Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10355 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 25.03.2015 12:13 Viestin aihe: Uusi Suzuki Vitara - paras kompromissi metsästäjälle? |
|
|
Kaikkihan haluaisimme ajella jahtireissumme porttaaliakselisella hdj80 LandCruiserilla,
mutta monellakaan ei ole varaa pitää autoa pelkästään harrastusta varten.
Monesti samalla autolla täytyisi hoitaa kaikki muutkin päivittäiset ajot ja silloin maasto-ominaisuuksia
tärkeämmiksi muodostuvat polttoaineen kulutus, hyvä ajettavuus ja matkustusmukavuus.
Olen pitkään lueskellut Tekniikan Maailmasta uusien autojen testejä, eikä yksikään cross-overi,
kitumaasturi tai nelivetofarmari ole tuntunut vastaavan omia tarpeita kovinkaan hyvin.
Tai onhan hyviäkin autoja myynnissä, mutta parempien kitumaastureiden ja nelikkofarkkujen
hinnat huitelevat tuolla 50 000 € pinnassa, mikä taas pitää ne keskipalkkaisen
työläisen ulottumattomissa. Viimevuosien kiinnostavin uutuus omasta mielestäni on
ollut Dacia Duster, mutta uusi Romanialaismerkki ei hyvästä koeajo kokemuksesta
huolimatta herättänyt tarpeeksi luottamusta ostopäätöksen synnyttämiseksi.
Tänään sitten luin taas aamuistunnolla Tekniikan Maailmaa ja suorastaan yllätyin.
Lehtihän yleensä lyttää kaikki japanialaiset kulkineet vähintään ohjauksen tunnottomuudesta.
Nyt testissä olleen Suzuki Vitaran ohjauksesta eivät olleet löytäneet mitään vikaa.
Aloin siinä sitten ynnäilemään hyviä puolia:
- Hyvä ulkonäkö
- 18,5 cm maavara
- Ajettavuus
- Tilat
- Perusvarma bensatekniikka (ei tukkiintuvia egr-venttiilejä tai kalliita hiukkasloukkuja)
- Suht' pieni kulutus
- Erittäin kattava varustelu ("karvalakissakin" mm. mukautuva vakionopeuden säädin)
- Hinta alk. 22 500 € ja ainoastaan 25 389 € kaikilla herkuilla (mm. nahkapenkit)
Täytyy sanoa, että joutuu ankarasti hieromaan tyhjällä lompakolla ohimoita,
sen verran kovan kuumeen tuo nostatti. Mielestäni mikään muu merkki/malli ei yllä
lähellekään tuota hinta/laatu -suhdetta metsämiehen kompromissi kulkineena.
Tämä kaikki tietenkin sillä varauksella, ettei koeajolla ilmene mitään pettymyksiä.
Testaajilta tuo on kuitenkin saanut paljon kiitosta.
Tuossa on hyvä pätkä koeajosta: https://www.youtube.com/watch?v=uryjD5wltzI
Mitä ajatuksia herättää raadissa? _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Osmosaali Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2012 Viestejä: 1714 Paikkakunta: Varsinais-Suomi
|
Lähetetty: 25.03.2015 12:47 Viestin aihe: |
|
|
Itseä aina hiukan iskee silmään nuo tilat. Se nyt on aina tietenkin jokaisen oman tarve mikä sen määrittää.
Videosta katselin, ettei takan hirvesti matkustajalla ole juhlimista eikä tuo takaluukkukaan mikään kovin tilava ole.
Takaluukku vaikutti kovin kapealta.
Jos asiaa miettii siltä kantilta että takapenkit heittää nurin jahtireissuilla ei ongelmaa varmaankaan ole.
Itse olen pitänyt takaluukun vaatimuksena sen että mahtuu ase tai kaksi sekä reppu ja jotain muutakin hilpettä.
Koiran saaminen yleensä tuottaa tuskaa jos ei takapenkkejä ota muuhun käyttöön.
Varmaankin on oikein pätevä kulkine muuten.
Mahtaako olla vielä nokalla Rellun tekniikka? _________________ MIKÄ? MISSÄ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10355 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 25.03.2015 12:55 Viestin aihe: |
|
|
Gran Vitaran dieselithän ne on ollu niitä Relluja, mutta nuo bensat on aina olleet Suzukin omaa tuotantoa.
Löytyy ihan lähipiiristäkin kokemusta noista bensoista (Ignis ja SX4) ja ne on olleet täysin huolettomia.
Öljynvaihdot ajallaan ja bensaa tankkiin, mitään muuta eivät ole kaivanneet. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mikko81 Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Hei 2006 Viestejä: 3285 Paikkakunta: Heinola
|
Lähetetty: 25.03.2015 12:56 Viestin aihe: |
|
|
Osmosaali kirjoitti: | Mahtaako olla vielä nokalla Rellun tekniikka? |
Ei kai Bensa suzukeissa oo ikinä ollu rellun tekniikkaa.
Peto kirjoitti: | Gran Vitaran dieselithän ne on ollu niitä Relluja, mutta nuo bensat on aina olleet Suzukin omaa tuotantoa. |
Ei oo bensatkaan aina suzukin omia koneita, mulla on 2.0 v6 vitara ja 2.5 v6 grand vitara ja molemmissa on moottorina mazdan tekele. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
TRYKON Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Syy 2006 Viestejä: 280
|
Lähetetty: 25.03.2015 13:17 Viestin aihe: |
|
|
Äkkiseltään Dusteriin verrattuna näyttäisi kaikki olevan huonommin (tilat, hinta, maavara, vaihteisto). |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10355 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 25.03.2015 13:28 Viestin aihe: |
|
|
TRYKON kirjoitti: | Äkkiseltään Dusteriin verrattuna näyttäisi kaikki olevan huonommin (tilat, hinta, maavara, vaihteisto). |
Kävin ruksailemassa lisävausteet bensa Dusteriin, niin 25 000 € löyty viivan alta.
Siltikään siinä ei ole vielä kaikkia niitä varusteita, mitä Suzukissa vakiona. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3619 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 25.03.2015 14:27 Viestin aihe: |
|
|
Taitaa saada TM:lta hyvät arvostelut siksi kun volkkari omistaa viidenneksen suzukista. Ainahan ne on vageja palvoneet, lieneekö saavat sillä hyvää lisätienestiä.
Mutta ei mun ole tarkoitus sanoa että suzukissa mitään vikaa tarviis olla. Ja on mullakin yks suzuki joka vetää vaan yhdellä pyörällä... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
TRYKON Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Syy 2006 Viestejä: 280
|
Lähetetty: 25.03.2015 14:48 Viestin aihe: |
|
|
Peto kirjoitti: | TRYKON kirjoitti: | Äkkiseltään Dusteriin verrattuna näyttäisi kaikki olevan huonommin (tilat, hinta, maavara, vaihteisto). |
Kävin ruksailemassa lisävausteet bensa Dusteriin, niin 25 000 € löyty viivan alta.
Siltikään siinä ei ole vielä kaikkia niitä varusteita, mitä Suzukissa vakiona. |
Hyvin olet ruksaillut jos onnistuit nostamaan hintaa 8 tonnia lähdöstä.
Siltikään suitsaan ei saa ruksittua lisää maavaraa, tilaa tai 6 pykäläistä vaihteistoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
löppöpetra Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 4935
|
Lähetetty: 25.03.2015 15:09 Viestin aihe: |
|
|
Mulla oli tuollainen v6 2,5 grand vitara.Muuten hyvä auto mutta 7000,-kahden vuoden aikana remontteihin alkoi pikkasen kypsyttää.Seuraavan vian ilmaantuessa löin pommin kiertoon.Pyyntiä näkyi liikkeessä olevan 6900,-Ja joku onnellinen sen nyt omistaa Kiimingissä.Ei enää samaa merkkiä kiitos! _________________ Koittakaa PETRATA vähän! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tapiok ***
Liittynyt: 09 Maa 2004 Viestejä: 6925
|
Lähetetty: 25.03.2015 16:00 Viestin aihe: |
|
|
Ei paha peli ollenkaan, rengastuksella hieman pystyy pelaamaan lisää maavaraa. Täytyy ehdottomasti käydä tustustumassa jos se tänne syrjäkylälle tulee viikonloppuna esille. Subarun XV:ssä on vaan hieman suurempi maavara, mutta se näkyy poistuneen jo maahantuojan hinnastosta tänä vuonna.
Näppärän kokoinen, koirat sopii mukaan ja itsellä ei ainakaan ole tarvetta sille, että hirven saa sopimaan peräkonttiin. Ulkonäöltään paljon parempi kuin Suzukin S-Cross.
Dusterin pikkuvioista on luettu jo ihan tarpeeksi, joten se on poissuljettu vaihtoehto. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10355 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 25.03.2015 16:03 Viestin aihe: |
|
|
löppöpetra kirjoitti: | Mulla oli tuollainen v6 2,5 grand vitara.Muuten hyvä auto mutta 7000,-kahden vuoden aikana remontteihin alkoi pikkasen kypsyttää.Seuraavan vian ilmaantuessa löin pommin kiertoon.Pyyntiä näkyi liikkeessä olevan 6900,-Ja joku onnellinen sen nyt omistaa Kiimingissä.Ei enää samaa merkkiä kiitos! |
Kuulostaa pahalta. Mikä siinä oli suurin vikapaikka? _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 25.03.2015 16:06 Viestin aihe: |
|
|
Yhellä kaverilla oli dieselinä ja ajoi uudesta 140tkm, eikä mitään suurempia siihen väliin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10355 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 25.03.2015 16:09 Viestin aihe: |
|
|
TRYKON kirjoitti: | Peto kirjoitti: | TRYKON kirjoitti: | Äkkiseltään Dusteriin verrattuna näyttäisi kaikki olevan huonommin (tilat, hinta, maavara, vaihteisto). |
Kävin ruksailemassa lisävausteet bensa Dusteriin, niin 25 000 € löyty viivan alta.
Siltikään siinä ei ole vielä kaikkia niitä varusteita, mitä Suzukissa vakiona. |
Hyvin olet ruksaillut jos onnistuit nostamaan hintaa 8 tonnia lähdöstä.
Siltikään suitsaan ei saa ruksittua lisää maavaraa, tilaa tai 6 pykäläistä vaihteistoa. |
Niin tuota näytti kertyvän, kun perushintaan ei kuulu juuri mitään.
En näe tuota 2,5 cm maavarassa kovin ratkaisevana, vaikka toki se etu Dusterin hyväksi onkin.
Suzuki on hinnoiteltu myös 6-portaisella automaatilla, jolloin hintaa on 24 990 / 27 990 €.
Täytyy tuo automaattiversio käydä koeajamassa. Olisihan tuo työmatkoilla luksusta. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Viimeinen muokkaaja, Peto pvm 25.03.2015 17:31, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 25.03.2015 16:11 Viestin aihe: |
|
|
Ajomukavuus taitaa mennä dusterin ohi. Neliveto on on suitsassa aivan riittävän hyvä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mikko81 Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Hei 2006 Viestejä: 3285 Paikkakunta: Heinola
|
Lähetetty: 25.03.2015 16:33 Viestin aihe: |
|
|
löppöpetra kirjoitti: | Mulla oli tuollainen v6 2,5 grand vitara.Muuten hyvä auto mutta 7000,-kahden vuoden aikana remontteihin alkoi pikkasen kypsyttää.Seuraavan vian ilmaantuessa löin pommin kiertoon.Pyyntiä näkyi liikkeessä olevan 6900,-Ja joku onnellinen sen nyt omistaa Kiimingissä.Ei enää samaa merkkiä kiitos! |
Mitä kaikkee siitä hajos kun noin paljon makso? Jakopää on arvokas, varsinkin jos liikkeessä laitattaa, se on yli 2000€ mut ite laitettuna alle 200. Muutenhan tuo on hyvinkin yksinkertasta tekniikkaa, etuperän kalvoja on kuulemma joskus hajonnu kovila pakkasilla, ilmeisesti sekin hinnakas työ. Mutta jos yhtään ite ymmärtää ja osaa tehä ni hyvinkin huoltoystävällisenä pidän, on tilaa tehä ja melko yksinkertaista tekniikkaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|