Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
-Teemu- Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Kes 2012 Viestejä: 613
|
Lähetetty: 19.01.2014 18:28 Viestin aihe: |
|
|
petri r kirjoitti: | Mä seurailin "googlettamalla" noita suzukin dieselikoneiden alkuperiä ja se näytti menevän Fiatin puolelle. Ja sama etsintä kertoi, että mm. saabissa (+ muissa GM:n laitteissa, tietenkin Fiat konsernin laitteissa myös eli Alfa romeot jne) käytettiin samoja tai saman alkuperän koneita. Ja Saabin foorumilta tuli tarinoita, että "heikohko" vesipumppu rikkoutuessaan saattaa rikkoa jakohihnan = jako sekasin ja sitä kautta kone kaput. Mutta aika helppo huolehdittava tuo ainakin, ajoissa remmin vaihto ja samalla aina vesipumppu (näinhän se on ollut myös monissa VAG vehkeissä, pumppu vaihdetaan remmin vaihdon yhteydessä) |
Grand vitarassa on rellun kone, mutta esim sx4: ssa pitäs olla joku fiiun sukuinen moottori. Ihan vannomaan en mene, mutta näin muistelen kun tollasta GV:tä joskus kattelin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 20.01.2014 10:27 Viestin aihe: |
|
|
petri r kirjoitti: | Mä seurailin "googlettamalla" noita suzukin dieselikoneiden alkuperiä ja se näytti menevän Fiatin puolelle. Ja sama etsintä kertoi, että mm. saabissa (+ muissa GM:n laitteissa, tietenkin Fiat konsernin laitteissa myös eli Alfa romeot jne) käytettiin samoja tai saman alkuperän koneita. Ja Saabin foorumilta tuli tarinoita, että "heikohko" vesipumppu rikkoutuessaan saattaa rikkoa jakohihnan = jako sekasin ja sitä kautta kone kaput. Mutta aika helppo huolehdittava tuo ainakin, ajoissa remmin vaihto ja samalla aina vesipumppu (näinhän se on ollut myös monissa VAG vehkeissä, pumppu vaihdetaan remmin vaihdon yhteydessä) |
Öljypumppu siitä oli mennyt tukkoon ja sitä myötä sitten kone. Syynä oli ilmeisesti perseelleen tehty remontti. Öljypohjan tiivistemassaa oli päässyt öljyjen sekaan ja tukkinut pumpun. Eipä noista ulkomaan tuonneista aina tiedä. Konevaihdon jälkeen meni sitten dpf tukkoon kun autolla oli 100tkm mittarissa.
2002 asti tuossa on ollut mazdan kone joka on ollut varma. 2002-2007 sitten pösön ja näissä ollut dieselpumppu vikoja. 2007 alkaen sitten tuo rellun kone.. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 20.01.2014 10:58 Viestin aihe: |
|
|
-Teemu- kirjoitti: | petri r kirjoitti: | Mä seurailin "googlettamalla" noita suzukin dieselikoneiden alkuperiä ja se näytti menevän Fiatin puolelle. Ja sama etsintä kertoi, että mm. saabissa (+ muissa GM:n laitteissa, tietenkin Fiat konsernin laitteissa myös eli Alfa romeot jne) käytettiin samoja tai saman alkuperän koneita. Ja Saabin foorumilta tuli tarinoita, että "heikohko" vesipumppu rikkoutuessaan saattaa rikkoa jakohihnan = jako sekasin ja sitä kautta kone kaput. Mutta aika helppo huolehdittava tuo ainakin, ajoissa remmin vaihto ja samalla aina vesipumppu (näinhän se on ollut myös monissa VAG vehkeissä, pumppu vaihdetaan remmin vaihdon yhteydessä) |
Grand vitarassa on rellun kone, mutta esim sx4: ssa pitäs olla joku fiiun sukuinen moottori. Ihan vannomaan en mene, mutta näin muistelen kun tollasta GV:tä joskus kattelin. |
Joo...noin se tais mennä. Rellun mosa isossa Suzukissa ja Fiatti pienessä. _________________ "Krol Polovania" |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
LiVe Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Tam 2013 Viestejä: 445
|
Lähetetty: 26.05.2015 11:15 Viestin aihe: |
|
|
Vanha ketju, mutta nostanpa pinnalle.
Minkä vuoden mallista hiukkassuodatin löytyy ensimmäisen kerran? Eli paremminkin, että mistä alaspäin sitä ei ole? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
JSP Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Syy 2009 Viestejä: 8022 Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
|
Lähetetty: 26.05.2015 22:24 Viestin aihe: |
|
|
Eikö ne tullut pakolliseksi 2007. Sitä aikaisemmissa niitä ei välttämättä ole jos ei ole laitettu jostain syystä? Ainakaan 2006vm hondissa ei ole. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
vanha pappa Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Jou 2007 Viestejä: 2350
|
Lähetetty: 26.05.2015 22:32 Viestin aihe: |
|
|
petri r;
Pientä tarkennusta sallittakoon?
SX4 Dieseli on Fiatin kyhäelmä ja Bensakone on Suzukin oma. GV;ssä on sitten se Ranskan rapisija.  _________________ Vanha pappa |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
LiVe Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Tam 2013 Viestejä: 445
|
Lähetetty: 27.05.2015 00:48 Viestin aihe: |
|
|
2005 alkaa tämä uudempi korimalli, niin sitä ei taida saada ilman hiukkas suodatinta? Vaan mitä nyt lueskelin, niin lienee tuossa renaultin koneella varustetussa mallissa olevan myös anturivikoja jonkun verran, kerrassaan paljon sähkövikoja korjattavaksi.. Korjatkaa jos olen väärässä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
LiVe Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Tam 2013 Viestejä: 445
|
Lähetetty: 29.05.2015 07:50 Viestin aihe: |
|
|
Ei vissiin sitten kannata dieseliä ostaa kun ei kukaan tule puolustamaan... Mitenkähän lie bensan laita, onko vikoja? Kerrassaan huonosti tarjolla maastokelpoisia pieniruokaisia dieseleitä tuosta 2005 eteenpäin tuossa hintaluokassa... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 29.05.2015 08:55 Viestin aihe: |
|
|
Hiukkasloukku on varmaan poistettavissa jos moottorin ohjaus on joku tunnettu/järjellinen (esim. Bosch). Aika monesta 2000-luvun puolen välin autosta (BMW, MB, Audi jne) on se poistettu kun on tullut täyteen ja uusi maksaisi jotain tonnin molemmin puolin. Samalla tietenkin softaa vääntäessä on taiottu lisää voimaa.
Eli ei siis kannata pelkästään hiukkasloukun vuoksi jättää jotain autoa ostamatta.... _________________ "Krol Polovania" |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 29.05.2015 08:56 Viestin aihe: |
|
|
Niin ja itsehän päädyin Suzukin sijasta sitten Subarun XV korimalliin dieselinä... _________________ "Krol Polovania" |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
LiVe Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Tam 2013 Viestejä: 445
|
Lähetetty: 29.05.2015 12:18 Viestin aihe: |
|
|
Joo ei kai se hiukkassuodattimen ohitus liene ongelma vaan mitä lukenut ja soitellutkin ympäriinsä, niin Grand Vitaran kohdalla sen jälkeen alkaa kuulemma varoitusvalohelv.tti.. Onko siinä sitten kenties joku autokohtainen ongelma tuon hiukkassuodattimen ohittamisen kanssa? Samoin kaasupolkimen asennon anturi, kaasuläppäkotelon anturi yms yms suhteellisen kalliita vikoja on ihmiset valitelleet.. Ite olin kovasti ostamassa diesel versiona kunnes törmäsin näihin ja siksi kyselen, että onko tässä mitään perää? Mut ei taida kyseistä koneen ohjauksen ongelmallista tekniikkaa olla Sukisukin omassa bensiini koneessa? Sitten vaan on pari litraa isompi kulutuskin.. Ja kun sen takapenkin muutenkin joudun koirien tieltä pois ottamaan.. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
takeem Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Hei 2010 Viestejä: 594
|
Lähetetty: 29.05.2015 17:09 Viestin aihe: |
|
|
LiVe kirjoitti: | Ei vissiin sitten kannata dieseliä ostaa kun ei kukaan tule puolustamaan... Mitenkähän lie bensan laita, onko vikoja? Kerrassaan huonosti tarjolla maastokelpoisia pieniruokaisia dieseleitä tuosta 2005 eteenpäin tuossa hintaluokassa... |
Itselläni ollut 4 vuotta 2006 bensa Vitara. Muuta "vikaahan" tuossa ei ole kuin suurehko kulutus. Ollut todella huoleton vehje, mutta nyt joutuu vaihtamaan johonkin diesel autoon, kun piti työn takia muuttaa edemmäs ja kilometrit lisääntyy radikaalisti. Minulla on takakonttiin koirankuljetushäkkikin johon kaksi koiraa kyllä mahtuu.
http://www.nettiauto.com/suzuki/grand-vitara/7229988 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
silveri Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Hel 2005 Viestejä: 482
|
Lähetetty: 29.05.2015 19:55 Viestin aihe: |
|
|
Mulla v. 2012 malli 1,9D. Ei ole ollut yhtikäs mitään vikoja, mutta ei kai niitä vielä pitäisi ollakaan, kun mittarissa on vasta 15tkm.
Kulutus pyörinyt kaupunkiajossa 9-10 l/100 km ja maantiellä 6,5-7,5 l/100 km, kun rauhallisesti ajelee. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
LANTSIKKA Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Tam 2007 Viestejä: 161 Paikkakunta: ilmajoki
|
Lähetetty: 29.05.2015 21:35 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on 2006 bensa witara automaatti vaihteinen . Hienosti on pelittäny. Kyllä ku tua kettuhommis möyritähän on tuo alennuslaatikko (POIKAA) . |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
LiVe Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Tam 2013 Viestejä: 445
|
Lähetetty: 29.05.2015 22:57 Viestin aihe: |
|
|
LANTSIKKA kirjoitti: | Mulla on 2006 bensa witara automaatti vaihteinen . Hienosti on pelittäny. Kyllä ku tua kettuhommis möyritähän on tuo alennuslaatikko (POIKAA) . |
Joo alennusvaihteet teki vaikutuksen kun kävin yhtä koeajamas! Laskeskelin vaan, että diesel paku vs bensa tekee 1300 egee voittoa dieselille vuodessa 20 tuhannen kilometreillä.. Vaan jos korjauskustannukset on edes tuota luokkaa niin sillä hermojen kiristyksellä pitää bensa valita... Vissiin voimansiirron stefojen kanssa on kans säännöllisesti GV väki joutunu remppaa tekeen ennemmin tai myöhemmin..
Laitoin takeemille yv:tä  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|