OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 62, 63, 64 ... 231, 232, 233  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
pirulainen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Hel 2008
Viestejä: 1077

LähetäLähetetty: 14.05.2015 18:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

no "jovvain" tuolla pärjäilee sitten.
Tertsun korotus on ihan oppikirjasta, mitä ite aikanaan selvittelin niin juuri tuolla setillä sen sai parhaiten tehtyä.

Koneen vaihdossa ei oikeasti saavuta mitään, jos vaihtaa kaasari 4A:n sille tilalle, tuleeko 10hp ja samat nm:t lisää. Mutta tercellin omaan 3A 1.5ltr koneeseen osat on kiven alla. Tuota mottia ei ole kuin tertsussa ja vissiin jossain lite-acessa ollu aikanaan. siksi tuo 1,6ltr kone vois olla parempi, osia vielä saa.
Öljypohja pitää vaihtaa vanhasta koneesta, olikohan imusarja ja mahollisesti vauhtipyörä.

jos jostain löytää männänrenkaat ja tiivisteet ja muut sisuskalut tuohon alkuperäiseeen mottiin, niin voi olla ihan tekemisen arvoinen remppa, konehan kestää täältä kiinaan jos vaan öljyä riittää. Ja kaasariksi weberi, putkea avarammaksi. Siinä kai mitä sille voi tehä. Niin ja sytkän ennakko ohjekirjan mukaan oliko 10, siinä kannatti siirtää 15 paikkeille, nämä muistinvaraisesti. Jossain mulla ainakin aikanaan oli tallessa tertsun "oikea" korjaamokäsikirja pdf:nä.
_________________
Vapaan miehen oikeus on kusta luontoon -Veikko Huovinen-

-Marlinisti-Jouskaripelle-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leafs
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Maa 2006
Viestejä: 2059

LähetäLähetetty: 14.05.2015 18:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Äläkää nyt muluqt muistelko prkl, oman Terselini möin 525tkm mittarissa peltoautoksi. Olisko siihen sittenki pitäny alakaa remongintekoon Shocked

Dsl outbackki oli muuten mieluisa peli mutta pelotti se alkupään koneiden laakeriongelma.
_________________
HPPH
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pirulainen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Hel 2008
Viestejä: 1077

LähetäLähetetty: 14.05.2015 19:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Leafs kirjoitti:
Äläkää nyt muluqt muistelko prkl, oman Terselini möin 525tkm mittarissa peltoautoksi. Olisko siihen sittenki pitäny alakaa remongintekoon Shocked

Dsl outbackki oli muuten mieluisa peli mutta pelotti se alkupään koneiden laakeriongelma.


Peltihommat tuon ikäisiin alkais jo olla melko mielenkiintoisia... 86 tais olla tuorein malli mitä suomeen tuotiin. 30vuotta Suomineidon "suolattomilla" rinnoilla tekee gutaa autolle ku autolle, saatika tojotalle Laughing
_________________
Vapaan miehen oikeus on kusta luontoon -Veikko Huovinen-

-Marlinisti-Jouskaripelle-


Viimeinen muokkaaja, pirulainen pvm 14.05.2015 19:52, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pirulainen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Hel 2008
Viestejä: 1077

LähetäLähetetty: 14.05.2015 19:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ja xdrive, sait yv:tä, linkki manuaaliin löytyi.
_________________
Vapaan miehen oikeus on kusta luontoon -Veikko Huovinen-

-Marlinisti-Jouskaripelle-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leafs
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Maa 2006
Viestejä: 2059

LähetäLähetetty: 14.05.2015 21:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuossa ei suuria peltien puolesta ollu, lapissa ensimmäiset 25v ajeltu, koneessa ja askissa sekä voimansiirrossa jotaki pientä.
_________________
HPPH
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xdrive
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Maa 2013
Viestejä: 242

LähetäLähetetty: 15.05.2015 08:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos linkistä. Katsoikin jo tuota Weberi aihetta ja täytyy paneutua siihen. Kori tuossa oli käytännössä ruosteeton kun haettiin se Ruotsin Kiirunasta. Vanhasn aikaisemmanTercelin ruoste söi pois, mutta saihan siitä varaosa-auton. Olisin jo vaihtanut kaasarin vanhasta mutta kun Ruotsin mallisaa oli pitemmälle viety pakokaasunkierrätys hömpötys ja ei ollut hirveästi intoa alkaa miettimään miten sen olisi saanut toimimaan. Kehuvat tuolla linkin sivuilla Weberiä sen verran kovasti että menee vakavaan harkintaa. Tottelee paremmin kaasujalkaa ja maastossa ajo helpottuu, polttoaineenkulutus pienenee ym.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 15.05.2015 09:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

xdrive kirjoitti:
Outbackin peräpäässä ei "perämurikka" ole se alin kohta vaan pakarinputki kulkee "murikan" alta. Siinäkin ilmaa välissä yli 25cm. Kynnyskotelon alimpaan pokkaukseen rapiat 28cm. Siitä pohja on hyvä kun ei ole mitään "kohoumia" alaspäin jotka tuottais ongelmaa, kun ajaa tietä jossa keskikohta korkeammalla kuin renkaitten kohdalla. Minun autossa korotusta edessä 25mm ja takana 35mm. Renkaat niin isot kuin mahtuu pyörimään ilman kiinniottamista. Ennen 225/55-17 ja nyt 215/60-17. Ehkä isompikin kävisi, en tiedä.


Outback -09 löytyy itseltä. Ihan ok laites jokapäiväiseen ajoon.
Korkeuden puolesta sinne voi rengaskokoa kasvattaa, mutta "ratti tappiin" kännöksissä ottaa kiinni ensimmäisenä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jp78
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Jou 2011
Viestejä: 207
Paikkakunta: rovaniemi

LähetäLähetetty: 16.05.2015 21:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

itelä oli vielä edellinen 95 frontera isoilla gummeilla ja lukoilla,alennusvaihteila ym. nykyään 06 farkku astra. joha tälläki pärjää mutta tullee "tyhyjää" kävelyä palijon enempi ku ei pääse pelipaikoille. nykyne halvempi piettää ja aijjaa ja mukavampi Smile silti se maasturi himmottais vieläki Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Maantiekiitäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Syy 2008
Viestejä: 2543
Paikkakunta: Karu-Karjala

LähetäLähetetty: 31.05.2015 13:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitäs vähän autokantaa kotosalla muuttaa ja joutuu luopuun tosta cruiserista ja siirtyä yhden auton taktiikkaan opiskelujen ajaksi ja vähän katellut farkku avensista 2,2D4D tekniikalla, liekkö nuo vielä miten varmatoimisia? V70 ois myös tilava, mutta joku tuossa Volvossa vaan arvelutta vaikka miellyttäviä ajaa. Tarvitaan tilava farkku suht rivakalla moottorilla???
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tapsakansa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Hei 2010
Viestejä: 1931
Paikkakunta: Gone America

LähetäLähetetty: 31.05.2015 16:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Maantiekiitäjä kirjoitti:
Pitäs vähän autokantaa kotosalla muuttaa ja joutuu luopuun tosta cruiserista ja siirtyä yhden auton taktiikkaan opiskelujen ajaksi ja vähän katellut farkku avensista 2,2D4D tekniikalla, liekkö nuo vielä miten varmatoimisia? V70 ois myös tilava, mutta joku tuossa Volvossa vaan arvelutta vaikka miellyttäviä ajaa. Tarvitaan tilava farkku suht rivakalla moottorilla???

Anjovis voi olla varma mutta niin kamala ajettava etten koskisi pitkällä kepilläkään. On tullut ajettua jokaisella korimallilla uudenkarheasta kovasti käytettyyn ja kaikki ovat yhtä karmeita.

V70 MKI ja II ovat olleet lujia pelejä ja hyviä ajettavia. D5-moottori etenkin mukava. Alapalloja yms alustaan saa vaihtaa kerran vuoteen leimalle. Tyyppivika. Tarvikeosia ei pääsääntöisesti kannata käyttää.
Edit: Volvossa myös tarvittaessa nukkuu 180cm pitkä ihmislapsi melko mukavasti ollessaan reissun päällä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tapsakansa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Hei 2010
Viestejä: 1931
Paikkakunta: Gone America

LähetäLähetetty: 31.05.2015 16:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko kokemuksia vanhemmista Subaruista? Etenkin nuo 90-luvun loppupuolen Imput ja Legacyt. Onko näissä jotain perustavanlaatuista vikaa? Parilla tonnilla näkyisi olevan hyvin talviautotarjontaa. Kuvien perusteella pyöränkaaret voivat olla pehmeät. Muuta?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Maantiekiitäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Syy 2008
Viestejä: 2543
Paikkakunta: Karu-Karjala

LähetäLähetetty: 31.05.2015 16:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kävin kokeilee Skoda scouttia, mutta kuskinpaikka oli todella ahdas en tykännyt. Mitenhä sit nuo E-sarjan mersut CDI moottorilla?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nappenippe
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 31 Tam 2014
Viestejä: 58

LähetäLähetetty: 01.06.2015 20:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Maantiekiitäjä kirjoitti:
Kävin kokeilee Skoda scouttia, mutta kuskinpaikka oli todella ahdas en tykännyt. Mitenhä sit nuo E-sarjan mersut CDI moottorilla?

Lahoaa kynsiin!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 02.06.2015 09:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tapsakansa kirjoitti:
Onko kokemuksia vanhemmista Subaruista? Etenkin nuo 90-luvun loppupuolen Imput ja Legacyt. Onko näissä jotain perustavanlaatuista vikaa? Parilla tonnilla näkyisi olevan hyvin talviautotarjontaa. Kuvien perusteella pyöränkaaret voivat olla pehmeät. Muuta?


Tekniikka ok kamaa, mutta tuo ruostuminen on varmaa, kuten muissakin tuo ikäisissä autoissa. Osta hyvä kuntoinen, niin eiköhän sillä 3-4 vuotta mettällä rytyytä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Stance
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2007
Viestejä: 701
Paikkakunta: Etelä

LähetäLähetetty: 02.06.2015 10:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tapsakansa kirjoitti:
Maantiekiitäjä kirjoitti:
Pitäs vähän autokantaa kotosalla muuttaa ja joutuu luopuun tosta cruiserista ja siirtyä yhden auton taktiikkaan opiskelujen ajaksi ja vähän katellut farkku avensista 2,2D4D tekniikalla, liekkö nuo vielä miten varmatoimisia? V70 ois myös tilava, mutta joku tuossa Volvossa vaan arvelutta vaikka miellyttäviä ajaa. Tarvitaan tilava farkku suht rivakalla moottorilla???

Anjovis voi olla varma mutta niin kamala ajettava etten koskisi pitkällä kepilläkään. On tullut ajettua jokaisella korimallilla uudenkarheasta kovasti käytettyyn ja kaikki ovat yhtä karmeita.

V70 MKI ja II ovat olleet lujia pelejä ja hyviä ajettavia. D5-moottori etenkin mukava. Alapalloja yms alustaan saa vaihtaa kerran vuoteen leimalle. Tyyppivika. Tarvikeosia ei pääsääntöisesti kannata käyttää.
Edit: Volvossa myös tarvittaessa nukkuu 180cm pitkä ihmislapsi melko mukavasti ollessaan reissun päällä.


Eikös tuon D4D koneen kanssa ole ollut ongelmia?

Minulla on sama käsitys että V70 on varsin kestävä ja hyvä ajettava isolla dieselillä. Alustan osien kesto tuntuu Volvollakin parantuneen MKII->
_________________
Sovittiin seisojan kanssa työnjaosta: se käyttää nenäänsä ja minä haulikkoa. Näin yhteiselo on leppoisampaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 62, 63, 64 ... 231, 232, 233  Seuraava
Sivu 63 Yht. 233

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com