Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
ajava Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Kes 2008 Viestejä: 1251
|
Lähetetty: 05.01.2015 19:33 Viestin aihe: |
|
|
En ole auto alan tuntija,mutta firmoilla hiacet laitettu koneen optimointeja/lastuja nosto paloja sekä vinssejä kyydissä.Saa taakse eteen jos tarvii kiinni.Omaan pätkään -99 nostettu ahtoja sekä syöttöä lisätty,penkissä tuli 40 nm lisää vääntöä ja 12hp.Tuntuu ja poltto ainetta kuluu vähempi.Aina menny katsastuksesta virheettä läpi.400thkm rullattu, firmalla 700thkm ajettuja jne.x-traili bensa mettästäjälle on paree olla 2,5 koneella.. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
tait Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 06 Mar 2004 Viestejä: 70
|
Lähetetty: 05.01.2015 20:15 Viestin aihe: |
|
|
Onko Dasia dusterista kokemuksia maa varaa näyttäs ainakin olevan |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Stobe Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Elo 2012 Viestejä: 255 Paikkakunta: Etelä/Sawo
|
Lähetetty: 05.01.2015 20:21 Viestin aihe: |
|
|
Mistäs ootte näihin viimesimmän mallin hiaceihin noita bokseja hommaillu? Ohjelmointi ei taida onnistua kun on niin hankalaselkoinen ecu, näin ainakin on kirjoteltu. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
moder_pt Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Hei 2010 Viestejä: 168
|
Lähetetty: 05.01.2015 20:23 Viestin aihe: |
|
|
tait kirjoitti: | Onko Dasia dusterista kokemuksia maa varaa näyttäs ainakin olevan |
tuosta alkupaloiksi:
http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t=59480 _________________ RELEASE THE HOUNDS!! |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3846 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 05.01.2015 21:19 Viestin aihe: |
|
|
Stobe kirjoitti: | Mistäs ootte näihin viimesimmän mallin hiaceihin noita bokseja hommaillu? Ohjelmointi ei taida onnistua kun on niin hankalaselkoinen ecu, näin ainakin on kirjoteltu. |
Mulla on ollu tossa 102heppasessa se halvin racechip kiinni parikertaa. Olen sen vaan varmuuden vuoksi ottanu katsastukseen pois. En vaan ole enää kehdannut laittaa takaisin kun se railipaineanturin liitin on niin sviddumaisessa paikassa, ja saavutettava hyöty on niin vähäinen. Piikkimäinen väännön nousu, eikä vaikuta kulutukseen suuntaan tai toiseen. Tota voi säätää, mutta moottorinohjauksessa on niin herkät suojarajat että nakkaa pinelläkin nostolla moottorin jollekin turvaohjelmalle, joka kyllä palautuu kun sammuttaa ja starttaa uudelleen. Varmaan aika sama minkä boxin laittaa, jos kerta tuokin toimii niin toiminee muutkin. Steinbauer on vähän erilainen, ja saanee sitäkin tohon koneeseen. Toi ja sitten joku railipaineitanostava boxi yhdessä vois olla jo jotain meinaava ratkaisu, mutten vanno että antaako moottorinohjaus niin paljoa virittää. Toimii kylläkin ainakin aven diiselissä. Semmosta seppää en tiedä joka pääsisi tojotan diiselin omaa moottorinohjausta säätämään. Ainoa keino on huijata sen saamaa tietoa jollain bokseilla, kuten tojotan oma tte-boxi, joka sekään ei ole kovin toimintavarma ratkaisu. Se että mistä kannattaa boxi hommata, en ota kantaa.
Saakos noita korokepaloja hiacen takajousien väliin mistä, ja mikäverran kärsii etupäätä nostaa pelkkiä sauvoja säätämällä? Onko noi korokepalat ihan laillisiakin? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6968
|
Lähetetty: 05.01.2015 22:00 Viestin aihe: |
|
|
Onko kellään kokemusta Kian sorennosta? Nuita tuntus saavan aika kohtuu hinnalla. Isännällä oli aikanaan parikin kappaletta ja hyvin pelasivat. Vaihtoi aina 150 tonnin välein uuteen. Ei pahemmin vikoja ollut, mutta se ajoikin nuo kilometrit aina 1,5 vuodessa.
Itekki ajoin sillä muutaman pitemmän reissun ja mieleen jäi positiivinen kuva. Oli lämmin ja hyvä ajaa.
Miten lie kestävyys pitemmällä ajalla. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Fighterman Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Tam 2013 Viestejä: 1118 Paikkakunta: 100kunta
|
Lähetetty: 05.01.2015 22:09 Viestin aihe: |
|
|
iivariiso kirjoitti: | Onko kellään kokemusta Kian sorennosta? Nuita tuntus saavan aika kohtuu hinnalla. Isännällä oli aikanaan parikin kappaletta ja hyvin pelasivat. Vaihtoi aina 150 tonnin välein uuteen. Ei pahemmin vikoja ollut, mutta se ajoikin nuo kilometrit aina 1,5 vuodessa.
Itekki ajoin sillä muutaman pitemmän reissun ja mieleen jäi positiivinen kuva. Oli lämmin ja hyvä ajaa.
Miten lie kestävyys pitemmällä ajalla. |
Kaveri on ainaki tykännyt omastaan eikä siinä mitään ihmeempiä vikoja ole ollut, sillä on jotain 250tkm ajettu. Käsittääkseni lähes sama peli kuin hyundai santa fe. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
tupajumi Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Jou 2012 Viestejä: 233 Paikkakunta: itä-suomi
|
Lähetetty: 05.01.2015 22:28 Viestin aihe: |
|
|
Temudzin kirjoitti: | Taas on autokuumetta ilmassa.
Onko foorumilaisilla kokemusta Nissan X-trailista 2-litraisella bensakoneella? Mitä vikoja, ominaisuuksia ja yllätyksiä on odotettavissa? Auto on 2009 vuosimallia ja rapiat 100tkm ajettu.
Kävin koeajolenkillä möyrimässä hangessa ja yllätyin positiivisesti. Eteneminen tuntui jopa vaivattomammalta kuin Suzuki Grand Vitaralla (vm. 2007), jota testasin ennen Nissania.
Nissan on huomattavasti modernimpi ajella maantiellä kuin Suzuki, mutta kestävyys epäilyttää... |
Laittakkee laittakkee kokemuksia! Kiinnostusta täälläkin tuosta kikottimesta _________________ "Yhteiskunnan pahin vihollinen on itsenäisesti ajatteleva yksilö" |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Stobe Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Elo 2012 Viestejä: 255 Paikkakunta: Etelä/Sawo
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
mikko81 Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Hei 2006 Viestejä: 3285 Paikkakunta: Heinola
|
Lähetetty: 06.01.2015 00:44 Viestin aihe: |
|
|
tupajumi kirjoitti: | Temudzin kirjoitti: | Taas on autokuumetta ilmassa.
Onko foorumilaisilla kokemusta Nissan X-trailista 2-litraisella bensakoneella? Mitä vikoja, ominaisuuksia ja yllätyksiä on odotettavissa? Auto on 2009 vuosimallia ja rapiat 100tkm ajettu.
Kävin koeajolenkillä möyrimässä hangessa ja yllätyin positiivisesti. Eteneminen tuntui jopa vaivattomammalta kuin Suzuki Grand Vitaralla (vm. 2007), jota testasin ennen Nissania.
Nissan on huomattavasti modernimpi ajella maantiellä kuin Suzuki, mutta kestävyys epäilyttää... |
Laittakkee laittakkee kokemuksia! Kiinnostusta täälläkin tuosta kikottimesta |
Kaverilla on tuommonen 2 litranen, alapalloja ja pyöränlaakereita se on siihen vaihdattanu, mittarissa joku 150000.Ja sit ne nissanin pyörimisnopeusanturit on syvältä ja poikittain. Hirvijahdissa syksyllä meni keppi vanteen sisään, ja rikkoi anturin, neliveto heittäytyy toimimasta ja uus anturi on 460€ kpl. Perus city maasturi, eli sähköinen "neliveto" ei alennusvaihdetta ja käryää melko äkkiä jos umpisessa enemmälti yltyy käskyttämään. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
AtteL Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Syy 2008 Viestejä: 1643 Paikkakunta: Valkeala
|
Lähetetty: 06.01.2015 12:15 Viestin aihe: |
|
|
petri r kirjoitti: | Tekee pienen "maastoperäkärryn" ja asentaa sinne sitten aseenkuljetuslaatikon. Eipähän ole "ajoneuvossa"  |
Kyllä Petrin pitäis G mersumiehenä tietää, että perävaunutkin on lain määritelmän mukaan ajoneuvoja, hinattavia sellaisia.
http://www.trafi.fi/tieliikenne/katsastukset/ajoneuvoluokat
 _________________
 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
duster Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Hel 2005 Viestejä: 641
|
Lähetetty: 06.01.2015 14:59 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on pitempään jo kuumotellut Audin quattro. Nyt olis tyrkyllä -97 a4 farmari 1.8t koneella. Tehneekö tuolla mitään? En hae maasturia, mutta pelkästään neljällä vetävä olisi hakusessa kun tuo nykyinen octavia on vähän huono näihin harrastehommiin. Ajoahan minulla ei juuri tule, mutta täällä lapissa joskus siirtymät saattaa olla pitkiä? _________________ Gsp |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
tapanih Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Jou 2007 Viestejä: 1290 Paikkakunta: Posio
|
Lähetetty: 06.01.2015 15:26 Viestin aihe: |
|
|
petri r kirjoitti: | Tekee pienen "maastoperäkärryn" ja asentaa sinne sitten aseenkuljetuslaatikon. Eipähän ole "ajoneuvossa"  |
Ei auta. On huomioitu lakitekstissä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 06.01.2015 15:27 Viestin aihe: |
|
|
Itsellä oli joskus quattro gmbh:n erikoisvarustein, nykyään vastaisi s-linea, farkku v6-dieselillä ja tiptronicilla. Todella kova peli etenemään vaikka sporttialustalla pohja kantoi heti hangessa. Pieni on nykystandardein ja eutukivarret aiheuttanevat edelleen ongelmia vaikka parempia tuli myyntiin jo ajat sitten.
V6-dieseliä kannattaa vältellä 2003 vanhemmista ja tiptronicille kannattaa huolehtia öljyjen vaihdoista vaikkei huolto-ohjelmaan kuulu. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Cai
Liittynyt: 20 Lok 2013 Viestejä: 4
|
Lähetetty: 06.01.2015 19:22 Viestin aihe: |
|
|
Ei juma..Otsikko on metsästäjän kulkupeli ja porukka täällä kyselee daciasta, kiioista ja land rovereista..Kyllähän se pitää auton olla auto eli toyota ja seuraavista voi valita mieleisen. 4wd Hiace, Hilux tai land cruiser.... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|