongelmaa, vaikka sakokierteen ohjain/keskityspinta olisi piparkakun muotoinen. Kierteen koko pitää valita urituksen mitoituksen mukaan...ja mahdollisimman iso. |
Eihän se kierre kuulu olla tiukka. Jos se olisi tosi tiukka ja mahdollisesti vielä hieman kierossa niin ohjainpinta ei pystysi oikeisemaan sitä kiristys vaiheessa. Näin ainakin kuvittelisin. |
En tarkoita että pitää olla tiukka sen sanan merkityksessä. Sanotaanko sitten niin että mahdollisimman välyksetön. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
-Rane- Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2009 Viestejä: 699 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Lähetetty: 23.12.2015 20:27 Viestin aihe: |
|
|
JSP kirjoitti: |
Pohjolalla naurattaa aina kun ei keksi mitä kirjoittaa Voisit aina vähän valaista mikä naurattaa niin ei tulis välttämättä pidettyä niin huru ukkona |
+1
Ja aina ei edes tiedä kenen kirjoittamalle se nauraa. Onko Pohjola huomannut "lainaa" symbolia viestin oikeassa yläkulmassa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26654
|
Lähetetty: 23.12.2015 20:46 Viestin aihe: |
|
|
näytät silti ymmärtävän
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
-Rane- Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2009 Viestejä: 699 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Lähetetty: 23.12.2015 20:59 Viestin aihe: |
|
|
Pohjola kirjoitti: | näytät silti ymmärtävän
|
Eli näössä ei vikaa, et vaan osaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26654
|
Lähetetty: 23.12.2015 21:32 Viestin aihe: |
|
|
-Rane- kirjoitti: | Pohjola kirjoitti: | näytät silti ymmärtävän
|
Eli näössä ei vikaa, et vaan osaa |
tämäkö
entäpä ku vähempiki piisaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
rum Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Maa 2009 Viestejä: 2150
|
Lähetetty: 23.12.2015 23:23 Viestin aihe: |
|
|
Laittaa jaloselle nii ei tarvi täällä väitellä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JSP Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Syy 2009 Viestejä: 8022 Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
|
Lähetetty: 24.12.2015 01:17 Viestin aihe: |
|
|
Pohjola kirjoitti: | no joo, eipä tuohon aikasemmin toteamaani paljon lisättävää: kaiken moisia tietämyksiä täällä alkaa vilistää, tokko monikaan ensimmäistäkään pönttöä asentanu, tai siis kierrettä tehny piipulle.
Mutta sehän piisaaki kun osaa ohjeistaa, nii ei minun tarvi
Mitä tulee tuon 17:sen tilanteeseen, on ensimmäinen kysymys, onko käynnissä normaalista poikkeavaa, toiseksi se itsesi toteamus, kuinkahan väljästä on kyse.
sen kuristuksen jälkeen jos väljyys on tasanen ja sitä tasasta on kuiteski 1,5cm nii käynti voi olla ihan ok, tosin jos kuristuma on lyhyt ja vaikka pahkana yhdeltä kohin lyheltä matkalta nii hyvinki häiriköi käynnissä.
Katkasun lisäksi vois ajatella ensin pientä hoonausta kireämpään kohtaan, jos se kohta on mahdollista poistaa ellei hoonaus auta. Myös vastaporaus olisi yksi mahdollisuus.
Vai piisaisko lisäksi |
No kyllä kait tuolla nyttenkin osuu mutta mietin että osuisiko paremmin jos vähän muokkais. Jos sen poraa niin saako sillain hyvää tasaista lopetusta rihlojen päähän? Se hoonaaminen kävi mielessä mutta pitää vielä miettiä. Kyllä se 1,5cm pätkä melko tasapaksulta tuntuu. Minkälaista tuolla kaliperilla hyvä käynti 100m yleensä on?
Nyt on kyllä hieman kauas menty otsikon aiheesta.. No eipä siihen taida kellään olla varmaa vastausta, edes tämän foorumin tietäjillä
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26654
|
Lähetetty: 24.12.2015 02:04 Viestin aihe: |
|
|
voihan se 17:nenki olla uritettu
joo, ei ainakaan minulla ole kyseisen kaliperin käynnistä minkäänlaista tietoa puhumattakaan kokemuksesta, mutta olettasin että nopeana kevyenä on arka vaikutteille.
kyllähän porauksen saa vaikka ihan 90asteen suoraan jättöön jos niin haluaa, tietysti helpoiten monikärkisellä tapilla vaikka viimeistelykään. mutta yhtälailla se vois olla senkattunakin. tai samalla voisit testata kumpi parempi.
tottakait varmin käynti kun pätät pidemmän hyvän kohdan loppupuolelle joka ei kuitenkaan kiristy mahdottomasti alkutaipaleesta eikä sinne välille tarttis jäädä ylitiukkoja kohtia ja ylimenon jättäsin vaikka pikkasen löysemmäksi tai samaan ku piippu, mutta en ainakaan yhtään tiukaksi.
tietysti jos käynti on huippuluokkaa en koskis mihinkään ettei käy se vanha mopon viritys ohje,,,viritys on onnistunut jos tehot ei tipu yli 10%:ia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
silvesteri Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 18 Syy 2010 Viestejä: 46
|
Lähetetty: 25.12.2015 08:47 Viestin aihe: |
|
|
Ei löydy netistäkään tietoa tai kokemuksia tuommoisen piipun lyhennyksestä,
Peuralan asepaja on kuuleman mukaan noita lyhennelly, laitoin kyselyä sinnepäin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MikaS Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Maa 2004 Viestejä: 3984
|
Lähetetty: 25.12.2015 10:57 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä niitä lyhennetään. Kierre pitää mieluummin olla pienempi, mitä uritus on pohjahalkaisijaltaan, niin saadaan ehjä kierre eikä katkokärkinen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jartsu Banned
Liittynyt: 08 Maa 2004 Viestejä: 30047 Paikkakunta: keski pohjanmaa
|
Lähetetty: 25.12.2015 11:55 Viestin aihe: |
|
|
silvesteri kirjoitti: | Ei löydy netistäkään tietoa tai kokemuksia tuommoisen piipun lyhennyksestä,
Peuralan asepaja on kuuleman mukaan noita lyhennelly, laitoin kyselyä sinnepäin. |
Pystytkö mittaamaan kuinka paljon uran pohjalla on enää halkaisijaa jäljellä.
Eikös siinä uran etupuolella ole vielä ehjääkin piippua pitkästi. 10cm ?
Jaki 3i kierteet.
M12 on melko pieni, mut kai silläkin menee.
•M12x1 Spigot
•M14x1 Spigot
•M15x1 Spigot
•M16x1 Spigot
•M17x1 Spigot |
|
Takaisin alkuun |
|
|
silvesteri Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 18 Syy 2010 Viestejä: 46
|
Lähetetty: 25.12.2015 12:19 Viestin aihe: |
|
|
Riski/ongelma on siinä, että piipun jännitteet muuttuu ja voi aiheuttaa ongelmia aseen käyntiin.
Ihmeellistä, ettei vaikuta normaaliin piippuun. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|